• manonfire
    ***

    Spoil: Klasické téma msty za dávné kolektivní znásilnění, Kornerovsky romanticky zasazené v pohnuté údobí, umožňující ždímat další židovské slzy, jejichž objem pomalu přestává být košer, stejně jako permanentní (nejen v rámci tohoto filmu) ukňourané vzlyky beze slov, přec evidentně v jidiš. Konec na nádraží byl naprosto nevhodný až stupidní. I mistr scénárista se halt utne, ale tady si bard Korner spolu s ostudou uřízl pomalu hlavu. I nadále si jej budu asociovat raději se jmény Berhof, Adelheid a zejména Údolím včel. Z herců zaslouží pochvalu Eva Josefíková za své krásné oči, zejména pak jejich vytřeštěné uhlíkaté středy a Viktorie Čermáková za nebývale to správně půlměsíčitě vysochané kozy, jejichž designové vrcholy (také vytřeštěné) se rovněž nacházely vprostřed expozice. Ač byly tyto přírodní (ú)tvary samy o sobě hodné diváckého obdivu (ba lásky), zde měl člověk během scény znásilnění pocit jakési nepatřičnosti, snad i snahy filmařů dmout je za každou cenu (po vzoru onich středů) na odiv. Z dalších herců předvedl svůj kvalitní standart Milan Kńažko, svůj nekvalitní standart pak Tomáš Topfer. Ultrazbytečnou až trapnou byla role Vilmy Cibulkové. Překvapilo pak trio buzerantů Neužil junior, Hádek junior, Jiráček, kteří se zde zhostili svých na svou popularitu až nezvykle malých roliček. Až člověka překvapilo, že jejich ekipu nedoplňovali další špatní herci jako Sokol nebo Matonoha. Tak snad příště. 50%(16.5.2017)

  • Slarque
    **

    Scenárista Körner bohužel stárne a jeho scénář podle toho vypadá. Spojení temné detektivky z doby 1. světové války s protiválečným dramatem se nepovedlo. Nejradši bych začal několikaodstavcovým rozborem toho, proč závěr filmu nemohl fungovat, ale nechci tu spoilerovat. Schubert a Šporcl aspoň dodali trochu dobré hudby, máme tu několik slušných herců (a Vilmu Cibulkovou, jejíž role se dá shrnout do tří písmen: WTF), kameraman se snažil, než mu to všechno srovnali do stejně tmavých odstínů hoši od kompjůtrů, zkrátka ani pozitiva nejsou jednoznačná. Průměr České televize je totiž stále spíše podprůměr.(10.4.2017)

  • Tom_Lachtan
    ****

    Skvělá věc, jenže to, co činí tenhle film skvělým, jej dělá i slabým, záleží jenom na osobních preferencích, například na tom, jestli považujete všeprostupující atmosféru zmaru a temnoty za plus, nebo za mínus. Zádušní oběť je hrozně melancholická a veselého tu není vůbec nic, všechno jede na vlně všeobjímající deprese, od samotného případu vraždění ex-důstojnictva, po řešení vztahu společnosti k židům (a tohle téma má co říct, obzvlášť, když se konečně spolu se Zločinem v Polné o dobu nenacistickou). Ano, jsou tu věci, které jsou zbytečné a přepjaté - tajné spolky, pacifistická koláž na samém konci, ale pořád je to kur**sky povedená věc a jeden z nejlepších tv filmů za poslední roky a nejen z hlediska produkčně náročné výpravy. A roli tu hraje můj oblíbenej nůž opinel, muhehehe(11.4.2017)

  • route60
    ****

    Válka je hnus a vede k ještě horším věcem ať se odehrává kdekoli a kdykoli, výborný Milan Kňažko v krvavém střetu světa židů a křesťanů v době velké války podle scénáře Vladimíra Krönera dusivá atmosféra města kde nenávist je cítit od každého obyvatele včetně četníku, Jiří Svoboda zase po delší době prokázal že skvělí vypravěč.(9.4.2017)

  • LadyPupu
    *

    Člověk by všeobecně neměl mít přehnaná očekávání a u filmové tvorby ČT to v poslední době platí obzvlášť. Zádušní oběť je velmi nevyrovnaný film, kdy se světlejší okamžiky střídají s těmi horšími, bohužel (s postupně ubíhající stopáží) ty horší vyhrávají na celé čáře a obětí se v samotném finále stává divák, který promarnil 84 minut svého života.(10.4.2017)

  • - Jedním z natáčecích míst byla i židovská čtvrť v Třebíči zapsaná na seznam UNESCO. Točilo se i v okolí Prahy. (Salgafo)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace