poster

Inferno

  • USA

    Inferno

  • Maďarsko

    Inferno

  • Velká Británie

    Inferno

Akční / Dobrodružný / Krimi / Drama / Mysteriózní / Thriller

USA / Maďarsko, 2016, 121 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HoneyBunny
    **

    Dvě hvězdy a to jen s odřenýma ušima. Infernu musím přiznat, že vypadá dobře - Langdonovy halucinace na začátku filmu jsem docela efektní a lokace v překrásné Florencii hodně pomáhá. Ještě co je to platné, když celý příběh je hrozně upocený a všechno, co se děje, je hrozně nucené? V jedné chvíli se dozvíte, že převážná část toho, co jste dosud viděli, byla jen součást většího (bizarního) plánu - a můžete jen hroutit hlavou, jak to vůbec nedává smysl. Padouši se tu chovají jako banda fanatiků s lobotomií (absolutně si nedokáže pořádně obhájit, co dělají). Kladní hrdinové jsou zase hrozně nudní. A do toho máte agenty Světové zdravotnické organizace, kteří se evidentně mohou rovnat americkým speciálním jednotkám! Je to odfláknuté, je to nelogické, je to hloupé. A přitom by to hrozně rádo bylo špičkovým mysteriozním thrillerem. To tedy ani náhodou. 40 % PS: Ještě upozorním na to, jak je film zbabělý v tom, že ani pořádně tematicky neuchopí nahozené téma "buď zabiješ polovinu lidstva teď - a nebo celé lidstvo vymře za pár desítek let". Očividně je to jenom lákadlo do trailerů, protože tvůrci od tohoto filozofického oříšku pěkně rychle vycouvají.(16.10.2016)

  • Jinny
    **

    50 % Inferno nemá moc co originálního říct a bohužel je vidět, že tohle všichni dělají jenom pro prachy. Začátek není špatný a postupné odhalování toho, o co tu vlastně jde, celkem zábavné. Vydrží to zhruba do chvíle, než postavy opustí Florencii. Pak už následuje jen výplach o tom, jak několik postav je vlastně na jiné straně, než se zdálo. Přinejmenším ale oceňuju, že tentokrát do příběhu nejsou zapletené dávnověké konspirační plány. Přesto je nelepší na celém filmu výlet do fešné Florencie a jejího Starého paláce (Palazzo Vecchio). Ovšem ten výlet do Benátek, jenom aby tvůrci ukázali Benátky, byl zbytečný a nejspíš i drahý. Plán hlavního antagonisty vlastně připomíná Watchmen, kde je hlavní antagonista ochotný zabít miliony lidí, aby zachránil miliardy. I tady je tenhle plán do určité míry ponechaný jako ambivalentní a jeho tvůrce není megalomanský šílenec ale boháč, který dospěl k extrémnímu řešení, jak zachránit lidstvo a svému plánu a lidstvu jako celku je taky naprosto oddaný. Jenže na rozdíl od Wachmen tady jasně převažuje přístup humanismu bez promyšlených následků. Zkrátka vás film nenechá na pochybách, kdo je na "dobré" straně. Chápu, že černobílá moralita půjde na vrub předloze Dana Browna a filmové studio si to tak nejspíš stejně vyžádalo, přesto je škoda, že počínání "dobrých" postav není jedinkrát zpochybněno, protože tak mohl vzniknout zajímavější film než pouhý trip po Florencii, Benátkách a Istanbulu.(13.10.2016)

  • Lucasion
    ****

    A potřetí se podíváme do geniální mysli Dana Browna. Ovšem zatímco filmová Šifra (2006) s Anděli (2009) to natřeli Infernu na celé čáře, tak knihu považuji za opravdu povedenou. Dokonce lepší než samotnou Šifru. (Andělé a démoni pořád považuji za Brownův masterpiece. A Ztracený symbol komentovat nebudu) Musím říct, že jsem byl velmi nadšený, že se Ron Howard vrací, aby natočil další pokračování téhle dobrodružné thrillerové jízdě. Viděl jsem první fotografie a říkám si: "Páni. Tentokrát se i Robert Langdon podívá na stejná místa jako já." Pak jsem viděl trailer a říkám: "Hmm to nebude zas taková jízda jako v knize." A víte co? Opravdu není. Je sice hezké, že režisér vtěsnal důležité momenty do dvou hodin a nechce po nás, abychom seděli v kině déle, než je nutné. Nicméně u některých scén by neuškodilo, kdyby je trošku prodloužil. Nehledě o věcech, které vypustil z filmu úplně. Hanks je v roli Roberta samozřejmě skvělý jako již dvakrát předtím. Ale největší zklamání přichází se soundtrackem. Zimmer jakoby neměl potenciál skládat další epický nádech scén. Hudba po vzoru přechozích dílu negraduje a často vyznívá do ztracena. Opět nehledě na to, že ty nejslavnější (a nejlepší) motivy, na které jsem se těšil z předchozích dílu, tu nejsou. Závěrečné titulky nepočítám. Akce je rychlá a útěk skrz Florencii a Benátky potěší. Pro čtenáře ale nečeká žádné překvapení. Zvraty už čtenáři ví, a tak je zcela nic nepřekvapí. Převeliká škoda. Inferno mělo potenciál uzavřít skvěle trilogii. Takhle je to již potřetí to samé a již viděné. Kniha je napínavá, tajemná, nečekaná a skvěle se čte. Film takový není. Jako fanoušek říkám nadprůměr, protože i když film nepřináší nic nového, tak pořád je to kvalitní zábava. Film mě bavil. Říkám to však s těžkým srdcem, jsem totiž ten který čekal Inferno jako skvělý roční filmový zážitek. [Csfd projekce18] (77 %)(13.10.2016)

  • Isherwood
    *

    Bez pořádného konspiračního podhoubí, z něhož by čtenářům AC24 tvrdnulo libido, zato s jalovou zápletkou šestákového thrilleru, kdy Howard dělá z Langdona Bournea (motivy Powellovských syťáků included) a z diváka i v té nejzadnější řadě kreténa, jemuž je potřeba flashback promítnou 5 – 7 krát. Výjimečnou stupiditu podtrhuje fakt, že se to bere vážně do posledního symbolu. Být tohle osamocený vlk, nikoliv člen trilogie, bral bych to od Howarda jako slušnou sabotáž.(13.10.2016)

  • Cappuccino
    ***

    Podľa môjho názoru kvalitatívne približne na rovnakej úrovni ako predošlí Anjeli a démoni a Da Vinciho kód. Máme tu znova Langdona, ktorý sa púšťa do nebezpečného vyšetrovania a Felicity Jones, čo by jeho novú kolegyňu v pátraní po nebezpečnom víruse. A ono to viac menej aj v treťom pokračovaní funguje. Nič z čoho by ste padli na zadok, ale vcelku pozerateľné.(22.1.2017)

  • - Počas nakrúcania vo Florencii produkcia poskytla dotáciu palácu Palazzo Vecchio. Táto dotácia poslúži na obnovenie miesta, kde je uložená skutočná posmrtná maska Danteho Alighieriho. (Zdroj: ITAfilm)

  • - Počas jeho pobytu vo Florencii obdaroval Rona Howarda florentský starosta kľúčmi od mesta. V starodávnych časoch, keď boli mestá v Európe ešte obohnané hradbami, dostávali vzácne návštevy ako gesto dôvery a láskavosti práve tento dar. (Zdroj: ITAfilm)

  • - Dr. Sienna Brooks (Felicity Jones) je v knize popsána jako žena s blond vlasy svázanými do culíku, zatímco ve filmu je bruneta. (chlastyml)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace