Režie:
Shekhar KapurKamera:
Robert RichardsonHudba:
James HornerHrají:
Heath Ledger, Wes Bentley, Kate Hudson, Djimon Hounsou, James Cosmo, Lucy Gordon, Daniel Caltagirone, Rupert Penry-Jones, Michael Sheen, Christian Coulson (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Příběh z roku 1898 sleduje britského důstojníka Harryho Favershama (Heath Ledger), který se odmítne postavit do čela svého pluku, když zjistí, že jeho regiment odchází do Súdánu kvůli vojenskému konfliktu s "mohamedánskými fanatiky". Přátelé a snoubenka mu pošlou čtyři bílá pírka, která symbolizují zbabělost. Aby znovu získal ztracenou čest, vydá se v převlečení za Araba do Súdánu, aby se mohl dostat za nepřátelskou linii a sloužit britským silám jako špeh a průzkumník. Když je jeho bývalý pluk napaden, Faversham tajně zachrání životy těm, kteří ho předtím označili za zbabělce. (Cinemax)
(více)Videa (1)
Recenze (215)
Ten, kdo srovnává Čtyři pírka s Lawrencem z Arábie Leanův velkofilm buď nikdy neviděl nebo se při jeho sledování pořádně zkouřil. Kamera je opravdu strašná, chybí ji barvy i cit pro zajímavé kompozice. Kapur neví kudy kam a zoufale se topí v nefunkčních zpomalených záběrech. Nebýt výborných herců tak jdu ještě níž. ()
Nevím kdy a jak jsem se k tomu filmu dostal dřív a proč jsem vůbec udělil jen tři hvězdy. Protože tohle je jednoznačně dobrý film, kde nechybí ani válečná tématika, ani promyšlené a napínavé dobrodružství. Souboje vypadaly k světu a byly přehledné. Zbytek měl taky svůj styl a pěkně se na to koukalo. 75% ()
Ano, ta základní zápletka snad nepůsobí zcela pravděpodobně (ale možná jen nám a dnes), ale jinak je to krásný, dobrodružný snímek, odkazující na klasiku jako Chartům atd. Jinak jsou zde nádherné přírodní záběry, zdařilé bojové scény, barvité kostýmy. Já jsem rád, když vidím takový "klasický" příběh, který by mohl napsat i Rudyard Kipling. Po opětovném shlédnutí jsem přidal *. ()
Spát na polštáři plném bílého peří, nebo spát navždy? Jedině člověk, který je pánem své vůle a otrokem svého svědomí, může o sobě říct, že má čest.. Kapur se opět nesnaží potlačovat stopy, co v něm a jeho předcích zanechal dávný britský kolonialismus a podobně jako v Elizabeth: The Golden Age vnáší do svého díla jakousi nepopsatelnou vznešenost a úctu v člověka jako takového. Je pravda, že se Ledger ztrácí ve stínech W.Bentleyho a klidné síly jménem Djimon Hounsou, nicméně jako dobrodružná odysea s podtextem definování cti jsou Four Feathers ve svém žánru jistě zaznamenání hodný počin. A koho by snad zajímal výsledek Mahdího povstání, tak vězte, že lidé lépe oblečení v horní polovině těla a vyzbrojení kulomety vyhráli nad lidmi vyzbrojenými nabroušeným mangem a marnou snahou o samostatný Súdán.. ()
Film, který je hlavně o velkém přátelství, odvaze a lásce. Čtyři pírka fungují jako základní symbol celého filmu - tedy zbabělost, který mi přijde naprosto přirozená a pochopitelná. Je to opravdu moc dobrý výpravný film s válečnou tématikou, doprovázený hezkou hudbou a Heathem Ledgerem, který se toho jako vždy ujal velmi dobře, ale i přesto na mě film působil nudnějším dojmem. Zdlouhavé scény s domorodcem, byly neskutečně utahané a zbytečné. Možná jsem čekala o něco lepší napětí, nebo herecké výkony... Překvapivě spíš slušnější průměr než dílo, které by něčím vyloženě oplývalo nebo překypovalo. Ale zase z toho na mě aspoň trochu padala ta bezmocnost a někdy marná snaha...Konec byl sice napínavý a dojemný zároveň, ale přesto všechno jsem s tím hodnocením hodně v rozpacích... protože to bylo dlouhé a nějak to ve mě nezanechalo žádný dojem... Trošku zklamání. ()
Galerie (23)
Photo © 2002 Paramount Pictures & Miramax Films
Zajímavosti (9)
- Dva zahnuté meče, které mohou diváci vidět v některých scénách, byly na aukci filmových předmětů prodány za 100 amerických dolarů. (Jimmy15)
- V mnoha záběrech se po boku britských jednotek objevují také jednotky egyptské. Sůdán totiž spadal pod egyptské chedivství, vazalský stát upadající Osmanské říše. Egypt od 70. let 19. století začal prohlubovat svou závislost více na Velké Británii, která měla silný vliv především v Káhiře a závislost na Osmanské říši se tak stávala čím dál více formální. Mahdího sjednocené pouštní kmeny tak stály proti Britům, Egypťanům i Turkům. (stefji)
- Film se dostal do kin až po dvou letech po natočení a nevydělal ani čtvrtinu svého rozpočtu. (Aknah)
Reklama