Režie:
Anders Thomas JensenScénář:
Anders Thomas JensenKamera:
Sebastian BlenkovHrají:
Mads Mikkelsen, David Dencik, Nikolaj Lie Kaas, Søren Malling, Nicolas Bro, Ole Thestrup, Bodil Jørgensen, Kirsten Lehfeldt, Lisbet Dahl (více)VOD (1)
Obsahy(2)
Gabriel a Elias se u smrtelného lože svého otce dozví, že jsou adoptovaní. Jejich biologickým otcem je Evelio Thanatos, odborník na výzkum kmenových buněk. Po příjezdu na ostrov Ork bratři zjistí, že mají další tři sourozence – velmi neortodoxní sourozence. Jako zkultivovat trio neotesaných buranů, kteří chodí spát se slepicemi a pro ránu nejdou daleko? Uznávaný mistr černých severských komedií se po desetileté režijní pauze vrací s filmem o vejcích, která padla daleko od stromu. (Film Europe)
(více)Videa (10)
Recenze (212)
Objektívne je to možno za tri, ale subjektívne tomu musím dať viacej. Výsledná pointa je síce jasná od prvého momentu, kedy sa naznačí, ale vo výsledku je to film, ktorý si vyžaduje obrovské množstvo vašej zhovievavosti a pochopenia, aby ste si ho vôbec mohli užiť. A to oceňujem. Pretože takéto nedivácke experimenty mi prišli vždy sympatické. Nie je to najlepší Jensen. Ale je to rozhodne ten najbizarnejší a to je u neho už čo povedať. Ostrov doktora Moreaua skĺbený so Zvieracou farmou s množstvom prostoduchých postavičiek, ktoré tvoria Dánsku hereckú elitu. Mikkelsen ako obvykle parádny. Ostatní Jensenovci ale skvelo sekundujú. O sliepkach a ľuďoch budem mať asi ešte pekne dlho v hlave. Scéna v domove dôchodcov parádna. ()
Tak takhle by vypadal Darwinismus v praxi. Nenechte se zmýlit slupkou absurdní komedie. Nejedná se vůbec o bezobsažné, či samoúčelné dílko. Už Jung varoval před přílišným užíváním ratia lidského a světonázoru založeného (pouze) na jasných důkazech a empirii. Dnes, ve věku Dawkinse, Harrise, či Hitchense jsou podobné úvahy nasnadě (možná více, než kdy dřív). Tenhle film myšlenku „přízemnosti“ rozvíjí do konce, nejdříve zde máme Nietzscheovský moment smrti boha/otce a pak se noříme stále hlouběji do omezení člověka na pouhý organismus, jehož jediným cílem je souhrn násilí, sexu a zvířeckosti. Proto jsou hlavní postavy velmi inteligentní, avšak ve svém odvrhnutí jakéhokoliv vyššího smyslu značně autističtí. Chovají se jako přechytřelé děti, mají v hlavě spousty poznatků, ale ty jsou jim z hlediska duševního rozvoje k ničemu. Podobně jako rozdělil Žižek Hitchcockokův „psycho“ dům na tři podlaží, můžeme to udělat i v tomto případě. Superego je symbolem (mrtvého) otce, ego jest v prostředním patře a id se skrývá v celé své zrůdnosti ve sklepě. Konec je pak satirický obraz toho, co by se stalo, kdybychom pokračovali v současném trendu a nechali id převzít kontrolu (byť pod maskou ega). ()
Člověk dostane při narození spoustu kladných vlastností. Cílevědomost, pracovitost, odvahu, nebojácnost a takhle bych mohl pokračovat ještě hodně dlouho. V případě Andrease to byla kromě režisérské sudičky, ještě sudička, která mu dala dar natáčet filmy s tak černým humorem, že se to podaří jen málo komu. Tahle "uchylárna" je toho jasným důkazem a i když to možná není úplně nejlepší film, co jsem od tohoto lišáka viděl, dlabu na to. Vidět takhle skvělé herce v takto hustém průběhu, který se nezastaví opravdu před ničím, to rozhodně stálo za to! Za kudrnatého Madse a tak trošku netradiční výzkum kmenových buněk, nakonec tankuju plnou nádrž. ()
Od A. T. Jensena jsem viděl tři filmy, a tenhle mi zatím přijde nejslabší ("Rytíři" nej, "Jablka" hned za nimi). Rozjezd je slibný, vtipný, docela "realistický", potom se to podle mě trošku motá v kruhu a reakce "chovanců" neodpovídají místu a předpokládané osobní historii. Ale byl jsem zvědavý, to zas jo. ()
"Co to lítá ovzduším? Čápi? Geny? Netuším..." Cha. Mengele byl žabař, Dr. Moreau jen průkopník. Ovšem geniální dánský genetik a zručný dyretaxidermist Evelio Thanatos, to už byl mistr. Dej mu pánbůh věčnou slávu a ať odpočívá v pokoji. V patře. A nerušte ho tam! Citlivá úchylárna o tom, že hryzání Adamových jablek mi způsobilo zaječí pysk, krev není voda, objevit pár nových bratrů je fajn a že rodina je základ státu. Varování útlocitným single divačkám, praktikujícím katolíkům, asexuálním youtuberům, veganským influencerům a zejména všem zapáleným ochráncům zvířat - při zhlédnutí hrozí psychický kolaps, předčasné zešedivění a trvalá ztráta sexuálního apetitu (máte-li nějaký), zejména však dramatický propad vašeho inteligenčního kvo.. kvo.. kvocientu. Btw, jeden by nevěřil, jak perverzně může znít i obyčejná, nevinná věta: "Místa je tam dost." Bodejť by taky nebylo, vždyť tudy snášejí vejce! Film s hra(ba)vým sociologickým přesahem (a ne, že ne), o prázdném ostrově plném genetiky, erotiky, romantiky, "holek" z hospice a naděje, která nehyne ani v kleci zavřená. Obsahuje i zajímavá zvěrstva se zvířátky a optimistické velkorodinné finále. Taky kvokám. Pětkrát. ()
Galerie (33)
Zajímavosti (3)
- Detský hlas použitý na začiatku a na konci filmu patrí režisérovej dcére Karen Marie Jensen. (Hnacik)
Reklama