Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Manželské povídky, které Vít Olmer psal pro časopis Playboy v době, kdy jeho šéfredaktorem byl Arnošt Lustig, mají v sobě vtip, často až absurdní pointu a nezapřou, že autor je bedlivým pozorovatelem života kolem nás. Pět z nich vybral pro svojí novou českou komedii, jejímž společným jmenovatelem se stal herec Jiří Krampol, hlavní představitel každé z nich.

Francouzská trojkombinace je humornou úvahou o tom, co může potkat úspěšného podnikatele, dá-li jednoznačně přednost práci před svoji mladší, atraktivní ženou. Protože i ta jednoho dne - vlastně zcela náhodou - pochopí, že peníze nejsou všechno...

Svatozář. Pan Divoký je zdánlivě tichý důchodce a bezbranný muž pod pantoflem. Že tomu tak docela není, pochopí až ušní lékař, který zase vzdoruje hned dvěma partnerkám najednou. Jen na okamžik zaváhá, zda by paní Divoká neměla znát pravdu o svém muži. Ale pak pochopí, že by svého pacienta připravil o jedinou zbraň a útočiště.

Sólo na bicí. Bimbo je "přerostlý" bigbíťák a jeho žena, které ne náhodou říká Yoko, už dávno rezignovala na to, že by někdy dospěl. Žijí spolu na chalupě a monotónní rytmus jejich dnů nečekaně změní vpád zločince, prchajícího před policií. Bimbo a Yoko jakoby se znovu setkali.

Ostrov lásky. Dovolená, ať už kdekoli, by měla být výletem za hranice všedních dnů. Ustaraný Ing. Zawinul ale u Jadranu neustále pracuje a řeší neřešitelné problémy ve své firmě. Toho si povšimne pan Rozvinul a nasměruje svého nového přítele na zcela jinou cestu. Někdy stačí opravdu tak málo.

Waterloo po česku je příběhem pražského památkáře Hrušky, zakřiknutého úředníčka, překážejícího ve světě své atraktivní ženy a ambiciózní dcery. Před každodenním papírováním, byrokracií a marnými diskusemi utíká do napoleonské doby a mění se v udatného maršála. A pak se mu jednoho dne podaří být hrdinou i v současnosti a utéct možná jednou provždy. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (257)

MM11 

všechny recenze uživatele

Olmerův comeback... Dle některých dostatečně skrytých indicií zřejmě pokus o povídkový film, ovšem velmi mlhavé. Problémem Víta Olmera vždy bylo, že tento lamač dívčích srdcí šedesátých let, realizoval filmy překračující jeho schopnosti. Ať to byl akční film nebo sitcom pokaždé se pouštěl do míst, kam neviděl. A rovněž pro povídkový film je potřeba dodržovat několik zákonů. První velkou chybou je Krampol, který by mně štval jako jeden, ale v pěti verzích je jeho přítomnost nesnesitelná. Dále bych rád řekl, že ačkoli jsou možná jeho příběhy odsledované i s reálného života, Olmerova režie jim dává známku jakési umělosti. Vždyť i dotěrný komentář režiséra dokazuje, že Olmer prostě neumí hovořit celuloidem. Je to filmový trapas, ale samoúčelně využité kostýmy, jež navrhla režisérova choť a obratně obsazené vedlejší role mi nedovolí dát odpad. I když bych ho kdykoli zdůvodnil. ()

InJo 

všechny recenze uživatele

Olmerův naprosto zoufalý pokus o povídkový film. Všechny "povídky" jsou stejně ubohé, triviální, nezáživné, velice průměrně zahrané a s tou nejprůhlednější pointou (jestli se tomu dá vůbec říkat POINTA) na konci. Nejhorší na tom je, že si Olmer myslí, jaké že to vtipné a umělecky hodnotné dílo točí (pokus o myšlenkovou hloubku, poetiku (spíš kýčovitost) apod.) a snaží se "uvolněnou formou podat divákům něco závažného", což mu opravdu silně nevychází. Holt filmy o sexu bývají většinou jen mistrovská díla (Eyes Wide Shut) nebo takovéhle propadáky... ()

Reklama

insurgentes odpad!

všechny recenze uživatele

Byl jsem rozhodnut odpad za žádnou cenu nedat. Už jenom pro to jednotné hodnocení na csfd, které bývá většinou neklamnou známkou kvalitní kinematografie (Ulovit miliardáře, major Meisner a spol.). Ale nakonec jsem musel uznat, že zkrátka nějaký film nejhorší být musí, a tomuhle lze v tomto směru jen ztěží něco vytýkat. ()

MonarC 

všechny recenze uživatele

Představte si televizní pořad Bakalaři, ale tady jsou povídky kratší, jednodušší a tak nějak "o ničem". A samozřejmě alfa omega příběhů je jakýsi sexuální podtext, u kterého jsme si u pana Olmera zvykli. V hlavních rolích, pan Krampol zřejmě zapomněl, že už není v pořadu Nikdo není dokonalý, a jeho herecký projev úspěšně kopíruje jeho moderování tohoto pořadu. Vše doplněno nepochopitelným vypravěčem, který posouvá bizardnost celého snímku úplně do jiné roviny. První tři povídky jsem úspěšně zkouknul, další dvě jsem už psychicky nezvládnul a musel jsem jít uklízet. Je to únavné, plitké, nepochopitelné a tak nějak "o ničem". Jednu hvězdičku dávám čiště z nostalgie na tu dobu (2002), která je ve snímku docela dobře zachycena. ()

ghatos odpad!

všechny recenze uživatele

Hovadina je to v každém případě. Já se musím přiznat, že jsem se u toho svým způsobem bavil. Nejlepší je hned první příběh. Kurvování Jirky Krampola mě bavilo :) , všechny story jsou však většinou bez pointy. Chaos a absence soudnosti jsou hlavní faktory Waterloo po česku. Ač je to neuvěřitelné, podařilo se mi najít i dobré věci! Některé hlášky jsou perfektní. Třeba: "hovno je taky lidský produkt, tak jako myšlenka"! Ještě lepší je: "s tebou je sranda jak s gumovým hovnem". Absolutně nejlepší je ovšem: "To je sex! To by bylo lepší přefiknout čerstvě okoupanýho dědečka!" Už je kvůli tomu si zaslouží Vít Olmer 0,5 hvězdičky. 10%. ()

Galerie (12)

Zajímavosti (1)

  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 5 682 diváků, což znamenalo tržbu 588 406 Kč. Snímek se tak stal 29. nejnavštěvovanějším filmem a 8. nejnavštěvovanější premiérou měsíce září 2002. (cinema_cz)

Reklama

Reklama