Nastala chyba při přehrávání videa.
  • ORIN
    ***

    V době, kdy se Hollywood snaží přicházet s projekty více či méně narušujícími koncept klasického vyprávění, natočila Angelina Jolie "film bez ozvláštnění" - natolik neinvenční, akademický, schematický a šablonovitý, který se v zásadních momentech sice musí držet životopisných faktů, ale v těch dílčích je zcela jistě mohutně (konvenčně) dramatizován. Typický oscarový projekt (v USA premiéra 25.12.2014), který vzniknout tak před dvaceti lety asi by nějakou sošku ukořistil a dostalo by se mu větší pozornosti, než si zaslouží. Takhle zůstalo "naštěstí" pouze u 3 nominací, navíc v technických kategoriích.(8.6.2015)

  • Sofia
    ****

    Silný příběh, který by ale v rukou zkušenějšího režiséra dopadl mnohem lépe. Ze začátku mi vadilo nechronologické vyprávění, část na moři byla značně (i přes všechny ty žraloky) nezáživná, teprve v japonském zajetí to začalo být zajímavé. Chyběly mi emocionálně vypjaté scény (dostalo mě snad jen zobrazení vyhublého těla Zamperiniho kamaráda v džungli a samotný konec s fotkami) a naprosto mi neseděl herecký představitel krutého japonského dozorce - vypadal spíše jako vystrašená ženská než jako sadistické zvíře. Trošku mě to tedy zklamalo, ale už se těším na knižní předlohu, kterou mi naložil Ježíšek.(1.1.2015)

  • becki_tu
    ***

    Copak o to, kvalitní životopisný materiál v podobě knižní předlohy by asi byl, ale právě šablonovitost příběhu, absence emocí a časová nevyváženost jednotlivých životních etap ve filmu, z nichž nejvíce času zaberou protahované scény na moři a v táboře, zkrátka nedovolují filmu jakkkoliv vybočit z žánrového průměru. Například etapy kolem Zamperiniho sportovní kariéry nebo jeho poválečného osudu byly paradoxně odbyty jen několika scénami. Občas se prostě stane, že se sejde zvučný tým tvůrců, ale výsledek je nemastný, neslaný a bez osobitého rukopisu. A Nezlomný je právě tento případ.(13.6.2015)

  • johnn333
    ***

    Na počátku přišla Angelina do studia Universal, kde bylo pusto a prázdno. I řekla Angelina: "Buďte scenáristé!" A přišli bratři Coenové, režiséři a scenáristé Big Lebowskiho, Týhle země, co není pro starý a Bartona Finka. Bylo to dobré. I řekla Angelina: "Buď kameraman!" Zjevil se Roger Deakins, kameraman Farga, Zabití Jesseho Jamese a Skyfallu. A bylo to dokonce moc, moc dobré. I řekla Angelina: "Učiňme člověka, který to pak sestříhá!" Ihned dorazil William Goldenberg, co stříhal Nelítostný souboj, Gone Baby Gone i Argo. I řekla Angelina: "Nechť k tomu všemu hraje hudba!" A skládat začal Alexandre Desplat, co skládal pro Královu řeč, Královnu i Strom života. Znělo to krásně! Angelina se na všechny podívala a viděla, že je to krásné. Tak se zvedla k odchodu. "Ale Angie, teď přece začínáme. Chceme slyšet vizi. Seš režisérka!" odvážil se pípnout Deakins. Angie už ale byla v tahu. Zvenku zamčeného ateliéru 7 se jen ozvalo: "Běda, jestli to nebude hotový do devíti měsíců!" Bylo. Po devíti měsících se na premiéře Unbroken samozřejmě všichni objímali.(23.1.2015)

  • Big Bear
    *****

    ,,THIS IS GREEN HORNET! WE GOING DOWN! MAY DAY!'' --- Tuším, že to bylo v roce 2009 kdy vyšla v USA kniha americké spisovatelky Laury Hillenbrandové UNBROKEN. Knihu sepsala na základě pamětí a autobiografických zápisků Luise Zamperiniho a ihned se stala senzací. Získala mnoho literárních ocenění jako např. Los Angeles Times Book Prize za rok 2010. Práva na zfilmování příběhu koupila spol. Universal Pictures. Není se co divit. Životní příběh Luise totiž za to stojí. Ona by stačila i jen část jeho života na skvělý film či knihu. Máme zde italského ustrkovaného přistěhovalce ve Státech třicátých let se kterým jsou jen problémy a policie jej často vodí domů nešťastným rodičům. Ale chlapce začne bavit běhání a nakonec skutečně reprezentuje USA na olympijských hrách v Berlíně... A máme tu příběh poručíka amerického letectva, který po zřícení jeho librátoru přežije 33 dní uprostře Tichého oceánu v dinghy. Máme zde také amerického POW, střídajícícho japonské tábory a podstupujícího šikanu a teror ze strany stráží a velitele tábora. A máme zde v neposlední řadě i člověka, který tam uprostřed nekonečných dálav oceánu, mučen hladem, žízní a strachem o své přeživší přátele našel Boha a díky čemuž po válce ač těžce postraumatizován a trvale zdravotně postižen svým věznitelům a mučitelům odpustil a stal se hluboce věřícím člověkem. Jak říkám, každá z těchto etap jeho života by vydala na oscarový film. Když vroce 2011 kniha vyšla v českém překladu, hned jsem do ní šel i když bratru stála pětikilo! Přelétl jsem ji jedním dechem. Pak jsem se dozvěděl zprvu těžko uvěřitelnou věc a to že se má příběh Luise natáčet a že režije se chopila Angelina Jolie. Díky přečtené knize si myslím, že mohu mnohem více posoudit zpracování filmu než řada zde komentujícíh ,,znalců''. Bohužel jsem byl ale také zcela ošizen o moment překvapení... Z některých komentů jsem mezi řádky četl - co je to za drzost, co si to ta hérečka Angelina vlastně o sobě myslí, že je rejža? A tak tu čteme jak je film plochý, bez emocí, jak je Angelina nezkušená, že takovej Král Krysa, to je umění a né todlecto... Pche. Vy co jste to ještě neviděli, nenechte se zmást. Angelina to dala. A dala to skvěle. A dala to i když měla zdravotní problémy a musela si kvůli rakovině nechat vzít prsa. Ano Angelina - Lara Croft si nechala vzít prsa... A do toho natočila celý životní příběh Luise, pravda vtěsnaný do 137 minut. Ano, snad mohla ta běžecká část filmu být delší - říkají milovníci sportovních filmů. Ano, snad mohla ta část na moři být delší - říkám já. Angelina se rozhodla největší část filmu věnovat dění ve sběrném táboře a otrocké dřině v dolech. Bylo to totiž pro Zamperiniho to klíčové období. To ostatní byla jen cesta k poznání. Měl bych také co vytknout. Dle mého Angelila zvolila naprosto nevhodné zasazení flashbacků do děje. Vy byjste se při vědomí, že váš bombardér jde dolů se zadřenými motory, kdy radista vysílá SOS a vy v předpisové pozici pro nouzák na vodě - vzpomněli by jste si zrovna jak běháte po dráze v tretrách před Hitlerem? Já asi ne. Soustředil bych se jen na náraz a na to kde jsou čluny, zda mám dobře upevněnou MAE WEST atd... Nejvíce mne ale mrzela absence jednoho okmažiku z knihy. Luis v knize vypráví jak cítil, že umírá a jejich člun se dostal do pásma tišin. Oceán byl jak zrcadlo, zcela rovný bez vln s odrazem věrným oblohy. Tam našel Boha. To jsem chtěl ve filmu vidět, ale nebylo to tam. A mrzí mne to, protože tak jak jsem si reálie představoval při čtení knihy, Angelina je úplně věrně ztvárnila ve stejných obrazech. Vzpomínkami se řídila velmi věrně a soustředila se i na zdánlivé maličkosti. Film je natočen poctivě. K té POW části nemám výhrad i šikany ze strany japonského seržanta Birda. Luis naštěstí tuto péči přežil. Tisíce zajatců a zejména letců to štěstí nemělo a zemřelo při podobné péči v táborech po celé Asii. Zejména letce od Doolitleova náletu na Tokio Japonci nenáviděli a mohli je zabíjet. A jak Amíci postupovali dál a dál, jak potápěli Japoncům jednu loď za druhou teror se stupňoval. Získáním Marian dospěli Američané do bodu, kdy v doletu B29 bylo samotné Japonsko. Jeho města stavěná v drtivé míře ze dřeva a papíru se stala cílem desítek náletů B29, shazujícíh kontejnery s fosforem. Výsledekm byly vypálené čvereční kilometry zástavby, některá menší města zmizela... Japonci kvůli tomu letce nenáviděli a být v té době setřelen na územím ovládaném Japonci, bylo lepší po dopadu nepočítat se životem. Luis naštěstí havaroval v roce 1943, tedy ještě v době, kdy pro americké bombardéry bylo Japonsko mimo dolet. Mimochodem po vylovení z moře se k přeživším Japonci na transportní lodi chovali neskutečně mile a zdvořile, obzvláště po tom co se dozvěděli, že přeživší urazili ve člunu skoro celou vzdálenost od Oahu až k Marshallovým ostrovům (to ve filmu také nebylo). Bé dvacetčtyřky Liberátory miluji, takže hned první minuty náletu na palubě B24,, Super Mana'' letecký souboj se Zery i jeho nouzák mne nadchly. Stejně tak pátrací operace na palube B24 ,,Green Hornet'' a jeho havárie na vodě byly super. Srdce každého leteckého fnady při sledování zaplesá ! Ale tohle není válečný film. Je to film za války se odehrávající. Tento film je velkou obžalobou zrůdnosti Japonců a jejich chování k válečným zajatcům, bez respektování mezinárodního práva. Film je však také o síle člověka, o víře a o síle odpuštění. A v neposlední řadě je film i obhajobou svržení atomových bomb na japonská města. tento akt (někdy nazývaný odpůrci atomu barbarským) zachránil statisíce životů zajataých spojeneckých vojáků, které jinak byl rozkaz už jen kvůli svědkům mučení, poprav a otrocké práce - zlikvidovat. Ukončení války velkému množství zachránilo život i když řada poprav se odehrála i po japonské kapiotulaci... Angelina to dala a ne že ne. Určitě to mohlo být lepší, ale určitě to také mohlo být horší. Je mi moc líto, že se slavnostního promítání Luis Zamperini nedožil. Naštěstí je jeho úžasný příběh vepsán do knihy a zaznamenán v tomto filmu. Dal bych za 4 hvězdičky, ale dám i pátou abych zlepšil Angelině a Luisovi skóre zde. Skóre neprávem nízké, které psali ti, co nepochopili. Dávám 5 hvězd. * * * * *(10.1.2015)

  • - Režisérka filmu Angelina Jolie musela v listopadu 2014 přerušit svou účast na propagačních akcích filmu, protože onemocněla planými neštovicemi. (Patw)

  • - Skupina Coldplay speciálně pro film napsala skladbu "Miracles". (M.u.t.t.t.y)

  • - Původně měl hrát roli Louise herec Dane DeHaan, nakonec postavu ztvárnil Jack O'Connell. (willy1)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace