Režie:
Jalil LespertKamera:
Thomas HardmeierHudba:
Ibrahim MaaloufHrají:
Pierre Niney, Guillaume Gallienne, Charlotte Le Bon, Laura Smet, Marie de Villepin, Xavier Lafitte, Nikolai Kinski, Judi Beecher, Ruben Alves (více)Obsahy(1)
Originální, provokativní, výstřední, inspirativní. Plachý, samotářský, nevyrovnaný, uzavřený. To byl jeden z nejtalentovanějších návrhářů světa módy. To byl Yves Saint Laurent. Toto je jeho příběh... Yves Saint Laurent odchází jako sedmnáctiletý do Paříže a stává se spolupracovníkem Christi-ana Diora. Je považován za jednoho z nejlep-ších módních návrhářů své doby. V listopadu 1957 je ve věku pouhých 21 let požádán, aby dohlížel nad módním domem nedávno zesnulého Christiana Diora. Laurent se stává novým uměleckým ředitelem. Vzápětí představuje svou první módní kolekci haute couture, která se stává okamžitým hitem. Během módní přehlídky se seznamuje s Pierrem Bergém, svou budoucí láskou a životním i obchodním partnerem. O tři roky později spolu vytvářejí značku Yves Saint Laurent. Laurent trpí depresemi, opájí se alkoholem a drogami. Navzdory svým vnitřním démonům a pochybnostem, se mu však daří obrátit ospalý svět módy vzhůru nohama. Jeho jméno se stává symbolem kreativity a luxusu. Jeho návrhy mění a vytvářejí nové trendy v módě... (Bioscop)
(více)Videa (3)
Recenze (86)
Mdlý pokus o životopisný film. 1) Povrchní, rádoby duchovní, nefilmově primitivně popisný snímek trpí typickými vadami zfilmovaných životopisů: buď zajímavě neřeknou nic anebo říkají všechno a nudí. V našem případě film neříká nic a současně nudí. 2) Věc mají na svědomí 38letý režisér a spoluscénárista (jindy i herec) pěkný Jalil Lespert a nevýrazný představitel Yvese Saint Laurenta 25letý Pierre Niney. 3) Znalci módy možná ve filmu najdou, co chtějí, mně se to však nepodařilo. A tak největší zážitkem pro mě zůstává parfém YSL, který s radostí používám už mnoho let. ()
Decentní, což se k životu Yves Saint Laurenta hodí paradoxně nejmíň. Když pominu nešikovný střih (pun totally intended), který by se s přivřením oka dal považovat za uměleckou licenci, ale outsidera jenom mate (jistě, kolik takových lidí bude zajímat životopis YSL), je brán zbytečný důraz na to méně podstatné v jeho životě a naopak to, co bylo zásadní, je zlehčeno, odbyto nebo, třebaže ne cíleně, zamlčeno. I přes relativně dlouhou stopáž je snímek podivně prázdný. Navíc biografie YSL by si zasloužila velkolepější pojetí, a to i za cenu patosu, kýče nebo naopak experimentu. Kdyby to natočil Kubrick ve stylu Eyes Wide Shut... nebo Sorrentino, ach! Tohle měla být filmařská haute couture, ne žádné konfekční prêt-à-porter. Nicméně Pierre Niney skvělý, hlavně v zákulisí přehlídek Saint Laurenta vystihl dokonale. ()
Nízké hodnocení získal tento snímek ode mě proto, že příběh je strašně jednoduchý a dalo by se říci o ničem. Je to o chlápkovi, který se snažil prosadit v módním průmyslu. Udělal si vlastní značku, holdoval drogám a homosexuálnímu životu a to je vlastně všechno. Takže nic co by stálo za zmínku. Jinak je film zpracován velmi dobře. Kamera, střih, hudba, to všechno sedí, jen ten příběh je tak silný jako modelka v posilovně. Pustil jsem si to pouze díky songu Jules Kennedvitch - Yves (Saint Laurent remix) ()
Mám představu, že YSL a jemu podobní žili přece jen trochu jinak - tohle byl šikovnej kluk od vedle a ne jeden z nejbohatších lidí na světě. Polidštění Boha je prima, nesmí se to ale přehánět. Ano, děkuji za připomenutí, byl to taky jen člověk, ale že by měl žít až takhle fádně..? Na každej pád si v hlavě ponechám i tu svoji laickou představu, která překračuje hranici dvou vážnějších vztahů a přátelství, že by se dala spočítat na prstech jedné ruky. ()
Osobně jsem byla s filmem velice spokojena a myslím si, že i francouzové. Ve světě módy se nevyznám, znám sice pár jmen a modelů, ale to ani pro tento film není tak stěžejní. Ve snímku je podle mě to nejdůležitější - hloubka. Pierre Niney jako YSL byl skvělý, Gallienne jako jeho věrný partner také a o vše ostatní se postaraly démoni, které měl YSL v hlavě. Ukázka vzestupu a pádu, rodiných hodnot a trochu té politiky. Film, ač to zní nejspíš zvláštně - je hodně depresivní a těžký. Jak mohl svět vidět on a přitom dokázat tvořit takové umění, které ovlivnilo celý svět - vždycky na to umělci nějakým způsobem doplatí. YSL si prošel mnoho období - ať už kulturními, tak životními a od každého podle mého názoru ochutnal něco...Všechno to je tu znázorněné a YSL nebojoval jen se svými démony, ale také s přátely, o které přicházel. Já byla spokojena a na začátek o zájem o módu mi to stačilo :) ()
Galerie (38)
Photo © SND
Reklama