poster

Rodinný film

  • Německo

    Familienfilm

  • anglický

    Family Film

    (festivalový název)

Drama

Česko / Německo / Slovinsko / Francie / Slovensko, 2015, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Enšpígl
    ***

    Film je vyprávěn takovou kapitolovou formou, ale to záměrný dějový mrtvo mělo něco do sebe, ale chtělo to přesnější slova (např. rozhovor Karla s Vandou v kuchyni ), aby vynikla sílá okamžiku a táhla celek, pořád mě přijde, že když podobný filmařský rukopis vidím u dánských filmů má neskutečně přesně načasovaný sekundový důraz, možná mě tady nad poprvé herecky zklamal Karel Roden, nebylo to prostě ono. Vůbec to chtělo o každýho o stupen lepší herecký výkony i když Eliška ta se nám od Rafťáků vymlaskla ve slušnou kostičku. Možná to bude vyznívat vtipně či neuctivě k lidským hercům, ale tak to nemyslím, jen prostě , že se mě ještě v životě nepodařilo vžít se do zvířecích citů a pocitů až tady, protože to co tam ten pes předvádí za výkon, to je něco. To by zajímalo jak k tomu byl naváděn, nebo jestli jeho páneček je Daniel Day Lewis ?(18.7.2016)

  • hygienik
    *****

    Olmo, Olmo, ty si ma milo prekvapil! Zriedkakedy mám to potešenie vidieť u režiséra taký veľký progres! Od silvestrovskej depky až po Rodinný film. Žánrový mix s prevahou artu a PSA má prepracované všetky zložky (scenár, kamera, dialógy, casting, kontrapunkt problémy psa vs. "problémy" ľudí). Vo filme hrali 2 herečky (Boková, Křenková), ktoré som až dodnes vôbec nemusel a tu PÁN REŽISÉR sa postaral nie len o to, aby som si všimol ich talent, ale ja som ich a psa celý film priam hltal. Po hodine som sa začínal nudiť a zrazu štylistický a tématický obrat o 180 stupňov. Detailov tvárí a celkov Prahy som sa za 90 minút nedokázal nabažiť. Napriek vyššie uvedenému sa obávam, že pre tento film väčšina divákov nebude mať pochopenie, ale vidím, že o budúcnosť českého filmu sa už báť nemusím. IFF BA2015(15.11.2015)

  • JohnCZ
    ****

    U českého filmu asi moc nepřekvapí, že nejhustší herecký výkon podává pes. Ne vážně. V rámci české kinematografie neobvykle atmosférický a velice slušně zahraný... ehm... rodinný film. Trochu drama, trochu artovka a dokonce trošičku survival. Chladná umělecká forma a tříštící se děj do mnoha motivu se mi líbil, stejně tak hodně netradiční (ne)gradace. No a Eliška Křenková, ty vole, to je kapitola sama o sobě.(4.9.2016)

  • salalala
    ****

    Omerzu jde správnou cestou a dokazuje, že když se chce, tak jde za minimum prostředků natočit film, který je na opravdu evropské úrovni. Nedivím se jeho festivalovým úspěchům, protože Rodinný film představuje současnou podobu evropského artfilmu. Příběh zaujme svou košatostí i tím, že konečně nabídne několik nečekaných a nenásilných zvratů, které ho posunou na jinou úroveň, přitom nepůsobí vykalkulovaně, ale naprosto přirozeně. Herecké výkony všech zúčastněných jsou výborné a příjemně civilní a především jejich mluva je realistická a ne vytržená z reality. Oceňuji i záměrně ironický a triviální název a plakát filmu, které v běžných divácích evokují úplně něco jiného, než s čím se ve výsledku setkají. Navíc tu je roztomilý pes působící jako metafora celé rodiny a v závěru vlastně probleskne jakýsi záblesk naděje. Film samozřejmě není bez chyb a zejména tempo je opravdu extrémně pomalé, což je smrtící, protože délka se pak zdá být dvojnásobná a někdy by bylo vskutku potřeba trochu zrychlit, na druhou stranu to tak ale tvůrce určitě chtěl a určitě by si to obhájil, ačkoli některé dlouhé záběry, které neměly žádný vliv na děj, mohly jít pryč. Možná mohl Omerzu jít trochu víc na dřeň a posmutnělou atmosféru ještě prohloubit, to už by asi bylo na průměrného diváka moc. Přes veškeré nedostatky zajímavý a velmi dobrý film, který představuje širšímu publiku jméno tvůrce, jenž dává naší kinematografii naději v lepší zítřky. 70%(21.2.2016)

  • sofiapetra
    *

    Nechtěně, ale ovlivněna mediální masáží, jsem čekala silný zážitek. Dočkala jsem se však jen nekonečné impotentnosti. Dlouho jsem věřila, že se to třeba ještě nějak zajímavě vyvine, když už dialogy stály za starou bačkoru, ale ani náhodou. Nebyla tam ani jediná scénka, která by stála za řeč či za zapamatování. Hovězí scénář. Nelogičnosti, nula emocí. Průser.(7.5.2017)

  • - Ve scéně odehrávající se v nemocnici běží v televizi film The Plague Dogs (1982). (Bergl.Honza)

  • - Režisér Bryan Singer (Obvyklí podezřelí, X-Men) řekl o filmu při udělování cen na tokijském festivalu, že neví, jestli se díval na Toma Hankse v Trosečníkovi, který se převtělil do psa, nebo na psa, který tak přesvědčivě zahrál Toma Hankse. (Zdroj: CinemArt)

  • - Na Karla Rodena a Martina Pechláta v roli bratra režisér Olmo Omerzu myslel už před psaním scénáře. (Zdroj: CinemArt)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace