poster

Zahradnictví: Nápadník

  • Česko

    Zahradnictví: Velké manévry

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Nápadník

  • Slovensko

    Záhradníctvo: Veľké manévre

  • Polsko

    Ogród rodzinny. Ukochany

    (festivalový název)
  • anglický

    Garden Store: Suitor

    (festivalový název)

Drama / Komedie / Romantický

Česko / Slovensko / Polsko, 2017, 113 min (Televizní verze: 59+55 min)

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Big Bear
    ***

    V závěrečném dílu trilogie Zahradnictví Hřebejk prapodivně zařadil jinou rychlost a film začne ubíhat zcela jiným tempem. Myslím, že Nápadník je točen tak jak se očekávalo, že to tak bude hned od prvopočátku od celé trilogie. Konečně došlo na ten styl ,,Pelíšků'' , které ale během let získaly auru nepřekonatelnosti a tak jakákoliv nová věc a třeba i dobrá bude tento náskok stahovat v oblíbenosti jen těžko. Jenže jak Rodinný přítel, tak Dezertér se nesly v celkem vážném duchu což diváctvo odkojené Pelíšky s Donutilem a Polívkou a čekající srandu leckdy nelibě neslo. Mně ten vážnější tón naopak sedl. Okupace, padesátá léta, to nebyla jednoduchá doba. S nástupem let šedesátých, smrtí Stalina i Gottwalda začíná docházet k lehkému uvolňování politické situace a svobody. V tomto ovzduší Hřebejk naplno rozjíždí rodinné vztahy v nám známé rozvětvené rodině, tentokráte už bez strastiplných zásahů režimů zvenčí. V příběhu kde se zaměřuje zejména na nejstarší dceru. Ta se nám zamiluje do pohledného a hodného hocha, který ale není přijmut jejím despotickým otcem. Ten - vždy názorově nekompromisní ať už se jedná o názory na komunismus, aktuální politickou situaci ve světě či vztahy v rodině se začíná čím dál více projevovat jako despota a to nejen vůči nejstarší dceři. Martin Finger tu skutečně dokonale ztvárnil ,,Kodeta'' tak jak jsme jej znali z Pelíšků. Film je celkem plný vtipných hlášek, bohužel jsou to věci jen pro pousmání a nezazní tam nic co by mělo tendenci zlidovět. A navíc humor se točí kolem stále stejných věcí jako v ostatních dílech.. kaktusy, rozežraná teta atd... Neseděly mi ani ty politické intelektuální diskuse. Zatímco v Pelíškách působily přirozeně, taky jsem tomu nevěřil...všem těm kecům o Maďarsku, Kubě... Ke konci jsem z toho všeho už měl pocit hodně nastavované omáčky a byl jsem celkem rád, že to tak nějak nijak končí. Jako náhled do šedesátek proč ne, dnešní omladina si o nich myslí kdoví co díky hippies v Americe. O to více je možná překvapí jak komplikovaný intimní život měl tehdy nejeden zamilovaný pár dle hesla ,,když je s kým - není kde''. Z filmu ve mně nakonec nezůstalo zhola nic, takže tady dost uberu a dám jen za tři poslední kremrole sežrané tetou Marčí. * * *(27.3.2018)

  • marhoul
    ****

    Z posledního dílu Zahradnictví je Pelíškovská nálada cítit nejvíce. To ocení zejména skalní fanoušci oblíbeného filmu. Já k trilogii přistoupila trošku jinak. Zajímalo mě, jaké události decimovaly rodinu v letech před rokem 1968. Z postavy Jiřího Kodeta mě vždycky mrazilo. Okolí se smálo a mně bylo všelijak. Říkám si, že takhle nedopadne člověk pro nic za nic. Dnes jsem ráda, že jsme mohli nahlédnout do minulosti a trošku lépe pochopit. V Nápadníkovi je Martin Finger excelentní!!! Jiří Kodet by se jistě divil, jaký pan herec nám tady vyrostl. :-) Anna Fialová je kočka k nakousnutí, tu slečinku musí milovat prostě každý! Herecké výkony všech, kteří se na trilogii podíleli jsou citlivé a krásné. Sestry v podání Ani, Gábiny a Kláry neměly chybu. Stejně tak sourozenecké kvarteto Finger, Dobrý, Remundová, Krobotová. A ještě Kužel. (Ano, David Novotný bude vždycky Kužel...) Tak Kužel mě dojal, až k slzám. Kamera, hudba, scénář i režie... S chutí se na celou trilogii podívám opakovaně... a pak si dám Pelíšky, u kterých se už nebudu nikdy tolik smát...(8.12.2017)

  • Jezinka.Jezinka
    **

    Těšila jsem se, že posledním dílem se celá série tak nějak ucelí, propojí s Pelíšky a jednotlivé filmy Zahradnictví vytvoří kompaktní celek. Nestalo se tak. Poslední díl je příjemná odpočinková komedie, kde za ženy září především Anna Fialová, naštěstí, když už je hlavní postava a jako partner oslňuje Ivan Lupták, tedy jeho postava, která je vytvořená jako prototyp dokonalého muže - partnera. Ale krom pár drobných pousmání nic víc, což je na komedii málo, napnutá jsem nebyla, takže drama taky ne a co se týče rodinnosti, jsem si jista, že půlka mé rodiny by nebyla schopna to dokoukat, ani kdyby je k obrazovce přikoval.(14.12.2018)

  • Pierre
    **

    Bohužel, třetí díl Zahradnictví nedokázal vylepšit rozpačitý dojem z Dezertéra a naopak tu mou rozpačitost ještě utvrdil. Snad doufám, že nevadí, když se v tomto komentáři trochu rozkecám. Hold, ještě mi nikde nebyl věnován na žádném webu prostor pro plnohodnotné recenze, tak musím tady (nadsázka.) Každý díl z trilogie, měl mít svůj oddělený žánr. Jednička měla být melodramatem, dvojka dramatem a trojka už čistou komedií, mířící k Pelíškům. To byl záměr tvůrců, který se nevydařil a série na něm ztroskotala. Jenom jednička naplnila svůj žánr a byla úžasným melodramatem, které nekolísalo mezi žánry, jednoduše něco vyprávělo a evokovalo. Dvojka měla být sice mrazivým dramatem, ale hlavní dramatický oblouk převyprávěla zkratkovitě a z celé stopáže mu věnovala tak 30 minut. Zbytek filmu byla nudná vata, která se pokoušela o jakousi imitaci Pelíšků a otravovala svými pokusy o humor, které rušily a neměly ve filmů původně myšleném, jako drama, co dělat. Trojka, která měla být myšlená už jako čistá komedie, snad už neměla tím pádem, co zkazit. Jenomže Nápadník zase není komedií. On už vlastně vůbec žádný žánr nemá. Vtipů je tam málo, na to aby mohl být komedií. A většinu humoru navíc tvoří furt ty samé věci, z předchozích dílů (Teta Marčí, strejda Miloš a jeho kaktusy.) A i když se tam objevují některé vážnější prvky (Táborského zhroucení, STB) tak nejsou rozvinuty. Jen vyplní pár minut a jede se dál. Nejzávažnější dějový zvrat v celém filmu (odchod Danušky a Vilmy od Jindřicha), je extrémně nezajímavý, protože divák zná Pelíšky. Tím pádem už ví, že se k němu zase, co nejdřív vrátí. Není tedy nač sledovat. Ze všech třech dílů má navíc film nejhorší střih (ne)střih a dramaturgii (ne)dramartugii.) Je to podobný problém jako u Dezertéra, nebo taky u Svěrákovského Strniště. Film nepůsobí dojmem jednotného filmu. Měl jsem pocit, že sledují spíš různé pásmo na sebe občas méně, občas více navazujících scének, které pojí postavy. Navíc je vždycky ona scéna tak dlouhá, že je úplně divné, když se pak přejde do druhé. Pak další věc. Některé rozhovory jsou extrémně dlouhé. Táhnou se, pouze se v nich tak plká a nejsou nějak upravené či sestříhané. Ačkoliv, nemusím pisálka Františka Fuku (ne proto, že bych ho bral jako konkurenci), zaregistroval jeden velmi zajímavý postřeh. A to že, a některých scénách je vidět, že byly natočeny jako jediný dlouhý nepřerušený záběr, ze kterého byl následně jen kus vystřižen. Na filmu je to pak znát. Mohu říct, že to pak působí úmorné. Pak je ale divné, že to takové zkušené duo jako je Hřebejk s Jarchovským takhle provedou. nešťasně je také v Dezertérovi a Nápadníkova vykreslena postava Jindřicha. Vychází z toho, jak byl vlastně Kodet jedinečný s tím svým osobitým charismatem a dokázal z něho udělat tak sympatickou postavu. Naopak, Fingerovi chybí charisma. Mě připadal po celou sérii zajímavý jak krabice od mléka. A tak Jindřich působí jako pouhý prázdný cynik, bez srdce. Také Mirek je taková nezajímavá postava, kolem které se to točí, ale já bych ji teď ani neodkázal nějak charakterizovat. Vůbec jsem nepochopil, třeba ten jeho krátký rozvod s Bedřiškou. Ale ono takových otazníků zústane po zhlédnutí víc. Jsou zde ale i pozitiva. Hudba Petra Ostrouchova je úplně skvěla a v každém díle jsem se na ni těšil. Fialova se s tou svou roztomilostí na tu roli skvěle hodila. Melíšková, Míčova, Geislerová a i ostatní z předchozích dílů odvedli svůj dobrý standard, na který jsem už jsem byl zvyklý. Jen škoda, že třeba postava komunisty Karla Dobrého, nebyla pro děj nějak využita. Ať už pro nějaké dramatické, nebo humorné scény. A i přesto, že bych nedokázal o filmu říct, že je čistá komedie je zde pár míst kdy jsem se upřímně zasmál. Je škoda, že humor musel být mnohdy trochu oplzlý, ale ten nápad s kondomy mi připadal originální. Jak z nějaké bláznivé francouzské komedie. Tvůrci ho mohli víc roztáhnout a využit. A Remundovou, ačkoliv jsem ji do této série nemusel, jsem si tady vyloženě oblíbil a na její scény pokaždé čekal. Ta její buranská tetka je tak vystížným a zábavným prvkem a u její historky o přirození jsem málem vybuchnul smíchy. I to její ,,Co to tam děláte,´´ na konci mě dostalo. Scéna s rozčíleným Táborským zase měla potenciál na jistý emociální náboj a mohla dát filmu trochu duši. Tvůrci ji ale také nějak nevyužili, což je škoda. Při závěrečných titulcích vám výjde otazník. Film totiž skončí hodně uspěchaně a otevřeně. Řekl bych, až melancholicky (toho plyšáka radši nekomentuji.) Kdybych si měl Pelíšky pustit jako údajnou čtyřku (nadsázka) ztratil bych se. Návaznost pokulhává. Chtělo to ještě čtvrtý díl na dovysvětlení. I když, nevím, nevím. Jestli by měl furt tak podprůměrnou kvalitu až ne. Já jsem sérií jako celek zklamán. Nadšený jsem vážně jenom z prvního dílu. Ten je prostě úžasným melodramatem a to mi nikdo nevymluví. Ale další vážně ztroskotaly,, na tom, že nemají žánr a své uchopení. Výjde z nich tedy dojem: Neurazí, ale ani nenadchne. A to je prostě málo. Pak se není čemu divit, že kritici dávají procenta, jáka dávají. I když Rodinný přítel, je ten poslední film, co bych kritizoval. Z celé série mu zústane do budoucna v hlavě jenom on. A existenci dalších dílů budu ignorovat. Nač si kazit dojem. Pro tento film jsem toho napsal docela dost. Tak to je asi všechno, no. Prostě dvě a ani o fous víc.(17.11.2017)

  • kingik
    *****

    Martin Finger se pustil do něčeho, z čeho by se jiný posral. Udělat ze sebe Jiřího Kodeta. Navíc převzal jeho výbušnou postavu, ve které Kodet nezapomenutelně exceloval. A scenáristé Hulice, divte se. Tenhle herec je docela unikát. Ten chlap totiž tu exhumaci/oživení/reinkarnaci provedl třeskutě. Ach, jaká škoda, že opět haproval střih, najdou se totiž nelogická vyústění i nelogické návaznosti v některých scénách. Filmu to v menší míře škodí. Kodet? To bylo nic oproti tomu, jaké peklo dokáže rozpoutat jeho náhradník. Neskutečný zjeb, kterého budete chtít uškrtit a současně se mu budete smát. To, co dva předchozí díly nezvládaly, je zde servírováno s dokonalou groteskní grácií. Hlášek jak namrdáno. Určitě nejvtipnější ze všech prequelů. Film by už v oblíbenosti mohl jít výš. Zbavil se své zasmušilosti, Finger exceluje, zbytek osazenstva mu zdatně sekunduje. Kdyby Finger nehrál balíka v Hulici, jde o dokonalé závěrečné zakončení "pelíškovské" prequel trilogie. Jenže Finger hraje v tom podřadném nesmyslu, takže jedna půlka hvězdy dolů, druhá půlka za nevyšperkovaný střih. Ovšem vynikající počin. Hřebejk umí! 9/10(21.2.2018)

  • - Snímek se odehrává na konci padesátých let, ale příslušníci státní bezpečnosti hlídkující před domem Jindřicha Rohna (Martin Finger) sedí v automobilu Škoda Octavia v provedení vyráběném až od roku 1961. Stejně tak poznávací značka AC-01-46 se v padesátých letech vyskytovat nemohla. (Martin_L)

  • - Název Zahradnictví měl být původně pracovní název a ten nakonec zůstal. (Bioscop)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace