poster

Rodinný film

  • Německo

    Familienfilm

  • Francie

    Family Films

  • angličtina

    Family Film

Drama

Česko / Německo / Slovinsko / Francie / Slovensko, 2015, 95 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Johnny.ARN
    ***

    A taký dobrý úvod to malo, tak ma to dokázalo chytiť! Ale potom, potom to prišlo. Slovinec síce chcel natočiť niečo surové a fakt zo života, ale skĺzol do toho, v čom sú naši filmári doma a síce neudržal dobré tempo, emočne na to išiel cez psa ( čo bol veľmi dobrý ťah, slza mi vybehla ) ale hlavne od nejakej polovice to bolo rozťahané, nezáživné a podstatné drámy boli vyriešené úplne nepodstatne. Potenciál sa ale uprieť nedá. 3 z 5(13.7.2016)

  • vyfuk
    ****

    Aha. Wau. Tenhle film šel do kin už před rokem a já ho poprvé rozkoukal v červenci. No to je mi nádhera. V každém případě jde o velice zajímavý film, a rodinný obzvláště. Nejdřív se soustředíme na dramata tady u nás našich dospívajících, kteří řeší své dobové problémy, no a poté v další části ztracené rodiče a nakonec největší katastrofu jaká se snad v rodinném kruhu může stát. A k tomu je doplněno dobrodružství psa Otta. Tenhle film silně balancuje mezi onou evropskou "nepochopitelností" a klasickým českým dramatem. Něco, že si z toho najde Němec, Nor, Španěl, ale třeba i Čech. Což je důležitý. Je zajímavé, že třeba tento film bych si klidně představil i nominovaného na Oscara v rámci cizojazyčnosti. Rozhodně by nevyhrál, ale dokázal bych ho tam vidět. Lehce nechápu nominaci pro Vandu, jelikož mi přišlo, že i Plesl před kamerou předvedl víc, ale tak hej, proti gustu. Taky by asi bylo blbý, kdyby byl Roden za jeden film nominován třikrát. Ale bylo by to hodně dobrý.(28.2.2017)

  • blackrain
    **

    Je to dost paradoxní, když mě nejvíce dostávaly scény se psem Ottem. Ty mě rvaly srdce na kusy. Je to zřejmě tím, že vlastním taky jednoho chlupatého a štěkavého čtvernožce a nebo to bylo tím, že ta rodinka Rodena a Hybnerové stála za houby. Čekala jsem něco se vztahy, něco co bude mít psychologický přesah.(2.7.2019)

  • lupuscanis
    *

    Skica se jistě může stát vystavovaným předmětem. Naopak, malířova skica nás upozorňuje na to, co obraz (ještě) není, resp. na to, jak problematické je téma hotového, dokončeného obrazu, nechává nás nahlédnout pod povrch. Skica je doznáním, stopou procesu, takhle jsem hledal tvar - tudy vedla moje cesta, jako by nám říkal výtvarník; takhle nějak jsem se postupně dostal tam, kde jsem. Skica je nehotový obraz, který to neskrývá. Skicy mají vedle velkých olejů své místo, a já u nich často na výstavě zkysnu. ___ Blbý je, když skica, nehotový film, plný záznamů snažení, byť formální náznaky toho snažení mohou být slibné, jako třeba vzývaná nedoslovnost, tváří jako něco, co není. Omerzu nemá ponětí, co by „nedoslovně" vyjádřil, zatím ještě s cudně sklopenýma očima tápe, což je v naprostém pořádku. Není jeho chybou, že tohle jeho hledání, křehkou nejasnou představu, někoho napadlo předčasně utopit, přidusit a ustrojit do nepadnoucího kabátu (patos, luxus, exotika) a vyexpedovat na velká plátna kin. Co v pořádku není: někdo na FAMU měl včas dostat rozum, a nedostal.(19.6.2019)

  • mcb
    ****

    Moderní festivalový film. Svým chladným minimalistickým stylem možná až příliš připomínající severskou kinematografii, Omerzu nicméně dokázal svému rodinnému dramatu vtisknout pevný svébytný tvar, který jednoznačně vyčnívá nad současnou českou produkcí. Realismus, civilní herecké výkony a, co nejlépe, příběh, který dokáže vydolovat emoce i překvapení.(15.1.2017)

  • - Režisér Bryan Singer (Obvyklí podezřelí, X-Men) řekl o filmu při udělování cen na tokijském festivalu, že neví, jestli se díval na Toma Hankse v Trosečníkovi, který se převtělil do psa, nebo na psa, který tak přesvědčivě zahrál Toma Hankse. (Zdroj: CinemArt)

  • - Psa Otta hráli celkem čtyři psi. (vyfuk)

  • - Natáčelo se v Praze a na několika místech v Thajsku, kde tehdy právě bylo období monzunů. (Zdroj: CinemArt)