poster

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko

    Zahradnictví: Velké manévry

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Nápadník

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Veľké manévre

  • Polsko

    Ogród rodzinny. Ukochany

    (festivalový název)
  • anglický

    Garden Store: Suitor

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Romantický

Česko / Slovensko / Polsko, 2017, 113 min (Televizní verze: 59+55 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • HonzaBez
    ****

    Romantická komedie pelíškovského střihu? To ani omylem. A nejsem si úplně jistý, zda je to dobře nebo špatně. Od obojího asi trošku. Na jednu stranu je asi fakt, že film (stále ještě) z období 50 let (film se odehrává dva roky po událostech Maďarsku tedy někdy v období 1958-59) by coby ryzí komedie vyzníval asi divně. Zvláště když navazuje na rodinné události v Jindřichově rodině z předchozích filmů. Na druhou stranu těch spíše vážných momentů je ve filmů opravdu hodně, takže ani nevím, zda v mém celkovém vnímání tohoto filmu lze vlastně ještě hovořit o komedii (i když vtipné momenty tu rozhodně jsou). Jsme tu totiž jednak svědky, skoro bych řekl, psychologického dramatu o vztahu tyranského otce Jindřicha s téměř dospělou dcerou a zároveň můžeme sledovat, jak tyto události oživují "staré rány" komplikovaného vztahu Jindřicha a jeho ženy. A aby toho nebylo málo, jsme konfrontováni i s fízláckými metodami komunistické tajné policie. Na jednu "romantickou komedii", jak byl film avizován, trošku moc. Zkrátka a dobře jestli mé očekávání bylo u předchozích filmů cyklu Zahradnictví zcela naplněno, tady tomu tak úplně není. Možná to přitom hodně souvisí s tím, že mi zde postava Jindřicha svým chováním připadala neskutečně protivná (až odpudivá) a nějak mi to nesedělo s tím, kým byl dotyčný o deset let později v Pelíškách. A není to vůbec o hercích a o srovnání nesrovnatelného (Kodet versus Finger). Martin Finger mě obecně v této sérii přesvědčil, že je to moc dobrý herec. Spíš je to o tom, že mi přišlo, že to autoři filmu s tím vykreslením Jindřichova tyranského charakteru trošku přehnaly. V Dezertérovi se mi na této postavě líbilo jeho vlastenectví a antikomunismus. Zde byly zdůrazněny hlavně ty jeho negativní vlastnosti, což mi přišlo trošku škoda. "Pelíškovský" Jindřich se tak rozhodně nekoná. Pokud jde o ostatní postavy, přišlo mi, že tu žádná z nich nebyla nikterak blíže vykreslena, přičemž u řady z nich by se dalo hovořit, že jde tak vlastně spíš o takové bezejmenné "figurky". I když určitě to neplatí o obou Jindřichových dcerách. Z Anny Fialové, představitelky té starší, mám po zhlédnutí tohoto filmu pocit, že může jít o opravdu talentovanou (a přitom fakt krásnou) herečku. Vtipně pojata (i dobře zahraná) je i postava mladší (pěkně drzé) dcery Jindřišky. Jestli přitom něco platí pro všechny filmy této filmové série tak rozhodně to, že dětští herci se Hřebejkovi určitě povedly. A to rozhodně z mého pohledu není málo.(14.12.2017)

  • major.warren
    *****

    Nejlepší část Hřebejkovy trilogie. Nebylo to přeplácané a na rozdíl od prvních dvou dílů trilogie se film nejvíce podobal původním Pelíškům. Petr Jarchovský napsal k celé trilogii skvělý scénář a cením si toho, že čerpal z historie vlastní rodiny. Chci jen podotknout, že v celé trilogii byli nějaké scénáristické chyby související s původními Pelíšky. Za prvé, rodina Jindřicha se v Pelíšcích jmenovala Krausova a ne Rohnovi a mrzí mě, že na konci filmu nebyli napsány osudy jednotlivých postav. Ale na druhou stranu jde o volné pokračování, tedy předcházející Pelíškům, takže to vlastně nejsou ani chyby. Líbí se mi, že trilogie byla věnována Petru Šabachovi, bez něhož by žádné Pelíšky nevznikly. Teď už k Nápadníkovi. Na rozdíl od předchozích dvou filmů nebyl tak temný a už tam byli vidět Pelíškovské rysy. Herci skvělí. Anička Fialová byla vynikající. Ivan Lupták také nezklamal. Aňa Geislerová mě tak nějak v této trilogii nezaujala. Martin Finger se velmi snažil zahrát a ponořit se do role Jindřicha jak nejlépe uměl, a myslím, že se mu to povedlo, ale Kodet je Kodet. Nebyl tam ten charakter. Duo Melíšková/Míčová opět vynikající. Dodali tomu humor a skvělé hlášky. Stejně tak Filip Březina jako Karlík neboli Charles, představitelka malé Jindřišky i Lenka Krobotová s Davidem Novotným. Humor, ale opět nejvíce vystihla teta Mařčí v podání Sabiny Remundové. Ostatní herci také dobří. Některé scény byli ze začátku velmi zdlouhavé, ale potom se to postupně rozjelo a nabylo to spád. Kamera krásná a doufám, že na lvech bude oceněna. Hudba Petra Ostrouchova jak bys met. Tak pěknou hudbu jsem v českém filmu už dlouho neslyšel, ale to jsem říkal už v komentářích na první dva filmy. Kostýmy, masky a výprava krásné. Škoda jen, že jsme se nedozvěděli o osudech hlavních hrdinů, ale třeba by některé byly velmi smutné. Tím myslím hlavně Danielu, která v Pelíšcích vůbec nebyla. U mě za pět hvězdiček. Super film!!! Letos budou lvi velmi zajímavé. Trilogie, Bába a Svěrák. Kdo asi vyhraje. Nejlepší scény jsou první scéna, scéna s návštěvou veteránů, na tanečním bále a finální scéna s lustrem. A také všechny scény s Mařčí.(18.11.2017)

  • Tosim
    ***

    Je dobře, že JH & PJ stihli na konci filmu věnování nedávno zesnulému Petrovi Šabachovi. Jinak ty filmy divákovi moc nedají, vědí sice, co se stalo před Pelíšky, občas se zasmějou, dojmou i zavzpomínají, kamera a herecké výkony nejsou špatné, ale hlubšího smyslu aby pohledal. Snad Jarchovskému tahle osobní autoterapie k něčemu byla. A jo, Anna Fialová je nádherná herečka!!(30.11.2017)

  • pepo
    ****

    Divácky jednoznačne najprívetivejší diel trilógie. Depresiu predchádzajúcich počinov vystriedala dobrá nálada, hromada cool hlášok (Jindra rulez) a humor, ktorý máme od Hřebejka najradšej. V konečnom dôsledku veľmi príjemna romantická komédia, ktorá poteší aj keď ste predchádzajúce diely nevideli alebo vám neprirástli k srdcu. Fialová k sežrání. 8/10(8.11.2017)

  • jasse
    *

    Roztahaný, úmorný, prázdný film. Snad herecké výkony byly ke koukání, překvapil mě Finger, jen Geislerová by si tu konzervatoř měla dodělat, neboť se do dnešního dne nenaučila mluvit tak, aby jí bylo rozumět. Naprosto nechápu, jak mohl tvůrce Pelíšků a geniálního filmu Musíme si pomáhat, stvořit něco takového, jako je tahle trilogie.(13.4.2018)

  • - Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace