Reklama

Reklama

Smrt darebáka

  • Francie Mort d'un pourri (více)
Trailer

Obsahy(1)

Je nad ránem, Paříž se za chvíli začne probouzet. Když u Xaviera náhle zazvoní jeho nejbližší přítel Philippe, ještě netuší, že pro něj začíná nejdelší den jeho života, ve kterém mu splynou další noci a dni. Na vlastní kůži pocítí, co znamená, když se nejvlivnější síly ve státě bojí prozrazení korupce a své okolí „čistí“ tím nejjistějším způsobem. I jeho přítel Philippe Dubay se zapletl do této hry a žádá Xaviera, aby mu poskytl alibi. Netuší, že jeho život se může počítat na hodiny. Policie i všichni ti, o kterých říká záhadný předseda správní rady jakýchsi tajných fondů Tomsky (Klaus Kinski), že to jsou anonymní zájmové a nátlakové skupiny bez tváře, chtějí po Xavierovi dokumenty o korupci a zneužívání státních funkcí. Jde jim totiž o všechno, peníze, moc, postavení a v neposlední řadě i o pověst tolik potřebnou k výkonu nejvyšších politických funkcí. Řada lidí zaplatí za tyto usvědčující listiny cenou nejvyšší a Xavier si je dobře vědom toho, že vydání dokumentů by mu život nezachránilo. (Česká televize)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (118)

topi 

všechny recenze uživatele

Delší stopáž a překombinovanost děje, ve kterém je skoro každá postava zkorumpovaná film trošku sráží dolů. Nápadně ovšem připomíná politiky v naší zemi, je to vlastně stále aktuální téma všude na světě. Korupce hnízdí a hnízdit bude vždycky všude. Co je však na snímku bezkonkurenční, je původní český dabing, kde každá postava = výborný charakterní herec/herečka a to i sebemenší malá role. Tenkrát se to šidit nedalo. Za zmínku stojí i krásná a melancholická hudba Philippeho Sardeho a saxofon Stana Getze, který se v celém příběhu různě prolíná. ()

mira007 

všechny recenze uživatele

Alain Delon jako právník v politickém krimi thrilleru, kdy se mu do ruky dostane něco jako Mrázkův archiv francouzské politiky a najednou se stane pronásledovaným uprchlíkem a začnou kolem něj umírat lidé. Delon v civilně hrané poloze a ikdyž i akční scény střílečky, automobilové honičky se dostaví také tak to místy působí jako konverzační psychologický film. Jako třešnička na dortu je účast mladičké Ornelly Muti. ()

Reklama

Pierre 

všechny recenze uživatele

Včera večer tento snímek ČT mimořáně zařadila do vysílaní, kvůli smrti Mireille Darcové. To že vybrala zrovna tento film, ale považuji za jejich velkou lenost. Zkrátka, pro ně bylo nejpohodlnější odvysílat zrovna tenhle kus, co dávali několikrát v rámci Velikánu filmů a nedělních filmech s Delonem. To, že je tam Darc v celkovém součtu asi čtyři minuty, jim nevadilo. To jsem si musel trochu ťukat na čelo. Abych to tedy s tím postavením Darc v tomto filmu upřesnil: ona je zde sice uvedená jako čtvrtá, ale je zde vážně hodně málo. Její postava je navíc nevýrazná a pro děj nedůležitá. A teď už se budu zabírat samornou kvalitou filmu, která určitě není malá. Však i přes mé nepochopení, byl ten večer u televize velmi příjemný. Politická dramata mám rád. Trvdím, že nám mají možná ze všech žánrů, nejvíc co říct a jsou stále víc aktuální. Měli bychom je hodně sledovat. Tohleto je taky ten typ filmů, co mě dost poznamenali a šokovali. Zároveń pro mě ale jakožto diváka byli dost atraktivní. Líbilo se mi postupné rozplétaní různých situací a charakterů postav. Byli tam i místa, kdy jsem byl docela v napětí. Ten příběh mě vážně dost bavil, ale stále jsem si víc uvědomoval hořkou pravdu, kterou chce sdělit. Musím vyzdvihnout i geniální Delonův výkon. Tady z něho skutečné dýchá charisma přes všech strany. Opět také nezklamal můj oblíbený francouzský slizoun Bouise. Jen je škoda, že se nedá lépe orientovat v postavách. Občas je to úkol pro komisaře Maigreta. Ale berme, to jako takový záměr. Davám 4. ()

radektejkal 

všechny recenze uživatele

"Časosběrný" film, ke kterému nevyjádřit se, znamená ignorovat ho. Spanilá jízda Alaina Delona je problematická ve všech svých aspektech (včetně herectví) a poznamenaná dobou svého vzniku (včetně přednášky Klause Kinského o tom, že volání proletariátu po sjednocení přichází pozdě, protože mezinárodní průmyslová a finanční oligarchie je už dávno spojená). ()

Ještěřák 

všechny recenze uživatele

Stará francouzská zďorba se žlutými předními světly, snůška šeredných, přesvědčivě hrajících Francouzů (plus Klaus Kinski), tvářících se, jako by od propuknití určité aféry neutrli ani mouše nožičku, uměle působící žabičky na čtvrtou... a tohle všechno se nejspíš snaží zabít Delonka. Uznávám, že první půlka by snesla mnohem přísnější zásah nůžek. Dějově jsem to zvládal jen tak tak - napadá mě, že moc dobře věděli, proč do všech těch zlejch rolí nabrat Kinského a všechny tyhle masky. Na CSFD bohužel "modrý" film, ze kterého lze snadno zmodrat napětím, jak to v těchhle civilních krimikousích umí asi jenom Francouzi. ()

Galerie (39)

Zajímavosti (6)

  • Za roli v tomto filmu byl Alain Delon nominován na Césara za nejlepší mužský herecký výkon, Michel Audiard byl nominován v kategorii nejlepší scénář. (Snorlax)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenného románu, který napsal Jean Laborde. (Terva)
  • Když je Christiane Dubaye (Stéphane Audran) vyhozena z okna, po dopadu na zaparkované auto ji tvůrci naaranžovali do stejné polohy jako americkou úřednici Evelyn Frances McHale. Tato dívka spáchala 1. května 1947 ve svých třiadvaceti letech sebevraždu skokem z 86. patra mrakodrapu Empire State Building. Jediný snímek mrtvé ženy udělal fotograf Robert Wiles a když byl o jedenáct dní později otištěn v časopise LIFE, dostalo se mu titulu "Nejkrásnější sebevražda" a zařadil se na špičku ikonických fotografií 20. století. Později bylo foto publikováno ve stovkách časopisů a fotografických knihách. (Zdroj: ČSFD)

Reklama

Reklama