Režie:
Jacques DerayKamera:
Jean-François RobinHrají:
Jean-Paul Belmondo, Jean-Pierre Malo, Michel Beaune, Pierre Vernier, François Dunoyer, Franck Ayas, Laurent Gendron, Jean-Claude de Goros (více)Obsahy(1)
Vraždu přítele nelze jen oplakat, pravý muž ji musí pomstít... Komisař Stan se společně se svým přítelem, inspektorem Simonem rozhodnou jednou provždy skoncovat s policejní kariérou. Chtějí koupit hotel a usadit se na pobřeží slunných Antil. Jako obvykle jdou zakončit pracovní den do své oblíbené vinárny. A tam během jediného okamžiku, kdy je inspektor Simon náhle brutálně zastřelen bezohledným zabijákem, jejich sen o společné budoucnosti končí. Stan se znovu smiřuje s policejní prací s jediným cílem, najít vraha svého přítele. Ale co s malým Simonovým synem, přece nepůjde do dětského domova… (Česká televize)
(více)Videa (2)
Recenze (221)
Československá televize kdysi udělala trilogii i z Muže z Ria, Muže z Hongkongu a Muže z Acapulca, takže proč neprovést stejný trik dvakrát. Tady to ovšem dává ještě menší smysl, protože všichni víme jak skončil Profesionál. Samotář s ním má společného jen Belmonda, a .... to je vlastně všechno. Zatímco Profesionál byl sedmdesátkový politický thriller, tohle je policejní kriminálka pevně ukotvená v osmdesátých letech. O rok později natočil Schwarzenegger Rudé horko a Stallone Tango a Cashe - to jenom na připomenutí, jak tehdy vypadly policejní žánrovky. Samotář s nimi svedl vyrovnaný souboj, i když je z těch tří nejméně nápaditý. Jenže Belmondo, i když stárnoucí a sám, v klidu přehrál dvě tehdejší největší superhvězdy, které měly k ruce parťáka a podstatně lepší scénář. ()
Belmondo coby standartní hrdina. Drsňák co si poradí v každý situaci a rozdává rány a hlášky. Tady se přeci jenom trošku přitvrdilo a souhlasím, že záporák je správnej psychouš. Možná mohl mít i větší prostor. Akční scény slušný. Ty umí Francouzi asi nejlíp v Evropě to není nic novýho. Co ten film trochu kazí, je ten malej fracek, kterej byl fakt votravnej a mohl dostat aspoň trochu na prdel. Toť vše. Dám lepší průměr.60% ()
Absolútne tuctová zameniteľná francúzska krimi. Šablónovitý scenár, drsný Belmondo, prestrelky v Paríži, proste stávka na divácku istotu. Film je charakteristický tasením zbraní ako vo westernoch, rozdávaním belmondových rán, množstvom áut a peknými ženskými. Má ale solídne tempo, genius loci Paríža a Belmonda. O čo ide, mi bolo šumafuk. ()
Samotáře jsem chtěl vidět jako dítě, pamatuji se na spoustu plakátů vylepených v našem městě. Nebylo mi tehdy přáno, jelikož byl mládeži nepřístupný. Musel jsem čekat dlouhých dvacet let, abych se na něj podíval v televizi. Dnes docela chápu, proč byl v tehdejší době nepřístupný. Je to poměrně drsná krimi, která má šíleného záporáka, na jehož jméno jsem už v půlce začínal být dost alergický, protože se nemluvilo o nikom jiném. Docela dobrá filmová zábava na nedělní večer. ()
60% — Takový Belmondův standard. Jeho protivník Schneider je totální pako, které plní plán zastřelených aspoň na 120% a moc se neohlíží na to, koho vlastně střílí. Tak trochu mi svou nekompromisní brutalitou evokoval jiný francouzský film Víc než pouhý strach. ()
Galerie (14)
Zajímavosti (5)
- Soundtrack k filmu vydalo hudební vydavatelství Polydor Records na LP a kazetě. Kromě hudby britského skladatele Dannyho Schoggera obsahuje dvě písně v podání Carlos Sotto Mayor (Eva). (sator)
- Film měl původně nést název Kobra, v téže době ale s totožným názvem přišel na svět akční film se Sylvesterem Stallonem. (-bad-mad-wolf-)
- Natáčanie snímky prebiehalo na mnohých miestach vo francúzskej metropole Paríž. (dyfur)
Reklama