Sestry Walkerovy: Isabel (Kate Hudson) a Roxeanne (Naomi Watts). Jedna žije v Kalifornii, druhá v Paříži. Isabel přijíždí za Roxy do Paříže, aby jí byla oporou v poslední fázi očekávání potomka. Romantické dobračce Roxy právě v této nejnemožnější chvíli dává manžel-ničema jménem Charles-Henri de Persand (Melvil Poupaud) kopačky. Rozvod visí ve vzduchu. Mezitím se Isabel zamiluje do ničemova strýce. Rodinný skandál pokračuje a americký idealismus a nepotlačitelný duch sester Walkerových se střetává s francouzskou rafinovaností, intrikami a neústupným racionalismem rodiny Persandových, která zplodila darebáka Charles-Henriho. Předmětem sporu je také obraz v hodnotě kolem milionu dolarů, který vlastní Roxy. A pak - docela náhle - zločin z vášně přeruší veškeré kulturní střety a otevírá nové možnosti pro vzájemné porozumění.
Dvě Američanky v konfrontaci s pařížskými intrikami, lidskými vášněmi a stylem života: výsledkem je komedie o odlišných zvycích, mravech, vztazích k penězům a sexu. "Rozvod po francouzsku" přináší inteligentní zábavu na kontrastech mezi oběma národy v morálce, milování, jídle, pití a stolování, v celém životě. Režisér a spoluscénárista James Ivory (Howards End) použil bestselleru Diane Johnson a natočil komedii s lehkým morálním podtextem, kterou prosvětlily Kate Hudson a Naomi Watts v rolích sester Walkerových a také Glen Glose v roli Olivie.(oficiální text distributora)
Sestry Walkerové, Isabel a Roxeanne. Jedna žije v Kalifornii, druhá v Paríži. Isabel (Kate Hudsonová) pricestuje z Kalifornie do Paríža za sestrou Roxy de Persandovou (Naomi Wattsová), ktorá má čoskoro rodiť. Romantickej Roxy dá jej francúzsky manžel Charles-Henri (Melvil Poupaud) kopačky a rozvod visí vo vzduchu. Navyše sa Isabel zamiluje do svojho naničhodného strýka, notorického sukničkára. Rodinný škandál pokračuje. Americký idealizmus a nezlomný duch sestier Walkerových bojuje s francúzskou rafinovanosťou, intrigami a neústupčivým racionalizmom rodiny Persandovcov. Predmetom sporu je tiež obraz v hodnote milióna dolárov, ktorý vlastní Roxy. A potom - celkom náhle a nečakane - sa odohrá hrozný zločin z vášne, ktorý celkom zmení situáciu. Súboje kultúr rozdielnych svetov zrazu utíchnu a otvárajú sa nové možnosti pre vzájomné porozumenie.(TV JOJ)
Kariéře Kate Hudson by rozhodně prospěla pestrost. Tu a tam se o ní pokouší (v záplavě romantických komedií to třeba byla hned první výrazná vlaštovka v podobě rockové fanynky v oceňovaném dramatu Na pokraji slávy nebo role v odvážném Vrahu ve mně), což je dobře, protože i přes sladký dívčí kukuč dokáže vytvořit živoucí a komplikovanou postavu, která není na plátně jen na ozdobu. Bohužel i tady se až moc přizpůsobila „stádu“, zpracování jen klouže po povrchu, je rozmělněné, věnuje se až příliš mnoha postavám a jednoduše mu chybí šťáva a něco, co diváka donutí se k látce ještě někdy vrátit.(12.11.2014)
Ivory natočil obrazově krásný film(není divu, točilo se v Paříži). Z hereckých výkonů nikdo nevyčnívá, jako celek jsou nadprůměrné. Dámy se dozví, jak se mají chovat ve vysoké společnosti(např. nebrat kabelku všude, neusmívat se pořád), což se jim hodí/bude hodit. A co se týká toho vysokého počtu postav, je jich tam hodně, to je pravda, ale při troše dobré vůle se v tom dá vyznat. Pro lingvisty je film také zajímavý(mezinárodní obsazení, ve filmu se mluví francouzsky i anglicky). Tenhle film je spíš "komedie mravů", často se pousmějete, ale nějaké velké zasmání to není. Celkově mne film potěšil. A Kate Hudson má snad nejhezčí úsměv na světě!! Čtyři hvězdičky za film a jedna za naprosto ideální obsazení sester Walkerových.(1.11.2003)
Chvílemi bych hodnotila film i na čtyři (když jsem se na to dívala jako na anonymní komedii), ale Ivory nemá poslední dobou šťastnou ruku. Oblíbené téma jeho dobových snímků a la Henry James, kdy se střetávají kultury Evropy a Ameriky (Bostoňaky, Evropané, Soumrak dne apod) případně Anglie a Itálie (Pokoj s vyhlídkou), se zde nemůže uplatnit a když tak trochu násilně. Schéma těch příběhů bývala podobná. Zašlá sláva Evropy, která zaspala dobu, ale měla takový ospalý zapšklý půvab a rafinovanost a Amerika měla peníze a zcela okouzlující dravost či nevinnost. Naše doba je globalizovaná, takže nelze říci, že by běžný člověk z Evropy měl styl, konzervativní přístup k životu a byl mile osvěžen americkou bezprostředností a chutí žít nebo tím snobsky zhrdl. Proto byl Ivory nucen vytvořit trochu neživotnou konstrukci lepší šlechtictvím zavánějící francouzské rodiny (něco, co se moc dneska nezná a spíše mizí), která stále řeší bonton a jí v těch nejlepších restauracích (a nedokáže otevřeně mluvit o penězích, o které chce rozvádějící se Roxy oškubat) a dvou američanek (které ten starosvětský šarm zároveň baští a dělají si z toho legraci). Prostě, co by hozené do kostýmu konce 19. století působilo jako zajímavé společenské drama, v součastnosti a s trochou té americké filmové zručnosti působí jako nepovedený pokus o romantickou komedii. Komedie to právě nebyla. (Na to se tam řešila dost velká dramata včetně sebevraždy i vraždy. )Stejně jako nejsou komediemi Ivoryho Howards End a Soumrak dne. Autenticita příběhů z přelomu 19. a 20. století byla v tom, že tam se opravdu střetávala společenská elita Evropy a Ameriky, protože pouze bohatí Američané cestovali a to tak, že strávili třeba třetinu života v Evropě, kde se případně usadili a založili rodinu, proto se jednalo o srovnávání kultur a v tom byla ta síla, která ještě dnes zcela jasně vypovídá o té době jako takové. Film je ovšem skvěle obsazen a některé jednotlivé výstupy mě nadchly a chvílemi jsem tam našla příjemnou atmosféru, aby potom v jedenoznačnosti stylu zmize. Přesto Ivoryho miluju a doufám, že snad přístě...(18.8.2007)
Zbytočne rozťahaná a prekombinovaná scenáristická omáčka, rozdelená na malé a nezaujímavé epizódky, ktoré filmu uberajú tempo a zapríčiňujú neskutočnú nudu. Čo-to občas zachraňujú ironické poznámky na americkú a francúzsku spoločnosť... a ešte Naomi Watts, ktorej sa priestoru, bohužiaľ, veľa neušlo, ale i tak sa ju nedá prehliadnuť a je určite dôveryhodnejšia ako Kate Hudson.(23.2.2008)
Uhm. Byly nebyly dvě rodiny. Jedna ve Francii a jedna v Americe. Vůbec se neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nevdala za Charlese-Henriho. Ani pak se pořádně neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nerozváděla s Charlesem-Henrim. K tomu jí přijela pomoct její sestra Isabel (Kate Hudson), která se jak na potvoru zabouchla do Edgara (Charlesova strýce). Charles-Henri se mezitím zabouchl do jedné mladé rusky, která byla (samozřejmě) taky vdaná. Nestačí ? Tak přidejme jednoho milého právníka, obraz v ceně nekolika miliónů, francouzky benevolentní rodiče, Eiffelovku, žárlivého manžela... Mohlo to být daleko lepší (přiznávám i horší) .. neustále je někdo někomu nevěrný, a když už je někdo věrný, tak se mu to vymstí.. Průměrné herecké vykony, z nichž vyčnívá asi jen Kate Hudson (proměna z americké holky ve francouzkou :)... Celkově nic moc..(12.4.2004)
castor
Kariéře Kate Hudson by rozhodně prospěla pestrost. Tu a tam se o ní pokouší (v záplavě romantických komedií to třeba byla hned první výrazná vlaštovka v podobě rockové fanynky v oceňovaném dramatu Na pokraji slávy nebo role v odvážném Vrahu ve mně), což je dobře, protože i přes sladký dívčí kukuč dokáže vytvořit živoucí a komplikovanou postavu, která není na plátně jen na ozdobu. Bohužel i tady se až moc přizpůsobila „stádu“, zpracování jen klouže po povrchu, je rozmělněné, věnuje se až příliš mnoha postavám a jednoduše mu chybí šťáva a něco, co diváka donutí se k látce ještě někdy vrátit.(12.11.2014)
Anglie
Ivory natočil obrazově krásný film(není divu, točilo se v Paříži). Z hereckých výkonů nikdo nevyčnívá, jako celek jsou nadprůměrné. Dámy se dozví, jak se mají chovat ve vysoké společnosti(např. nebrat kabelku všude, neusmívat se pořád), což se jim hodí/bude hodit. A co se týká toho vysokého počtu postav, je jich tam hodně, to je pravda, ale při troše dobré vůle se v tom dá vyznat. Pro lingvisty je film také zajímavý(mezinárodní obsazení, ve filmu se mluví francouzsky i anglicky). Tenhle film je spíš "komedie mravů", často se pousmějete, ale nějaké velké zasmání to není. Celkově mne film potěšil. A Kate Hudson má snad nejhezčí úsměv na světě!! Čtyři hvězdičky za film a jedna za naprosto ideální obsazení sester Walkerových.(1.11.2003)
elle
Chvílemi bych hodnotila film i na čtyři (když jsem se na to dívala jako na anonymní komedii), ale Ivory nemá poslední dobou šťastnou ruku. Oblíbené téma jeho dobových snímků a la Henry James, kdy se střetávají kultury Evropy a Ameriky (Bostoňaky, Evropané, Soumrak dne apod) případně Anglie a Itálie (Pokoj s vyhlídkou), se zde nemůže uplatnit a když tak trochu násilně. Schéma těch příběhů bývala podobná. Zašlá sláva Evropy, která zaspala dobu, ale měla takový ospalý zapšklý půvab a rafinovanost a Amerika měla peníze a zcela okouzlující dravost či nevinnost. Naše doba je globalizovaná, takže nelze říci, že by běžný člověk z Evropy měl styl, konzervativní přístup k životu a byl mile osvěžen americkou bezprostředností a chutí žít nebo tím snobsky zhrdl. Proto byl Ivory nucen vytvořit trochu neživotnou konstrukci lepší šlechtictvím zavánějící francouzské rodiny (něco, co se moc dneska nezná a spíše mizí), která stále řeší bonton a jí v těch nejlepších restauracích (a nedokáže otevřeně mluvit o penězích, o které chce rozvádějící se Roxy oškubat) a dvou američanek (které ten starosvětský šarm zároveň baští a dělají si z toho legraci). Prostě, co by hozené do kostýmu konce 19. století působilo jako zajímavé společenské drama, v součastnosti a s trochou té americké filmové zručnosti působí jako nepovedený pokus o romantickou komedii. Komedie to právě nebyla. (Na to se tam řešila dost velká dramata včetně sebevraždy i vraždy. )Stejně jako nejsou komediemi Ivoryho Howards End a Soumrak dne. Autenticita příběhů z přelomu 19. a 20. století byla v tom, že tam se opravdu střetávala společenská elita Evropy a Ameriky, protože pouze bohatí Američané cestovali a to tak, že strávili třeba třetinu života v Evropě, kde se případně usadili a založili rodinu, proto se jednalo o srovnávání kultur a v tom byla ta síla, která ještě dnes zcela jasně vypovídá o té době jako takové. Film je ovšem skvěle obsazen a některé jednotlivé výstupy mě nadchly a chvílemi jsem tam našla příjemnou atmosféru, aby potom v jedenoznačnosti stylu zmize. Přesto Ivoryho miluju a doufám, že snad přístě...(18.8.2007)
Madison
Zbytočne rozťahaná a prekombinovaná scenáristická omáčka, rozdelená na malé a nezaujímavé epizódky, ktoré filmu uberajú tempo a zapríčiňujú neskutočnú nudu. Čo-to občas zachraňujú ironické poznámky na americkú a francúzsku spoločnosť... a ešte Naomi Watts, ktorej sa priestoru, bohužiaľ, veľa neušlo, ale i tak sa ju nedá prehliadnuť a je určite dôveryhodnejšia ako Kate Hudson.(23.2.2008)
lennyd
Uhm. Byly nebyly dvě rodiny. Jedna ve Francii a jedna v Americe. Vůbec se neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nevdala za Charlese-Henriho. Ani pak se pořádně neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nerozváděla s Charlesem-Henrim. K tomu jí přijela pomoct její sestra Isabel (Kate Hudson), která se jak na potvoru zabouchla do Edgara (Charlesova strýce). Charles-Henri se mezitím zabouchl do jedné mladé rusky, která byla (samozřejmě) taky vdaná. Nestačí ? Tak přidejme jednoho milého právníka, obraz v ceně nekolika miliónů, francouzky benevolentní rodiče, Eiffelovku, žárlivého manžela... Mohlo to být daleko lepší (přiznávám i horší) .. neustále je někdo někomu nevěrný, a když už je někdo věrný, tak se mu to vymstí.. Průměrné herecké vykony, z nichž vyčnívá asi jen Kate Hudson (proměna z americké holky ve francouzkou :)... Celkově nic moc..(12.4.2004)