Režie:
Andrew NiccolScénář:
Andrew NiccolKamera:
Edward LachmanHudba:
Carter BurwellHrají:
Al Pacino, Rachel Roberts, Catherine Keener, Winona Ryder, Jay Mohr, Daniel von Bargen, Evan Rachel Wood, Jeffrey Pierce, Adrian R'Mante (více)Obsahy(2)
Viktor Taransky je režisér, scenárista a producent, kterého v poslední době pronásleduje pořádná smůla. Jeho poslední film byl propadák, teď mu utekla hvězda jeho nového filmu, rozmazlená Nicola. Viktor rozmary herců nesnáší, proto by se bez ní klidně obešel, jenže studio se obává pomsty herečky, a tak raději zruší smlouvu jemu. Zatímco si Viktor vyklízí kancelář, nabízí mu neznámý muž možnost využít "umělé herce". Zničený režisér mu nevěnuje velkou pozornost. Po několika měsících je mu doručen od neznámého balíček s harddiskem a speciálním programem, v němž počítačem simulovaní herci vypadají jako skuteční. Viktor si vybere simulaci číslo jedna, étericky krásnou Simone, kterou obsadí do hlavní role a natočí s ní film za své peníze. A pak se stane něco nečekaného, z jeho nového snímku je obrovský divácký hit a z neznámé herečky superhvězda... (oficiální text distributora)
(více)Videa (1)
Recenze (292)
Mně se hrozně líbí, když si Američani dělají legraci z Hollywoodu. Tady to sice není o násilí a problémech, které způsobují rádoby hvězdy jako ve filmu Co se vlastně stalo, ale spíš o tom, jak to vypadá, když se v Hollywoodu točí umění nebo se na scéně objeví herečka, která je nejenom nádherná, ale také umí hrát a má cit pro zvířátka. V jednom svém filmu dokonce žere z koryta s prasaty a pak se v davu prasat ztratí. ()
Nejsem si jistý, nakolik měl Niccol tu alegorii promyšlenou, nakolik se do ní sám projektuje jako autor, ale nakonec si stejně podrazí nohy. A ačkoli jsem se bavil u narážky na Andreje Tarkovského (hrdina se jmenuje Viktor Taransky), taky nevím, jestli mu chtěl vzdát hold, anebo si utahuje z jeho hlubokomyslného artificiálního stylu. Každopádně ty analogie mezi uměním (art) a umělostí (artificiality), proklamované teze o autonomii umění, kde jsou nedůležití herci, a vůbec ono téma totální manipulace ve jménu svobody vyjádření, dostávají v digitální éře celkem dráždivou příchuť. Dráždí to ale jen intelekt, ne emoce, takže se nelze divit, že ten film je tak chladný. ()
Andrew Niccol je patlat. Přijde s originálním námětem, ze kterého se mu podaří vymlátit nekolik podnětných myšlenek a zajímavých nápadů, ale nakonec ho stejně utopí v nepřesvědčivém zpracování a zbytečně naivním obalu. V Simone se mu to nepřihodilo poprvé, ani naposledy. Balancování mezi alegorickou vážnou sci-fi a bláznivou komedií se mu zkrátka nepodařilo ustát. V jednotlivostech slušné, ale celkově je S1m0ne prostě blbost no. Škoda. ()
Skvělá komedie o mašinérii Hollywoodu s vytříbeným smyslem pro ironii. Z režiséra slabých filmů se díky jedné "hezké tvářičce" stane hvězdný režisér, který stojí v pozadí úspěchu svého objevu. Lidi po ní šílí, i když jí neviděli. Lidé dělají, že jí potkali, i když neexistuje... Černá komedie Andrew Niccola navazuje na výborné sci-fi Gattaca a dokazuje, jak je Niccol skvělý,i když nekomerční režisér. Každý jeho film je jedinečný, často kritizující současnou nebo budoucí společnost a své herce vede k velmi dobrým výkonům. ()
Mě ta alegorie přišla absolutně dokonalá. Reálná. Mrazivě současná. Vtipná. Všechny ty narážky byly u mě velmi funkční. Typickým příkladem zbytečnosti, nad kterou někteří hloubají, jsou různé technické nepodstatnosti při manipulaci s počítačem. Jak může něčí hodnocení při sledování takového snímku tohle ovlivnit? Nechápu... ()
Galerie (77)
Photo © 2000 New Line Cinema

Zajímavosti (6)
- Režisér Andrew Niccol se později s Rachel Roberts, představitelkou Simone, oženil. (Caaslav)
- Mary J. Blige propůjčila svůj hlas pro koncertní vystoupení Simone. (JaqenHghar)
Reklama