Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    **

    || Scenár: Morgan David Foehl, Michael Mann | Hudba: Harry-Gregson Williams | Distribúcia: Univeral Pictures | Štúdio: Legendary Pictures, Forward Pass | Rozpočet: 80 miliónov $ | Tržby: - $ | Ocenenia: - || Viete čo je najlepšie po lyžovaní, ktoré trvá už siedmy deň? To, keď si dáte dole lyžiarske topánky. Podobne som čakal, kedy už môžem z kinosálu odísť. Zostal som do konca len kôli úcte k Mannovi, a pretože som čakal, že sa na konci objaví pointa, ktorá celú tú scenáristickú krč uvolní. Nestalo sa. Problém sklamania tkví pravdepodobne v tom, že od hackerského tématu čaká divák rýchlosť a nápad. A práve tieto dve atribúty Blackhat vôbec nemá. Už film "Swordfish" zpred 15 rokov sršel počítačovou invenciou a skutočným kybertempom. Mannov štýl tomuto žánru vôbec nepasoval a takú scenáristickú krč na finále som už naozaj dávno nevidel. Veľmi som sa tešil na Hemswortha, ale k čomu výborný herci, keď príbeh nemá hutný obsah, a nejaký ten presah už vôbec. Jediná zapamätaniuhodná scéna za 130 minút? 35% | Atlas Praha, 13.1.2015 |(13.1.2015)

  • Gemini
    **

    Michael Mann je jeden z mých top režisérů, a z mého pohledu to byl vždy muž, který dokázal přivodit výjimečné zážitky. To platí i nadále, bohužel už ne v pozitivním smyslu, neboť výjimečnost mé zkušenosti s Hemstrem spočívá v tom, že jsem poprvé za několik let u filmu usnul. Podotýkám, že cca čtvrt hodiny před koncem, kdy byste u takto žánrově/příběhově situovaného filmu čekali, že napětí bude vrcholit:) A protože se Mannův tým tentokrát dopouští ještě mnoha věcí zcela nedůstojných jeho legendy (zejména pokud jde o naprosto elementární logiku celé zápletky), budu tentokrát zcela bezostyšně SPOILEROVAT. Z nějakého důvodu si Mann jako scénáristu vybral Morgana Davise Foehla, poměrně mladého, ve světě filmu se pohybujícího člověka, jehož jméno ale doposud nebylo spojeno s žádným hotovým scénářem. A vzhledem k výsledku jménem Blackhat cítím potřebu říct, že pokud bylo před časem jméno MDF spojováno se scénářem filmové adaptace Mass Effectu, pak na to jde reagovat jen slovy "bože chraň", případně naopak: "Apage, Satanas.";) Jestli to nepřeháním, říkáte si? Tak OK, vezmu to popořadě - na počátku prý byla Mannova touha udělat film bez tradičních hackerských klišé, takže se prý hodně mluvilo s lidmi z NSA, CIA, SSSR, OPBH, RVHP a kdovíodkudještě, a načetlo se třeba něco o Stuxnetu (což je jen tak BTW první veřejně přiznaný jednorázový cílený virus, o kterých psal svého času William Gibson)... a pak asi na plac zavítal jiný dodavatel psychotropního matroše, nebo možná osoba horší samého ďábla, Damon Lindelof, protože někoho napadlo, že nejlépe se těch klišé zbavíme angažováním asijské krásky a (podle některých žebříčků) nejvíce sexy muže planety, a dáme jim role nejvíc mega hustých počítačových mozků na světě - a aby to nebylo málo, tak Thorovi, kterému se tu z nějakých pochybných kamuflážních důvodů říká Hathaway, přihodíme ještě nějaké ty "mad combat skillz", aby mohl hezky mano a mano vykuchat ostříleného žoldáka (BTW u TOHOHLE chlápka opět vynikající casting, který pro tyto role Mann standardně získává; Ritchie Coster boduje každou sekundu na plátně) nebo - v první akční scéně filmu, tj. v jeho čtyřicáté minutě - ztřískat trojici korejských ranařů. Přičemž po té druhé zmíněné bitce následuje "sexual intercourse" s asijskou kráskou, což moje těžce zkoušená mysl nemohla než spojit s brilantní hláškou Velkého Šéfa Loba: "Čus prsatice, taky ste z toho masakrování celý nadržený?":) A když jsme u těch těžkých zkoušek, proč proboha musíme sledovat, jak vnitřkem počítače běhají bílá světýlka? A proč ty k uzoufání zoufalé dlouhé minuty zoufalství v podobě plků o "vězení mysli", "otevření očí", a blablablabla? Ale ono je to bohužel ještě o něco horší, protože problém je na samotném začátku - PROČ proboha, když vám jako hlavnímu padouchovi nejde o nic jiného než o peníze, neprovedete pár takových krádeží jako je ta ve filmu zachycená, ale přitahujete pozornost všech bezpečnostních služeb světa útokem na jadernou elektrárnu, "krytím" svých aktivit skrz komando žoldáků, a naprosto nesmyslnými (byť opět v Mannově podání precizně zpracovanými a patřičně brutálními) přestřelkami, abyste mohli způsobit přírodní katastrofu, která zahýbe burzami tak, že se konečně napakujete? Zkráceně řečeno, pokud čekáte na postu hlavního záporáka alespoň někoho jako byl Strannix Tommy Lee Jonese, budete hořce zklamáni. Ale budete se přitom alespoň moci nepříčetně chechtat, protože na vlastní oči uvidíte, jak se ve spořádaném indonéském průvodu můžete bez způsobení jakékoliv paniky producírovat s vytasenou pistolí i lecčím větším, přičemž očekávatelná panika vypukne až ve chvíli, kdy se začne střílet:) Michael Mann v podobě Blackhata natočil film, který je částečně k smíchu, a částečně k pláči, a který nefunguje jako drama živoucích postav, jako akční film, ani jako fetišistická "konečně to někdo nezmršil" modla ajťáků. A pokud v tom někteří filmoví vědátoři (třeba Douglas) vidí nějaký umělecký záměr, tak good for them, ale z mého pohledu by se na film mělo především dát dívat. Být to o dvacet minut kratší, tak bych asi se šedesátkou neváhal, ale ono to má čistého času 124 minut, a to je opravdu teror. A ne kybernetický. 50%(23.9.2015)

  • klerik
    **

    Scenár by som si vedel predstaviť v rôznych podobách. Od áčkovej bondovky až po céčkový akčňák s Dolphom Lundgrenom, a stále by to mohla byť zábava. Mann ho však poňal svojsky odťažito a všade, kde by mohol využiť napr. exotické prostredie alebo paranoju, ide na pol plynu a prichádza so skrat(k)ovitými riešeniami, kde hlavne finále vôbec nedáva zmysel... Hlavný hrdina mi celkovo prišiel slabo vyprofilovaný, na čom zlyhávajú aj ostatné vzťahy... Zlatý SWORDFISH...(24.10.2015)

  • Segrestor
    *

    Tenhle film je strašně přitaženej za vlasy. Být ještě o trochu víc, byl by už skalpovanej. Považte sami. Někdo hekne činský Tlemelín - ajťáci a hekři celého světa se bezradně škrábou za uchem, a tak se musí do vězení pro druhořadého zlodějíčka, který pak musí po zbytek filmu vysvětlovat, proč se nechal chytit. Ale dejme tomu. On ten virus, kterým se tu heká, vymyslel. Shodou okolností, vysoký čínský vládní představil s tímhle hekrem chodil do školy a má ještě píchatelnou sestru. Slovo dá slovo a už to jede. Celé to vypadá, že je to čínský film, jelikož efbíajáci jsou zde za neskutečné pitomce, nemotorná hovada a neschopné loutky. Hekr zas přes kalkulačku pomocí trapných skrýnů na monitoru odhaluje utajený svět šifer a kódů, že by se zasmál i prvňáček z pomocné školy. Kdepak, to není trihel, který vás bude šokovat, jak je vlastně svět sítí křehký a lehce ovladatelný, nebude vás kovat ke křeslu údernou a mistrně natočenou akcí, ani nutit k zamyšlení svým příběhem. Nejspíš vás rozesměje, ale zcela jistě znudí. Přes dvě hodiny pobíhání po světě s vězněm/hrdinou nedá nikdo, to mi věřte. Je to to blbé jak ávégéčko.(2.5.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ****

    Na svém nevýkonném PC si umím celkem solidně přečíst poštu, napsat komentář na CSFD a zavirovat si ho návštěvou ruských pornostránek. Z toho lze bez obtíží vyvodit, že nemám nejmenší tušení, zda je Hackerovo bušení do klávesnice realistické či vyfantazírované. Jenže mně to je jedno, neboť na mne to působilo přiměřeně autenticky a Mann zase jednou dokázal, že umí s velkou lehkostí skloubit zajímavé téma, napětí a trochu sexu.(7.8.2015)

  • - Režisér Michael Mann přiznává, že neměl o Lee-Homově velkolepé hvězdné kariéře tušení, dokud s ním loni v Hongkongu nenatáčel na Nathan Road a nenarazil na neobvyklý problém. LeeHom Wang podepsal smlouvy s několika firmami, například na fotoaparáty Nikon a Coca Cola a jeho tvář byla vyobrazena na obřích billboardech všude v okolí. „Nemohl jsem při natáčení Blackhat namířit kameru žádným směrem, protože všude byly obrovské plakáty s Lee-Homem," říká Mann. (MJackie)

  • - Režisér Michael Mann daroval 300 000 hongkongských dolarů (asi 38,5 tisíce dolarů) hongkongské neziskové organizaci jako poděkování za to, že mohl natáčet v bance Hang Seng. (Epistemolog)

  • - Film sa natáčal v indonézskej Jakarte, Hongkongu, Los Angeles či malajzískych mestách Kuala Lumpur a Klang. (Hudakfilms)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace