Reklama

Reklama

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko Zahradnictví: Velké manévry (více)
Trailer

Obsahy(1)

Filmová trilogie Zahradnictví se skládá ze tří samostatných filmů odehrávajících se na pozadí nejdramatičtějších období minulého století a časově předchází oblíbenému snímku Pelíšky (1999). Vypráví o třech rodinách: rodině leteckého radiotelegrafisty, rodině majitele kadeřnického salonu a rodině majitele zahradnictví. Obsáhne 20 let života postav, které musely v těchto pohnutých časech prožít nejlepší léta svých životů. Nápadník se odehrává na konci 50. let a vypráví o rodinných vztazích poznamenaných válkou a komunistickým převratem. S tragikomickým nadhledem vykresluje generační střet mezi předválečnou a poválečnou generací. Nápadník je romantickou komedií o představách rodičů, jak by mělo vypadat štěstí jejich dětí. (CinemArt)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (130)

Lachtaan 

všechny recenze uživatele

Tato Hřebejkova trilogie, jejíž proma a následně i samotné premiéry nás provázely celým loňským rokem, je spíše jakýmsi experimentem směsice vícera žánrů, než kvalitně odvedenou filmařinou, kterou si kdysi odbyl v údajně souvisejících Pelíškách. Ale přes všechny nesváry, které v celkovém měřítku mírně převažují nad superlativy, je Zahradnictví ryze odpočinkovou záležitostí, která by byla ale smrtící pastí, kdyby se jí divák rozhodl zhlédnout v jedné rovině. Tam, kde Rodinný přítel stavěl na melancholii, pomaloučkém budování postav a hlavně dětském pohledu na život v Protektorátu, se dvojka vydala už více rizikovějším směrem, který ukázal pěknou tuhost celého příběhu. Ale jak u Ondry Sokola, tak u Jiřího Macháčka, jsem si po nějaké chvilce odmyslel jejich komické přirozenosti a nechal se vtáhnout do příběhu jejich dané postavy. No a Nápadník? To je pěkně vyhlazený závěr jedné rodinné ságy, která za celých zobrazených 20 let nabídla spousty skvěle zahraných charakterů i pár těch, které (hlavně od teď) vyloženě nemusím. Finger možná svou roli zahrál důstojně, mravy, které se ale pravděpodobně dříve držely mezi otci a dcerami mi lezou krkem i obecně, a tak mi příšerně vadily i ve filmu. A právě tohoto herce si nedokážu představit s upřímným sympatickým úsměvem na tváři v klasickém životě. ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Hřebejk a Jarchovský završili svůj epický fail s neutuchající nekompetencí, nicméně to skoro mělo zápletku, takže hurá. Přesto nepochopitelné volby zůstaly nepochopitelnými, nic do ničeho nezapadlo a pořád není jasné, proč se to jmenuje Zahradnictví. Ale trojka každopádně není mimozemská sranda, jen obyčejně špatný film. ()

Reklama

klukluka 

všechny recenze uživatele

Jednoznačně nejvydařenější část této trilogie, důstojný následovník (ve skutečnosti ale prequel) Pelíšků. Byl tady příběh, bylo tady drama, byl tady vtip, Petr Jarchovský tady dokázal výborně vystihnout charaktery, které odnesl čas, díky čemuž se jednalo skutečně o výlet do nedávné dávné minulosti, neubránil jsem se dojetí - líbilo se mi to opravdu moc! Je velká škoda, že si tvůrci nedali větší práci s prvním dílem, a že nám další filmy neservírovali s odstupem, dejme tomu, dvou let- mohla z toho být filmová událost. Takhle nás otrávili Rodinným přítelem a dalším dvěma podstatně lepším filmům už dal šanci jen zlomek diváků. Ze samotného Nápadníka se podle mě může stát filmová klasika, mimo jiné i díky Martinu Fingerovi, který odvedl prvotřídní práci a vůbec bych se nedivil, kdyby si z natáčení odnesl pár srdečních příhod. Jednu si z filmu odnáším i já, je jednoznačně pozitivní a žádné nebezpečí mi kvůli ní nehrozí, byť se mi z toho nečekaně příjemného zážitku výrazně zrychlil tep. ()

chelseaman22 

všechny recenze uživatele

To nejlepší nakonec. Pohodová socialistická komedie á la Vyprávěj, která se celá točí jen a pouze kolem toho, že otčím nechce dovolit své dceři, aby měla sex s mechanikem. Mechanik proto trpí, dcera trpí rovněž (ale pouze duševně, jelikož je čistá jako svatební prostírání a neví, o co vlastně přichází) a otčím je spokojen, že dokázal někoho pořádně nasrat. 76 % ()

dopitak 

všechny recenze uživatele

Naprosto krutý závěrečný díl trilogie, která začala velkým průserem ale skončila (minimálně) herecky na výši. Martin Finger si zařval o Českého lva a nikdo jiný nemá nárok. Jeho postava je tak hnusná a při tom tak lidská, že budete dlouho hledat podobnou. Anna Fialová byla taktéž vysoko, ale její telefonát s Mirkem, to je prostě pecka! Nejsem příznivcem Pelíšků, takže nesrovnávám a vážím si filmu, jemuž technicky nelze nic vytknout (hudba provázející celou trilogii je skvělá, hlavně ta tklivá trubka). O blbých časech se nedají točit krásné filmy, tahle výpověď se mi ale líbí. Takže příště bez Sokola a rovnou jít k věci. ()

Galerie (36)

Zajímavosti (5)

  • Sabina Remundová (vdova Marie zvaná Mařči) se ve filmu poprvé objevuje až ve 49. minutě a zesnulý rodinný přítel MUDr. Jiří Erben (Ondřej Sokol) se ke konci filmu mihne jen na pár vteřin. (noelcoward73)
  • Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)
  • Anna Fialová (studentka Danuška) při rozhovoru se svou matkou Vilmou Rohnovou (Anna Geislerová) řekne, že její otec, invalidní důchodce Jindřich (Martin Finger), jednou řekl o jednom vztahu: „Dávám vašemu vztahu měsíc, maximálně dva.“ Později sám Jindřich řekne: „Bolševik sice ještě kope, ale už mu dochází dech. Dávám mu dva roky, maximálně tři.“ Jedná se o parafráze na Pelíšky (1999), kde otec Kraus (Jiří Kodet) říká: „My s bráchou dáváme bolševikovi rok, maximálně dva.“ (noelcoward73)

Reklama

Reklama