Reklama

Reklama

Jordan pracuje jako operátorka tísňové linky. Jednoho dne jí zavolá dívka jménem Leah, že se někdo snaží dostat do jejího domu. Jordan jí poradí, aby se schovala v patře. To se dívce povede, ale hovor se přeruší. Jordan zavolá zpět, což muž uslyší, a Leah najde. Jordan se ho snaží zastavit přes telefon, ale muž jí pouze řekne „už se stalo“. Druhý den se Jordan z televize dozví, že Leah byla zavražděna. Dává si to za vinu a s prací operátorky chce přestat. O šest měsíců později pracuje jako vyučující pro budoucí operátory. Mezitím je teenagerka Casey Welson unesena z nákupního střediska. Naštěstí má u sebe mobilní telefon, a tak zavolá na tísňovou linku. Hovor přijme nová operátorka, která neví, jak si poradit, a tak případ převezme právě Jordan. Protože Casey volá z telefonu na jedno použití, není ji Jordan schopná vypátrat pomocí GPS. Poradí jí tedy, aby vykopla zadní světlo auta a dírou vystrčila ruku. To se Casey opravdu povede. Uvidí to žena jedoucí za autem, a tak zavolá na tísňovou linku a sdělí, jakým směrem auto jede. Jordan Casey navede, aby vzala plechovku s barvou, která je shodou náhod v kufru, a pomalu ji lila z díry. To přiláká pozornost dalšího řidiče – Alana Denadoa. Když potom únosce zastaví na červené, Alan ho na barvu upozorní. Únosce mu poděkuje, ale Alanovi připadá podezřelý, a proto ho sleduje. Když únosce zastaví, Alan se jde znovu přeptat, zda je vše v pořádku. Únosci dojde, že ho Alan podezřívá, a ve chvíli, kdy chce zavolat na tísňovou linku, ho uhodí lopatou. Poté si vezme jeho auto a naloží ho do kufru ke Casey. Po chvíli se však Alan probere a začne panikařit. To donutí únosce zastavit a Alana zavraždí. Po nějaké chvíli potřebuje natankovat. Zastaví proto na odlehlé benzinové pumpě. Casey si všimne, že z kufru se dá sklopit prostřední sedačka, a snaží se vylézt. Toho si všimne obsluha pumpy. Únosce ale použije benzin, který zrovna tankuje, a pocáká jím obsluhu a hodí po něm zapalovač. Mezitím policie přijde na únoscovu totožnost. Je jím Michael Foster. Ten dorazí do svého cíle, a když vyndává Casey z kufru, zjistí, že má celou dobu u sebe telefon. Jordan ho informuje, že byl identifikován, a radí mu, aby se vzdal. Předtím, než Michael rozbije telefon, řekne Jordan „už se stalo“, a ta si uvědomí, že mluví se stejným mužem jako před šesti měsíci. Zatím vpadne policie do jeho domu, kde je jeho manželka a děti. Ve své kanceláři má Michael malý oltář a v něm fotky své zemřelé sestry. Ta je velmi podobná uneseným dívkám. Na jedné fotografii je v pozadí dům, který byl podle manželky domovem Michaela, ale který shořel. Za domem však stojí stodola, kterou Michael údajně renovuje. Policie chatu prohledá, ale nic nenajde, a tak místo opustí. Jordan je zoufalá, a tak si hovor s Michaelem přehrává pořád dokola... (TV Prima)

(více)

Videa (9)

Trailer 1

Recenze (814)

Jordan 

všechny recenze uživatele

pri takýchto filmoch si vždy hovorím, do akej miery sú sponzorované a financované vládou spojených štátov, zbrojárskymi firmami a rôznymi korporáciami, lobbystickými skupinami atď.... tretia (alebo už neviemkoľká) vlna pseudo-feminizmu v hollywoodskej kinematografii tu nadobúda kolosálne rozmery, podhľad na halle berry v obtiahnutom tielku s vlajúcou americkou vlajkou na pozadí krásne dokazuje, do akej miery táto tendencia v hollywoode atrofovala od dôb sarah connorovej a ripleyovej... veľmi krátku, no ako-tak thrillerovo slušnú, napínavú, a aj keď neoriginálnu, no aspoň poctivú časť prenasledovania a vyšetrovania, trvajúcu od únosu v garáži po zistenie totožnosti páchateľa pochováva zvyšok scenára - príliš štandarný, klišéovitý a zahlcujúci sa nelogickosťami a schválnosťami... film tak ostáva iba skvostným dôkazom toho, že "trvalá" naozaj trvá a hičkoka už jakživ nikto neprekoná a aj to mlčanie jahniat bolo len jedno, v pamäti možno utkvie modrá push-upka abigail breslinovej, ale za to predsa nemusíme platiť šesť euro do kina, keď máme internet, no nie? ()

Xmilden 

všechny recenze uživatele

Film bohužel obsahuje hodně nevěrohodný dovětek, kterému patrně neuvěří ani největší naiva. Nicméně do té doby se jedná o hodně vydařený thriller, který je nejsilnější v hororových momentech. Úkryt pod postelí nebo krčení se za skříní. Tady Brad Anderson pracuje s napětím přímo učebnicově. Je s podivem, že přestože zde nehrají zrovna herečtí mistři (Abigail Breslin je doslova na ranu), filmu to ničím neškodí. Halle Berry podobné role docela sluší a záporáka bych hodnotil jako zajímavého úchyla. Když nad tím tak přemýšlím asi je dobře že zde nehrají Brad Pitt s Jennifer Aniston. 75% ()

Reklama

Spiker01 

všechny recenze uživatele

Halle Berry mám moc rád, a to je ostatně taky hlavní důvod, proč jsem se na tento thriller podíval. První půlka filmu naznačuje, v čem přibližně spočívá práce na centrále 911 a poměrně zajímavě představuje hlavní hrdinku, která si bere práci, takříkajíc, s sebou domů. Druhá půlka je už samozřejmě velmi přikrášlená a moment, kdy se hlavní hrdinka vydá oběť hledat na vlastní pěst, je dokonce značně přitažený vlasy. Celé dohromady to však dohromady tvoří poctivý thriller a určitě vás až do konce, pod tíhou napětí, nenechá vydechnout...70% ()

S.Quentin QUALE 

všechny recenze uživatele

Výbornej krimi thriller, ve kterém se Cellular potkává s Maniakem. Hlavně ke konci je pak vidět, že si Anderson prošel ještě tvrdší filmařinou, což z mého pohledu není vůbec na škodu, ba naopak, ještě klidně mohl závěr okořenit nějakou torture scénou, ke které se tak krásně schylovalo. Příjemné překvápko. Kdyby to nebylo jednodušší, tak dám klidně plnej. 85% ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Žánrově čistý thriller s rychlým spádem a nádherně přímočarým dějem, který jde až ve finále příliš do hloubky (vrahovy mysli). Informace o hrdince jsou omezené na ty, které potřebujeme znát kvůli pracovní linii vyprávění. Zbývající záchytné body k identifikaci s protagonistkou zajišťuje Halle Berry svým přesvědčivým ztvárněním ženy křehké, ale odhodlané. Linie osobní je pak do té pracovní šikovně implementována (díky čemu může být film zároveň ódou na práci telefonních operátorek i policistů) a zbytečně se nedere do popředí. Důvod, proč se film pohybuje jen těsně nad hranicí průměru, bych neviděl ve scénáři, který postavám předepisuje jakž takž rozumné jednání. Samozřejmě s ohledem na požadavky žánru, tzn. – aby nám mohl být nabídnut očekávaný typ divácké slasti, protagonistka se musí alespoň jednou zachovat poněkud hloupě. Z „pouze“ uspokojivé úrovně filmu bych vinil režiséra. Anderson sice dokáže vystavět napínavou scénu s vlastní gradací, ale potíže mu dělá kontinuální stupňování napětí napříč filmem, který ve výsledku funguje na způsob několika pospojovaných seriálových epizod. Má více dramatických vrcholů a několikrát začíná jakoby nanovo, což je při jeho střídmé stopáži a high concept premise rozhodně škoda. Souvisí to rovněž s nemožností emocionálního napojení na oběť, o které toho zvíme strašně málo. V libovolném slasheru by byla jen jedním z vrahových předkrmů před final girl (otázka, kdo je vlastně final girl, a jak film využívá slasherové schéma, je v souvislosti s Tísňovou linkou možná nejinspirativnější). S Jordan můžeme soucítit a pociťovat stejnou bezmoc jako ona, ale strach o její život po většinu filmu mít nemusíme, protože jí reálně nic nehrozí. Tím Tísňová linka připomíná Okno do dvora, jehož hrdina byl odkázaný na to, co viděl, stejně jako si Jordan musí vystačit s tím, co slyší. Nápaditá práce se zvukovou stopou (na způsob Rozhovoru nebo Výstřelu) se bohužel nekoná, ale to už bych od nízkorozpočtové žánrovky chtěl opravdu moc. 70% ()

Galerie (53)

Zajímavosti (16)

  • Během prvního dramatického hovoru si lze všimnout, že se mezi jednotlivými střihy mění poloha Jordanina (Halle Berry) mikrofonu. (Shadowrat)
  • Filmovanie snímky prebiehalo v americkom štáte Kalifornia, a to v autentických mestách Los Angeles a Santa Clarita. (MikaelSVK)

Reklama

Reklama