poster

Inferno

  • USA

    Inferno

  • Maďarsko

    Inferno

  • Velká Británie

    Inferno

Akční / Dobrodružný / Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA / Maďarsko, 2016, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jinny
    **

    50 % Inferno nemá moc co originálního říct a bohužel je vidět, že tohle všichni dělají jenom pro prachy. Začátek není špatný a postupné odhalování toho, o co tu vlastně jde, celkem zábavné. Vydrží to zhruba do chvíle, než postavy opustí Florencii. Pak už následuje jen výplach o tom, jak několik postav je vlastně na jiné straně, než se zdálo. Přinejmenším ale oceňuju, že tentokrát do příběhu nejsou zapletené dávnověké konspirační plány. Přesto je nelepší na celém filmu výlet do fešné Florencie a jejího Starého paláce (Palazzo Vecchio). Ovšem ten výlet do Benátek, jenom aby tvůrci ukázali Benátky, byl zbytečný a nejspíš i drahý. Plán hlavního antagonisty vlastně připomíná Watchmen, kde je hlavní antagonista ochotný zabít miliony lidí, aby zachránil miliardy. I tady je tenhle plán do určité míry ponechaný jako ambivalentní a jeho tvůrce není megalomanský šílenec ale boháč, který dospěl k extrémnímu řešení, jak zachránit lidstvo a svému plánu a lidstvu jako celku je taky naprosto oddaný. Jenže na rozdíl od Wachmen tady jasně převažuje přístup humanismu bez promyšlených následků. Zkrátka vás film nenechá na pochybách, kdo je na "dobré" straně. Chápu, že černobílá moralita půjde na vrub předloze Dana Browna a filmové studio si to tak nejspíš stejně vyžádalo, přesto je škoda, že počínání "dobrých" postav není jedinkrát zpochybněno, protože tak mohl vzniknout zajímavější film než pouhý trip po Florencii, Benátkách a Istanbulu.(13.10.2016)

  • verbal
    ****

    Tak copak to tady vlastně tak velkohubě kokotmentujete, milí šulínci? Film nebo sériovou brakovou šestákovou sračku pana Hnědého, vyblitou jen proto, že byl nakladatel urputný a po Šifře je nutno na jménu vydojit maximum? Tak i tak to ovšem kapku koliduje s vaším blahoslaveným nadhodnocováním Heryho Potrata! Bobík Langdon a Igelitka s morovým virem - Part 1 je totiž naprosto stejný literární patogen, jen určený pro trochu starší mongoloidy, u kterého však čtenáři rozčíleně neběží před očima seznam všech těch skvělých fantasy autorů, jež ta braková, marketingem vyhajpovaná kráva, co neumí psát, bezskrupulózně vykradla, a plagiátorským blahobytem ji ztučněla prdel. Ne, Danek vykrádá jen sám sebe, Bibli, nebo jako v tomto případě básničku dávno mrtvého, nevycákaného makaróna, jemuž nedala vyhlášená předrenesanční pichna a dokonalá světice, slečna Portiariová, a on se místo urputného honění raději vydal na úmorný kudlankovský trip napříč tehdejším kompletním bubukatechismem První římskokatolické katolické a.s.. V Šifře však Danek kompletně vystřílel veškerý prach a od té doby píče tak nějak za každou cenu, byť je ta cena pořád dozajista astronomická. Navíc se středověkým masturbantem už se nedá tolik konspirovat, jestli byl nejslavnější fantasy hrdina všech dob - Chesus Gonzáles - opravdu produktem análního sexu Fousatého strejce a i poté neposkvrněné Marie, nebo si ho stejnou cestou uplácal Jidáš Iškariotský se svým registrovaným partnerem, římským centurionem jménem Falus Maximus, a to jedním vrhem spolu s čtyřvaječnými trojčaty Pilátem, motorovou Magdou a Kaifášem, který byl ale ve skutečnosti švagrem druhého bratrance Jehovovy tety. Inu, kdo kromě papeže (jen ten prý má číslo na U-Phona Ředitele) ví, jak to tehdy vlastně bylo! Každopádně Danek chce být pořád ukrutně maloměstsky vědecký a tajuplnější než Klíma, hledající Štěchovický poklad, avšak s takovým materiálem je nakonec asi tak stejně mysteriózní, jako semeno na hajzlech dormitáře kláštera Voršilek. Pokud ale vypnete míchu, je to pořád jistá oddechová perverzní zábava. Film se toho popsaného hajzlpapíru zhostil více než důstojně, a pokud by to nemělo trvat šest hodin, lépe a věrněji už to rozhodně nešlo. Scénárista především chytře vykostil to hledání „tajemných a hlubokých“ análgramů, idiotmatů, kryptomrdek a parapičovin v Danteho katolických rýmovačkách. Dyzny totiž ještě Alighieriho neanimoval, a tak by se v tom, byť plytkém brouzdališti, mohlo pěkných pár zaoceánských mozkounů, ale i celá řada zdejších expertních kritiků dost dobře nalokat. To, co zbylo, pak vydalo na vcelku solidní a výpravně zmáknutý napínač na úrovni páprdovitého Cenného papíru s fixní sazbou 0,07 procent a slušně zabité sobotní odpoledne. A na zbytek se zeptejte Kamila Filcky, ten úžasně rozumí nejen filmu, ale i dějinám umění, a vsadím se, že ve volných chvílích se svou kvalifikací také fušuje do molekulární mikrobiologie a patlá doma mandaly. Původně jsem chtěl dát překrásnou trojku, ale považuji za nutné, toho otylého seriózního rozumbradu aspoň trochu převážit.(16.10.2016)

  • klerik
    ***

    Predloha je exkrement, to je jasné. Ale film je z existujúcej trojice brownoviek najlepší. To vysvetľovanie a odhaľovanie motivácií bolo síce miestami na hrane znesiteľnosti, ale inak slušný triler. Stále však Howarda nechápem, že všetky langdonovky točí akoby šlo o lacné televízne filmy - kým v ANJELOCH A DÉMONOCH občas ešte zapracoval na pár vizuálne zaujímavých scénach, tu pôsobí vizuál strašne lacno a tie snové či vnútorné obrazy sú fakt trápne (pozerám sa na obraz, kde je zachytený boj armád a v duchu si predstavým boj armád... ach bože môj). Dementný záver knihy je našťastie zmenený, takže postavy nevyzerajú ako idioti a vo finálnej akcii im držíte palce... Aj napriek tomu, že na Hanksa je každým rokom žalostnejší pohľad...(10.2.2017)

  • Gilmour93
    **

    VANADIHO. Není to anagram? Ano, je to anagram..! Howard se snažil absenci kvalitní látky vyvážit vizuálními nápady a intenzivnější akcí, ale proti větrem poháněným lopatkám nezáživné fabulace neměl sebemenší šanci (obzvláště když si vzal do hlavy, že krom Langdona trpí amnézií i divák). Zaplaťpánbůh za indické stéblo Irrfan Khan, které mě tahalo z rezervoáru, v němž ekoteroristé místo pragmatičnosti volí okázalost a virus neplodnosti přenechává místo kečupovému moru.. Úplně vidím, jak producent vysvětluje Danu Brownovi, že jestli se nepodepíše pod Koeppův vyšperkovaný scénář, dostane jen 2,5% ze zisku namísto 3% a to by mohlo nejeden běžný účet mrzet..(25.1.2017)

  • tron
    **

    „Som zvyknutý odvádzať lepšiu robotu. Ale Talianom to bude stačiť.“ Fraška. Plusy: turistické atrakcie Talianska a asi dve tri scény. A mínusy? Všetko ostatné. Vrátane scenára, samozrejme. Ten je ale vlastne natoľko zlý a obsahuje toľko kreténskych twistov (bomby na dverách nemocnice???), až snímka vďaka nemu dosahuje vysokú mieru WTF. A to je svojím spôsobom zábavné. Opakujem a zdôrazňujem - svojím spôsobom. V niektorých scénach to pripomína Fincherovu Hru (!!!). Zaujal ma mimoriadne rafinovaný útek pred nepriateľom: opriem bicykel o stenu a pomocou jeho sedačky preskočím plot. Ale zaujalo ma tiež jemné buchnutie hasiacim prístrojom a vcelku početné momenty, kedy sa na mieste plnom civilov diali zvláštne veci a všetci naokolo sa tvárili, že sa nič nedialo. Tomu poviem "komparz si zachoval pokerovú tvár". Tom Hanks je strašný, strašný, strašný, strašná je však i nepochopiteľne céčkarská réžia Rona Howarda, ktorého som síce až na výnimky - na rozdiel od zvyšku sveta - nikdy príliš nemusel, ale takáto blbá réžia prekvapila aj mňa. Film po vizuálnej stránke (až na pár talianskych lokácií) pôsobí až ako televízne béčko. Je pravda, že to celé stálo vraj „len“ 75 miliónov, ale poznám machrov, čo by za 20 miliónov nakrútili vizuálne omračujúcu pecku. A Ron Howard nakrútil toto. Samotná zápletka je príjemne kontroverzná a má niečo do seba (svojské riešenie celosvetovej preľudnenosti), avšak vo filme je to využité len málo, až takmer vôbec. Za toto pôjde môj inak milovaný David Koepp na 100% do pekla. Najradšej by som dal 20%, ale proste to bola taká blbosť, že som sa až bavil :-)(9.4.2017)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 7. (Stanley619)

  • - Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)

  • - Na nakrútenie Langdonovej vízie pekla bolo použitých 9000 litrov falošnej cukrovej krvi. (Zdroj: ITAfilm)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace