Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ***

    MOTIVOVÁN SVOU VÍROU SPATŘIL, ŽE CESTA KUPŘEDU NENÍ POMSTOU, ALE ODPUŠTĚNÍM… /// Loui byl italskej spratek, co rost pro kriminál. Zachránil ho brácha, páč ho přivedl k běhu. Forrestovi stačilo říct „utíkej“, Loui zase reagoval na „blbýho Taliána“… Sledujeme flashbacky a hned za tu úvodní válečnou scénu chcu před Angelínou smeknout. Pak dětství, zase „přítomnost“, pak běháme a zase „přítomnost“ – tedy válka. Vono je totiž co vypravovat. Jen by bylo potřeba rozumně zvážit, jakou dobu čemu věnovat. Chápu, že „námořnický“ dobrodružství je věc neuvěřitelná, ale to, že se kluci nuděj, neznamená, že musím taky. Příběh má bejt o přežití, nezlomnosti ducha a odpuštění. Přežití by jsme měli. K odpuštění se nedostaneme. (To si musíš pustit Koleje osudu.) Zbejvá nezlomnost. Tu nám ztělesňuje šílenej žlutokožec a sadomasochistický choutky A. Jolie. Opodstatněnost drsnejch scén jsem chápal V zemi krve a medu. I tady beru, že pracovní tábor nebyl med (ale spíš krev). Ovšem proč místo nekonečnýho utrpení neukázat třeba „usmíření“, a pak… no vždyť ten týpek byl i na olympiádě v Naganu! Když dva dělají totéž, tak to prostě není totéž. Takovej Chris Kyle zažil oproti Louisovi Zamperinimu prdlajs. Ale filmově ho válcuje! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Knihu „Nezlomný“, kterou v roce 2010 napsala Laura Hillenbrand, číst nebudu. 2.) Jedu jen kusy podle skutečnejch událostí. 3.) Thx za titule ,,-OverLord-“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(26.1.2015)

  • Davies182
    **

    Když po měsících mučení konečně zjistíte, že je velitel vašeho zajateckého tábora gay (a vy jste souhrou náhod nejsympatičtější vězeň široko daleko), je ten pravý čas, vzít nohy na ramena. Je to pěkné, je to hezky natočené, ale je to nepopsatelně nudné a ubíjející. Když v dobrodružném snímku chybí napětí, je zle.(13.6.2015)

  • Matty
    **

    Na povrchu možná film ze staré školy (díky Deakinsově velkofilmové, lehce kýčovité kameře), vypravěčsky ale úmorně monotónní drama bez fantazie a vlastního výrazu. Ten chybí také O'Connelovi, který z tváře nesundává stoickou masku a nedovoluje nám docenit jeho vnitřní boj, pro dramaturgickou funkčnost filmu kruciální. Navenek totiž Zamperini vinou vnějších okolností moc bojovat nemůže. Podobně jako hrdina 12 let v řetězech. McQueenův nekompromisní opus ale přes srovnatelné zpasivnění hlavní postavy netrpěl takovou repetitivností (do té míry, že přestává záležet na tom, v jakém pořadí jsou scény řazeny) a nevybízel ke kacířské otázce, proč máme sledovat utrpení zrovna tohoto muže. Protagonista Nezlomného je v úvodu definován všehovšudy jen svými italskými kořeny a skvělou fyzičkou (v běžeckých záběrech nápadně připomínajících Forresta Gumpa). O člověku, s kterým mám strávit hodinu v záchranném člunu uprostřed oceánu a další více než hodinu v japonském zajetí, bych toho rád věděl víc. Do slepé uličky vede i zlomyslná snaha o čtení proti srsti - torture porno s PG-13 ratingem, a tedy bez jediné gore scény, neberu. Zamperini není o moc plastičtější postavou než jeho sok, sadistický japonský dozorce, jehož vykreslení by bylo obviněno ze stereotypizace již někdy před 50 lety, kdy měl premiéru mnohem komplexnější Most přes řeku Kwai. Na věrohodnosti filmu ubírá a jeho schopnost vtáhnout diváka oslabuje vedle (nezáměrného?) oddramatizování také panický strach z humoru, který by dle tvůrců snad mohl narušit otupující (pro hrdinu i diváka) řetězec bolesti a utrpení. Doufal jsem, že alespoň přiměřenou komediální nadsázkou film prozradí autorský otisk bratrů Coenů. Ten se nakonec omezuje na jobovský charakter Zamperiniho příběhu, pro jistotu vypíchnutý pro-křesťanskými závěrečnými titulky (film samotný přitom náboženskou rovinu nijak nerozvíjí - ostatně jako kterýkoli jiný motiv). Kromě toho, že autentický epilog prozrazuje, o kolik větší dramatický a psychologický potenciál dřímá v Zamperiniho poválečném osudu, je zdaleka nejpůsobivější částí filmu. Za nezlomného se může označit ten, kdo pro tyto cca dvě minuty vydrží v kině sedět celé úmorné dvě hodiny. Možná to byl záměr. 45%(17.1.2015)

  • ORIN
    ***

    V době, kdy se Hollywood snaží přicházet s projekty více či méně narušujícími koncept klasického vyprávění, natočila Angelina Jolie "film bez ozvláštnění" - natolik neinvenční, akademický, schematický a šablonovitý, který se v zásadních momentech sice musí držet životopisných faktů, ale v těch dílčích je zcela jistě mohutně (konvenčně) dramatizován. Typický oscarový projekt (v USA premiéra 25.12.2014), který vzniknout tak před dvaceti lety asi by nějakou sošku ukořistil a dostalo by se mu větší pozornosti, než si zaslouží. Takhle zůstalo "naštěstí" pouze u 3 nominací, navíc v technických kategoriích.(8.6.2015)

  • eLeR
    ****

    Som naozaj rada, že sa to tej Jolie celkom slušne podarilo natočiť. To znamená, že úplne prestane hrať a bude sa venovať len réžii. Hurá! Ale dosť srandy. Rozmýšľam, či sa dá vôbec úplne zmrviť film, keď máte pri sebe mená ako sú bratia Coenovci, Deakins a Desplat. Život mal Zamperini naozaj dlhý, a v niektorých okamihoch veľmi ťažký. Výber O'Connella do hlavnej role bol dosť dobrý, pretože to odhodlanie a nezlomnosť ja v tých jeho očiach a pohľade vidím neustále. Film ma bavil od začiatku do konca, a aj napriek niektorým častiam, ktoré sa mi páčili menej dávam rozhodne 4 hviezdy. No a ešte niečo nakoniec, ten Hedlundov hlas, to bol balzám pre moje uši :-) ako aj posledný song filmu.(27.2.2015)

  • - Film vychází z biografie sepsané Laurou Hillenbrandovou, která vyšla v roce 2010 pod názvem "Unbroken: A World War II Story of Survival, Resilience, and Redemption". Hillebrandová knihu psala po několik let v těsné spolupráci s Louisem Zamperinim. Biografie byla nesmírně úspěšná, stala se č. 1 v seznamu bestsellerů v New York Times a posbírala mnoho příznivých kritik a nejméně 7 prestižních ocenění. (Tristan Rafael)

  • - Režisérka filmu Angelina Jolie musela v listopadu 2014 přerušit svou účast na propagačních akcích filmu, protože onemocněla planými neštovicemi. (Patw)

  • - Domhnall Gleeson (Phil) zhubl během natáčení o více než 25 kilogramů. Také Finn Wittrock (Mac) musel výrazně ubrat na váze, což se mu hodilo i pro roli Alberta ve filmu The Normal Heart (2014). (herr_carter)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace