poster

Zahradnictví: Nápadník

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Nápadník

  • anglický

    Garden Store: Suitor

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Romantický

Česko / Slovensko / Polsko, 2017, 113 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pepo
    ****

    Divácky jednoznačne najprívetivejší diel trilógie. Depresiu predchádzajúcich počinov vystriedala dobrá nálada, hromada cool hlášok (Jindra rulez) a humor, ktorý máme od Hřebejka najradšej. V konečnom dôsledku veľmi príjemna romantická komédia, ktorá poteší aj keď ste predchádzajúce diely nevideli alebo vám neprirástli k srdcu. Fialová k sežrání. 8/10(8.11.2017)

  • Pierre
    **

    Bohužel, třetí díl Zahradnictví nedokázal vylepšit rozpačitý dojem z Dezertéra a naopak tu mou rozpačitost ještě utvrdil. Snad doufám, že nevadí, když se v tomto komentáři trochu rozkecám. Hold, ještě mi nikde nebyl věnován na žádném webu prostor pro plnohodnotné recenze, tak musím tady (nadsázka.) Každý díl z trilogie, měl mít svůj oddělený žánr. Jednička měla být melodramatem, dvojka dramatem a trojka už čistou komedií, mířící k Pelíškům. To byl záměr tvůrců, který se nevydařil a série na něm ztroskotala. Jenom jednička naplnila svůj žánr a byla úžasným melodramatem, které nekolísalo mezi žánry, jednoduše něco vyprávělo a evokovalo. Dvojka měla být sice mrazivým dramatem, ale hlavní dramatický oblouk převyprávěla zkratkovitě a z celé stopáže mu věnovala tak 30 minut. Zbytek filmu byla nudná vata, která se pokoušela o jakousi imitaci Pelíšků a otravovala svými pokusy o humor, které rušily a neměly ve filmů původně myšleném, jako komedie, co dělat. Trojka, která měla být myšlená už jako čistá komedie, snad už neměla tím pádem, co zkazit. Jenomže Nápadník zase není komedií. On už vlastně vůbec žádný žánr nemá. Vtipů je tam málo, na to aby mohl být komedií. A většinu humoru navíc tvoří furt ty samé věci, z předchozích dílů (Teta Marčí, strejda Miloš a jeho kaktusy.) A i když se tam objevují některé vážnější prvky (Táborského zhroucení, STB) tak nejsou rozvinuty. Jen vyplní pár minut a jede se dál. Nejzávažnější dějový zvrat v celém filmu (odchod Danušky a Vilmy od Jindřicha), je extrémně nezajímavý, protože divák zná Pelíšky. Tím pádem už ví, že se k němu zase, co nejdřív vrátí. Není tedy nač sledovat. Ze všech třech dílů má navíc film nejhorší střih (ne)střih a dramaturgii (ne)dramartugii.) Je to podobný problém jako u Dezertéra, nebo taky u Svěrákovského Strniště. Film nepůsobí dojmem jednotného filmu. Měl jsem pocit, že sledují spíš různé pásmo na sebe občas méně, občas více navazujících scének, které pojí postavy. Navíc je vždycky ona scéna tak dlouhá, že je úplně divné, když se pak přejde do druhé. Pak další věc. Některé rozhovory jsou extrémně dlouhé. Táhnou se, pouze se v nich tak plká a nejsou nějak upravené či sestříhané. Ačkoliv, nemusím pisálka Františka Fuku (ne proto, že bych ho bral jako konkurenci), zaregistroval jeden velmi zajímavý postřeh. A to že, a některých scénách je vidět, že byly natočeny jako jediný dlouhý nepřerušený záběr, ze kterého byl následně jen kus vystřižen. Na filmu je to pak znát. Mohu říct, že to pak působí úmorné. Pak je ale divné, že to takové zkušené duo jako je Hřebejk s Jarchovským takhle provedou. nešťasně je také v Dezertérovi a Nápadníkova vykreslena postava Jindřicha. Vychází z toho, jak byl vlastně Kodet jedinečný s tím svým osobitým charismatem a dokázal z něho udělat tak sympatickou postavu. Naopak, Fingerovi chybí charisma. Mě připadal po celou sérii zajímavý jak krabice od mléka. A tak Jindřich působí jako pouhý prázdný cynik, bez srdce. Také Mirek je taková nezajímavá postava, kolem které se to točí, ale já bych ji teď ani neodkázal nějak charakterizovat. Vůbec jsem nepochopil, třeba ten jeho krátký rozvod s Bedřiškou. Ale ono takových otazníků zústane po zhlédnutí víc. Jsou zde ale i pozitiva. Hudba Petra Ostrouchova je úplně skvěla a v každém díle jsem se na ni těšil. Fialova se s tou svou roztomilostí na tu roli skvěle hodila. Melíšková, Míčova, Geislerová a i ostatní z předchozích dílů odvedli svůj dobrý standard, na který jsem už jsem byl zvyklý. Jen škoda, že třeba postava komunisty Karla Dobrého, nebyla pro děj nějak využita. Ať už pro nějaké dramatické, nebo humorné scény. A i přesto, že bych nedokázal o filmu říct, že je čistá komedie je zde pár míst kdy jsem se upřímně zasmál. Je škoda, že humor musel být mnohdy trochu oplzlý, ale ten nápad s kondomy mi připadal originální. Jak z nějaké bláznivé francouzské komedie. Tvůrci ho mohli víc roztáhnout a využit. A Remundovou, ačkoliv jsem ji do této série nemusel, jsem si tady vyloženě oblíbil a na její scény pokaždé čekal. Ta její buranská tetka je tak vystížným a zábavným prvkem a u její historky o přirození jsem málem vybuchnul smíchy. I to její ,,Co to tam děláte,´´ na konci mě dostalo. Scéna s rozčíleným Táborským zase měla potenciál na jistý emociální náboj a mohla dát filmu trochu duši. Tvůrci ji ale také nějak nevyužili, což je škoda. Při závěrečných titulcích vám výjde otazník. Film totiž skončí hodně uspěchaně a otevřeně. Řekl bych, až melancholicky (toho plyšáka radši nekomentuji.) Kdybych si měl Pelíšky pustit jako údajnou čtyřku (nadsázka) ztratil bych se. Návaznost pokulhává. Chtělo to ještě čtvrtý díl na dovysvětlení. I když, nevím, nevím. Jestli by měl furt tak podprůměrnou kvalitu až ne. Já jsem sérií jako celek zklamán. Nadšený jsem vážně jenom z prvního dílu. Ten je prostě úžasným melodramatem a to mi nikdo nevymluví. Ale další vážně ztroskotali, na tom, že nemají žánr a své uchopení. Výjde z nich tedy dojem: Neurazí, ale ani nenadchne. A to je prostě málo. Pak se není čemu divit, že kritici dávají procenta, jáka dávají. I když Rodinný přítel, je ten poslední film, co bych kritizoval. Z celé série mu zústane do budoucna v hlavě jenom on. A existenci dalších dílů budu ignorovat. Nač si kazit dojem. Pro tento film jsem toho napsal docela dost. Tak to je asi všechno, no. Prostě dvě a ani o fous víc.(17.11.2017)

  • Tosim
    ***

    Je dobře, že JH & PJ stihli na konci filmu věnování nedávno zesnulému Petrovi Šabachovi. Jinak ty filmy divákovi moc nedají, vědí sice, co se stalo před Pelíšky, občas se zasmějou, dojmou i zavzpomínají, kamera a herecké výkony nejsou špatné, ale hlubšího smyslu aby pohledal. Snad Jarchovskému tahle osobní autoterapie k něčemu byla. A jo, Anna Fialová je nádherná herečka!!(30.11.2017)

  • Streeper
    ***

    Krásné a romantické zakončení trilogie, ale pro mě se jedná bohužel o nejhorší díl ze všech tří filmů. Proč tomu tak je? Sama nevím, možná je tam na mě až moc romantiky a málo dramatu, jak jsem byla zvyklá z předchozích dílů. Je pravda, že už tam vidíme malé náznaky na Pelíšky, ale co mě asi mrzelo ze všeho nejvíce je to, že režisér v Nápadníkovi vůbec nevysvětlil, proč se postava Dany neobjeví v Pelíškách. Na to jsem čekala celou trilogii.(20.11.2017)

  • kajas
    ***

    Po hodně špatném "Dezertérovi" přichází vzpruha, která se ovšem v závěru nejen že nepropojí s původním filmem, ale člověk by si až myslel, že si Jarchovský nechává otevřená vrátka pro další trilogii. Velkým kladem jsou každopádně herecké výkony všech zúčastněných, vyzdvihnout musím hlavně "mladou" generaci v čele s úžasnou Aničkou Fialovou, dále Davida Novotného (protože není malých rolí) a samozřejmě Martina Fingera. Nebála bych se tvrdit, že právě on v "Zahradnictví" předvádí svůj životní výkon (aspoň co se filmového plátna týče), napodobení pana Kodeta dotáhl k dokonalosti a alespoň jemu budu nějakou tu cenu ze srdce přát. Jinak se ale k tomuhle grandióznímu projektu vracet nebudu...(18.11.2017)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace