Reklama

Reklama

Fantomas kontra Scotland Yard

  • Česko Fantomas kontra Interpol (více)
Trailer

Obsahy(1)

Fantomas vymyslel další pekelný kousek: nejbohatším lidem světa dá na vybranou - buď život, nebo tzv. daň z práva na život. Všichni ohrožení boháči se sejdou ve Skotsku, v přepychovém zámku lorda MacRashleye. Nechybí ani novinář Fandor, jeho snoubenka Helena a komisař Juve se svým pomocníkem. Nikdo však netuší, že na zámku je i Fantomas, který díky svému přestrojení a umění ve zhotovování dokonalých masek se stane dokonce samotným lorde Rashleyem. Snaží se získat diamanty v ceně miliónu dolarů, ale v patách má Fandora s Helenou a komisaře Juvea s celou jeho suitou. (Intersonic)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (312)

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Dalo by se čekat, že třetí díl Fantomase bude recyklace starých fórků a záměn, ale opak je pravdou. Po Římu je chladné Skotskou stejně osvěžující. Opět velmi vtipná záležitost s hodně akčním závěrem, kdy Fantomase pronásleduje Královské letectvo a pálí po něm rakety vzduch-vzduch :-)). Je jistě zajímavé, že zatímco v předchozích dílech usiloval o světovládu coby největší zločinec a dělal to víceméně nekrvavě, ve Skotsku už vraždí hlava nehlava... :-) * * * * ()

janek85 

všechny recenze uživatele

Tady tohle je podlě mě nejdokonalejší Fantomas. Tady v tomto díle mi přišli herci jako vyspělejší a uměli to kvalitně zahrát. Hudba, ta byla u mě skoro na prvním místě, co se týče hodnocení, protože byla skoro dokonalá, hlavně při scéně, jak honili lišku. Efekty, ty byly dobré, hlavně na hradě. Atmosféra mi přišla hodně bojovná, až tajemná. Celkový dojem:Kvalitní, dokonalé, prostě skvělé.96%Přístupnost:Přístupné ()

Reklama

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Fantomas tentokrát vyrukuje s krajně levicově orientovanou daňovou politikou a nebýt společných okamžiků komisaře Juva a jeho v zcela jiném kmitočtu pohybujícího se podřízeného Bertranda, zůstal by nenápaditým scénářem zapříčiněný propastný rozdíl oproti dvěma předchozím dílům. Co však nelze legendárnímu netvorovi s nazelenalou maskou rozhodně upřít je užití prozatím nejdůmyslnějšího únikového prostředku. Primitivní, ale účinný, stejně jako celá série. ()

Vančura 

všechny recenze uživatele

Ve trojce dostává logika asi nejvíc na frak. Už samotné zasazení děje do Skotska dává asi takový smysl, jako přenesení Četníků ze Saint Tropez do New Yorku. Že si skotský boháč v ohrožení zavolá na pomoc francouzského komisaře by se ještě dalo pochopit, vzhledem k jeho předchozím zkušenostem se stíháním Fantomase ve Francii. To, že s sebou ale komisař Juve přitáhne i toho novináře s jeho holkou mi už hlava nebere, stejně jako to, proč se parta bohatých - a tedy jistě i mocných a světaznalých - mužů ve filmu chová jak banda ovcí, jakmile jim přiloží Fantomas nůž na krk. Ostatně jeho postava projevuje napříč celou sérií pozoruhodnou diskontinuitu - v jedničce byl něco mezi zlodějem a teroristou, ve dvojce se proměnil v napoleonka s ambicemi ovládnout svět (a přebrat Fandorovi jeho buchtu) a ve trojce se pro změnu vyjeví jako vyděrač s mafiánskými praktikami, který po partičce pracháčů vyžaduje výpalné. Naprosto příšerný u tohoto filmu shledávám český dabing, z hlasu takové Květy Fialové na mě jdou mdloby, a dabingu Miroslavce Moravce jsem se vysmíval už u předchozích dílů. Díkybohu za samotného Funèse, je to vážně skvělý komik a to on táhne celou tuhle letitou komedii na svých bedrech a on stojí za většinou nejlepších fórů. Na Jeana Maraise nemohu ani pohlédnout, aniž bych neměl nutkání ke zvracení, ten herec mi je vážně k nesnesení protivný. Bylo by toho hodně, co mě na tomhle filmu přivádělo k šílenství, abych byl ale spravedlivý, pod tři hvězdy přece jen jít nemůžu, z úcty k Funèsovi, kterého chovám velmi v oblibě a který zde vážně září. Jinak je to beznadějně zestárlá komedie, u níž mi na mysli - tak jako u jiných starých zářezů filmové historie - tane myšlenka na to, že takové filmy už se dnes netočí. Na rozdíl ale třeba od filmů takového Hitchcocka, kde toto pronáším s lítostí, je zde toto konstatování míněno s úlevou. Asi jsem příliš propadl moderním nekorektním pekelným jízdám, jaké točí třeba Sacha Baron Cohen, než aby mi už ke štěstí stačily podobné vykopávky, jako v případě Fantomase. A očekávám, že nejbližší generace diváků tyhle přiblblé dobové naháněčky Fantomase buď už ani neobjeví, nebo pro ně najdou jen pohrdlivý úsměšek, podobně jako já. Mimochodem samotný titul filmu je strašně zavádějící, o žádný Scotland Yard v celém filmu vůbec nejde, natož o jeho konfrontaci s Fantomasem - nepočítám-li pár uniformovaných policajtů v samém závěru, stíhá Fantomase v celém ději výhradně francouzský komisař Juve. Název filmu si tak vysvětluji tím, že chtěl asi na první pohled naznačit přenesení děje do Skotska, ale osobně to považuji za vrchol debility, a ten film se měl prostě jmenovat nějak jinak, třeba co já vím - "Fantomas ve Skotsku". ()

honajz 

všechny recenze uživatele

Mám z toho filmu pocit, že tak nějak není, komu fandit. Fantomasovi, který má představovat zlo? Bláznivému francouzskému poldovi? Ten anglický polda se ani nedostane k pořádnější scéně. Fandorovi a jeho dívce, kteří celou dobu nic, a pak najednou vědí, kam skočit? Takže nemáme, komu fandit, a do toho se objeví jeden logický nesmysl za druhým. Oč jde Fantomasovi? Zesměšnit Juveho? Nebo o tu daň za život? Ale pokud o daň za život, proč potom své mrtvoly dovedně tají a dokonce se za ně převléká? Jak potom může taková vražda být nějakým varováním, když o ní nikdo neví? A že se největší zločinci světa nedokáží domluvit na pořádném plánu, to je také tristní. Lokace jsou ale kouzelné - starý hrad, jízda postelí podzemím, ale celé to nemá hlavu a patu, jde jen o sled vzájemně nesouvisejících scének. Hodně se asi slibovalo i od honu na lišku, ale také mi nepřijde ta scéna nějak mimořádná. A co mne pobavilo, tak v úvodu jak Fantomas říká, že se posléze odstěhuje na jinou planetu. A během filmu hraběnka také naznačí, že Fantomas není z našeho světa. Takže vlastně koukáme i na sci-fi. ()

Galerie (66)

Zajímavosti (39)

  • Pokud by někdo udělal Polaroidem fotku (např. prázdného stropu v pokoji komisaře Juveho), tuto fotku by nevytáhl z přístroje a někdo jiný, např. komisař Juve (Louis de Funès), by udělal další fotku (např. oběšence) přes tu první, zcela jistě by došlo ke dvojímu osvitu filmu a tím ke zničení obou fotek. Film by byl přeexponován, fotka bílá, nepoužitelná a určitě ne tak kvalitní, jak jsme ji viděli ve filmu. (pjotri)
  • Neshody ústřední dvojice Jean Marais (Fantomas/Fandor) a Louis de Funès (komisař Juve) vznikly proto, že Maraisovo kultivované herectví ani trochu neladilo s živelnou dravostí Funèsovy excentrické komiky, která na sebe strhávala pozornost ve většině společných scén. Herci spolu mimo natáčení ani nemluvili. (Zdroj: Wikipedia.cz)

Reklama

Reklama