Režie:
Joseph Gordon-LevittScénář:
Joseph Gordon-LevittKamera:
Thomas KlossHudba:
Nathan JohnsonHrají:
Joseph Gordon-Levitt, Scarlett Johansson, Julianne Moore, Tony Danza, Glenne Headly, Brie Larson, Italia Ricci, Rob Brown, Channing Tatum (více)Obsahy(3)
Jon Martello (Joseph Gordon-Levitt) má v životě jen pár věcí, na kterých mu záleží... byt, auto, rodinu, kostel, ženský a porno. Jeho kámoši mu dokonce říkají Don Jon - prostě si domů z baru přitáhne jakoukoli chce. Nic se ale podle něj nevyrovná osamocenému sledování porna. Nespokojený se svým dosavadním životem se vydává za poznáním lepšího sexu, ale k jeho překvapení se místo toho poučí daleko více o životě a lásce ze vztahů se dvěma velice odlišnými ženami. (Blue Sky Film)
(více)Videa (16)
Recenze (698)
Všichni to jistě známe. Koule začnou svrbět, genitál se snaží prodrat ven skrzevá upocené boxerky, semeno nám šplouchá z uší a hormony nezajímá, že jsme zrovna v Tescu v oddělení zeleniny. Zoufale tedy odložíme nákupní košík s modafenem, vytáhneme péro a začneme zuřivě masturbovat. Scvrklé pomeranče připomínají svraštělé poprsí Dolly Buster jen zdánlivě, tudíž jsme po hodině vyřízení jak žádost na byt a se slzami a potem ve frustrované tváři odcházíme k pokladně. Jon má podobný problém. Standardní sex ho neuspokojuje tak jak by si přál, proto musí při každé příležitosti přeleštit svícen. Snad ještě nikde mě postavy neiritovaly tak jako tady. Josepha, Gordona i Levitta mám relativně rád, ale všechno má své meze. Borec v sobě po letech probudil tu latentní bukvičku, která se v něm netrpělivě ukrývala a pyjem ho nenápadně šimrala po hemeroidech, a tak tedy sepsal, zrežíroval a zahrál testosteronem předávkovaného teplometa s kompletem tak upnutým, že by z toho zplesnivěl závistí nejeden připečený metrosexuál. Skárlet si vzal do parády tým maskéru filmových hvězd, který loni vyhrál Make-up festival tak, že z Džastýny udělal chlapce, čili její sex appeal osciluje někde mezi "supersexy" a "fakt supersexy" úrovní, logicky je pak tato úroveň úměrná počtu mozkových buněk, tedy Skárlet věrohodně ztvárnila slaboduchou pičku se silikonem v hlavě, co je tak tupá, že by neprošla ani těhotenským testem. No a roli obstarožní fuchtle Ester si brilantně střihla obstarožní fuchtle Julianne Moore. Netvrdím, že mi Moore nějak zásadně vadí. Naopak. Jsem nadšen pokud někde hraje, a pokud zrovna hraje ve filmu, na který se nedívám, jsem nadšen dokonce velmi. Chtěl jsem dát původně dvě hvězdy, ale vzhledem k tomu, že film je tak na tři hvězdy, dávám čtyři hvězdy. Logika, to je moje krédo. Rozhodně však nečekejte manuál na balení roštěnek, tento počin perfektně vyvolá pocity úzkosti v každém zakomplexovaném frustrantovi, který nezvládne sbalit ani stan. ()
Ačkoliv jsem od prvních zvěstí o výletu jistého talentovaného mladého herce na režisérskou židli doufal v opak, nezbývá mi než konstatovat, že tenhle donjon se bohužel nezdolným pilířem žádného žánru rozhodně nestane - míchá jich totiž dohromady celou řadu, a to způsobem dosti zvláštním. Don Jon má nicméně šanci zapsat se do historie jako jeden z prvních filmů zabývajících se seriózně závislostí na (internetové) pornografii, což by bylo samo o sobě zajímavé, a rozhodně by vítězil v kategorii obsazení - kterým nemyslím reálné pornostránky a použité záběry z reálných pornoklipů s reálnými pornoher... ehm... představiteli (neříkejme jim herci, rozhodně ne valné většině z nich;) Jenže Joseph Gordon-Levitt neudržel hormony na uzdě a namontoval do svého prvního filmu kde co, co jen trochu zavánělo emocionální dysfunkčností v partnerských vztazích. Takže ve finále tady prostě nenarazíte na jedinou normální osobu - nejblíž je tomu Julianne Moore, u které je příčina všeho v okolnostech. Na jednu stranu je na