Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Když zmizí dodávka heroinu mezi Itálií a New Yorkem, je z krádeže obviněn bezvýznamný milánský pasák Luca Canali. Jsou na něj poslaní dva profesionální zabijáci z New Yorku, aby ho našli, ale skuteční zloději se za Canalim rovněž pustí s úmyslem najít a zlikvidovat Lucu dřív, než Američani zjistí, že on není zlodějem. Když během štvanice zahynou Lucova žena a dcera, Luca přísahá pomstu všem, kteří způsobili jejich smrt. (špaček421)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (19)

Karlos80 

všechny recenze uživatele

Druhý díl z vynikající Poliziotteschi trilogie viz filmy "MILANO CALIBRO 9" 72' a "II BOSS" 73'. Od svého předchudce měl tento film pozvolnější rozjezd (ale jakmile se vše uvede do pohybu film jede téměř až do konce), celkové ztvárnění bylo také jednoduší, nehrála v něm bohyně Barbara Bouchet (ale soft erotiky tu bylo také krapek), po hudební stránce už to také nebylo tak jednoznačný jako předtím ale hrubého násilí a především rychlé a efektivní akce bylo stále dost! Dva profesionální zabijáci Henry Silva (Dave) a Woody Strode (Frank), opravdu zajímavá dvojka, Silva je vtipný playboy a křikloun naopak Strode většinu filmu nemluví, je klidný, kde spočívá veškerá jeho síla, občas jen tupě zírá ale jeho obličej vždy signalizuje chladnokrevnost, nebezpečí a hlavně větší profesionalitu! Typický Leonovský westernový hrdina! Charismatický hromotluk Mario Adorf tu hraje pasáka, ale spíše obětního beránka Lucu Canali, který je obviněn ze zmizení dodávky heroinu, má být tedy pronásledován a zabit, nicméně vše se trochu zamotá a nakonec se mstí hlavně on. Oproti prvnímu dílu velká změna ale jako herec naprostá jednička především v jedné scéně, kde je téměř na pokraji fyzického ale i psychického zhroucení. Slavný režisér Quentin Tarantino byl Dileovým stylem hodně ovlivněný, ostatně je to vidět i v jeho kultovce "PULP FICTION", kde byl také podobný černo-bílý najatý tým, který však měl daleko propracovanější charaktery. Z filmu bych vyzdvihl především jeho agresivní kameru a opravdu parádní, technicky dobře zvládnutou realistickou scénu pronásledování. Ano, je v ní Mario Adorf a jeden najatý vrah, za tuto scénu by zasloužil Oscara! Jeho extrémní herectví zde je téměř na pokraji psychického a fyzického zhroucení..Držet se zuby nehty na předku auta nebo rozbít hlavou přední sklo to sem zatím nikde a u nikoho v tak efektivním pojetí neviděl. Vrcholná scéna zúčtování na vrakovišti je taky napínavá, zvláště když se vám pod nohy jako Mariu Adorfovi připlete malý kotě, do poslední chvíle však nevíte kdo s koho a tak to má být. Stále fantastický, vzrušující ale i zábavný zločinecký film, který stále hravě strčí do kapsy některé americké gangsterské filmy, avšak z mého pohledu už není tak oslnivý a mistrovský jak jeho předchůdce Milano Calibro 9. Komentář zde jako druhý v pořadí. ()

fragre 

všechny recenze uživatele

Taková spaghetti-gangsterka, která navzdory svému stáří s přehledem přeplivne aspoň 90% soudobé produkce stejného žánru, má spád, je napínavá a konec není zcela předvídatelný. Mario Adorf zde sice hraje pěkného parchanta, ale nakonec mu našinec musí fandit už kvůli jeho nedokonalosti. Jeho protivníci totiž dokonalí jsou. Jsou chladní, kontrolují své emoce, ba spíše jsou již emočně trakřka mrtví, zůstala jim jen chamtivost a pýcha. Americký boss instruující zabijáky činí tak vyrovnaně, jako by ani nemluvil o vraždě, ale o nepodařené investici, kterou je třeba zachránit. Konečně svým zjevem také připomíná spíše žoviálního bankéře (bankstera) než nějakého Al Caponeho. Klidně si ho lze představit jako protagonistu nějaké charitativní akce či jako prominentního návštěvníka kostela. Sami zabijáci jsou také dokonalí - chladní a výkonní. A představitelé italského organizovaného zločinu jsou více méně stejní, snad jen trochu provinciálnější a buranštější. Adorfův pasák ještě takto citově neatrofoval, ještě je schopen cítit lásku a přátelství, což jej činí lidštějším, ale také, z hlediska průmyslu zločinu, zranitelnějším, je to sice těžký hříšník, ale jeho protivníci jsou již pekla zplozenci . ()

Reklama

erl 

všechny recenze uživatele

Největší devízou této maximálně grandiózní záležitosti je Mario Adorf který svým extrémně živelným herectvím boří sluneční soustavu. Režie je neuvěřitelně profesionální a dynamická což se projeví především v akčních scénách které mají koule a působí maximálně surově. Celá podívaná odsejpá jako na běžícím pásu a musím říci že kdejaký akční film či drsná krimi musí jen blednout závistí před tímto kouskem z obrovské větve Poliziotteschi žánru... ()

tahit 

všechny recenze uživatele

Bez přehánění lze říci, že film nabízí půldruhé hodiny pohodové akční zábavy. A když se to vezme kolem a kolem, vlastně se to nijak zvláště neliší od italských spaghetti westernů, které mají mnoho společných znaků a dokonce obdobné herce, snad jen, že tu není to malebné prostředí z kovbojek. Za sebe teda musím říci, že Mario Adorf opět nezklamal, snad proto, že jeho tvář jako by byla předurčena k noblesním zločineckým postavám, ve kterých se pohybuje s naprostou jistotou a rutinní samozřejmostí. Jako by mu to tvůrci šili na tělo, ale jinak je to sympaťák :-) Snad bych ještě měl dodat, že mimochodem ve skutečném životě je to opravdový gentleman a žádná hvězdná primadona a dost velký kamarád představitele Vinnetoua (Piera Briceho), ale zpět k filmu. A přesto nebo právě proto, že to je film komerční a staršího data vzniku, tak má pořád napínavý děj a připočtu-li k tomu dobré herce, tak jde o slušnou filmařskou práci, která jednoduše baví. Vzato do důsledků, zločince nemám rád, ale tady jsem držel palce Mariovi po celý film. ()

špaček421 

všechny recenze uživatele

Ačkoli kromě Adorfa jsou v hlavních rolích psaní ještě Henry Silva, Woody Strode a Adolfo Celi, nejvíce prostoru má právě Adorf. Což je na jednu stranu dobře, protože Adorf je vynikající a ukazuje, že může být stejně sympatický tady, jako odpudivý záporák ve Vinnetouovi :) Ale třeba nějaká akce drsného dua zabijáků Silva - Strode by mě taky zajímala, ale tihle dva mají prostor především na začátku a pak v závěrečné desetiminutovce, jinak je to spíš o Adorfovi. Adolfo Celi jako takovej italskej Kmotr (dokonce se jeho postav jmenuje Don Vito) taky není špatnej, ale taky nemá zrovna moc scén. Co je ale tady nejlepší jsou akční scény, zejména honička asi v půlce filmu. Opravdu strhující, i když krapet nereálná (zvlášť rozbití čelního skla dodávky hlavou). Dále je tu ještě pár rvaček, ale některé působí jak ze Spencer - Hillovek. V ději zamrzely logické kiksy - ve městě je plno mrtvých, po ulicích se nahánějí chlapi v autech a nikde žádnej policajt. ()

Galerie (25)

Reklama

Reklama