poster

Vše je ztraceno

  • USA

    All Is Lost

  • Slovensko

    Všetko je stratené

  • Slovensko

    Stroskotanec na mori

  • Velká Británie

    All Is Lost

Dobrodružný / Drama / Akční

USA, 2013, 106 min

Režie:

J.C. Chandor

Scénář:

J.C. Chandor

Hudba:

Alex Ebert

Hrají:

Robert Redford
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Moc nekleje, nerozbíjí zlostí věci, prostě jen čerpá ze svých zkušeností, aby přežil. Přitom osud se s ním zrovna nemazlí. Režisér a scenárista J.C. Chardon neexhibuje, nechce nám ukázat krásy oceánu, neomračuje skvostnými vizuálními efekty. Je komorní a umírněný. Stačí mu herecká legenda Robert Redford a proražená loď. Vrásčitý veterán nepanikaří, pokouší se, chybuje. A hlavně nenudí. Nicméně tvůrce s ničím „jiným“ nepřichází, nic nezkouší. A to je možná škoda. Dýchat jsem rozhodně nezapomněl, a když se jeho plachetnice začne otáčet o sto osmdesát stupňů, palce jsem si zdaleka nevykloubil.(10.1.2014)

  • POMO
    ****

    Film, ktorý vas strhne rovnako ako Gravitácia, aniž by ste ho museli vidieť v 3D a na veľkom plátne (jediná pridaná hodnota kina je priestorový zvuk žblnkajúcej vody či hromobitie v búrke). Sentimentálnou dojímavosťou a obrazovou hĺbavosťou sa na spomenutého vesmírneho rivala nechytá, ale je napínavejší a realistickejší, stavia na podrobnom sledovaní premýšľania a chovania svojho protagonistu, nachádzaní východisiek zo situácií pomocou vecí, ktoré má k dispozícii (výroba pitnej vody ma dostala). I pri odvážnej, viac ako stominútovej stopáži film funguje bez jedinej nudnej minúty či zaváhania v rozprávaní príbehu. Robert Redford svojou presvedčivou mimikou exceluje. Ale záver mal ostať bez...(24.12.2013)

  • pm
    ***

    Nijak jeho herectví nesnižuji, ale je mi líto. Osobně si nemyslím, že Robert Redford starcem na moři podal oscarový výkon. Závěr se snahou o spirituální poselství mě vytočil stejně jako nijaká hudba trapně variující Morriconeho melodie. Po pravdě: jsem ráda, že letos už v kině určitě neuvidím žádný film o ztroskotanci uprostřed oceánu, a přitom ten v režii Anga Lee byl o třídu jinde a velké plátno mu náramně slušelo.(19.12.2013)

  • lillien
    ****

    Na kino možná příliš komorní, ale zhlédnuto doma dokonce předčilo moje očekávání. To nejprve silně ovlivnila skepse, zda nebudu dvě hodiny čučet na tichého starce a moře, kteří se budou vzájemně duševně sbližovat ve své samotě, jednotě a blablabla nekonečné nudě. Páč člověka může vyděsit, že se tam opravdu moc nemluví. Abych byla přesná, v celém filmu jsem zaznamenala jen asi tři věty na začátku, jedno fuck a jedno help. Scénárista se nenadřel. A přesto mě bavilo sledovat, kde se v člověku bere ta pragmatická a ryzí akceschopnost, ten instinkt, který jednoho nutí se alespoň pokusit, i když je vše totálně v prdeli a nejspíš i za její hranicí. Ta vůle žít, kterou nám tak pitomě otupil život, ve kterém nám skutečně o život nejde, anžto dopujíce se antidepresivy vykazujeme pramalou vůli si ho řádně vychutnávat. Jeden takhle narušený výlet na moře všechnu tu perspektivu změní. Možná na chvilku i nám. A přesně od toho survivaly jsou.(1.1.2014)

  • Šakal
    *****

    Jak to zpívala Lucka Bílá...neposlušné tenisky. A co teprve potom, když se vám (jich) do cesty postaví celej kontejner. S většinou by to (možná) zamávalo, ne tak se zkušeným, chladnokrevně uvažujícím „mořským vlkem“. Ten si v klidu nalije sklenku whisky, oholí se, povečeří a jen tak mimoděk, (vy)řeší problémy aneb jeden nezlomný (racionálně uvažující) živel, versus druhý (iracionální) přírodní živel, snažící se postavit na hlavu resp. vyvrátit rčení „větru ani dešti neporučíš“, navíc bojující i s nepřízní osudu. Komorně intimní, patosu, klišé a velkých gest (slov) prostá, nepodbízivá, razící, že rychle neznamená nutně lépe, minimalistická one man show R. Redforda, dokazujícího, že věk je jen pouhá bezvýznamná číslovka. Pravda, řekněte (mu) to po ránu :-) Hledat za snímkem nějakou přidanou hodnotu resp. širší hlubší kontext (připodobnění k současném světu), by jistě bylo možné, ale tak trochu zbytečné. All is lost je v prvé řadě čistokrevný survival o nezlomné vůli člověka přežít a když už není jiného východiska, přiznat si prohru, smířit se sám se sebou, dokázat potlačit strach a rozhodnout se....paradoxně právě to (viz smířlivý alegorický závěr) je to jediné, co mi brání ve stoprocentní spokojenosti. Osobně bych (za)šel „až na krev“. To ale není problém snímku samotného, ale čistě můj soukromý. Ostatně mám pocit, ne jsem naprosto přesvědčený, že je to přesně v tendencích Robertova náhledu na život jako takový resp. jeho hodnot, které vyznává. S osobní poznámkou na závěr. To, co mi nedokázal nabídnout resp. zprostředkovat A. Cuarón a jeho megalomanská Gravity, kde ta přirozenost, komornost a intimnost, jdoucí ruku v ruce s uvěřitelností, se postupem času vytrácela jak kyslík doktorce R. Stone, se podařilo tomuto nízkorozpočťáku J.C. Chandora. Paradoxně si však troufám konstatovat, že pro většinové publikum bude méně stravitelný resp.líbivý. To aktuálně nízké hodnocení resp. jejich počet, mě v tom pouze utvrzuje. 90% [Jestli si nějaký (letošní) film zaslouží přízvisko „malý velký“ snímek, potom je to právě tato Chandorova resp. Redfordova věcně syrová oceánská pouť. Stejně jako je faktem, že kdykoliv si v budoucnu ulevím slovíčekm „fuck“, neobejde se to bez konkrétní živé vzpomínky. Slibuju (si), že se s ním, po vzoru hlavního hrdiny, budu snažit šetřit].(29.12.2013)

  • - Skoro celý film byl natočen bez živého zvuku. Zvuky vody a větru byly nahrány až na konci natáčecího dne. (orkadimenza)

  • - Scénář filmu je téměř bez dialogů a má pouze 32 stran. (Kritiq)

  • - Čínské znaky zobrazené na začátku filmu na kontejneru (který má být názvem přepravní společnosti) ve skutečnosti znamenají „štěstí“. (orkadimenza)