Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Rosaviva
    **

    Film s asi milionem postav, ve kterém jsem se začala po půl hodině ztrácet a ani mě to něják netrápilo. První půlka nebyla ničím vyjímečná, ale aspoň nenudila, ovšem ta druhá už byla horší, chvíli jsem myslela, že to nedokoukám, nakonec jsem se však překonala a zvládla to až do konce a jsem na sebe pyšná, ale už nikdy víc. To teda byla nuda a ani ten nepředvídatelný závěr mě nedonutí abych tomu dala o hvězdičku navíc. A ještě k tomu mi přišlo, že například románek Kate Hudson s tím jejím strýcem, nebo co to sakra bylo, byl totálně mimo mísu a navíc úplně zbytečný 2*(27.8.2011)

  • numi
    *

    Víceméně zbytečný film, který nenabízí žádnou dokonalou podívanou, ale je převážně konverzačního rázu. Právě proto zamrzí, že vlastně nic neřeší. Většina dialogů je totiž ze škatulky zdvořilostních vět a do toho sem tam vpadne nějaká ta narážka z choulostivějších témat, která je obratem striktně odehrána do zámezí. Co se děje týká, tak je do placu vrženo celkem asi dvacet postav, které jsou buď spolu rodinně svázány a nebo spolu mají poměr. Někdy i obojí. Ze všeho se pak umýchá a upeče velký filmový dort, který vypadá tak nějak neslibně a úplně stejně i chutná. Naomi Watts předvádí svůj vysoký standard, ale nemá dostatek prostoru, protože většina světel je namířena na Kate Hudson. A ono to zase až tak nevadí, protože ta mě mile překvapila svým sebevědomým vystupováním. Holt, asi to má holka v krvi. Právě tyto dvě mladé dámy jsou tak asi jediným kladem celého filmu. [srpen 2006](27.8.2006)

  • elle
    ***

    Chvílemi bych hodnotila film i na čtyři (když jsem se na to dívala jako na anonymní komedii), ale Ivory nemá poslední dobou šťastnou ruku. Oblíbené téma jeho dobových snímků a la Henry James, kdy se střetávají kultury Evropy a Ameriky (Bostoňaky, Evropané, Soumrak dne apod) případně Anglie a Itálie (Pokoj s vyhlídkou), se zde nemůže uplatnit a když tak trochu násilně. Schéma těch příběhů bývala podobná. Zašlá sláva Evropy, která zaspala dobu, ale měla takový ospalý zapšklý půvab a rafinovanost a Amerika měla peníze a zcela okouzlující dravost či nevinnost. Naše doba je globalizovaná, takže nelze říci, že by běžný člověk z Evropy měl styl, konzervativní přístup k životu a byl mile osvěžen americkou bezprostředností a chutí žít nebo tím snobsky zhrdl. Proto byl Ivory nucen vytvořit trochu neživotnou konstrukci lepší šlechtictvím zavánějící francouzské rodiny (něco, co se moc dneska nezná a spíše mizí), která stále řeší bonton a jí v těch nejlepších restauracích (a nedokáže otevřeně mluvit o penězích, o které chce rozvádějící se Roxy oškubat) a dvou američanek (které ten starosvětský šarm zároveň baští a dělají si z toho legraci). Prostě, co by hozené do kostýmu konce 19. století působilo jako zajímavé společenské drama, v součastnosti a s trochou té americké filmové zručnosti působí jako nepovedený pokus o romantickou komedii. Komedie to právě nebyla. (Na to se tam řešila dost velká dramata včetně sebevraždy i vraždy. )Stejně jako nejsou komediemi Ivoryho Howards End a Soumrak dne. Autenticita příběhů z přelomu 19. a 20. století byla v tom, že tam se opravdu střetávala společenská elita Evropy a Ameriky, protože pouze bohatí Američané cestovali a to tak, že strávili třeba třetinu života v Evropě, kde se případně usadili a založili rodinu, proto se jednalo o srovnávání kultur a v tom byla ta síla, která ještě dnes zcela jasně vypovídá o té době jako takové. Film je ovšem skvěle obsazen a některé jednotlivé výstupy mě nadchly a chvílemi jsem tam našla příjemnou atmosféru, aby potom v jedenoznačnosti stylu zmize. Přesto Ivoryho miluju a doufám, že snad přístě...(18.8.2007)

  • lennyd
    **

    Uhm. Byly nebyly dvě rodiny. Jedna ve Francii a jedna v Americe. Vůbec se neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nevdala za Charlese-Henriho. Ani pak se pořádně neznaly, dokud se Roxy (Naomi Watts) nerozváděla s Charlesem-Henrim. K tomu jí přijela pomoct její sestra Isabel (Kate Hudson), která se jak na potvoru zabouchla do Edgara (Charlesova strýce). Charles-Henri se mezitím zabouchl do jedné mladé rusky, která byla (samozřejmě) taky vdaná. Nestačí ? Tak přidejme jednoho milého právníka, obraz v ceně nekolika miliónů, francouzky benevolentní rodiče, Eiffelovku, žárlivého manžela... Mohlo to být daleko lepší (přiznávám i horší) .. neustále je někdo někomu nevěrný, a když už je někdo věrný, tak se mu to vymstí.. Průměrné herecké vykony, z nichž vyčnívá asi jen Kate Hudson (proměna z americké holky ve francouzkou :)... Celkově nic moc..(12.4.2004)

  • Džejkop
    **

    Co bych vyzdvihnul, bylo časté použití francouzského jazyka, tak by to mělo být pokaždé. Jenže relita je taková, že když se točí americký film, tak většinou všichni mluví angličtinou i kdyby se celý děj odehrával v Djibouti. Takže použití originálního jazyka vždy potěsí. Film jako takový byl nepřehledný, zmatený. Jednotlivé dějové sekvence jakoby do sebe nezapadaly a místy jsem nevěděl co se děje. A tak nevím jestli bylo cílem jen zobrazit příběhy několika obyčejných lidí nebo něco víc. Přišlo mi to, jako kdyby někdo sestříhal rodinou VHS, a pak to hodil na plátno. Pravda, herci nebyly špatní, ale ten scénář někdo napsal ve stavu deliria. Zkrátka když Rozvod po francouzsku, tak bych si představoval více emocí a vášní o přehlednějším ději nemluvě.(21.8.2007)

  • - Natáčení filmu probíhalo v Paříži. (Terva)

  • - Film byl natočen podle stejnojmenného románu (1997) Diane Johnson. (Terva)

 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace