Režie:
Mel GibsonKamera:
Simon DugganHudba:
Rupert Gregson-WilliamsHrají:
Andrew Garfield, Vince Vaughn, Sam Worthington, Luke Bracey, Teresa Palmer, Hugo Weaving, Rachel Griffiths, Milo Gibson, Richard Roxburgh, Nathaniel Buzolic (více)Obsahy(1)
Krátce poté, co Japonci 7. prosince 1941 zaútočili na Pearl Harbor, přihlásil se tehdy třiadvacetiletý Američan Desmond Doss, tak jako mnoho jiných mladíků, do služby vlasti. Z hloubi svého přesvědčení však odmítal nosit jakoukoliv zbraň a zabíjet. Stal se zdravotníkem 307. pěšího pluku 77. pěší divize. Skutečnost, že Doss odmítal zbraň, se nesetkávala s pochopením u jeho spolubojovníků. Jen blázen by chtěl, aby mu v boji kryl záda chlapík, vyzbrojený pouze odhodláním a lékárničkou. Často musel čelit nevraživosti a útokům ostatních vojáků. Přesto, jako jediný americký voják ve 2. světové válce, bojoval v první linii neozbrojený. V březnu 1945 vypukla krvavá bitva o Okinawu. Dossova rota měla za úkol dobýt 120 metrů vysoký útes. Když vojáci vyšplhali s pomocí lan na vrchol, dostali se do těžké dělostřelecké, minometné a kulometné palby. Vojín Doss se odmítl ukrýt a zůstal uprostřed krvavého pekla. Snášel jednoho zraněného po druhém z útesu do bezpečí. Během vyčerpávajících 12 hodin, za stálého ostřelování, zachránil životy 75 mužů... (Bioscop)
(více)Videa (18)
Recenze (1 193)
Mel Gibson se po 10 letech vrátil k režii a natočil tvrdý válečný film který nemá období. První půlka je o tom jak se Desmond zamiluje a hned krátce poté se přihlásí do armády. Celá první půlka se odehrává ve válečném táboře kde se Desmond musí utkávat s nevraživosti všech a teprve v druhé půlce začnou ty krvavá jatka které Gibson sliboval- střeva a končetiny lítají před kamerou jedna báseň a je to jeden z nejbrutálnějších filmů za poslední dobu. samotný film ale obsahuje víc. Je to krásný lidský příběh, s uchvacují akci, režii a hereckými výkony (Vince Vaughn nehraje komediální roli a role mu sedí) Film dokáže být pochmurný, temný, krvavý ale především upřímně dojemný a v první polovině i celkem vtipný. Sečteno podtrženo, Mel Gibson dokázal v židy vládnoucím Hollywoodu natočit film který není veskrze o akci a dokáže zaujmout. Občas se trošku vleče (133 minut!) ale nedá se říct, že chtělo něco vystřihnout a pár scén by i mohlo být delší. A konec je tak dojemný jak by měl být. Problém ale je, že nechcete aby ten film skončil! ()
Válečnej film, kterej je de facto protiválečnej - jo, na tohle se klidně někdy ještě kouknu. Ovšem přeskočím první polovinu, kde jsou některé linky zbytečně dlouhé (výcvik, povinná romantika) a především je tu spousta nepatřičného patosu, který otravuje a nutil mě zhrozeně otáčet oči v sloup a tvářit se jako obstarožní jezevec na speedu. Druhá půlka je o poznání lepší a přestože je neménlich patetická, tak působí mnohem přirozeněji, jelikož se odehrává v bitevní vřavě plné odtrhnutých končetin a zavilých japonců. Mimochodem, je tu fajn casting, hlavní roli má sice Garfield, u kterého mě už poněkud štve, že neustále hraje teenagery, ale alespoň je stejně tlamatý, jako reálný Desmond Doss, A Vince Vaughonovi by měl konečně někdo zařídit soudní zákaz hraní v komediích, neb ty jsou sračkové a vážná poloha mu sluší mnohem víc. Během psaní tohoto komentáře nebyl zraněn ani jeden Japonec ()
Kdyby tenhle kousek nerežíroval v Hollywoodu nenáviděný Mel Gibson, tak si myslím, že to s Arrivalem může hravě soupeřit o post nejlepšího filmu roku i na oscarech. Takhle Hacksaw Ridge zůstane pouze v našich srdcích. Za mě skvěle obsazený syrový megabiják s nejimpozantnějšími a snad i nejkrvavějšími záběry probíhající války, kde všecko funguje jak má, Andrew Garfield je naprosto strhující a fantastická hudba jen dotváří obličej dokonale vysoustruženého kousku ještě za not zesnulého Jamese Hornera. Co do velkoleposti to má hodně společného s Malickovým opusem Thin red line než Saving private Ryan a musím říci, že se tento méně známý konflikt na Okinawě z konce války povedlo vykreslit dokonale. EDIT : Jsem rád, že vzal Mela Hollywood na milost, snad ještě ukáže, čeho je schopný...9/10...[11.12.2016_Cinema City_Zličín] ()
Po oproštění se od prvotního haló musím uznat, že Mel Gibson vytvořil působivý válečný film s naprosto fantasticky natočenými akčními scénami. Opravdu mě kromě Vojína Ryana nenapadá válečný film, který by měl tak přehledné a efekt(iv)ní záběry z válečné vřavy... Samotný příběh nepochybně je trochu přitažen za vlasy, ale kupodivu nepůsobí hloupě a ani neubírá filmu nic na jeho jakš-takš realističnosti. Osobně mám samozřejmě největší problém s náboženským rozměrem filmu, ale snažím se to překousnout, protože chápu, že dříve byli lidi zkrátka hloupí. :) 8/10 ()
Ja jsem spokojenej, uz dlouho tu nebyl takhle kvalitni valecnej film, Gibson na to porad ma. Prvni hodinku se sice nic moc nedeje, je to takova ta klasicka buzerace na cvicaku, ale je to proste natoceny zabavne a trosku jinak. Velitele nejsou takovy svine a i kdyz vyrvavaj, jsou to sympataci, coz je ale mozna jen dany obsazenim Vaughna a Wortingtona. Ale ani spolu vojaci nejsou za nejaky srace, i kdyz samozrejme cocku za svoje presvedceni nestrilet dostane. No a druha pulka uz je valecna, pricemz nejakejch 20 minut v prostredku rozjede Gibson fakt skvely valecny peklo, nepretrzita strelba, vsude mrtvoly a utrhany koncetiny, proste Rko jak se patri. No a zaverecna 45minutovka je to, proc tenhle film vlastne vznikl, tedy to, cim se hlavni hrdina odlisuje od ostatnich a proc vlastne dostal svuj film. A i kdyz Gibson nehraje nejak extremne na city, stejne je to dojak. No a jako celek to proste skvele funguje, i kdyz samozrejme mohlo by to bejt jeste lepsi, protoze krome ty hlavni myslenky se film vlastne zas tak extra neodlisuje. No a film sice stavi na skvelym Garfieldovi, kterej asi hraje zatim nejlip v zivote, ale stejne je to furt takovej uculujici se pubertak, ze mu to clovek obcas uplne neveri. Ja bych tu spis vyzdvihnul vykon skvelyho Weavinga a ultimatne sympatickou Palmer. Lepsi 4*. ()
Galerie (66)
Zajímavosti (29)
- Herec Andrew Garfield (Desmond Doss) se ve stejném roce objevil ještě v jiném filmu s křesťanskou tematikou – Mlčení (2016). (tyzmrde)
- Režisér Mel Gibson ve filmu zobrazil i zážitky svého otce, který se účastnil bojů o Guadalcanal, a hrůzy, které zažil, popisoval malému Melovi. (Jimmy15)
- Hudbu měl původně složit James Horner, který s Melem Gibsonem spolupracoval už na Muži bez tváře (1993), Statečném srdci (1995) a Apocalyptu (2006). Po Hornerově smrti v roce 2015 se úkolu ujal John Debney, jenž komponoval pro Gibsonovo Umučení Krista (2004), ale jeho práce se do do filmu nakonec nedostala a zcela novou hudbu složil Rupert Gregson-Williams. Film je Jamesi Hornerovi věnován in memoriam. (D.Moore)
Reklama