Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Arogantní a sobecký rozhlasový diskžokej Jack Lucas se dostane do těžké deprese, když zjistí, že nepřímo zavinil smrt několika lidí. O tři roky později pracuje ve videopůjčovně, jejíž majitelka Anne Napolitanová se o něho stará. V jedné ze svých sebevražedných nálad je u Manhattanského mostu zachráněn Parrym, bývalým profesorem historie, který živoří na pokraji společnosti. Parry se chová jako blázen. Ve svých představách je ohrožován zlověstným Rudým rytířem a snaží se přesvědčit Jacka, že jeho úkolem je získat Svatý Grál, schovaný v domě miliardáře Carmichaela. Když Jack zjistí, že Parryho manželka byla mezi obětmi, za jejichž smrt se cítí zodpovědný, snaží se bývalému profesorovi pomoci. Seznámí nesmělého Parryho s dívkou jeho snů, osamělou sekretářkou Lydií. Po první schůzce s Lydií je Parry přepaden několika násilníky a končí v nemocnici. Jack, který dostal novou chuť k životu, se chce vrátit ke své bývalé práci. Navštíví Parryho v nemocnici a nalezne ho v katatonickém stavu. Jediný způsob, jak ho zachránit, je přinést mu Svatý Grál. Jack se v noci vydává do miliardářova sídla jako lupič... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (350)

gudaulin 

všechny recenze uživatele

Nebudu psát o tom, jak je Král rybář špatný film. Nebyla by to pravda, ty 2* spíš znamenají, že jsem se pociťově s tímhle filmem naprosto minul. Dobře to napsala má oblíbená uživatelka Phobia. Ano, pro řadu uživatelů to je nejlepší a nejsrozumitelnější Gilliamův film. O Kletbě bratří Grimmů se psalo a říkalo, že je to jen poloviční Gilliam, přitom tam jsem všechny znaky typické pro jeho tvorbu spolehlivě poznal. Tady je nenalézám vůbec a po pravdě řečeno by mě ani nenapadlo, že tohle natočil právě Gilliam. Je to totiž typická ždímačka na city a příběh o outsiderech, kteří se dokážou znovu oklepat, vstát a jít za štěstím. Nedávno jsem znovu zhlédnul Rain Mana a musím říct, že na mě i po letech svou dávkou sentimentu spolehlivě zafungoval, tady to ale nějak nešlo. Ten film je totiž tak nějak přehrávaný a to ani ne tak díky hercům, kteří patří k hollywoodské špičce, jako spíš díky požadavkům scénáře a režiséra. Tím pádem pro mě nejsou dost civilní a jestli se např. v profilu Amandy Plummer píše o tom, že se snad nemůže najít divák, který by nebyl dojatý její postavou v tomto filmu, pak krčím rameny a říkám "Ano, já jsem ta výjimka". Buď točíte film se zjevnou fantastickou nadsázkou typu Horší už to nebude (který byl ale přitom v hereckém projevu mnohem civilnější) nebo točíte snímek z reálného světa a tam podobné zvraty a postavy, jako je bláznivý Parry, jednoduše nepatří. Reálný život bezdomovců a jejich skutečné problémy ten film míjí vzdáleností světelných let. Ano, je to hezky natočené a zahrané, ale neřeklo mi to vůbec nic a znovu se už k tomuhle filmu vracet nebudu. Celkový dojem: 45 %. ()

belldandy 

všechny recenze uživatele

Setkají se dva bezútěšní looserové: 1) Cynický Jack se cítí odpovědný za smrt několika lidí zabitých fanouškem svého rozhlasového pořadu. 2) Perry, který sice sám není mrtvý, přesto patří mezi oběti.(Onen rozhlasový fanoušek zabil jeho ženu). Perry neúnosnost situace vyřešil tak, že se zbláznil. Minulost se dnes Perrymu zjevuje v podobě rudého rytíře, který představuje stále se vracející připomínku násilí a krutosti. - Perry a Jack se nemohou vyhnout osudovému setkaní, které je má oba zachránit. A kdo je vlastně král rybář? Ve středověkém eposu se dozvíme, že je to trpící král, jehož může zachránit pouze bloud (= blázen) s čistou duší. Perry, někdejší profesor literatury, vidí v Jackovi zachránce, který dokáže získat svatý Grál (= univerzální zařízení přinášející štěstí a zaplašující smrt). Třebaže Perry neustále žádá Jacka o pomoc, je to vlastně Jack, který potřebuje být prostřednictvím Perryho zachráněn. Spouští se systém vzájemných záchran skrze příběh o králi a Grálu. - V předčasném závěru Jack získá pro Perryho dívku Lýdii (z ní právě jen Perryho láska dokáže udělat cosi zvláštního). Domnívá se, že tím získal čisté svědomí (zaplatil pokutu a může jít), je však exemplárně poučen. Napřed musí být doléčen, exemplárně napraven. Jack musí ukrást Grál. Musí to udělat právě proto, že to odmítá. Odmítá porušit společenskou normu. Odmítá chovat se iracionálně. Odmítá octnout se mimo normální společnost. Musí to však vykonat, aby zachránil Perryho a skrze jeho záchranu i sebe sama. Vyléčil své sobectví a napravil se. - Prostředky jimiž dokáže Gilliam vzbudit pocit mystična jsou prosté, účinné a proto geniální. Mezi brilantně odvedenou režisérskou práci patří samozřejmě taneční scéna v nádražní hale, ale jsou tu i další. Proměna otrhaných žebráků v bludné rytíře, Perryho sledování Lydie nebo krádež Grálu jsou ukázkou toho, jak najít zázračno uprostřed New Yorku. „I like New York in June. How about you?“ ()

Reklama

WANDRWALL 

všechny recenze uživatele

Dvakrát jsem se v průběhu svého života pokoušel shlédnout tenhle film. Abych neměl pocit, že jsem o jeho pochopení nepřišel, tak jsem si ho i nahrával na HDD, ale vzdal to a vymazal. Nelíbí se mi jednak příběh, jednak R. Williams. Kdysi právě on a další podobně mě nesympatický herec přetočili po americku komedii "Otec a otec", a bylo to jako když amatéři se pokouší být vtipní, a pro mě důkaz, že kdo to neumí zahrát, tak prostě je to hrozné, zatímco fr. herci a filmový štáb to udělal nadčasově, obdivuhodně. Ten rozdíl je tak markantní, že mě to zaskočilo, neb předtím jsem si myslel, že když je dobrý scenář, tak je nemožné ho zkazit. Král rybář je jistě trochu i o humanitě, a přece je málo přesvědčivé, že by jedna dvojice vyvinula tolik aktivity pro spojení a vytvoření páru a štěstí jiných, těch, co jim životní osud nedopřál žít "normálně". Podivný slaďák, kde je pro mě přeslazeno! Proč mi R. Williams jako herec nesedí? Protože moc tlačí na pilu, protože přehrává, protože to není mistr ala P.Richard. ()

Eddard 

všechny recenze uživatele

Příběh o nikdy nekončícím hledání bájného svatého grálu (lásky), zasazený tentokrát do kulis moderního New Yorku a komentující některé všetečné otázky, které nás dnes trápí. Kdo je šílený, kdo šťastný a kdo opravdu svobodný? Málokde se to dovíte tak nenásilně jako tady, v podání Robina Williamse a Jeffa Bridgese pod taktovkou Montyho Gilliama. Tématicky absolutně nadčasový film. "I like New York in June, how about You?" 90% ()

H34D 

všechny recenze uživatele

Excelentní herecké trio a inteligentní scénář s pár obyčejnými i originálními prvky je hlavní devizou tohoto lidského a ve svém nadhledu optimistického snímku nejen o lásce. Jakkoliv je postava Bridgese sympatická a postava Williamse zvláštní a zajímavá, bez fantazie Terryho Gilliama a lehce nadpozemského pojetí by Král rybář mohl být rychle zapomenut, přeci jen tak oslňující zase není. Je však velice příjemný, milý, trošku bláznivý a nakonec snad i u toho srdíčka zahřeje. 7/10 ()

Galerie (52)

Zajímavosti (11)

  • The Fisher King je prvním filmem Terryho Gilliama, ve kterém se neobjeví ani jeden člen Monty Pythonů. (Tygrys)
  • Bílé tričko s obrazem baseballového hráčem, které na sobě měla postava Jeffa Bridgese, herec už dříve obléknul ve filmu Strach (1989) a později také ve snímku Big Lebowski (1998). (Bounded)

Související novinky

Zemřeli Robin Williams a Lauren Bacall

Zemřeli Robin Williams a Lauren Bacall

13.08.2014

Dvě hollywoodské legendy během dvou dnů? Smutnější týden letos filmový svět ještě nezažil a snad už ani nezažije. Nejdříve jsme přišli o třiašedesátiletého komediálního génia Robina Williamse, který… (více)

Reklama

Reklama