poster

Vše je ztraceno

  • anglický

    All Is Lost

  • slovenský

    Všetko je stratené

  • slovenský

    Stroskotanec na mori

Dobrodružný / Drama / Akční

USA, 2013, 106 min

Režie:

J.C. Chandor

Scénář:

J.C. Chandor

Hudba:

Alex Ebert

Hrají:

Robert Redford
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDarKnig
    ****

    ): Velmi odvážné a neobvyklé survival projekty se tento rok zrodily ve větším počtu a zcela nezávisle na sobě a osobně to rozhodně kvituji (co se už nedá říct o tom, jak se v poslední době začíná rozvíjet rození dvojčátek filmů od různorodých hollywoodských praček na peníze, které už zřejmě dospěli do stádia naprostého a úplného vymření múz nebo čehokoliv, co tam používaj na nápady (zotročené E.T. jsou jenom vrcholek mých nočních můr), ale o tom snad někde a někdy jindy. Kde se ovšem Gravitace ještě divákovi snaží podsouvat jakési promyšlenější příběhové podhoubí a emoce vzbuzuje skrze dialogy a ani jedno se ji nedaří zrovna stoprocentně, je All is Lost jenom a pouze čistý herecký koncert jednoho člověka. A herecký v tomto případě znamená pouze řeč těla, ne úst. Tím pádem prakticky celý film závisel na tom, jak moc schopný bude ten jeden člověk – tedy, zda Robert Redford, navrátivší se odněkud z naprostého zapomnění, odvede svou práci. A musím říct, že to, že i když vzhledově už to není dávno ten švihák Sundance Kid, stále rozhodně nepatří do starého železa a už vůbec ne do vodního hrobu. Navíc, režisér J. C. Chandor se projevil jako velmi schopný a kamera tuto one man show plně podporuje. Přitom však od počátku dává najevo, že tady nepůjde o umělé tvoření thrilleru, ale stoprocentní pomalý až vleklý boj muže proti oceánu, popravdě i přes jiné základy mi děj neustále připomínal slavný Hammingwayův příběh o jistém starci. Podobně se chová i hudba, v první polovině ji vlastně skoro neslyšíme, až na posmutnělé tóny někde v dálí a jaké zvláštní pak je vidět ji chovat se zcela stejně, i když přijdou komplikace ve vtělení bouře. To bylo skoro fyzická úleva, nejsem nijak zběhlý filmák a jistě existují další filmy, které ti absolutně nic nepodstrkují, ale osobně jsem se s tím snad setkal poprvé. A právě ten klid a nicota oceánu dokáže vyděsit víc než neustálé řvaní. Nebo tě alespoň pevněji stmelí z osudem hlavní postavy. Jak jsem už řekl, Robert Redford je zde excelentní, i beze slov (téměř) podává ódu na člověka, přitom ale neustále poukazuje, že pokud se už dáš do potyčky s něčím o tolik ohromnějším a brutálnějším, a chceš mít alespoň šanci z toho vyjít se zdravou kůží, musíš mít vůli a možná ještě důležitější přípravu. Opravdu úctyhodné bylo pozorovat jeho skoro zcela chladné řešení problému/ů. Ve finále tedy k dokonalosti filmu chybělo opravdu velmi málo a většina toho, co chybělo, bylo způsobeno spíše mým osobním vnímáním než filmem samotným. Ono to i přes tu všechnu zvláštní krásu totiž bylo tak vleklé, že to někdy trošku i vadilo. A možná, jenom možná, tam ještě jedna komplikace přidaná být mohla. Otázkou je, jak by to ovlivnilo celou atmosféru. Asi 8,5/10(30.12.2014)

  • pm
    ***

    Nijak jeho herectví nesnižuji, ale je mi líto. Osobně si nemyslím, že Robert Redford starcem na moři podal oscarový výkon. Závěr se snahou o spirituální poselství mě vytočil stejně jako nijaká hudba trapně variující Morriconeho melodie. Po pravdě: jsem ráda, že letos už v kině určitě neuvidím žádný film o ztroskotanci uprostřed oceánu, a přitom ten v režii Anga Lee byl o třídu jinde a velké plátno mu náramně slušelo.(19.12.2013)

  • Legas
    *****

    V rámci dramatizace vyprávění se velmi často tvůrci (zvláště američtí a pod dohledem studia) uchylují v tom lepším případě ke kompromisům mezi dramatickou linkou a realitou, v tom horším případě podřídí realitu dění na plátně gradování dramatických momentům, které jsou ale plné nesmyslů, nelogičností a nerealistického chování postav. Jako divák se nad různé nesmysly dokážu často směle povznést. Ale v případě filmu Vše je ztraceno musím smeknout klobouk, protože se panu režisérovi povedlo obě věci zkloubit. Dokonce zašel tak daleko, že ve filmu je dohromady asi 5 místopisně ani věcně nepopisných vět. Jde o monolog, který se odehraje hned na začátku filmu. Režisér a autor scénáře nechá hlavního hrdinu beze slov jednat a nebohé diváky neznalé jachtařských záležitostí v tom prostě vykoupe. Přitom postava Roberta Redforda jedná naprosto logicky a promyšleně. Sedmasedmdesátiletý Redford uhraje celý film obličejem a jeho jediné slovo za celý film má doslova cimrmanovský efekt.(29.12.2013)

  • dobytek
    **

    Na začátku to vypadalo na zajímavej film, ale postupem času mě Robert Redford v souboji s oceánem přestal bavit. Pořád jsem čekal, že se o hlavní (respektive jediný) postavě něco dozvim, ale nedozvěděl jsem se vůbec nic. Zůstalo mi utajeno, kdo to je, kam na tý lodi pluje, proč tam pluje, atd... Navíc Redford zarytě mlčí a za celej film řekne asi tak 10 slov. Ta postava na mě nepůsobila vůbec nijak a bylo mi tim pádem lhostejný, jestli umře, nebo se zachrání. Ke konci jsem se už nudil.(11.1.2019)

  • Enšpígl
    ****

    Myslím si, že o roli kdy budou mít ve filmu 106.min absolutní sólo sní většina herců, ale ne každý by své sólo dokázal zvládnout. To se ovšem Roberta absolutně netýká a zahraniční veřejná šeptanda, že tenhle modrooký sympaťák začátkem roku polaská Oscarkovu plešku má něco do sebe. Je to opravdu velmi obdivuhodné, jak celý film dokáže odtáhnout jeden pár očí. V nich vidítě snahu přežít, boj o život, zoufalství, strach, naději, opravdu Robert ze sebe vydal maximum svého umění. Mám tam trošku problém s technickýma věcma ( plachta, vlny vs díra ) i se zákony přírody (Robert vs pitná voda) , ale beru to tak, že všechno je přizpůsobeno tomu, aby si divák dopřál nehtovou okusovačku a to se častokrát zadařilo.(19.12.2013)

  • - Celosvětová premiéra proběhla 22. května 2013 na Cannes FF. (Stoka)

  • - Před odvázáním kotvy z kontejneru je přední plachta lodě gena plně vytažená. V následujícím záběru, kdy hlavní hrdina (Robert Redford) skáče dolu na loď, gena částečně srolování a po jeho vyšplhání zpět na loď je plachta opět plně vytažena. (mellloun)

  • - Po uvolnění lodi ze sevření kontejneru není kontejner uvázán. V dalším záběru je lano opět na svém místě. (silebis)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace