Reklama

Reklama

Když po celém světě přistanou tajemné vesmírné lodě, dojde k sestavení elitního týmu – v čele s odbornicí na lingvistiku Louise Banksovou (Amy Adams) – s cílem zjistit, jaké mají mimozemšťané úmysly. Zatímco celé lidstvo balancuje na pokraji globální války, Banksová se společně se svým týmem pokouší ve velmi omezeném čase najít odpovědi – a aby je byla schopna najít, bude muset přistoupit k činům, které mohou ohrozit nejen její vlastní život, ale dost možná osud celého lidstva. (Falcon)

(více)

Videa (31)

Trailer 5

Recenze (1 782)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Už když jsem to viděl před sedmy lety v kině jsem filmu dal 5*, ale měl jsem tady blbej komentář, takže znovu a jinak. Seznamovací část mě naprosto uzemnila a netrpělivě jsem se dožadoval dalšího a dalšího novýho záběru při navazování kontaktu s mimozemštanama. Nevybavuji si sci-fi, které bylo takto intezivní. Obrazové a hudební mistrovství, které Denis předávádí při těchto scénách považuji za geinální. V závěrečné fázi film ukazuje i svou vypravěcí sílu. Příchozí na mě paradoxně zafunogovali při domácím promítání ještě intezivnějí než při kino projekci. Za mě se jedná o jedno z nejlepších sci-fi všech dob. ()

Reklama

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nemám nic proti tomu, když je vtahující film tak trochu hloupý. Jenže Příchozí mě prostě nevtáhli, takže jsem se přes jejich nepříliš dobrý scénář nepřenesl. Znatelně chybí už jen Deakinsova kamera ze Sicaria, ten šedivý jednolitý obraz mě nudil a strhával pozornost k tomu, co se děje. Což tomu rozhodně neprospělo, protože ten film není dělaný, aby se o něm přemýšlelo, ale aby se prociťoval. Mrzí mě to, bylo by praktické naladit se na Villeneuveovu vlnu, ale co nadělám? Tak jsem jen přemýšlel o tom, jak tu nic nedává smysl, jak jsou postavy nevýrazné a nezajímavé a jak vše jede jen na efekt... a tím myslím opravdu vše od struktury filmu po logiku děje. (Vědec odmítne vědci před prvním setkáním s mimozemšťanem popsat, jak vypadá, "aby byl překvapený". WTF? Ale to je jen jeden příklad toho, jak film zahazuje elementární logiku a věrohodnost, aby mohl nabídnout wow scénu, u níž asi nemá vadit, že především není možné, aby se v prostředí vědců, politiků a vojáků odehrála. To by nevadilo jindy, ale rozhodně to vadí u filmu, který se tváří tak vědecky. Ale co se divit od příběhu, v němž se vědci s cizí formou života pokoušejí komunikovat tak, že ji učí anglicky?) Taky nechápu řeči o odvážné antihollywoodské pomalosti, mně přišel Arrival extrémně uspěchaný emocionálně i dějově. Jakákoliv srovnávání třeba s Odyseou (na které jsem byl v kině shodou okolností před týdnem a opět jsem jí propadl) právě proto odmítám. Tohle není meditativní filosofická sci-fi, ale honička založená na nesmyslné premise, plná nepřesvědčivých ultimát, brutálně tlačených emocí a především nesnesitelného sebedojímání, která veškerý svůj potenciál obětuje tomu, aby "nějak vypadala". ()

MrHlad 

všechny recenze uživatele

Ještě si asi budu chvilku ujasňovat, jestli jsou Příchozí jedním z nejlepších filmů roku, nebo absolutní jednička, rozhodně se ale povedli víc, než jsem čekal. I když trošku jinak. Ačkoliv příběh o prvním kontaktu lidstva s návštěvníky z vesmíru funguje jako „vědecká sci-fi“, v emocionální a osobnější rovině je ještě mnohem silnější. Nebudu se pouštět do nějakého rozepisování, ale trailery z téhle vrstvy Příchozích nabídly jen absolutní minimum, takže film dovede dost často překvapit a naštěstí vždy pozitivně. Herecké výkony jsou prvotřídní a Amy Adams si jde pro oscarovou nominaci, technicky, vizuálně a hudebně jde o absolutní špičku, která se sice inspirovala někde Nolanem, někde Malickem a někde Spielbergem, ale celkově drží pohromadě bez nejmenších výhrad a sebevědomě se může zařadit mezi to nejlepší, co v žánru chytrých sci-fi vzniklo. Chci to vidět znovu. A Villeneuve putuje do mé osobní TOP 5. ()

movie 

všechny recenze uživatele

Libí se mi jak Villeneuve pracuje s fenoménem jazyka a předvádí ho ve snadno srozumitelných souvislostech. U příbuzného INSTERSTELLAR se přesně tohle né uplně dobře podařilo Nolanovi s pohybem v časoprostoru. Potěšilo by mě, kdyby se Villeuneuve do budoucna vyhýbal příběhům s velkým koncem a vypointovaným příběhem, přeci jen už je to v jeho filmografii potřetí a byla by škoda, kdyby nakonec šel podobnou cestou jako M. Night Shyamalan. ()

Galerie (362)

Zajímavosti (26)

  • Melódia huslí v poslednej scéne je palindróm (slovo, veta, číslo, ktorá má tú vlastnosť, že ju možno čítať v ľubovoľnom smere a má vždy rovnaký význam). Meno Louisinej (Amy Adams) dcéry Hannah (Jadyn Malone, Abigail Pniowsky, Julia Scarlett Dan) je týmto spôsobom tiež zámerne zvolené. Zaujímavosťou je, že aj priezvisko herca Jeremyho Rennera (Ian Donnelly) je tiež palindróm. (chesterko)
  • Na grafickej podobe mimozemského jazyka sa podieľala aj umelkyňa Martine Bertrand, manželka scénografa filmu Patrice Vermettea. (Darth Maul)

Související novinky

Mahershala Ali si vyzkouší sci-fi

Mahershala Ali si vyzkouší sci-fi

28.02.2019

Pár dní po jeho druhé oscarové výhře za roli v Zelené knize se Mahershala Ali (Temný případ, Moonlight) upsal dalšímu ambicióznímu projektu. Zahraje si hlavní roli v nezávislém sci-fi snímku… (více)

Clooney a temné sci-fi

Clooney a temné sci-fi

22.06.2018

Přestože se momentálně studio 20th Century Fox nachází uprostřed přetahované o to, kdo ho nakonec koupí (aktuálně vede Disney), pokračuje společnost ve své tradici a čerstvě teď získala práva na nový… (více)

Vin Diesel si zahraje Bloodshota

Vin Diesel si zahraje Bloodshota

09.03.2018

O comicsovém nakladatelství Valiant Entertainment jste možná nikdy neslyšeli. Podobně jako Marvel a DC ale má svůj propojený vesmír s tisícovkami postav, který se teď převádí na velké plátno.… (více)

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

Zemřel hudební skladatel Jóhann Jóhannsson

11.02.2018

Pokud vás fascinovala hudba u Zmizení, Sicaria a Příchozích, začínáte číst velmi smutnou zprávu. V pouhých 48 letech nás totiž opustil její autor Jóhann Jóhannsson, jeden z nejvýraznějších hudebních… (více)

Reklama

Reklama