Režie:
Nicolas Winding RefnKamera:
Natasha BraierHudba:
Cliff MartinezHrají:
Elle Fanning, Jena Malone, Abbey Lee, Bella Heathcote, Karl Glusman, Desmond Harrington, Keanu Reeves, Christina Hendricks, Alessandro Nivola, Charles Baker (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Jesse je mladá, krásná a má onu tajemnou esenci, která ji vyčleňuje ze zástupu dokonalých krásek ucházejících se o svých pár let slávy na módních molech v Los Angeles. „Kdo by chtěl zkyslý mlíko, když může mít čerstvý maso", utrousí na její adresu jedna ze závistivých kolegyň. Neonový puls fashion světa pohlcuje Jesse natolik, že přehlíží varovné signály. Za marnivými kulisami kultu krásy totiž dříme dávné zlo, které se živí nevinností. (Film Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (339)
Tady lze pouze opakovat to, co už bylo tisíckrát řečeno. Refn natočil vizuálně úchvatnou manýru, které má ale blíže ke 2 hodinovému módnímu videoklipu, než ke kinematografii vyprávějící příběh. Elle Fanning má našlápnuto k hodně velké kariéře a kontrast jejího nevinného vzhledu a projevu se zkažeností okolí je rozhodně ta správná cesta. Bohužel ani ona nezachrání prázdnotu, která se po první, celkem zábavné půlhodině dostaví. Nejsem na Refna tolik naštvaný, jako mnozí jiní, ale jako divák mám hranici, která přeci jen odděluje to, co mě jakýmkoliv způsobem zabaví a co už ne. 4/10 ()
Pubertální provokace. Ukázat hloubku povrchu dokázal Refn už tak, že podobný vyprázdněný patvar plný tupých scenáristických klišé člověka těžko vyvede z rovnováhy. Navíc NRW tentokrát režíruje bídně. Prkenné dialogy, klipové sekvence, které takhle zvládne každý jen trochu talentovaný reklamní režisér, o veškerou dynamiku se stará skvělá Elle a elektro-arpeggia Cliffa Martineze. Čekal jsem hypnózu, tohle je sedativum. [Cannes 2016] ()
Kdysi dávno, na jedné stanici FashionTV, vždy každý den po 22. hodině najel erotický kanál Private Blue. Proč mi to tenhle film tolik připomněl ? No každopádně celkem zajímavý film, s parádní hudbou a vizuálem (ty barvy !!!). Čtvrtá hvězda za posledních 20 minut. Jena Malone je stále kočka a její líbačka s mrtvolou nezapomenutelná. ()
Mne nič nehovoriaci námet, pointovo absolútne o ničom, banálna obludnosť... Zlaté časy Pushera, tie sa už ale asi nikdy nevrátia. Refn si čoraz viac začína myslieť, že je umelec alá Bruno Forzani a podľa toho aj točí. Ale viete čo? Nie je. Totálne iritujúca, povrchná a nudná vtákovina, ktorá ma nezaujala v žiadnom smere a mal som vôbec čo robiť, aby som to dopozeral do konca. Kamera a vizuál síce boli fajn a verím tomu, že na plátne to vyznie ešte ďaleko lepšie (z toho dôvodu dávam hviezdičku), ale čo z toho, že? Z pekného, ale prázdneho taniera sa nenajem a po chvíľke ma pohľad naň prestane baviť. Podobný pocit som mal pri Gravitácii (2013) - vizuálne namakané, myšlienkovo a pointovo totálne vyprázdnené. Avšak aj napriek tomu ma bavila podstatne viac ako táto splaška zbytočnosti, aspoň ma tak nevytáčala. Tu by sa všadeprítomná a z uší vytekajúca nuda už po pár minútach dala doslova krájať. Jediné oživenie bola tá puma a drsňácky K. Reeves, ale aj z toho urobil Refn totálnu koninu. To ale nebolo to najhoršie. Nuda sa dá pretrpieť. Horší je pocit márnosti, zbytočnosti a pocit strateného času, ten mi už nikto nevráti. Mal som si radšej pustiť Sandokana. Absolútne nechápem, čo na tomto niekto vidí. A herečky? Na tie platí všeobecne všetko to, čo aj na celý film. Pekné, ale o nejakom hereckom umení nemôže byť ani reči. A už vonkoncom nechápem, prečo tu do hlavnej úlohy obsadili Elle Fanning - ako pekná je, o tom pokoj, ale zas nie tak, aby sa mi z nej z kútika úst ťahala slina, tak ako chlapom vo filme. Kľudne mohli obsadiť niekoho z ulice, každá druhá je krajšia a čo sa týka herectva, tváriť sa ako keby práve päť minút intenzívne čuchala toluén, tak to vážne dokáže hocikto. A v neposlednom rade tu bol hrozný muzikálny doprovod. Tá hudba len korunovala celkovú filmovú katastrofu tejto kakačky. Totálne liezla na nervy, miestami mi už dokonca pripomínala vyzváňajúci telefón, čo ma pochopiteľne iritovalo ešte viac. Na záver sa žiada citát, ktorý dokonale vystihuje celé toto smiešne "umelecké" dielo - To je hnus velebnosti, jdu blejt! U mňa jeden z najhorších filmov za veľmi dlhú dobu, a to som tam zarátal aj Sharkanádo alebo Foxcatchera. 10/100 ()
Asi soukromý divácký zážitek roku, ne-li ještě za delší období. Od premiéry (v totálně natřískaném Světozoru) už dva dny v kuse pořád poslouchám nadpozemsky dokonalý soundtrack - a nemůžu ten film dostat z hlavy - Neon Demon je vizuálně neuvěřitelný, režijně vizionářský, a celkově za hranicí všeho, co jsem kdy viděl, Refn je naprostý génius, který mě dokonale dostal - už jenom trailer jsem si musel pouštět snad stokrát, jak mi přišel dokonalý. Naposledy jsem takto v kině umíral blahem snad u filmů Noční můra či The Guest, ale na Neon Demon to stejně nemá - to spojení absolutně dokonalého obrazu i hudby došlo vrcholu až zde - Neon Demon je dvouhodinový audiovizuální orgasmus, jakkoli to debilní klišé filmové hantýrky nemám rád. Stejně tak Elle Fanning v titulní roli předvádí něco neuvěřitelného a v tom filmu mě naprosto ohromila - já prostě pořád nechápu, jak může vzniknout TAK DOKONALÝ film, který se mi absolutně vším tak strašně trefí do vkusu, že mám po jeho zhlédnutí pocit, že můj život už nikdy nebude - a nemůže být - jako předtím. Po takovém filmu jsem asi vždy toužil, aniž bych to vlastně věděl - za mě by i 10 hvězd bylo málo. ()
Galerie (55)
Zajímavosti (16)
- První film, ke kterému Elle Fanning namluvila komentář. (Hal_Moore)
- Elle Fanning (Jesse) si v 54. minutě vezme od přítele Deana (Karl Glusman) květinu levou rukou, ale když vzápětí omdlí a padne na znak, tak má květinu vpravo od těla. (noelcoward73)
- Do role Jess (Elle Fanning) byla původně obsazena Carey Mulligan. (Dio_Padre)
Reklama