Reklama

Reklama

VOD (1)

Epizody(8)

Obsahy(1)

Kam se vyvine za dalších sto let kinematografie jak ji známe dnes?
Jak fungovalo natáčení propagandistických terezínských filmů, jak se digitalizují Ostře sledované vlaky a jak online komunikace proměnila filmové publikum a jeho vztah k filmařům? Unikátní série obrazově vytříbených dokumentů ARZENÁL o filmovém dědictví v době digitalizace zkoumá například i jak nám radily zcela zapomenuté instruktážní filmy, co máme jíst, jak se chovat a kdo je našim nepřítelem a noří se do tajů němého filmového hororu. Byli jsme i u toho, když se našly záběry z roku 1968, skoro padesát let považované za ztracené. Na jakém médiu přežije tato série příští dekády? Budeme schopni si ji vůbec přehrát? Bude ještě za sto let existovat temný kinosál a film promítaný na plátno? Své vize budoucnosti, analýzy současnosti i historické vhledy poskytli přední domácí filmoví historici, teoretici, sociologové, filosofové ale i osobnosti světového formátu jako David Bordwell, Peter Kubelka nebo Godfrey Reggio. Projekt vznikl v koprodukci České televize a Produkce Radim Procházka, v úzké spolupráci s experty Národního filmového archivu. Podpořil jej Česko-německý fond budoucnosti. (Česká televize)

(více)

Recenze uživatele Malarkey k tomuto seriálu (1)

50 % (2016) (E07) 

Co nám to tady zase vzniklo za paskvil? Režisér Radim Procházka evidentně nepochopil smysl této databáze. Čsfd není o kriticích, ale o lidech, kteří mají rádi film. Záměrně neříkám slovo fanoušci, protože kdyby tu byli fanoušci filmů, tak by to tu vypadalo ještě úplně jinak, ale to je zase jiné téma. Jenže jelikož se tato databáze v několika posledních letech rozrostla v obrovské těžce uchopitelné monstrum, dalo by se jí vyčíst prakticky cokoliv. Ale kritizovat tady anonymitu a ještě na ni poukazovat na jednom promítání československého filmu Holubice mi tady přišla vysloveně trapný. Nedivím se, že jeden z diváků režiséra této blbosti poslal do hajzlu. Udělal bych to úplně stejně. Co jako chce? Dokázat všem ostatním, že na čsfd chodí amatéři, kteří se umí vyjadřovat jenom na internetu, kde cítí osobní sílu? Když budu mluvit za sebe, tak já nikdy nestál za porovnání s kritiky, kteří si vydobyli svoji práci roky píle a psaním hromadou tématických článků. Já jsem sem přišel, protože mě bavilo psát a diskutovat o filmech a byl jsem rád, když jsem zjistil, že na to nejsem sám. To, že se to tady rozroste právě v takové médium by mě nikdy nenapadlo. Tedy stejně tak, jako uvádí v tomto dokumentu Pomo. A to, že v dnešní době člověk dá přednost komentáři před nekonečnou podrobně rozebírající recenzí? Já to chápu. Podle mě je rozhodně lepší znát názor obyčejného diváka, než kritika, který ve filmu vidí něco, co obyčejný divák nikdy neuvidí a vidět třeba ani nechce. Film je o emocích a pocitech a ne o systematickém rozebírání jednotlivých scén. Nepochopil jsem tedy smysl těchto 26ti minut. Zároveň upozorňuji všechny kritiky, že nemám vystudovanou žurnalistiku ani žádnou filmovou školu. V tomto textu mám jisto jistě chyby, ačkoliv jsem se ho snažil psát na úrovni. O filmech mě ale psát baví a jelikož žijeme ve světě internetů, pokračovat v tom rád budu dál, dokud mi ten internet nějaká vyšší entita nezavře. ()

Reklama

Reklama