poster

Slídil

  • USA

    Nightcrawler

  • slovenský

    Sliedič

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2014, 117 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Isherwood
    ****

    Emoce vřelé asi jako zimní ráno a postavy bez osobního příběhu mohou vzbuzovat dojem divácké antipatie, ale ta úsporná práce s hrdiny, kteří se zaprodali číslům sledovanosti, funguje na jedničku, jelikož tihle slídilové pro většinu z nás zůstanou něčím odosobněným, prostupující k nám skrze pikantní záběry z televize, i v běžné realitě. Navíc Gyllenhallova slizká kreace funguje tak silně, že je vám vlastně úplně jedno, jakým způsobem byste měli na hrdinu nahlížet, což se v závěru vyjeví jako hlavní trumf tvůrčího vyprávění a tak nějak vezmete na milost i ten předtitulkový dojezd. 4 a ½.(1.2.2015)

  • Kaka
    ****

    Noční neonové LA vs fenomenální Jake Gyllenhaal, který by i mrtvolu dokázal utvrdit v tom, že dokáže s naprostou suverenitou zahrát téměř jakoukoliv hereckou a emocionální kreaci. Rozjezd je pomalejší jednak v dějovém spádu a jednak formování persony hlavního hrdiny. Postupně se ovšem zatápí pod kotlem a vystupňované finále se směle řadí mezi nejnapínavější momentky roku, navíc je to celé naprosto nepředvídatelné.(10.11.2015)

  • tron
    ***

    Odporný, desivý film s nechutne bezútešnou atmosférou chladného mesta, ktoré vás v sekunde bez milosti - a upozornenia - zabije (a ktorá mi veľmi pripomenula obdobne depresívny, negatívny Voľný pád). Surové scény, surové dialógy a surovec ako hlavný (anti)hrdina. Druhý raz to už nechcem vidieť. Malo to niečo do seba, ale za najväčší plus by som pokladal práve atmosféru. Scenár, réžia či herci ma neoslovili.(22.3.2017)

  • Psema
    *****

    Málem jsem se poblil a zároveň měl permanentně sevřené půlky a oči přikované k plátnu. Pomník bulvárního hyenismu ve vší jeho zrůdnosti a zároveň sžíravě nastavené zrcadlo doby, kdy vražda není nic, dokud není vidět tělo, krev a akce v pevně komponovaném záběru. Gilroy navíc zvládá o napínavé naháněčky a umně filtruje informace jen z pohledu psychopatického Jelenhulehena. Tenhle film Oscary nepotřebuje. Beztak si ho budeme pamatovat víc než všechny ty vyumělkované a škatulkám odpovídající dramata o chrabrých sniperech, druhoválečných gayích a bandě černochů bojujících s rasismem.(22.1.2015)

  • Djoker
    ****

    Mrazivá ukázka toho, co z lidí udělalo moderní náboženství jménem kariérismus. Lou je člověk, který nemá oporu v rodině ani přátelích, takže ho těžko můžeme soudit za to, co s ním provedl tlak okolí. Není se čemu divit, když je kariéra braná jako smysl života. Pokud na ni okatě kašlete, tak je vámi ihned opovrhováno. Když se snažíte a úspěch nepřichází, tak jste automaticky za břídila. Naprosto dokonalou ukázkou je scéna povýšení v autě. Na první pohled je velmi směšná, ale takto svoji práci prožívá většina zarudlých strejdů, kteří vás ráno předjíždějí cestou do práce. Z Gyllenhaalova vytřeštěného pohledu jde celou dobu strach a vše je ještě podpořeno tím, že hned první scénou nám Gilroy naznačí, že tento mladík není úplně v pořádku a divák při každé další situaci, kde se Lou chová jako mimoň, čeká to nejhorší.(14.1.2015)

  • - Riz Ahmed (Rick) sa nechal počuť, že ide o jeho obľúbenú filmovú postavu, hneď po snímku Four Lions (2010). Tam stvárnil postavu menom Omar. (belinko)

  • - Riz Ahmed (Rick) strávil niekoľko nocí so skutočnými "sliedičmi", aby sa vedel lepšie pripraviť na svoju rolu. (Da_reba)

  • - Keď Rick (Riz Ahmed) nechtiac obleje auto Louisa Blooma (Jake Gyllenhaal), je v pozadí možné si všimnúť plagát z filmu Kapitán Phillips (2013). (belinko)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace