poster

Okno do dvora

  • USA

    Rear Window

  • USA

    Alfred Hitchcock's Rear Window

  • Slovensko

    Okno do dvora

  • Kanada

    Rear Window

  • Nový Zéland

    Rear Window

  • Irsko

    Rear Window

  • Velká Británie

    Rear Window

  • Austrálie

    Rear Window

  • Velká Británie

    Alfred Hitchcock's Rear Window

Mysteriózní / Thriller

USA, 1954, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Morien
    ***

    (1001) Ty neustálé zatmívačky! Příliš okaté ukončení obrazu, příliš málo času na rozeznění pocitu. Nad pohyblivými rozhledy z okna se pousměji, ale chybí mi gradace, napětí, nějaké odlišení od formálního cvičení. Když jsem viděla, že Grace Kelly hrdinu políbila rty natřenými výraznou rudou rtěnkou a na jeho tváři po nich nezůstaly žádné stopy, tak jsem se musela zabavit představou, že její figuru nikdo jiný než hlavní hrdina nevidí a že je to duch, který ho pomáhá strážit před pocitem bezmoci poté, co se jeho naivní pohled na dobrodružný svět z odstupu přes foťák začal hroutit, a co si uvědomil, že je malý chlapeček uvězněný v těle starého muže, po jehož smrti se na světě nic nezmění. Jimmy Stewart je totiž ve své roli velmi úsměvný a v jeho klatě modrých očích mi chybí jiskra inteligence nebo nějaké vědomé přítomnosti. Kdyby se tak tvůrci nezaobírali zaváděním tekoucí vody do všech fiktivních studiových bytů a raději se soustředili na to, aby ten vesmír vypadal skutečný i na plátně.(16.3.2015)

  • ripo
    ****

    Že je Hitchcock Majster, dokazuje i týmto filmom .... Je to vlastne psychologická hra na sledovačku, kde sledujeme len pantomímu bez slov, a význam činov si musíme domýšľať. A o to tu ide. Domýšľať si vraždu, samovraždu, milenecké orgie, či hádku.... alebo je to trochu inak .....? Napätie v Okne do dvora sa dá cítiť až v druhej polovici filmu. Škoda , že to nie je od začiatku .... BTW, nepochopil som, ako sa môže taká bohatá a distingvovaná slečna až tak "vnucovať", bez toho, aby nahnevane netresla dverami bytu muža, ktorý o ňu nestojí z dôvodu veľkých "sociálnych rozdielov"(17.11.2005)

  • Epistemolog
    ****

    Alfyho 4tá nominace na Oskara a zároveň jeden z nejlepších filmů odehrávajíc se na jedné scéně. Podobně jako v PROVAZu obsadil Alf svého dvorního herce Stewarta a chtěl nejdříve točit v lokalitě Greenwich Village, ale nakonec zbudoval ozvučněnou scénu v Paramountu. 2 měsíce se stavěly obytné domy za 75 000 dolarů a vybavit byty nábytkem odpovídajíc charakteru jejích obyvatel. Problém bylo osvětlení, po vyřešení problému bylo horko na place neúnosné. Alfy kontroloval i ty nejmenší detaily. Když se točila scéna s G. Kelly v průsvitné košilce, Alfy jí sjel pohledem a řekl: ¨Ta podprsenka nevypadá moc dobře, budeme tam muset něco přidat.¨ Nakonec si vycpávky nevzala, ale jen s kostýmérkou provedla menší úpravy a když vkráčela na scénu Alfy spokojeně prohodil: ¨No vidíte, jaký je to snimy rozdíl!¨ Film jenž se stal trhákem stál milión dolarů, ale vydělal desetinásobek!! Získal Oskara ve čtyřech kategoriích (režie, scénář, kamera a zvuk). Roli skladatele z protějšího bytu si zahrál skutečný skladatel R. Bagdasarian...schválně jestli poznáte cameo Alfyho v tomto filmu :-)(8.10.2011)

  • RHK
    ****

    Jeden ze 100 filmů, které musíte vidět, než umřete. Jeden z 500 největších filmů všech dob časopisu Empire. Celosvětově divácky úspěšný film. Hitchcockem skvěle natočená detektivka, jen z pohledu fotografa sedícího u okna svého bytu s nohou v sádře. Hrdina (jako vždy skvělý James Stewart) má naštěstí zasádrovanou jen nohu, ne mozek, a tak se mu možná podaří usvědčit souseda z vraždy. Trailer: http://www.csfd.cz/film/4386-okno-do-dvora/videa/(12.12.2011)

  • Gilmour93
    *****

    „Are you interested in solving this case or in making me look foolish?“ - „ Well, if possible, both...“ Nač šmírovat v protějším okně zcela nahou sousedku s pohupujícími se čtyřkami, jak smyslně lízá nanuk válcovitého tvaru, když mnohem vzrušující je jiná vyhlídka. Vyhlídka na vraždu.. Hitch se tentokrát rozjíždí z kopce pozvolněji, ovšem jakmile se zatěžká ironií, břitkým humorem a voyeurským napětím, letíc jako střela se zastaví až o druhou sádru dřímajícího Jamese Stewarta a jeho děvče Pátek se v "povinné četbě" může zase poklidně vrátit od Himalájí k Harper´s Bazaaru.. Ostatně, co se jí týká, slyšel jsem příběh a já tomu věřím, že na konci zimy roku 1929 se v jednom filadelfském baru potkali Šarm s Elegancí. Přeletěla jiskra, on ji pozval k sobě, vyspali se spolu a za devět měsíců přišla na svět Grace Kelly.. A kampak se nám poděl MacGuffin? Že by to bylo ono pejskovo tajemství v záhonku? V odborných kruzích se povídá, že tam byla zakopána hlava skladatele Franze Waxmana, jediného skřípajícího kolečka v tomhle jinak perfektně namazaném stroji..(6.9.2011)

  • - Alfred Hitchcock se ve snímku objeví jako muž, který přetáčí hodiny v bytě klavíristy. (HellFire)

  • - Téměř všechny záběry vznikly v Jeffově bytě. James Stewart, který Jeffa hraje, je v každé scéně filmu. (Kulmon)

  • - Ve studiu byly nainstalovány čtyři druhy osvětlení, které navozovalo atmosféru rána, odpoledne, stmívání a noci. (M.B)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace