Tvůrci:
Paolo SorrentinoRežie:
Paolo SorrentinoKamera:
Luca BigazziHudba:
Lele MarchitelliHrají:
Jude Law, Diane Keaton, Silvio Orlando, Javier Cámara, Scott Shepherd, Cécile de France, Ludivine Sagnier, Toni Bertorelli, James Cromwell, Ignazio Oliva (více)VOD (1)
Epizody(10)
Obsahy(2)
Nový seriál od režiséra oscarového snímku Velká nádhera vypráví kontroverzní příběh o začátku pontifikátu hlavy katolické církve Pia XIII., vlastním jménem Lennyho Belarda. První americký papež je složitá a rozporuplná postava, která je ve svém počínání tak konzervativní, že to hraničí až s obskurností. Přesto má ale hluboký soucit s chudými a potřebnými. Je to velice vlivný muž, který si zatvrzele drží odstup od vatikánských pochlebovačů, aniž si připouští možné důsledky svého postoje. V desetidílné sérii se představí držitel dvou nominací na Oscara Jude Law v hlavní roli Pia XIII. a oscarová Diane Keaton jako řádová sestra Mary, jeptiška ze Spojených států žijící ve Vatikánu. (HBO Europe)
(více)Videa (5)
Recenze (288)
po první díle hodně smíšené pocity a nemůžu říct že by mě to donutilo sledovat dál.Law výbornej,Sorrentino je z toho cítit na kilometr a téma je zajímavé,ale jako celek mi to moc nesedlo.Uvidím jestli se někdy odhodlám k druhému dílu...první díl 60% edit : po více jak třech letech a poté co mě nadchnul New Pope jsem dal seriálu znova šanci a i když z něj nejsem tak nadšen jako z jeho "druhé" série,ve které to Sorrentino vypiloval k dokonalosti.,musím uznat,že jde o opravdu zdařilé dílko.Jude Law je výborný a i když sem z celé série neměl takové pocity jako z té nadcházející,jde rozhodně o seriál,který stojí za vidění...80% ()
Velké zklamání, dané především očekáváními z prvních dílů. Odpoutaná a nepředvídatelná první polovina je potěcha pro to spirituální i zemité v nás. Navíc Law funguje jako dráždivý objekt, který se nikdy nechová tak, jak chceme. Sorrentino si tu vzpomněl na doby, kdy nebyl velmistrem plochého populismu, ale uměl si obrazem a zvukem podmanit dost zásadní existenční koncepty. Vatikán je jeho další terárium plné líných lidských plazů, kteří marně hledají smysl bytí - a v tomhle ohledu je Mladý papež konečně životaschopnou látkou. Jenže pak je tu druhá polovina, především některé části dílů 6–10. Co bylo spontánní, je tu strnulé. Co bylo imaginativní, je tu nahodilé. Ambivalence přechází doslovnost, provokativnost v prvoplánovost. Z postavy papeže se stává triviální "nesrozumitelný svatý". Sorrentino těká, dělá hloupé scenáristické kopance (kauza s dopisy ve stole? wtf?), hudbu používá občas vysloveně předvádivě (Kalinka? Come on!) a namísto surrálného klokana se zahradami Vatikánu prohání tak trošku troškovská svatá Juana. Závěrečná pointa je bohužel Paolo model Mládí. Nabubřelé, prázdné, křečovité, banální... Tenhle seriál si cením za prvotní energii, s jakou narušuje tradiční představy o žánru a dramaturgické koncepci, ale v závěru se ukáže, že trocha rigidity by tu vůbec nezaškodila. Sorrentino překypuje vším možným, ale rozhodně ne schopností autocenzury. Brilantní momenty tak střídají rozpačité. P. S. Skutečnými papeži téhle série jsou skvostné figury kardinálů Voiella a Gutierréze. P. S. 2: k nejlepším momentům papeže se v myšlenkách pořád (rád) vracím. Proto přidávám. ()
Človek nevie, čo čakať. A Sorrentino, majster, si pohral s očakávaniami ako málokto. Je to dokonalá hra - Lenny je figúrka, spočiatku narcistická, až odporne narcistická (fascinuje tých, ktorí majú zdravé sebavedomie), provokatívna, cynická. Autori, chvalabohu, (pre niektorých asi práve bohužiaľ) postupujúcim dejom pozornosť upriamia na mikropríbehy, ktoré každý jeden (pre mňa vyjma ministerského stretnutia) fascinujú a dojímajú. Spočiatku som si prial viac hollywoodský prístup a keď sa začali tvorcovia na jeho hrane pohybovať, prial som si opak. Sorrentinovsky šikovné a dokonale nákazlivé. A ak sa človek odprostí od Vatikánu (komu to ide), jednou z línii, ktorá dostala mňa, je odlišnosť a boj každého z nás s egom - a ako sa inakosť stále málo toleruje...tbc...áno, seriálový šok roka...tbc... ()
Marek Hamšík, ako jedna z modiel kardinála Voiella, čoby skalného fanúšika Neapola na tapete mobilného telefónu....pobavilo, aj potešilo. Lenže tento seriál je našťastie zďaleka o niečom úplne inom. Po prvých častiach sa mi v hlave vynorilo jedno konštatovanie z iného nemenej vydareného seriálu (Terapia) o tom, že rodičia by nemali mať deti, lebo im len ničia život. Lenže tento seriál nebol ani o tomto, aj keď vzťah "mladého pápeža" Lennyho k jeho rodičom bol tiež veľmi významným formujúcim momentom celého obsahu. Mladý pápež ako už samotný názov napovedá bol v prvom rade o pápežovi, akého by si možno mnohí veriaci v súčasnosti aj želali. Konzervatívny, neústupný....zdanlivo. Lenže tento prvotný zámer vytvára priestor pre ďalší vývoj. Napadá ma, či tí ktorí kritizujú túto sériu za výsmech či odsúdenie cirkvi, túto minisériu skutočne dopozerali do konca, alebo videli len jej prvú časť. Sebastredný pápež, ktorý údajne neverí v Boha...nuž každý kto seriál videl do úplného konca vie, že to tak úplne nebolo. Vlastne si osobne nedokážem predstaviť veriaceho, ktorý by vo svojom živote nezapochyboval. Nie, tu nie je nad čím sa poburovať, len odporúčam pozorne sledovať a hlavne pozorne počúvať a aj keď som po dosledovaní váhala, či dám 4 alebo 5 hviezdičiek, po krátkom zvažovaní som dospela k záveru, že tomuto seriálu vlastne nemám čo vytknúť. Nakoniec teda plný počet . Lenny mi bude vážne chýbať a dúfam, že ma za to nikto nebude chcieť poslať do Ketchikanu. ()
Kdyby se to po pátém dílu nerozplizlo na divný pestrobarevný sliz, tak to Sorentinovi tentokrát sežeru. Chytlavý námět vymyslí každý druhý. Neumí to rozvádět děj a pracovat s postavami, které na dlouho mizí, je to neskutečně repetitivní, rozhodně není důvod, aby to mělo deset hodin, vešlo by se to do rozumně dlouhého filmu. Načančaná ztráta času. ()
Galerie (87)
Zajímavosti (21)
- První epizoda seriálu se speciálně promítala 3. září 2016 na Benátském FF. (Varan)
- Píseň, kterou daruje grónská premiérka (Carolina Carlsson) papeži (Jude Law), je „Senza un perché“ od italské zpěvačky Nady, vydaná v roce 2004. Znovu ji slyšíme během závěrečných titulků. (J.F.B.)
- V čase 0:23:46 sa na jednom z troch mobilov na stole objaví fotka Mareka Hamšíka. (amicellli)
Reklama