poster

Pošetilost mocných

  • Francie

    La folie des grandeurs

  • Itálie

    La mania di grandezza

  • Slovensko

    Rozmary mocných

  • Velká Británie

    Delusions of Grandeur

  • USA

    Delusions of Grandeur

Komedie / Historický

Francie / Španělsko / Itálie / Západní Německo, 1971, 103 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Frajer42
    **

    Taková lehoulince nadprůměrná Funèsovka. Nechybí svižné tempo ani naprosto bláznivý děj, který mě bohužel moc nebavil. Louis si roli chamtivého Dona Sallustea evidentně vychutnává. Přesto se nejedná o humor přesně podle mého gusta. Několik momentek ovšem okouzlilo i mě. Rozhodně není na škodu si nějakou tu Funèsovku občas pustit. Pokud však budete vybírat, tak doporučuji sáhnout spíše po jiné. Tahle je vhodná opravdu pouze pro ty největší z největších fajnšmekrů. Pokud Funèse platonicky nemilujete, tak budete nejspíš zklamáni. Slabé 2 *.(27.4.2014)

  • ABLABLABLA
    *****

    Páni, žasnu, že jsem tento skvostný snímek s Louisem de Funèsem opět s úžasným hlasem F. Filipovského (u čehož mě vždy mrzí, že bohužel už nenadaboval film Zelňačka, což je úžasný film, ale bez dabingu Filipovského ztrácí na úžasnosti) neviděla už dříve. Ale myslím si, že mě dostal ještě víc, než by se mi líbil, kdybych ho viděla třeba o let dříve. K filmům s tímto Panem Hercem se v podstatě nedá co dodat, protože jsou dokonalé, spousta skvělých scének, frků apod. Co mě nejvíce pobavilo? Scénka, kdy si jako žena otočil krinolínu, aby prošel uličkou? Možná, ale bylo jich tolik, že těžko vyberu. A nejlepší hláška? Ta kdy Salust vydává prapodivné zvuky při zjištění, že královna není v pokoji s Blasem.(5.11.2011)

  • gudaulin
    ****

    Drtivá většina filmů neúprosně stárne, některé rychleji, jiné zas pomaleji a mám pocit, že komedie oblíbeného Gérarda Ouryho patří spíš k těm prvním a obvykle jim při opětovném zhlédnutí věnuji tři veskrze průměrné hvězdičky. Na Pošetilosti mocných se zub času sice podepsal taky, přesto si dovolím tvrdit, že to je jediný film, který si s přehledem čtvrtou hvězdičku zaslouží. Není to žádný intelektuální humor, nýbrž typické luis-de-funesovské gagy, obličeje a zuřivá gestikulace, přímočaré vtípky na adresu bohatých a mocných a francouzský lidový humor. Na místě Yvese Montanda bych raději viděl Bourvila, protože Montandovi sedí spíš dramatické role a tohle chtělo spíš klauniádu. Přesto jsem se párkrát od srdce zasmál a nikdy jsem neměl pocit trapnosti, který mě u spousty komedií doprovází. Celkový dojem: 75 %.(19.9.2012)

  • Jennifer.S
    *****

    - „Vypracoval jsem plán jak odtud prchnout. Vrátíme se do Madridu. Připravíme spiknutí. Král pak zapudí královnu, baba se provdá za papouška, Caesar se stane králem, já si ho vezmu a budu královnou, ha!“ – „Hó, hó poslyšte Salluste chvílemi, chvílemi nemate se vám to tak trochu v hlavě? Víte co myslím?“ Jedna z nejlepších komedií od Funèse.(20.3.2008)

  • Véronique
    *****

    Jedna z nejlepších Funesových komedií, která nepostrádá šarm, vtip ani romantiku. Nádherné scenérie "středověkého" Španělska jen umocňují celkovou atmosféru filmu, která je velmi povedená. Gejzír humoru tentokrát nevychází jen z tradičně odzbrojujícího Luise, zdatně mu zde sekundují i sluha Blaz či dvorní dáma. Pro mě již od dětství je nezapomenutelná scéna, kdy sluha myje svého pána - včetně důkladné očisty uší (není nadto je pořádně protáhnout:)). Také hudba báječně doprovází děj a ten, ačkoli tvoří pouhou kulisu situační komice hlavních představitelů, se mi docela líbí. 86%(17.8.2008)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 8. prosince 1971 v Paříži. (Varan)

  • - Ve slavné striptýzové scéně je herečka Alice Sapritch, která ztvárnila Dueñu, byla nahrazená dvojnicí – profesionální striptérkou Sophií Palladium, a to v okamžik, kdy měla předvést své svůdné pozadí. Při pozorném sledování si lze povšimnout nepatrného zmenšení velikosti postavy herečky na postavu striptérky, u níž již nevidíme obličej, ale pouze "hýždě" (slovy samotného režiséra). (Aelita)

  • - Film je parodií na divadelní tragédii Ruy Blas od Victora Huga a obsahuje celou řadu odkazů na francouzské klasiky. (gjjm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace