poster

Okno do dvora

  • USA

    Rear Window

  • USA

    Alfred Hitchcock's Rear Window

  • Slovensko

    Okno do dvora

  • Austrálie

    Rear Window

  • Irsko

    Rear Window

  • Nový Zéland

    Rear Window

  • Kanada

    Rear Window

  • Velká Británie

    Rear Window

  • Velká Británie

    Alfred Hitchcock's Rear Window

Mysteriózní / Thriller

USA, 1954, 112 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • betelgeuse
    ****

    OKNO DO DVORA je dokonalý film, všechno (každá věta dialogu, každý stylistický prostředek, každý prvek narativní struktury) v něm má svůj význam, odkazuje k záměru celku, přesto jsem s ním měl opět drobnou potíž, zejména po dramatické stránce (hrdina a padouch oddělení po většinu filmu zdánlivě nepřekonatelnou propastí mezi voyerem a jeho objektem); ani tolik zmiňovaná Hitchcockova mravní přísnost mi nepřipadá zvlášť zajímavá, pokud není bezprostředně zabudována do zápletky jako dynamický dějový prvek (koho v dnešní době zajímá etika šmíráka?). Troufám si ale říct, že na potřetí bude zase o kus líp, Hitchcock byl neskutečně hluboký filmař, i když by to jeden na základě žánrů a zápletek jeho filmů neřekl...(7.1.2008)

  • Hrabka
    ***

    V 50. letech to byla určitě pecka, nic moc jiného taky nebylo, že... Ale koukat na to 60 let poté, to už to člověka tak nedostane. Bohužel. Film je sice dosti pomalý, ale působí tajemně, což se mi na něm líbilo, ale se závěrem jsem čekal něco velkolepějšího, nějaký lepší vyústění, zajímavější pointu... Takhle to prostě musím hodnotit, jak hodnotím, není to prostě z mýho pohledu žádná bomba na 87%. A člověk to fakt nemůže hodnotit z pohledu diváka 50. let, to prostě nejde. Sorry. 70%(8.7.2013)

  • Epistemolog
    ****

    Alfyho 4tá nominace na Oskara a zároveň jeden z nejlepších filmů odehrávajíc se na jedné scéně. Podobně jako v PROVAZu obsadil Alf svého dvorního herce Stewarta a chtěl nejdříve točit v lokalitě Greenwich Village, ale nakonec zbudoval ozvučněnou scénu v Paramountu. 2 měsíce se stavěly obytné domy za 75 000 dolarů a vybavit byty nábytkem odpovídajíc charakteru jejích obyvatel. Problém bylo osvětlení, po vyřešení problému bylo horko na place neúnosné. Alfy kontroloval i ty nejmenší detaily. Když se točila scéna s G. Kelly v průsvitné košilce, Alfy jí sjel pohledem a řekl: ¨Ta podprsenka nevypadá moc dobře, budeme tam muset něco přidat.¨ Nakonec si vycpávky nevzala, ale jen s kostýmérkou provedla menší úpravy a když vkráčela na scénu Alfy spokojeně prohodil: ¨No vidíte, jaký je to snimy rozdíl!¨ Film jenž se stal trhákem stál milión dolarů, ale vydělal desetinásobek!! Získal Oskara ve čtyřech kategoriích (režie, scénář, kamera a zvuk). Roli skladatele z protějšího bytu si zahrál skutečný skladatel R. Bagdasarian...schválně jestli poznáte cameo Alfyho v tomto filmu :-)(8.10.2011)

  • novoten
    ****

    Kdysi dávno první setkání s mistrem napětí, nesmrtelnou Stewartovou chlapáckostí a krásou spanilé Grace. Nervózní chvilky sice gradují nečekaně pomalu a čekání na další vyvrácený důkaz se po chvíli trochu omrzí, ale ve finální půlhodině rozehraje Hitch takové drama, že výtky k tempu zapomínám daleko za sebou. Díky nervydrásajícímu finiši ve mně tenhle pohled z okna zůstal natrvalo.(6.1.2006)

  • Morien
    ***

    (1001) Ty neustálé zatmívačky! Příliš okaté ukončení obrazu, příliš málo času na rozeznění pocitu. Nad pohyblivými rozhledy z okna se pousměji, ale chybí mi gradace, napětí, nějaké odlišení od formálního cvičení. Když jsem viděla, že Grace Kelly hrdinu políbila rty natřenými výraznou rudou rtěnkou a na jeho tváři po nich nezůstaly žádné stopy, tak jsem se musela zabavit představou, že její figuru nikdo jiný než hlavní hrdina nevidí a že je to duch, který ho pomáhá strážit před pocitem bezmoci poté, co se jeho naivní pohled na dobrodružný svět z odstupu přes foťák začal hroutit, a co si uvědomil, že je malý chlapeček uvězněný v těle starého muže, po jehož smrti se na světě nic nezmění. Jimmy Stewart je totiž ve své roli velmi úsměvný a v jeho klatě modrých očích mi chybí jiskra inteligence nebo nějaké vědomé přítomnosti. Kdyby se tak tvůrci nezaobírali zaváděním tekoucí vody do všech fiktivních studiových bytů a raději se soustředili na to, aby ten vesmír vypadal skutečný i na plátně.(16.3.2015)

  • - Denní světlo nahrazovalo tisíc obloukových lamp. Štáb byl tak schopen měnit noc za den v průběhu necelých 45 minut. (džanik)

  • - Ve své době byla scéna k filmu největší vnitřní scénou studií Paramount. (džanik)

  • - Jeffův byt byl ve skutečnosti v úrovni ulice. (Kulmon)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace