Nastala chyba při přehrávání videa.
  • lamps
    ***

    Od Collateralu se Mann stále hledá. Hacker je možná vizuální i atmosférická lahůdka, na kterou je radost koukat, ale jeden by až zaplakal při vzpomínce na neomylného Michaela z devadesátek, kdy dokázal podávat i jednoduché příběhy komplexně, emocionálně a psychologicky takřka vyzráleji než Scorsese. Hacker pracuje se zamotaným zločinecko-romanticko-mysteriózním námětem, kde nechybí buldočí charakter (Hemsworth), něžná a oddaná milenka a parta chladnokrevných zločinců s plány, v nichž jde o desítky milionů, ale jeho obsahová prezentace je ve všech ohledech tolik zjednodušená a povrchní, že pokud necháme mozek zcela vypnutý, výsledný dojem to neovlivní ani o ždibec - a to dokáže vzhledem k ultimátně vypiplanému Mannovu režijnímu stylu a Williamsovu tradičně skvělému soundtracku řádně zamrzet... 65%(23.11.2015)

  • Gemini
    **

    Michael Mann je jeden z mých top režisérů, a z mého pohledu to byl vždy muž, který dokázal přivodit výjimečné zážitky. To platí i nadále, bohužel už ne v pozitivním smyslu, neboť výjimečnost mé zkušenosti s Hemstrem spočívá v tom, že jsem poprvé za několik let u filmu usnul. Podotýkám, že cca čtvrt hodiny před koncem, kdy byste u takto žánrově/příběhově situovaného filmu čekali, že napětí bude vrcholit:) A protože se Mannův tým tentokrát dopouští ještě mnoha věcí zcela nedůstojných jeho legendy (zejména pokud jde o naprosto elementární logiku celé zápletky), budu tentokrát zcela bezostyšně SPOILEROVAT. Z nějakého důvodu si Mann jako scénáristu vybral Morgana Davise Foehla, poměrně mladého, ve světě filmu se pohybujícího člověka, jehož jméno ale doposud nebylo spojeno s žádným hotovým scénářem. A vzhledem k výsledku jménem Blackhat cítím potřebu říct, že pokud bylo před časem jméno MDF spojováno se scénářem filmové adaptace Mass Effectu, pak na to jde reagovat jen slovy "bože chraň", případně naopak: "Apage, Satanas.";) Jestli to nepřeháním, říkáte si? Tak OK, vezmu to popořadě - na počátku prý byla Mannova touha udělat film bez tradičních hackerských klišé, takže se prý hodně mluvilo s lidmi z NSA, CIA, SSSR, OPBH, RVHP a kdovíodkudještě, a načetlo se třeba něco o Stuxnetu (což je jen tak BTW první veřejně přiznaný jednorázový cílený virus, o kterých psal svého času William Gibson)... a pak asi na plac zavítal jiný dodavatel psychotropního matroše, nebo možná osoba horší samého ďábla, Damon Lindelof, protože někoho napadlo, že nejlépe se těch klišé zbavíme angažováním asijské krásky a (podle některých žebříčků) nejvíce sexy muže planety, a dáme jim role nejvíc mega hustých počítačových mozků na světě - a aby to nebylo málo, tak Thorovi, kterému se tu z nějakých pochybných kamuflážních důvodů říká Hathaway, přihodíme ještě nějaké ty "mad combat skillz", aby mohl hezky mano a mano vykuchat ostříleného žoldáka (BTW u TOHOHLE chlápka opět vynikající casting, který pro tyto role Mann standardně získává; Ritchie Coster boduje každou sekundu na plátně) nebo - v první akční scéně filmu, tj. v jeho čtyřicáté minutě - ztřískat trojici korejských ranařů. Přičemž po té druhé zmíněné bitce následuje "sexual intercourse" s asijskou kráskou, což moje těžce zkoušená mysl nemohla než spojit s brilantní hláškou Velkého Šéfa Loba: "Čus prsatice, taky ste z toho masakrování celý nadržený?":) A když jsme u těch těžkých zkoušek, proč proboha musíme sledovat, jak vnitřkem počítače běhají bílá světýlka? A proč ty k uzoufání zoufalé dlouhé minuty zoufalství v podobě plků o "vězení mysli", "otevření očí", a blablablabla? Ale ono je to bohužel ještě o něco horší, protože problém je na samotném začátku - PROČ proboha, když vám jako hlavnímu padouchovi nejde o nic jiného než o peníze, neprovedete pár takových krádeží jako je ta ve filmu zachycená, ale přitahujete pozornost všech bezpečnostních služeb světa útokem na jadernou elektrárnu, "krytím" svých aktivit skrz komando žoldáků, a naprosto nesmyslnými (byť opět v Mannově podání precizně zpracovanými a patřičně brutálními) přestřelkami, abyste mohli způsobit přírodní katastrofu, která zahýbe burzami tak, že se konečně napakujete? Zkráceně řečeno, pokud čekáte na postu hlavního záporáka alespoň někoho jako byl Strannix Tommy Lee Jonese, budete hořce zklamáni. Ale budete se přitom alespoň moci nepříčetně chechtat, protože na vlastní oči uvidíte, jak se ve spořádaném indonéském průvodu můžete bez způsobení jakékoliv paniky producírovat s vytasenou pistolí i lecčím větším, přičemž očekávatelná panika vypukne až ve chvíli, kdy se začne střílet:) Michael Mann v podobě Blackhata natočil film, který je částečně k smíchu, a částečně k pláči, a který nefunguje jako drama živoucích postav, jako akční film, ani jako fetišistická "konečně to někdo nezmršil" modla ajťáků. A pokud v tom někteří filmoví vědátoři (třeba Douglas) vidí nějaký umělecký záměr, tak good for them, ale z mého pohledu by se na film mělo především dát dívat. Být to o dvacet minut kratší, tak bych asi se šedesátkou neváhal, ale ono to má čistého času 124 minut, a to je opravdu teror. A ne kybernetický. 50%(23.9.2015)

  • novoten
    ****

    Thor sice nemá kladivo, ale klávesnice a šroubovák mu sluší i tak. A Michael Mann kvůli nejrůznějším technickým finesám až příliš pokouší divákovu pozornost a nemůže tak cílit na čistý střed, ale jeho elektrizující styl je stále stejně uhrančivý. Předobrazy v podobě Heat a Collateral jsou chvílemi jasně patrné a je to jedině dobře. Digitál, náboje, Hemsworth, ruce zaražené do opěradel, tepající soundtrack Gregsona s Rossem. A srdce bouchající do rytmu ještě teď.(14.1.2015)

  • TeeAge
    **

    || Scenár: Morgan David Foehl, Michael Mann | Hudba: Harry-Gregson Williams | Distribúcia: Univeral Pictures | Štúdio: Legendary Pictures, Forward Pass | Rozpočet: 80 miliónov $ | Tržby: - $ | Ocenenia: - || Viete čo je najlepšie po lyžovaní, ktoré trvá už siedmy deň? To, keď si dáte dole lyžiarske topánky. Podobne som čakal, kedy už môžem z kinosálu odísť. Zostal som do konca len kôli úcte k Mannovi, a pretože som čakal, že sa na konci objaví pointa, ktorá celú tú scenáristickú krč uvolní. Nestalo sa. Problém sklamania tkví pravdepodobne v tom, že od hackerského tématu čaká divák rýchlosť a nápad. A práve tieto dve atribúty Blackhat vôbec nemá. Už film "Swordfish" zpred 15 rokov sršel počítačovou invenciou a skutočným kybertempom. Mannov štýl tomuto žánru vôbec nepasoval a takú scenáristickú krč na finále som už naozaj dávno nevidel. Veľmi som sa tešil na Hemswortha, ale k čomu výborný herci, keď príbeh nemá hutný obsah, a nejaký ten presah už vôbec. Jediná zapamätaniuhodná scéna za 130 minút? 35% | Atlas Praha, 13.1.2015 |(13.1.2015)

  • mzss1
    **

    |30%| Shlédnuto v kině díky CSFD projekci. No, už si ani nepamatuju, kdy jsem byl nakonec na CSFD projekci – vždy mi do toho něco vlezlo a nemohl jsem. Hacker je dokonce prvním filmem, na kterým jsem byl v tomto roce 2015 v kině. Bohužel se mi film moc nelíbil, nudil jsem se od začátku do konce. Neříkám, že to byla úplná blbost, ale bylo to pojato tak nudně a nezáživně, že jsem dokonce plánoval opustit kino ještě před koncem. No, nakonec jsem to vydržel. Co mám vlastně k tomu filmu říci ? O akci vůbec nejde, pár akčních sekvencí zde je, ale není moc o co stát. Je to sice R-kové provedení, ale to nám moc nepomůže. První fight v baru proti několika protivníkům je sice tvrdý, ale dost nepřehledný díky rozklepané kameře. Následující přestřelky jsou také nic moc, až na jednu, která celkem jde. Finále nic extra, aspon drsnější zneškodnění hlavního Hackera, který byl ale úplně blbej a nevýraznej – pardon, no. Takže o akci tu nejde, fajn. Nějaká ta napínavost atd ? Toho se zde moc nedočkáme. Potenciál to má strašně nevyužitý. Hlavní herc Chris Hemsworth byl ale hodně dobrý. Zde si roli užíval jako vždy. Jeho mám rád v Thorech nebo mi sednul i ve filmu Rivalové. No, zde se aspon snažil a film trochu zachraňoval. Měl jsem co dělat, abych tu nejslabší možnou 2* nakonec dal. Velkou chybu film neměl, jen to bylo dost nevýrazné a bez větších nápadů, k tomu ta strašně dlouhá stopáž. Hudba celkem šla. Takže tu ve výsledku máme dost velký podprůměr. Film vlastně ani nestojí za pozornost. Takže docela slabý film.(18.1.2015)

  • - Režisér Michael Mann přiznává, že neměl o Lee-Homově velkolepé hvězdné kariéře tušení, dokud s ním loni v Hongkongu nenatáčel na Nathan Road a nenarazil na neobvyklý problém. LeeHom Wang podepsal smlouvy s několika firmami, například na fotoaparáty Nikon a Coca Cola a jeho tvář byla vyobrazena na obřích billboardech všude v okolí. „Nemohl jsem při natáčení Blackhat namířit kameru žádným směrem, protože všude byly obrovské plakáty s Lee-Homem," říká Mann. (MJackie)

  • - Originální název filmu je Blackhat (černý klobouk). Toto je moderní anglické označení pro hackera, který se nezákonně nabourává do počítačových systémů pro vlastní potěšení, z pomsty nebo pro osobní výhodu. "Black hat" je tedy synonymum kyber-zločince. Označení je převzato z americké kinematografie, kde ve westernech 20. až 40. let minulého století padouši nosili černé klobouky a kladní hrdinové převážně bílé. Analogicky k tomu označení "White hat" (bílý klobouk) v internetové terminologii znamená eticky jednajícího hackera. (Aelita)

  • - Film sa natáčal v indonézskej Jakarte, Hongkongu, Los Angeles či malajzískych mestách Kuala Lumpur a Klang. (Hudakfilms)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace