Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Tom_Lachtan
    ****

    Dobrej film, místy až skoro perfektní film, který ne originální na mnoha místech brutálně nekompromisní a temnější, než zvrhlá duše žížaly Julie. Ovšem i tak se našla i jedna věc, která mi tam trochu vadila a to jedna hlavní (?) a jedna vedlejší postava, které byli otravně čestné a morálně nezkažené a měli hrát roli těch, se kterými se divák ztotožní a kteří jsou dr. Watsonem a přes ně se divákům vysvětluje, co se vlastně děje... A to je tu sakra zbytečné a snad každej divák ví, která bije a je otravné, jak se film tváří, jako kdyby to bylo něco nečekaného. Za to hvězdička dolů, byť většina filmu je výtečná (a je zbytečné se o tom rozepisovat, je to tu napsaný mnoho, mnohokrát).(8.3.2018)

  • movie
    *****

    Po PRISONERS, snímku, který pro mě byl až možná přiliš dokonalý, je Villeneuveho další počin, SICARIO tím filmem, který má pro mě tu správnou kombinaci ingrediencí. Špinavé zákulisní drama, které se věnuje nepříliš okoukanému tématu mexických drogových kartelů, nabízí poctivě zrežírovanou podívanou (ve stylu 70's velkonákaldových thrillerů) umocněnou Villeneuveho citem pro visuálno, které jde ruku v ruce s kamerou Rogera Deakinse. SICARIO má řadu scén, které už jsou pro mě teď ikonické. První přelet letadla do El Pasa, scéna, kdy se jednotka potápí do rudého úplňku při přesunu pouští anebo bitevní scéna v tunelu, která je celá nasnímána v nightvision módu - kdo by na tohle měl odvahu. Trailer filmu, který dává tušit, že by se mohlo jednat o hyper akční snímek, vlastně klame tělem. Akce tu není moc, když na ní dojde, je vždy elegenatně a rychle provedena a není na ní kladen absolutní důraz, viz. finalní akční scéna, která měla být pílířem vší akce, místo toho je však spíš originální pastvou pro oči. Herecky tu není třeba nic rozebírat, Benicio Del Toro vládne svým tichým minimalismem, ale palec nahoru jde i všem ostatním. Nechat pak Jóhanna Jóhannssona složit hudbu, která ve své úspornosti jde proti klasickým dramatickým soundtrackovým šablonám, a spíš děsí hutným makabrózním zvukem, je pak jen další důkaz o Villeneuveho režisérském novátorství. Pokud se vám libilo např. END OF THE WATCH nebo SIRIANA, tak SICARIO musíte vidět.(7.11.2015)

  • Hild
    ****

    To bylo tak strašně dobře natočené a scénáristicky nesmírně promyšlené. Divák celý film vidí očima hlavní hrdinky, čili je hozen rovnou do středu dění a prakticky vůbec nechápe, co se to kolem děje, vše do sebe krásně zapadne až závěrečnou desetiminutovkou. Sicario: Nájemný vrah je velice fajn žánrovka, která stojí za pozornost, ačkoliv velice pomalé tempo vyprávění nemusí sednout každému, já si užívala Villeneuveho budování atmosféry a jeho schopnost udělat i z obyčejné projížďky městem nervy drásající zážitek.(29.10.2015)

  • Malarkey
    *****

    Sicario je snad naprosto geniální film. Nějak jsem po jeho shlédnutí neměl lepších slov. Přichází s hodně brutální myšlenkou, která ale zároveň není nijak extra originální. To geniální na ní jsou herci, kterým vysloveně vzdávám hold. Emily Blunt, Benicio Del Toro a Josh Brolin předvedli absolutní herecký vrchol, kde jste s nimi přijímali, ale i odmítali každý další moment jejich aktuálních životních situací stejně tak, jako jej přijímali a odmítali oni. Dalším plusem je ale, a to především, i režisér Denis Villeneuve, který z, na první pohled, klasické gangsterky, udělal něco daleko víc. A to mi bylo jasné už v úvodní neskutečně syrové akční scéně, která už v ten moment neměla u podobně laděných filmů konkurence. A samozřejmě nesmím opomenout ani skladatele Jóhann Jóhanssona, který je právě tím mužem, co dovedl tento film k dokonalosti svými nepříjemnými zvuky, co z tohoto filmu udělaly napínák tak napjatý jak ocelový špagát napnutý přes ulici. Musím se přiznat, že tak depresivně mi před příchodem akční scény nebylo, jako právě u tohoto filmu. To všechno ale dokazuje jedno, a to, že tento film je tak geniálním, jak ho dělají samotní tvůrci a já tímto skláním svůj imaginární klobouk.(17.11.2015)

  • monolog
    **

    A jsme zase u toho. Zdá se, že všichni členové zásahové jednotky ve většině států jsou neschopný paka plný pseudomorálních keců odtržených od reality. Jinak si to neumím vysvětlit. 5 let byla u swatu a má 5 zabití? Haha. Neumí ani držet zbraň. Ani chodit v týmu. Ani vykrýt vstup do místnosti... Proboha, v reálu nikdo nestřílí až policajta vidí. Leda by si leštil brko. Dávno by byla tuhá a ohrozila všechny ostatní. Nemluvě o tom, že by po zabití pachatele a smrti 2 kolegů povinně navštěvovala psychologa, a docela slušně a dlouho by ji propírali. A říct TV pravdu? Hahaha, to by vyletěla ještě než by řekla: "Dobrý ráno Vietname!" O informování veřejnosti a médií rozhodují úplně jiný šarže, než velitel družstva! Další věc je ta prokletá morální nadřazenost. To opravdu nedokážou natočit film bez někoho, kdo by tam vůbec ve skutečnosti nebyl? Dovolím si tvrdit, že u policie nikde na světě není po 5 letech služby nikdo, kdo by neotevřel oči. Možná snad s výjimkou dopraváků a tlačenek, to nejsou skuteční policajti. Ti se s horší stránkou lidstva setkají možná tak jednou za rok. A ani tak ji nedokáží vyřešit. Ale pohled na svět každýho, kdo se tahá s póvlem nebo lidmi v jejich nejhorších chvílích, se změní. A pokud je v jádru slušný a nebo nevyhoří, tak většinou dojde ke stejnému závěru jako Josh Brolin v tomto filmu. Přestože samozřejmě každý je schopen zajít jinak daleko, nebo vůbec případně nezajít ani na okraj. Námět filmu je zajímavý, vlastně totéž jako v Jasné nebezpečí a myslím knihu od Toma Clancyho, film podle ní je moc zjednodušený. Jen unylá a zdlouhavá režie Sicario dávno zabila. Chce to cut, ale od jiného režiséra. Jinak, pokud někdo na konci nečekal nebo to dokonce považuje za výrazně syrový bonus, že zabije nejdřív rodinu a pak bosse, tak neví o stylu drogových kartelů nic. Vraždí se s rodinou. Dost často ještě se dcery nebo manželky znásilní. A to vše před zmláceným otcem, kterého nakonec po mučení zabijí. Je to součást určitého machismu, určitého koloritu, který v těchto končinách panuje. Finální scéna s pistolí na Emilyně bradě je blbost. Vůbec by to nemuseli dělat takhle. Stačí, aby si ji vedení předvolalo, kdy by jí dali jasně najevo, že pokud bude chtít mluvit, bude z ní udělán alkoholik, lhář a třeba jaký je problém, pokud děláte zátahy z drog za miliony cash, hodit někomu do skříňky 20 000 $? A vysvětlit. Vysvětlení nemáš? Za co ti to kdo dal? Vždyť by úplně stačilo použít toho jejího šamstra, který by ještě rád dosvědčil, že se ho v opilosti pokusila zastřelit a pak ho zmlátila. Že je to křehká žena? Vždyť 5 let je v zásahovce a má pět zabití... Takže, skutečnost by byla úplně jinak, ale hezký pokus. Jen moc dlouhý. Ještě jsem si na něco vzpomněl. Co ty mrtvoly v domě? Víte, co se stane s mrtvolou, když ji zabalíte do igelitu, v teple a bez přístupu vzduchu? Rozteče se a zmýdelnatí. 42 mrtvol ve zdech? Sádrokarton to neodizoluje. Byl jsem u cca taky +- 40 mrtvých v různém stupni rozkladu, ne tedy zaráz. To není jen tak. Jsou schopni protéct panelem i linem. Většinou volají sousedi, že je všude silný pach a dlouho už je neviděli. A agenti SWAT zvrací? Hahaha. Včera asi moc pařili. Komu se dělá zle, tak tam nechodí. Obstarají to odolnější. A co ta cesta přes hranice? Kdyby v nějakém naprosto nereálném případě se stalo, že by se vše náhodou ucpalo a pruh pro IZS by zkrátka neexistoval, tak by jim uzavřeli protisměr. Nebo to finále, kdy šéfa kartelu hlídají jen 4 bezmozci, a policajti nevěděli, kde bydlí? 30 km od hranic? A místní drogový lídr za ním jede, přestože v jeho domě našli 42 mrtvol, šéfův brácha se záhadně ztratil, sebrali všechny podmaštěný fízly z mýho deníčku, FBI mi zavřela konta a já už ani nevím, co ještě se posralo. Čím víc na to myslím, tím víc mi to připadá jako sračka a tím víc snižuji hodnocení. Kdyby se to aspoň tak okatě nevydávalo za vážnou realitu. Jen to lidem blbne hlavy a pak toto i čekají.(19.5.2018)

  • - Když se při vjezdu do Juarezu připojí ke koloně vozidla mexické federální policie, jsou na každém pickupu dva policisté. O několik minut později, při průjezdu okolo zohavených těl, však na každém piskupu na konci kolony stojí pouze jeden policista. Po zbytek cesty jsou opět policisté dva. (Tony-Z)

  • - Film měl premiéru na filmovém festivalu v Cannes 2015. (Terva)

  • - Emily Blunt sa pridala k natáčaniu snímky 4 mesiace po tom, čo sa jej narodila dcéra Hazel. (MikaelSVK)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace