Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (Cinemart)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Othello 

všechny recenze uživatele

Nejlepší díl trilogie. Stále ale naprosto nekoherentní binec plný zbytečných scén, nevyřčených motivací, nepochopitelných postav a, v tradici této tvůrčí dvojice, šíleně nezvládnutých dialozích. K trilogii Zahradnictví mám dvě teorie proč vypadá, jak vypadá. K první mě táhnou mnohé očividné formální chyby, zejména ve střihu. Často se stříhá později než by mělo, občas zase dříve. Nezvládají se znázornit časové předěly. Zničehonic se mezi dvěma interiérovými scénami objeví záběr jak protagonisté jsou ve Stromovce, z kterého vůbec není poznat, co nám má vlastně říct. V takhle dobře zafinancovaném filmu bych nečekal, že se na kraji záběru objeví druhá kamera nebo, že si někdo nevšimne mikrofonu sjíždějícího do rámu. Z toho mám pocit, že Hřebejka to někdy v rané fázi reálně přestalo bavit a snažil se s tím strávit co nejméně času a čím déle produkce trvala, tím více byl myšlenkama jinde. Na postprodukci se pravděpodobně už vůbec nedostavoval. Druhé teorii nahrává ta určitá odlidštěnost, figurkovitost a neživost celé trilogie. Je docela dost možné, že za ní totiž stála umělá inteligence, do které jako referenční rámec byly nahrány všechny (VŠECHNY!) dosavadní Hřebejkovy filmy a na základě toho měla vytvořit vlastní film. Jsou tam ty snahy o poetické momenty, o absurdnost všednosti, je tam ta obžaloba lidské malosti, drobné odvahy, silná gesta, tragédie i smířlivost. Ale jakoby to bylo chladnokrevně seskládáno jenom na bází těchto buzzwordů. Přiblblá, leč sympaticky intimní scéna, kdy se dvojice dává po telefonu zase dohromady, je okamžitě zničena tím, že dívka musí vyběhnout z pošty a začít tančit v ulicích. Stejně přiblblá, ale potenciálně celkem roztomilá scéna, ve které celá rodina zjistí, že jejich dcera je ještě nevinná, protože bezelstně nafoukla prezervativ jako balónek, takže si s ním všichni úlevně pinkají, je degradována tím, že to musí být všechno řečeno nahlas. A teď mi ještě dochází - proč se s ním prve vlastně rozešla? Ježiši nebylo to doufám kvůli tomu, že se poté, co vyslechla tetinu historku, lekla, že může vagínou v sobě šprajcnout penis přítele, že ne? Ježkovy oči, teď když nad tim přemýšlím, tak to bylo kvůli tomu. Nééééé. ()

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejvydařenější část této trilogie, důstojný následovník (ve skutečnosti ale prequel) Pelíšků. Byl tady příběh, bylo tady drama, byl tady vtip, Petr Jarchovský tady dokázal výborně vystihnout charaktery, které odnesl čas, díky čemuž se jednalo skutečně o výlet do nedávné dávné minulosti, neubránil jsem se dojetí - líbilo se mi to opravdu moc! Je velká škoda, že si tvůrci nedali větší práci s prvním dílem, a že nám další filmy neservírovali s odstupem, dejme tomu, dvou let- mohla z toho být filmová událost. Takhle nás otrávili Rodinným přítelem a dalším dvěma podstatně lepším filmům už dal šanci jen zlomek diváků. Ze samotného Nápadníka se podle mě může stát filmová klasika, mimo jiné i díky Martinu Fingerovi, který odvedl prvotřídní práci a vůbec bych se nedivil, kdyby si z natáčení odnesl pár srdečních příhod. Jednu si z filmu odnáším i já, je jednoznačně pozitivní a žádné nebezpečí mi kvůli ní nehrozí, byť se mi z toho nečekaně příjemného zážitku výrazně zrychlil tep. ()

Reklama

adelina8 

všechny recenze uživatele

Nejlepší z celé trilogie, nejvíce se blíží původním Pelíškům. Předchozí díly jsou lehce utahané a dost ponuré. I když se děj odehrával v nelehké době, Pelíšky to daly s lehkostí a vtipem, což se o prvních dvou nedá říct. Prostě působí jako dvě samostatné jednotky a člověk by si je ani s legendárními Pelíšky nespojoval. Chápu, že původní film nikdo nikdy nepřekoná a natočit prequel byla dost nevděčná výzva, nicméně třetí díl se povedl a je škoda, že se v podobném duchu nenatočila celá trilogie. Musím ještě vyzdvihnout výkon Martina Fingera, ten byl neskutečný! Bála jsem se, aby se z Kodeta nestala trapná parodie, ale bylo to geniální. ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Je dobře, že JH & PJ stihli na konci filmu věnování nedávno zesnulému Petrovi Šabachovi. Jinak ty filmy divákovi moc nedají, vědí sice, co se stalo před Pelíšky, občas se zasmějou, dojmou i zavzpomínají, kamera a herecké výkony nejsou špatné, ale hlubšího smyslu aby pohledal. Snad Jarchovskému tahle osobní autoterapie k něčemu byla. A jo, Anna Fialová je nádherná herečka!! ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Divácky jednoznačne najprívetivejší diel trilógie. Depresiu predchádzajúcich počinov vystriedala dobrá nálada, hromada cool hlášok (Jindra rulez) a humor, ktorý máme od Hřebejka najradšej. V konečnom dôsledku veľmi príjemna romantická komédia, ktorá poteší aj keď ste predchádzajúce diely nevideli alebo vám neprirástli k srdcu. Fialová k sežrání. 8/10 ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Sabina Remundová (vdova Marie zvaná Mařči) se ve filmu poprvé objevuje až ve 49. minutě a zesnulý rodinný přítel MUDr. Jiří Erben (Ondřej Sokol) se ke konci filmu mihne jen na pár vteřin. (noelcoward73)
  • Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Duoscop)
  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)

Reklama

Reklama