Reklama

Reklama

Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (294)

Deimos 

všechny recenze uživatele

TV/// Obsazení 10/10 Děj 10/10 Hudba 7/10 Efekty 8/10/// +příběh, námět, Al Pacino a jeho herectví, režie a taky Evan Rachel Wood jako fantastická dcerka -no původně jsem myslel, že to bude více sci-fi, ale to zas tak nevadí/// Jsem nesmírně uchvácen. To je po dlouhé době první film, u kterého jsem před televizí stál a nemohl se od děje odtrhnout. (A to jistě uznáte, že když ČT1 nedává ve filmu reklamy, může to být do jisté míri problém .-)). Prostě fantastické. Rozhodně však nesmíte uvažovat nad tím, jak Al Pacino pracuje s počítačem a nebo jak se mu daří režírovat s celím štábem bez účasti hlavní herečky, aniž by do toho byl někdo zasvědcen. Od režiséra je to však provotřídní mystifikace a v každém ohledu nahlodává zajímavé téma. Tento film mě překvapil a vyhrál to u mě./// Celkem 90%/// ()

Pepinec 

všechny recenze uživatele

Když večer usínám, občas si se zavřenými oči představuji, že mám ve sklepě zamčeného něco takového. Virtuální svět s virtuální královnou, což ve spojení znamená virtuální život. Andrew Niccol skvěle vystihl moment, kdy se člověku může vše zbortit. Nemyslím si, že by v dnešním světě platilo pořekadlo "lež má krátké nohy", je však příjemné alespoň na chvíli doufat. ()

Reklama

Ilicka 

všechny recenze uživatele

Výborný Al Pacino jako šílející režisér Taransky a v každém záběru krásná Winona Riderová coby dokonalá herečka SIMONE hrají pod taktovkou satirika Andrew Niccola, režiséra zodpovědného za Obchodníka se smrtí. Tentokrát se kritizuje filmový průmysl, přidušený komercí, kulty osobnosti a nezničitelnost popkulturních ikon. Závěr podobně jako u Obchodníka je velmi děsivý, když zbožňovaná avšak neživá SIMONE s imaginárním dítětem Taranského ovládaná jeho ženou a dcerou oznamuje počátek své politické kariéry. ()

Boogeyman 

všechny recenze uživatele

Jako obyčejná komedie s klasickým humorem to rozhodně neuspěje! Vtípků k zasmání by tu bylo žalostně málo! Síla filmu spočívá v téměř dokonalé satiře a alegorii na bulvár, média a Hollywoodskou filmovou mašinérii! V tomto ohledu je film perfektní a spousta narážek přímo zahřeje u srdce (vymyšlené dětství, snaha zničení Simoniny kariéry vyvolá mnohem větší ohlas => pokud tě chtějí, tak jdou slepě za tebou, snahou o Simoninu fotku novináři poráží stoly až skončí v bazénu.....). Díky těmto "vychytávkám" lze odpustit (jasně úmyslné) zjednodušení Simoniny technické stránky, kdy její ovládání zde nemá nejmenší podobnost s možnou skutečností! Samotná Simone je jako virtuální postava také dokonalá - a to dokonalá doslova, bez vady, která by jí dodávala osobitost - což je další narážka na dnešní Hollywood! Když se jí osobnosti dostane, tak to fanouškům nevadí! Al Pacino je skvělý herec, ale po celou dobu jsem se nemohl zbavit dojmu, že do této role se příliš nehodí a že by v ní lépe vynikl Robin Williams! 7/10 ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Nejsem si jistý, nakolik měl Niccol tu alegorii promyšlenou, nakolik se do ní sám projektuje jako autor, ale nakonec si stejně podrazí nohy. A ačkoli jsem se bavil u narážky na Andreje Tarkovského (hrdina se jmenuje Viktor Taransky), taky nevím, jestli mu chtěl vzdát hold, anebo si utahuje z jeho hlubokomyslného artificiálního stylu. Každopádně ty analogie mezi uměním (art) a umělostí (artificiality), proklamované teze o autonomii umění, kde jsou nedůležití herci, a vůbec ono téma totální manipulace ve jménu svobody vyjádření, dostávají v digitální éře celkem dráždivou příchuť. Dráždí to ale jen intelekt, ne emoce, takže se nelze divit, že ten film je tak chladný. ()

Galerie (77)

Zajímavosti (7)

  • Za záverečnými titulkami následuje ešte potitulková scéna. (ad0lph)
  • Vo filme môžeme viackrát počuť melódiu piesne "Adagio for Strings", ktorú hlavná postava použila do svojej snímky Východ a západ Slnka. (Greenpeacak)

Reklama

Reklama