Režie:
Jon AvnetScénář:
Carol SobieskiKamera:
Geoffrey SimpsonHudba:
Thomas NewmanHrají:
Kathy Bates, Mary Stuart Masterson, Mary-Louise Parker, Jessica Tandy, Gailard Sartain, Stan Shaw, Cicely Tyson, Gary Basaraba, Lois Smith, Richard Riehle (více)Obsahy(1)
Laskavý příběh o těžkostech i radostech ženy ve středním věku. Evelyn je žena v domácnosti nespokojená se svým manželstvím. Když jde do domova důchodců navštíviť senilní tetu, seznámi se se starší dámou Ninny. Ninny jí vypráví příběh o mladé ženě žijící v Alabamě dvacátých let 20. století. Prostřednictvím jejího osudu sa Evelyn postaví na nohy, vezme svůj život do vlastních rukou a v Ninny najde nejlepší přítelkyni. (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (153)
Z nadšené čtenářky, největší obdivovatelky literární Misery a pečovatelky se o rok později stala nespokojená manželka žijící ve stereotypu, která se nejprve zesměšňuje ve feministickém kurzu, aby se následně proměnila v moderní sebevědomou dámu. Pomůže jí k tomu dávný příběh na pokračování z prostředí amerického jihu o velkém přátelství, pomstě a porozumění. Ovšem škoda, že tahle retrodetektivka je uhlazená a nepříliš účinná. Kathy Bates je jedním z lákadel téhle milé podívané, na kterou si dnes sice diváci asi už moc nevzpomenou, ale podobné laskavé kousky je fajn si tu a tam zopakovat. Ač bych ovšem na několika místech krátil. ()
Tak trochu mi uniká smysl toho, proč tolik prostoru dostala Kathy Bates. Její postava je pro ten příběh úplně zbytečná a hlavně je neskutečně otravná. Jinak to nostalgický vyprávění o tom, co všechno se událo někdy ve 20. - 30. letech v nějaký prdeli světa v Alabamě, bylo docela dobrý. Nesmí chybět nic pro tu dobu typickýho, takže je tam nějakej ten ku-klux-klan, nějaká ta hospodářská krize, ale taky jedna vraždička a nějaký lidi přejetý vlakem. A samozřejmě nějaký melancholický části o umírající kamarádce. Ale to vyprávění z minulosti mě docela bavilo, takže mě to dokázalo u obrazovky udržet až do konce. A na konci přišlo originální a nečekaný vysvětlení, co se stalo s mrtvolou. Pasáže ze současnosti s Kathy Bates jsou ovšem pomalu na odpad. ()
Tohle předčilo moje očekávání nepředstavitelným způsobem. Nemusím ani filmy, ve kterých se vypráví, zvlášť když v tomhle se ještě v současnosti děje více než vyprávění a dal by se klidně rozdělit na dva samostatné snímky, ale Smažená zelená rajčata si mě dostala. Velmi lidský příběh a pozoruhodné osudy, které musí pohnout snad každým. Herecky bezchybné. Vážně nevím, co více si na pomezí komedie a dramatu přát. ()
Šleha! Emoce po shlédnutí směle přirovnám ke stavu po prvním Forrest Gumpovi, přičemž epikou tyhle dva filmy srovnat nelze. Ale oba mají velké srdce a nádhernou duši. Krásný film. Okouzlujicí Kathy Bates a její hláška: "..už nejsem holka z hororu" mě nesmírně pobavila. Měla jsem ji ráda, ale po rajčatech ji miluji. Nevím, nakolik film osloví chlapy, nebo omladinu, ale dámy, které už o životě něco víte, neváhejte. Máte možnost vidět parádní příběh, na který jen tak nezapomenete. ...krotitelka včel... ()
Krásný film. Miluju tu dobu třicátých let. Jak já říkám - dobu Steinbeckových lidiček. Ninny byla skvostná a její vyprávění také. Miluju tu scénu kdy Evelyn vystoupí z auta a podívá se u opuštěné trati na lety omšelou dávno zavřenou rstauraci.... Náhle ucítí závan, uslyší typické zahoukání americké parní lokomotivy a kolem se prožene expres... Není vidět jen tráva se vlní podél rychle projíždějícího vlaku... Vlak odjede, stébla se ustálí a je klid. ,, Viděls to?'' - Ptá se udivená Evelyn manžela... Ne odpoví manžel koukající stejně jako Evelyn na rezaté koleje a oprýskaný dům... ///////////// Někdy vidím svět jako Evelyn. - A vám co tak vidíte také tenhle film rozhodně doporučuji ! Kathy Bates je to asi nejlepší film. Pět smažených zelených rajčat! * * * * * ()
Galerie (34)
Zajímavosti (8)
- Režisér Jon Avnet počas natáčania premenoval Mary-Louise Parker na "Lou" a Mary Stuart Masterson na "Stu", pretože ich mená sú si veľmi podobné a on ich musel často oslovovať. (misterz)
- Niektoré kaskadérske kúsky musela Mary Stuart Masterson (Idgie) zvládnuť sama, pretože jej dvojníčka musela na poslednú chvíľu odísť. (misterz)
- V závěru filmu je v několika záběrech možné zahlédnout mikrofon. (Terva)
Reklama