Reklama

Reklama

Vlastička umřela. Vesnický kostel, pohřební kočár tažený koňmi, farář, obyvatelé Olšan a souputníci zvláštního života Bohumila Stejskala (Boleslav Polívka), multimilionáře z vůle Boží, z Dědictví I. Trochu zestárli. Bohumil (Boleslav Polívka) taky trochu zestárl. Přibyly mu majetek, starosti, kilogramy a děti. Ztratil ženu svého života. Hraje hudba, zpívá místní ženský sbor Křepelky, jehož byla Vlastička členkou (a Bohuš je sponzorem). Smrt známého sbližuje. Všichni jsou smutní, nebo tak aspoň vypadají. Za zdí hřbitova zastavil starší Mercedes a z něj vystupuje rovněž zestárlá „hérečka" Irenka. Pozoruje pohřeb přes zeď, dovnitř se neodváží. Odjede před koncem obřadu... Smuteční hostina v Bohušově sídle. Jsou tu všichni, které známe z původního filmu. Zjišťujeme, že Bohuš si postavil ohromné sídlo ve farmářském stylu obklopeném zoologickou zahradou. Má rád svou dceru (Anna Polívková) a visí na šestiletém vnukovi, jehož učí jízdě na koni. Má vlastní chov koní a považuje se za odborníka na to. Už sedm let nepije a celkem si zvykl na peníze. Bohuš je smutný, ale smutek v jeho podání má velmi výstřední podobu. Téměř každá promluva se mu proplétá s pohřební řečí a duch Vlastičky postupně výrazně vstupuje do jeho mysli i jednání. Vlastička dávala jeho životu řád...vnutila mu kázeň. Teď je zase Bohuš sám. A smutný. Je na čase vrátit se ke kořenům...k flašce. Po sedmi letech se Bohuš zase napije. A bude to jízda, během které se bláznivě zamiluje do herečky, málem se stane filmovým producentem a majitelem zámku, málem přijde o vnuka, málem uvěří, že Vlastička pořád žije, přijde o několik miliónů, rozbije v přímém přenosu finále soutěže Hvězdy tančí, aby nakonec pod tlakem dcery a věrného přítele Arnošta (Arnošt Goldflam) dobrovolně našel klid a sebe samého v protialkoholní léčebně v tichém rozjímání s bláznivým JUDr. Strážným (Jiří Pecha). Velká jízda... i tak by se film mohl jmenovat, kdyby nenavazoval na už tak proslavený název dílu prvního. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (4)

Trailer

Recenze (819)

Wacoslav1 

všechny recenze uživatele

Kurva to je samý led v té sklenici a žádný chlast v ní! Hmm takže ne. Bohužel je mi líto, že to musím konstatovat, ale nefunguje to. Udělal jsem všechno proto abych si film užil. Chtěl jsem si ho užít. Nedal jsem na nic moc ohlasy. Před kinem jsem se posilnil aby byla nějaká ta zábavná hladina v krvi pak naběhl ke kase a hrdě zahlásil : Jednou na Dědictví aneb KURVA se neřííííká (ty vole těšil jsem se až to pronesu). Pohodlně jsem se usadil v prostřední řadě a vychutnal si mimo jiné trailer na Babovřesky 2 abych věděl jak asi tak bude vypadat absolutní dno České filmové kultury. A pak už jenom rozpačité pocity. Polívka do toho dává všechno snaží se seč mu síly stačí, ale nezakryje fakt, že dějově je to absolutně o ničem a kouzlo se prostě jaksi vytratilo. Celé to stojí na Bolkovi na ostatních je až moc vidět, že se do toho prostě nikomu moc nechtělo a nakonec to jaksi z povinnosti odehráli. Celý je to takový mrtvý nevidím tu to nadšení a živelnost provázející první díl. Tam byla sice dějová linie taky jednoduchá, ale fungovalo to. Tady je příběh rozvinut hned několika směry, ale všechno zůstává nedotaženo. Ne prostě ne nešlape to. Polívka rozhodně pár dobrých hlášek dá, ale i on už místy působí takovým unavenějším dojmem prostě už to není ten Bohuš z prvního dílu. Drží to sice tady nad vodou naprosto maximálně, ale to nestačí. Takže pro mě zklamání na film jsem se docela těšil, ale bohužel se mi opět potvrdilo, že originální staré klasiky by se prostě měli nechat na pokoji a netočit k ním zbytečný pokračování nebo ještě zbytečnější remaky. tohle je určitě vyšší level než ty mrdky co třeba momentálně točí Troška, ale že bych tomu zase zatleskal to sorry, ale to fakt ne.40% ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Bolek měl z jistých (pravděpodobně finančních) důvodů velký zájem na natočení druhého dílu památné komedie Dědictví. To je dost ošemetná věc vzhledem k tomu, že první díl je něco jako národní poklad lidové komedie. Je úctyhodné kolik lidí se snažilo Bolkovi pomoc alespoň účastí v epizodní roli (Lasica, Veškrnová, Donutil, Gott,.....) Žel výsledek je chabý. Ačkoli Polívka je pan herec a i z ničeho dokáže vytvořit zábavu, film jako celek selhává. Neforemný slepenec většinou chabých scének. A ta ze "Stardance" mi vysloveně zabrnkala na nervy. Já se vyhýbám těm přiblblým estrádním soutěžím se škrobenými projevy poroty jak čert kříži, a oni mi to nakonec strčí i do filmu. I s Borhyovou. Kdyby to tam alespoň rozbalil a poslal je s tou soutěží do prdele. Ale to ne. Udělali z toho nejdebilnější scénu celýho filmu. Bolku Bolku, tohle se nepovedlo. Nechci jen hanit. Mělo to i světlé okamžiky. Snad až na tu debilní scénu film není vysloveně zlý. Jen je prostě špatný. Promiň Bolku. Asi sis měl najít lepšího režiséra. 45% ()

Reklama

Peytl 

všechny recenze uživatele

I ne příliš skvělý film se může státi kultovním, oblíbeným a vesměs hromadně sledovaným a kladně hodnoceným, pakliže náhoda a osud chce, že se trefí do té správné nálady obecenstva, potažmo doby... je to o štěstí, nebo o notoricky známé klice z prdele. Mno, již kurví praděd u mě neměl na marihuaně ustláno a tento potomek je spíše klasickým zkurvysynem. Vůbec jsem neměl v plánu hanět, spíše jsem chtěl býti tolerantním, mozekměknoucím dobračiskem, leč nebylo mi přáno. On ten Bolek je pořád bezva smutnej kašpar, tedy pokud pominu prvních šílených zhruba dvacet minut, to jsem se opravdu musel nenavoskovanou běžkou mlátit přes hrb, abych byl schopen pokračovat ve sledování tohoto paskvilu, ale sám to nezachrání... Goldflam? Pecha? Ani hovno! Málokterý snímek shořel na tom, že v něm přebýval nějaký protagonista... ovšem korpulentní Čvančarová, nateklý Heřmánek, vyzuna Chýlková, Veškrnová se svým šikmookým liftingem, vypité tlamy Rychlík se Zatloukalem, Herr Gott alias Karel Bůh a za ním v závěsu Cihlakcihle Čenský, Harapes aúúúú, Borhyová hehe a rómská princezna a postrach exekutorů Erbová... to je mančaft na jasnej sestup do pralesní ligy. Nehledě na to, že vidět ještě jeden moravský kroj, požadoval bych, aby mi megery z Východu začaly onikat. Inu, ne každá Polívka se povede a stane se gurmánskou a vyhledávanou modlou, což je zcela evidentní zde, tak i v podobném buranském stylu, kdy ogaři v reklamě na vidláctví redukujó do vaničke, Pane, ty to vidíš! Zde se sliní naprosto z jiného důvodu. Navíc byla i Irénka a nějaký zamlžený šoust s viagrou, kurva, to byl džouk! No, kdo nám přebýval je známo, a co nám chybělo? Jakýkoliv příběh, nějaká dějová linka, snad by stačila i jen kontura, náznak... při sledování jsem měl pocit, že každých pět minut usínám a přicházím o těch deset klíčových. Nesmysl, co? Přesně! Po skončení a překontrolování velitelského času na atomových přesýpačkách ale vyšlo vše najevo, celá ta krutá pravda, ... byla to neskutečná píčovina. ()

BMW12 

všechny recenze uživatele

Tož asi všichni jsme už předem věděli, že se to jedničce nevyrovná. Už tam není tolik humoru, není to tak zábavné, příběh není tak dobrý jako v jedničče, je to už jen takové vzpomínkové pokračování. Ono aby to bylo dobré, tak by se to muselo točit daleko dříve a né až 22 let po prvním filmu. Ono už je totiž úplně jiná doba, navíc čeští filmaři nedokáží už točit takové filmy jako kdysi, což je zajímavé, protože přeci máme teď moderní techniku a mělo by to jít snadněji, ale přitom nám to akorát uškodilo. V zahraničí tento problém nemají, tam pořád chrlí jeden výborný film za druhým, ale češi bohužel neumí v současnosti točit dobré filmy. ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Už neplatí s Bohušem na věčné časy. Kurva se sice říkat nemá, ale nejeden divák si nejednou pomyslí, že tohle pokračování proslulé "bolkovské" komedie stojí kurevsky za nic(!). Jako by si toho byl (pozdě) vědom i jeho protagonista a autor scénáře v jedné osobě a celou dobu se neprojeví jeho humornost tak, jak jsme od Bohuša zvyklí. Je sice hezké, že zestárnul a věkem i "zmoudřel", ale copak s ním zestárnul i jeho pověstný invenční humor nadití k prasknutí originálními hláškami, hlody a nesmrtelnými výšplechty?! Zřejmě ano, protože jinak si nedovedu vysvětlit tak mimořádně nízký výskyt gagů. Ne dobrých, ale tady v podstatě absentoval jakýkoliv humor s výjimkou občasného záblesku toho hořko-humorného a rozjímavého, potažmo trapného, který se ovšem neslučuje s podstatou prvního filmu, který stavěl na principu dokonalé odezvy diváka na své narážky a zlidovělé hlášky. Problém nastal v odlišném přístupu režisérů. Kontroverzní Chytilová s osobitým režijním rukopisem versus na jistotu točící Robert Sedláček. Maximálně umí vykouzlit hezký záběr dýchající letní atmosférou, ale nejednou vznikl dojem, že režírování se ujal samotný Polívka a on jen zkontroloval záběr bez vlastního přičinění, aniž by do toho vtěsnal něco z vlastní režijní kapsy. Je přímo hrůza, jak film nemá tempo a záběr od záběru diváka uklimbává ve svém vypravěčském nic. Totální selhání přichází v podstatě v nulové návaznosti na původní film a žádná z postav se příliš nehlásí o svoji dvacetiletou filmovou minulost. Jednička sice rezignovala na satirický podtext, i když ten tam přece jen v určité míře patrný byl, ale dokázala na jednoduchou zápletku nabalit spoustu scének, o kterých diváci dokázali nadšeně debatovat a napodobovat je, včetně přenášení hlášek do reálu. Nemluvě o dokonalém vystižení doby porevoluční. Dvojka z tohoto hlediska nepřináší nic extra a nikam se ani neposouvá. Chybí nosná zápletka i herci se svým způsobem zhoršili, protože divák neustále čeká, kdy to rozbalí jako tehdy, a nedočká se. Na co je ve filmu nefunkční Gott, nefunkční mrtvá Vlastička, jakási Irenka za hřbitovní zdí, nebo zapáchající dr.Strážný?! Je z toho akorát znát, jak moc někteří herci v pokračování účinkovat nechtěli. O to smutnější, že na dvou ženských postavách se v původním filmu dost stavělo, až pro někoho zkultovněly. Nejednou tohle pokračování svým uchopením připomene "Sněženky po třiceti járech". I tady je znát propastný časový rozdíl či skok, jaký hlavní postava, plus ty kolem ní prodělaly. Další osudy Bohumila Stejskala totiž přišly strašně moc pozdě. 22 let je moc, a i když i já jsem byl coby divák zvědavý, co se u rázovitého Bohuše za tu dobu změnilo, tak můžu konstatovat, že změna žádná. A když, tak k horšímu. Jeho postava zpustla a zburanovatěla, a i když on sám coby Bolek Polívka ji nejednou hraje jako distingovanou a chytřejší, než se na první pohled zdá. Pak ovšem nevím, co tím chtěl autor říci. Jaký vlastně měl být současný Bohuš. Jestli "cool" týpek, co se znovu dal na chlast, anebo věkem sešlý a utrmácený "inteligent" používající na svých cestách veterána hořký, suchý a rádoby chytrý humor?! Je to spíše Bolek Polívka osobně. A co nejvíc zamrzí, že jako scenárista je mizerný a snižuje se k lacinostem. Bohuš si tentokrát už všechny (diváky) nekoupí, jak kdysi vítězoslavně prohlásil na konci prvního filmu. Nyní o ně bude muset bojovat. Akorát nevím čím. Jestli chlastem, dobrovolným pobytem v protialkoholní léčebně, omšelou "rádiovkou" anebo zkonfiskovanou farmou a uměleckým propadem. Račte si prosím vybrat, co je vám nejblíž. Druhé pokračování zabředlo přesně do těch typů komedií, kterým se tak jednička urputně bránila. A pokud i ona měla slabší a zdlouhavé chvilky, tak z toho dokázala vybruslit po "bohušostejskalovsku". A náramně se strefila do doby, kdy se do podnikání pouštěl každý a každý si chtěl náležitě užít nových možností léta odpíraných totalitním režimem. V tomto kontextu je Dědictví II jen smutnou a notně zašlou vzpomínkou na Bohušovy kdysi vtipné a satirou říznuté časy. Na druhou stranu setkání s tímhle (kultovním) buranem nebylo až tak nepříjemné, ale především zvláštně narafičené a režijně i scenáristicky méně vychytané. 60% () (méně) (více)

Galerie (34)

Zajímavosti (17)

  • Na kare si je pri rozhovore Bohuša (Bolek Polívka) a doktora Záhradníka (Karel Heřmánek) možné všimnúť, že druhý menovaný drží pohár s vínom pri zábere zozadu vždy v pravej ruke. Pri záberoch zboku alebo spredu ho však drží v ľavej. (Johnny.ARN)
  • V snímke sa objavil aj Milan Lasica, ktorý výnimočne porušil svoje predsavzatie, že už nikdy nebude hrať vo filme. (Sufferer)
  • Natáčení začalo 29. května na zámku Skrýšov u Sedlčan. Natáčení probíhalo také v Praze, v Rudné u Prahy či na zámku Karla Rodena. Scény odehrávající se v blázinci, se natáčely v psychiatrické léčebně v Kroměříži. Scény na hřbitově a u kostela byly natočeny v Lulči u Vyškova. (Terva)

Reklama

Reklama