začátku jasně řečeno, čím se budeme zabývat - Jonovým životem a tím, co je pro něj důležité (viz trailer). Jenže díky tomu jak vypadá Jonova rodina a jakou roli ve filmu (a v jeho životě) má, a tomu jak se do jeho života promítne zblbnutí se do "té nejkrásnější věci jakou v životě viděl", a hlavně co ta věc provede s ním, se poněkud vytratí to, co mělo s přehledem potenciál utáhnout celý film samo. Svým způsobem je obdivuhodné, jak to Gordon-Levitt dokázal zaplést a ukočírovat, ale kdyby to udělal s většími zkušenostmi za deset let, a něco vypustil, myslím, že bychom si z toho sedli na zadek úplně všichni. V současné podobě se Gordon-Levittovi jeho prvotina zvrhne ve film o hledání a především o těch, co pořádně nevědí, že něco hledat můžou (a asi by i ve vlastním zájmu měli). Není to vůbec špatné, má to silné momenty (sex Jona s Esther, OMG), ale i když se to stále někam maličkými krůčky ubírá, jde to úplně jinudy - úplně zbytečně jinudy - než je potřeba. Sice to znamená, že se nemůžu dočkat toho, až Gordon-Levitt dá život nějaké prostší žánrovce, ale pro Dona Jona to moc nehraje. A to ani když nabízí kromě jiného Scarlett Johansson v póze vulgárně-a-kýčovitě-žvejkové-růžové-pipiny, kterou byste v reálném životě nejradši ihned zbavili utrpení:) Ten její vypatlaný, "dějem" pohlcený úsměv při promítání tragicky špatného chick-flicku v kombinaci s jejími odpornými manipulativními pokusy a gestikulací předměstské štětky ze sedmdesátých let jsou ale na Oscara. Každopádně když se Jon na konci přestane za volantem chovat jako "co čumíš kreténe" pablb a začne si místo toho užívat (dost hroznou, ale co naděláte;)) muziku z rádia, měl jsem chuť ho obejmout:) Takže ano, po víc než jen troše uvažování (čímž bych chtěl zároveň poděkovat CSFD za to, jakou je úžasnou terapeutickou a myšlenky třídící pomůckou) mu vypálím 80% a své vřelé doporučení. Repríza mě nemine. A nejenom jedna;) ()
Tenhle film se navenek (synopsí, trailerovou kampaní) tváří jinak, než čím skutečně je. Tak dospělé a uvědomělé vyznění bych od něj nečekal a tímhle snímkem u mě Gordon-Levitt stoupl v ceně. Doteď jsem ho vnímal jako zajímavého herce, nyní i jako zajímavého tvůrce, který ví, co chce říct a přitom se nepodbízí. ()
Don Jon nemá práve sympatické postavy, ani nemá čím oslniť či nadchnúť. Je však osobitý, vie čo chce povedať a hovorí to úprimne a trefne. Fandím Gordon-Levittovi za to, že sa vybral smerom pobavenia návštevníkov festivalu v Sundance a nie ďaleko početnejších (a kasy plniacich) konzumentov tuctovej hollywoodskej romantiky. ()
║Rozpočet $6miliónov║Tržby USA $24,477,704║Tržby Celosvetovo $41,268,579▐ Tržby za predaj Blu-ray v USA $2,723,464║ Tržby za predaj DVD v USA $4,209,196║ na celovečerný debut odviedol Joseph Gordon-Levitt veľmi slušnú prácu, načrel do nie moc prebádaného mužského džbánka a odvážne na náš vybafol s odvážnou témou a v celku v danom prevedenom štýle aj zaujal, má to čosi do seba, trošku tam miestami chýba väčšia ľahkosť v scénach pokiaľ to berieme vo fáze komédie /videl v kine: 60%/ ()
Galerie (79)
Photo © Voltage Pictures / Daniel McFadden, Linda Källérus

Zajímavosti (19)
- Píseň "Good Vibrations", kterou ve filmu Jon Martello (Joseph Gordon-Levitt) poslouchá a která je také součástí soundtracku filmu, je původní píseň od Marka Wahlberga, tehdy známého jako Marky Mark. (HouseFan)
- Než sa Joseph Gordon-Levitt sám ujal hlavnej úlohy, uvažoval o angažovaní Channinga Tatuma. (kacer4)
- Na zdi kina, kde jsou Jon (Joseph Gordon-Levitt) a Barbara (Scarlett Johansson), je plakát na další fiktivní film Special Someone. Plakát láká na herce Connera Verreaux ea Emily Lombardo, což jsou ve skutečnosti Channing Tatum a Anne Hathaway. Jon i Barbara jim pak oběma vysloví kompliment. (sin34)
Reklama