Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Al Pacino, Rachel Roberts, Catherine Keener, Winona Ryder, Jay Mohr, Daniel von Bargen, Evan Rachel Wood, Jeffrey Pierce, Adrian R'Mante (více)Obsahy(2)
Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (294)
Mně se hrozně líbí, když si Američani dělají legraci z Hollywoodu. Tady to sice není o násilí a problémech, které způsobují rádoby hvězdy jako ve filmu Co se vlastně stalo, ale spíš o tom, jak to vypadá, když se v Hollywoodu točí umění nebo se na scéně objeví herečka, která je nejenom nádherná, ale také umí hrát a má cit pro zvířátka. V jednom svém filmu dokonce žere z koryta s prasaty a pak se v davu prasat ztratí. ()
Čím dál aktuálnější a hrubě nedoceněná. Niccol chytře útočí na víc rovinách (digitalizace, divácká povrchnost, komerce) a všechny mu vychází a napodruhé jsem konečně mohl ocenit i jeho trademarkové vychytávky, aneb starý káry a žlutý filtry. Ideální kontrast s tím, jak strašidelná tahle potenciální budoucnost je. Přijde vážně čas, kdy se ve filmech bude digitálně upravovat a vylaďovat každá pitomost a štáby zleniví, jelikož se všechno dodělá v postopro? Počkat, on už vlastně přišel... ()
Strašně moc stupidní film. Niccol nad sebou potřebuje dozor, jako když Weir z jeho scénáře udělal geniální Truman Show. Ale sám o sobě je buď hloupý, nebo si myslí, že jsou hloupí všichni jeho diváci. Nebo kombinace obojího, co já vím. Simone každopádně nefunguje, její konstrukt existuje jen při ignorování elementární logiky, a navíc Niccol selhává i na metaúrovni, když nejspíš omylem zesměšňuje artovou kinematografii, kterou očividně příliš nechápe. ()
Jak jsem Simone viděl, hned jsem si vzpomněl na snímek Tintinova dobrodružství. Protože tohle je prostě budoucnost Hollywoodu a Andrew Niccol tímhle snímkem trošku předběhl dobu i když trošku očekávanou. Mám rád, když si někdo z Hollywoodu dělá srandu a Niccol si tu srandu dělal celou stopáž. Chce to asi odvahu. ()
Režisér Viktor Taransky a jeho pixelová diva, která ohromila mediální bezkontakotvý svět. Andrew Niccol natočil vizuálně bravurní podobenství o umělecké krizi, o nelítostném světě filmu a především o nekonečné moci médií. Výborný je Al Pacino a stejně i pseudointelektální rádobyumělecké filmové bláboly, kterými se jako režisér prezentuje. Bezpochyby narážka na evropskou tradici "náročného" filmu, což dokazuje i jeho příjmení - Taransky. Křestní jméno Viktor zase odkazuje k jinému velkému tvůrci, Viktoru Frankensteinovi. ()
Galerie (77)
Photo © 2000 New Line Cinema
Zajímavosti (7)
- V rámci propagační kampaně k filmu se objevilo tvrzení, že Simone (Rachel Roberts) je fotorealistická počítačem vytvořená osoba. Současně byly také vytvořeny webové stránky dalších fiktivních filmů, ve kterých údajně Simone hrála. (Caaslav)
- Mary J. Blige propůjčila svůj hlas pro koncertní vystoupení Simone. (JaqenHghar)
- Režisér Andrew Niccol se později s Rachel Roberts, představitelkou Simone, oženil. (Caaslav)
Reklama