Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V akčním thrilleru ze současnosti se věhlasný profesor symbologie Robert Langdon (Tom Hanks) probouzí se ztrátou paměti v italské nemocnici. Tady spojuje své síly se Siennou Brooks (Felicity Jones), doktorkou, která mu, jak Langdon doufá, pomůže vrátit vzpomínky. Společně se pouští do závodu s časem napříč Evropou, aby zastavili virus, který může vymýtit polovinu světové populace. (Bontonfilm)

(více)

Videa (7)

Recenze (641)

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak copak to tady vlastně tak velkohubě kokotmentujete, milí šulínci? Film nebo sériovou brakovou šestákovou sračku pana Hnědého, vyblitou jen proto, že byl nakladatel urputný a po Šifře je nutno na jménu vydojit maximum? Tak i tak to ovšem kapku koliduje s vaším blahoslaveným nadhodnocováním Heryho Potrata! Bobík Langdon a Igelitka s morovým virem - Part 1 je totiž naprosto stejný literární patogen, jen určený pro trochu starší mongoloidy, u kterého však čtenáři rozčíleně neběží před očima seznam všech těch skvělých fantasy autorů, jež ta braková, marketingem vyhajpovaná kráva, co neumí psát, bezskrupulózně vykradla, a plagiátorským blahobytem ji ztučněla prdel. Ne, Danek vykrádá jen sám sebe, Bibli, nebo jako v tomto případě básničku dávno mrtvého, nevycákaného makaróna, jemuž nedala vyhlášená předrenesanční pichna a dokonalá světice, slečna Portiariová, a on se místo urputného honění raději vydal na úmorný kudlankovský trip napříč tehdejším kompletním bubukatechismem První římskokatolické katolické a.s.. V Šifře však Danek kompletně vystřílel veškerý prach a od té doby píče tak nějak za každou cenu, byť je ta cena pořád dozajista astronomická. Navíc se středověkým masturbantem už se nedá tolik konspirovat, jestli byl nejslavnější fantasy hrdina všech dob - Chesus Gonzáles - opravdu produktem análního sexu Fousatého strejce a i poté neposkvrněné Marie, nebo si ho stejnou cestou uplácal Jidáš Iškariotský se svým registrovaným partnerem, římským centurionem jménem Falus Maximus, a to jedním vrhem spolu s čtyřvaječnými trojčaty Pilátem, motorovou Magdou a Kaifášem, který byl ale ve skutečnosti švagrem druhého bratrance Jehovovy tety. Inu, kdo kromě papeže (jen ten prý má číslo na U-Phona Ředitele) ví, jak to tehdy vlastně bylo! Každopádně Danek chce být pořád ukrutně maloměstsky vědecký a tajuplnější než Klíma, hledající Štěchovický poklad, avšak s takovým materiálem je nakonec asi tak stejně mysteriózní, jako semeno na hajzlech dormitáře kláštera Voršilek. Pokud ale vypnete míchu, je to pořád jistá oddechová perverzní zábava. Film se toho popsaného hajzlpapíru zhostil více než důstojně, a pokud by to nemělo trvat šest hodin, lépe a věrněji už to rozhodně nešlo. Scénárista především chytře vykostil to hledání „tajemných a hlubokých“ análgramů, idiotmatů, kryptomrdek a parapičovin v Danteho katolických rýmovačkách. Dyzny totiž ještě Alighieriho neanimoval, a tak by se v tom, byť plytkém brouzdališti, mohlo pěkných pár zaoceánských mozkounů, ale i celá řada zdejších expertních kritiků dost dobře nalokat. To, co zbylo, pak vydalo na vcelku solidní a výpravně zmáknutý napínač na úrovni páprdovitého Cenného papíru s fixní sazbou 0,07 procent a slušně zabité sobotní odpoledne. A na zbytek se zeptejte Kamila Filcky, ten úžasně rozumí nejen filmu, ale i dějinám umění, a vsadím se, že ve volných chvílích se svou kvalifikací také fušuje do molekulární mikrobiologie a patlá doma mandaly. Původně jsem chtěl dát překrásnou trojku, ale považuji za nutné, toho otylého seriózního rozumbradu aspoň trochu převážit. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Bez pořádného konspiračního podhoubí, z něhož by čtenářům AC24 tvrdnulo libido, zato s jalovou zápletkou šestákového thrilleru, kdy Howard dělá z Langdona Bournea (motivy Powellovských syťáků included) a z diváka i v té nejzadnější řadě kreténa, jemuž je potřeba flashback promítnou 5 – 7 krát. Výjimečnou stupiditu podtrhuje fakt, že se to bere vážně do posledního symbolu. Být tohle osamocený vlk, nikoliv člen trilogie, bral bych to od Howarda jako slušnou sabotáž. ()

Reklama

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Jako zase je fajn, že film ušetří čas za sledování cestománie - Itále, protože tady to s Hanksem a spol v tý základní kostce dějiny - acrhitektura zmáknem taky, jsou tam nějaký výklady o peklu a různý rozlušťovačky co člověka časem začnou nudit, protože je to furt na jedno brdo. Zpočátku to mělo docela tempo i když teda Hanks pod Eastwoodem a Hanks pod Howardem to jsou dva úplně jiný Hanksové. Žádná další postava mě přes noc neutkvěla v paměti, takže z téhle pozice docela nuda. Co se mě líbilo bylo finále v chrámu, takový originálnější, akčnější a docela hezký na oko. Pokud jde o ucho, tak to dostalo asi nejlepší zážitek, ale Hans Zimmer je zkrátka dlouhodobě výbornej pečovatel o divákovi uši. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Naprostá ptákovina tvářící se smrtelně vážně a balancující na hranici sebeparodie. Fascinují je, jak na těch filmech podle Browna není téměř nic filmově atraktivního. Tento se snaží o trochu vynalézavější vizualitu oproti předchozím dílům a má lehce zkomplikovaný způsob vyprávění kvůli amnézii hlavní postavy a jednomu narativnímu twistu - takže už je to skoro normální thriller, zatímco přechozí díly byly nudné odpady, jimž se každý člověk, který trochu rozumí dějinám umění, musí smát. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Ať už to byla Šifra nebo Andělé a démoni, tak pokaždé se jednalo o dobrodružné filmy, u kterých jsem měl pocit, že respektují původní knižní předlohu. Inferno si s ní ale ledatak vytírá prdel a vůbec nechápu, jak je možný, že to Ron Howard mohl dopustit. Vždyť ty předchozí filmy tu myšlenku knihy v podstatě dodržely. Tady nejenom, že jí nedodržely, ještě jí v podstatě celou obrátily tak, aby se to hodilo samotnému filmu. A mrzí mě to, opravdu hodně mě to mrzí. Felicity Jones tu totiž má naprosto skvělou postavu. A možná, že to vnímám i proto, že jsem si jí jako herečku prostě oblíbil. Jako celek ale nemůžu jinak, než si stěžovat. Inferno není dobrý film. A stejně tak by byl vysloveně průměrný, když bych neznal předlohu. Střih mi vadil. Vadilo mi to, že kostra příběhu je v podstatě stejná jako u předchozích filmů a absolutně jsem nepochopil, proč se film odkazuje na Danteho Božskou komedii, když to na hlavní myšlenku nemá, dle filmu, vůbec žádný vliv. A jestli jo, tak hodně okrajový. Osobně si tedy myslím, že Inferno je nejhůř zfilmovaná kniha, kterou jsem kdy viděl. A o to horší to je, když vidím, kdo všechno za tímto filmem stojí. ()

Galerie (88)

Zajímavosti (18)

  • Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj ITAfilm)
  • Inferno (2016) je treťou filmovou adaptáciou, ale ide o štvrtú knihu.Vynechaná bola tretia s podtitulom "Stratený symbol". Podľa spisovateľa Dana Browna se filmárom nepodarilo prísť na to, ako urobiť záporáka dostatočne výrazným. Filmová série tiež stavia na medzinárodných trhoch a "Stratený symbol" je na USA príliš úzko zameraný. Preto sa rovno prešlo k Infernu, ktoré je zasadené do Talianska a Turecka, kde sa venuje globálnej hrozbe. Podľa Entertainment Weekly, román nebol dostatočne vhodný na sfilmovanie nakoľko jedným z vrcholov knihy je naháňačka, ktorá sa celá odohráva v temnote, čo sa na plátne ukazuje špatne. Režisér Ron Howard už v minulosti uviedol, že vzniklo niekoľko verzií scenára, ale žiadna nebola uspokojivá. (Paldiny)
  • Inferno je síce štvrtou časťou série s Robertom Langdonom, ale len treťou, ktorá sa dostala na filmové plátno. Tretia kniha s názvom  "The Lost Symbol" sa zatiaľ sfilmovania nedočkala. (beso74)

Reklama

Reklama