Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

marhoul 

všechny recenze uživatele

Z posledního dílu Zahradnictví je Pelíškovská nálada cítit nejvíce. To ocení zejména skalní fanoušci oblíbeného filmu. Já k trilogii přistoupila trošku jinak. Zajímalo mě, jaké události decimovaly rodinu v letech před rokem 1968. Z postavy Jiřího Kodeta mě vždycky mrazilo. Okolí se smálo a mně bylo všelijak. Říkám si, že takhle nedopadne člověk pro nic za nic. Dnes jsem ráda, že jsme mohli nahlédnout do minulosti a trošku lépe pochopit. V Nápadníkovi je Martin Finger excelentní!!! Jiří Kodet by se jistě divil, jaký pan herec nám tady vyrostl. :-) Anna Fialová je kočka k nakousnutí, tu slečinku musí milovat prostě každý! Herecké výkony všech, kteří se na trilogii podíleli jsou citlivé a krásné. Sestry v podání Ani, Gábiny a Kláry neměly chybu. Stejně tak sourozenecké kvarteto Finger, Dobrý, Remundová, Krobotová. A ještě Kužel. (Ano, David Novotný bude vždycky Kužel...) Tak Kužel mě dojal, až k slzám. Kamera, hudba, scénář i režie... S chutí se na celou trilogii podívám opakovaně... a pak si dám Pelíšky, u kterých se už nebudu nikdy tolik smát... ()

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Tato Hřebejkova trilogie, jejíž proma a následně i samotné premiéry nás provázely celým loňským rokem, je spíše jakýmsi experimentem směsice vícera žánrů, než kvalitně odvedenou filmařinou, kterou si kdysi odbyl v údajně souvisejících Pelíškách. Ale přes všechny nesváry, které v celkovém měřítku mírně převažují nad superlativy, je Zahradnictví ryze odpočinkovou záležitostí, která by byla ale smrtící pastí, kdyby se jí divák rozhodl zhlédnout v jedné rovině. Tam, kde Rodinný přítel stavěl na melancholii, pomaloučkém budování postav a hlavně dětském pohledu na život v Protektorátu, se dvojka vydala už více rizikovějším směrem, který ukázal pěknou tuhost celého příběhu. Ale jak u Ondry Sokola, tak u Jiřího Macháčka, jsem si po nějaké chvilce odmyslel jejich komické přirozenosti a nechal se vtáhnout do příběhu jejich dané postavy. No a Nápadník? To je pěkně vyhlazený závěr jedné rodinné ságy, která za celých zobrazených 20 let nabídla spousty skvěle zahraných charakterů i pár těch, které (hlavně od teď) vyloženě nemusím. Finger možná svou roli zahrál důstojně, mravy, které se ale pravděpodobně dříve držely mezi otci a dcerami mi lezou krkem i obecně, a tak mi příšerně vadily i ve filmu. A právě tohoto herce si nedokážu představit s upřímným sympatickým úsměvem na tváři v klasickém životě. ()

Reklama

silentname 

všechny recenze uživatele

Posledný diel série "Zahradníctvi: Nápadník" je jednoznačne najvtipnejšou časťou z tejto trilógie. Sú tam dobré momentky, zasmial som sa skutočne asi najviac, ale súčasne čo tento film pre mňa asi najviac brzdí je fakt, že v rámci príbehu to na mňa neurobilo moc dojem. Pôsobí to veľmi klasicky, všedne a neprináša to nič reálne nové. Vieme kam to bude smerovať, vieme čo sa udeje a je to staré. Ku kreditu tohto filmu dokázal zboriť pár klišé, ktoré sa udiali počas minulých filmov a myslím tým aj jeho kultové pokračovanie. Nikto v tomto filme nezomrie, neskončí sa smutne a mám pocit, že sa snaží byť viac niečím samostatným. Myslím si, že človek si to môže pozrieť samostatne a môže sa v tom celkom orientovať. Musím ale priznať, že Jindřich je v tejto časti asi absolútne najviac nestráviteľný. Jeho monológy sú otrasné, jeho myšlienky ma neberú a niektoré scénky sú tu tak nasilu, že som si ich vôbec nevedel užiť. Som rád, že som film videl, no nemyslím si, že by som sa k nemu vrátil. Osobne si naozaj myslím, že najlepším dielom bol práve nedávno hodnotený "Dezertér". Tam som sa dokázal asi najviac zaujímať o osudy týchto hrdinov. Plus si stále hovorím, že mojou najobľúbenejšou postavou bol doktor Jiří Erben, ktorého hral Ondřej Sokol. V tomto filme nie je nič, čo by ma vyslovene štvalo (až na tie klišé), ale nie je to ani film, ktorý by som dokázal výrazne doporučiť. Najlepšie momentky si vychytá Jindřiška, je tu skvelá scénka s telefonátom a zase bude mať veľkú rolu aj Mariin luster po maminke. A humor je naozaj dobrý. Ostatné akosi pre mňa okey, no nič také, čo by som mohol výrazne odporúčať. Ak ste zvedaví, čeknite si film, no nemyslím si, že je to veľká sláva. Hodnotenie: C+ ()

Rockerman 

všechny recenze uživatele

Z této trilogie je pro mne nejlepší Dezertér. Nápadník je zhruba na úrovni Rodinného přítele. Cholerik Martin Finger jako Jindřich směle konkuruje Jindřichovi v podání Jiřího Kodeta z Pelíšků. Jinak je to trochu otřepané téma o rodičích, kteří nejlépe ví, co je pro jejich děti nejlepší a koho si mají či nemají vzít. Ambice, které tato minisérie měla, jako prequel Pelíšků nebyla naplněna, ale úplný propadák to zase není. ()

Faila 

všechny recenze uživatele

Mám raději drama a komedie než romantiku, asi i z toho důvodu se mi tento díl líbil z celé série nejméně. Navíc jej chápu spíš než jako ukázku toho, co se tehdá dělo, jako prequel k Pelíškům. Nakonec ale nebyl Nápadník tak strašný a hloupý, jak jsem se bála. Vlastně to bylo docela milé a sympatické. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)
  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)

Reklama

Reklama