Reklama

Reklama

Obsahy(1)

V Bohem zapomenuté osadě v nekonečných horách, až někde na konci světa, se odehrává krvavá tragédie. muži z osady při střetnutí s vlky přicházejí o své ženy a děti. mladá nevěsta Verona unikne smrti jen o vlásek. zachrání ji desetiletý chlapec Goran. Uprostřed tohoto zoufalství porodí Verona dítě, holčičku Veroniku, kterou osudově přislíbí za nevěstu malému Goranovi z vděčnosti za záchranu jejich životů. zatímco Goran dospívá a čeká na svatbu s Veronikou, přichází do osady zbloudilý cirkus plný žen. Spolu s nimi přichází do osady i naděje pro opuštěné muže na znovuzrození osady. S touto nadějí poznávají osadníci prokletí mnohem horší než byli vlci... nenávist a závist, vášně silnější než láska, které v lidech po staletí dřímou, mají po probuzení stejnou podobu, jakou znali jejich předkové.

Scény černého humoru se střídají s akcemi plnými zhoubných vášní, odvíjejících se z osudového příběhu jedné nenaplněné lásky. Příběh dvou hříšných milenců je podobenstvím o konci světa, jak ho předpověděla bible i Nostradamus. Svět najednou už není kulatým světem, ostré hrany jej proměnily v malou hranatou destičku s pevnými obrysy, která plave vesmírem. stačí překročit její okraj a následuje pád do prázdnoty, možná do ráje. (oficiální text distributora)

(více)

Zajímavosti (19)

  • Producentka Deana Jakubisková po pěti dnech natáčení navrhla Juraji Jakubiskovi přeobsazení Pavla Landovského (rychtář). Režisér s ním sice také nebyl spokojený, ale přesto se jej zastal, čehož později litoval: "Velice brzy jsem pochopil, jak obrovskou chybu jsem udělal. Kdybych ho býval po těch pěti dnech přeobsadil, spoustu věcí by mi to usnadnilo a spoustu věcí zkvalitnilo. A film by byl levnější." (NIRO)
  • Na nesnadné natáčení v realistickém prostředí režisér Juraj Jakubisko vzpomínal: "Příroda byla silnější než já. Sníh nám napadal na zelené stromy mnohem dřív, než jsme předpokládali a hlavně potřebovali. Chtěl-li jsem film dotočit a neběhat ještě dneska s kamerou po kopcích, musel jsem improvizovat a některé své původní představy redukovat. Příroda je velice krásná, ale bohužel i naturalistická a vůči tvůrcům neuvěřitelně krutá. Víte, já jsem se divil, proč Fellini na sklonku života točil v atelieru i moře, a zdá se mi, že na Nejasné zprávě jsem to velice přesně pochopil, když nám příroda během celého půl roku natáčení ani jednou jedinkrát nevyšla vstříc. V atelieru máte moře, jaké chcete, světlo, jaké chcete, a poledne můžete natáčet třeba půl dne. Nejste stresován pomalou přípravou techniky, tím, že jeden herec ještě nepřijel, že sluníčko se neustále schovává za mraky... Jste v klidu, můžete se zabývat tím, čím se zabývat doopravdy máte." (NIRO)
  • Juraj Jakubisko reflektoval, že "když jsem natáčel Tisícročnou včelu, měl jsem k dispozici skanzen, což tentokrát nepřicházelo v úvahu. Všechny chalupy totiž měly projít zemětřesením a některé i vyhořet, což ve skanzenech neradi dělají. Jakmile jsme tedy našli Bohem zapomenutý kout, kde roste jenom tráva a kde snad ještě člověk nidky nebyl, a chtěli začít stavět, přihlásilo se nám na sedmdesát majitelů toho kousku půdy a všichni chtěli velice dobře zaplatit." (NIRO)
  • Na téma tzv. Nostradamových proroctví Juraj Jakubisko řekl: "Jsou vykladači bible a jsou vykladači Nostradama. Vykladači bible už trošičku zakopli, protože podle bible měl být konec světa už dávno, ale podle Nostradama konec světa ještě nastat neměl... Navíc u Nostradama je věta, že než přijde konec světa, nastane tisíc let míru. A to mi připadalo ze všeho nejkrásnější. Obecně vzato je to ale pořád jenom o vykladačích. Jako lego, ze kterého můžete stavět nejrůznější stavby, přestože základ máte prakticky stejný. I můj film se bude vykládat nejrůznějšími způsoby a přitom je to pořád naprosto stejných sto padesát minut." (NIRO)
  • Juraj Jakubisko komentoval srovnání filmu se svými staršími počiny: "Všechny své dosavadní těžší filmy jsem koncipoval jako výpověď naší generace o tomto světě. Nejasná zpráva byla ale od začátku zamýšlená jako rozhovor s Bohem. Chtěl jsem udělat film, ve kterém bych se trošku zamyslel nad světem, jaký je a jaký teprve bude. Chtěl jsem konfrontaci bible s Nostradamovými proroctvími. Chtěl jsem natočit film, ve kterém je všechno vymyšlené stejně, jako jsme si my vymysleli život, jako jsme si vymysleli svobodu i náš nový stav, ve kterém žijeme. Písničky jsou vymyšlené, náboženství jsou vymyšlená, problémy jsou vymyšlené. Ale všechno, co je v tomto filmu vymyšlené, se jednou podle mého názoru skutečně stane." (NIRO)
  • Během premiérového měsíce vidělo film v českých kinech 40 353 diváků, což znamenalo tržbu 2 079 580 Kč. (cinema_cz)
  • "Nepřehlédnutelnou" postavu obryně ztvárnil ve skutečnosti muž, František Novotný. (Morien)
  • Filmovalo se na Slovensku v okolí Těrchové a Slovenském ráji, na hradě Podbiel, v Roháčích a v obci Štefánová. (M.B)
  • Herec Milan Bahůl zažaloval společnost Jakubisko film za to, že nedostal zaplaceno 410.000 ze 750.000 honoráře. (Halloween9)
  • Juraj Jakubisko chtěl nejprve natočit Bathory, ale Deana Horváthová-Jakubisková jej více tlačila k natočení Nejasné zprávy o konci světa a říkala, že doba devadesátých let není vhodná na historické téma. (Halloween9)
  • Původně se film měl jmenovat Za vyšným mlýnem na konci světa. (Halloween9)
  • Deana Horváthová, která film produkovala si zahrála i hlavní roli. (Halloween9)
  • S filmem se natáčel i šesti dílný hodinový stejnojmený seriál. (Halloween9)
  • První film, který produkovala společnost JAKUBISKO FILM. (Halloween9)
  • Pri jednej scéne počas zemetrasenia, keď mala v statku spadnúť hrada, nedopatrením nastal elektrický skrat a vznikol požiar, a tak je horiaci statok skutočný. Bol to však poriadne drahý oheň, nakoľko zhorela aj nejaká technika. Počas tohto incidentu sa nikto nezranil. (Raccoon.city)
  • Pri svadobnej scéne bola časť s vlkmi, ktorá sa chystala celé dva mesiace. Majitelia psov z Česka a Slovenska sa pri tréningu bez hercov predovšetkým báli, aby sa svorky nedostali do seba. Scénu, ktorá napokon trvá pár minút, nakrúcali tri týždne v podvečer a ponurom modrastom obraze. (Raccoon.city)
  • Prvý český film Juraja Jakubiska, ktorý sa natáčal päť mesiacov, od augusta do decembra 1995, je podľa všetkého najdrahším filmovým projektom českej kinematografie do doby svojho vzniku. Hovorí sa o rozpočte 70 až 80 miliónov českých korún a použitých bolo 130 000 metrov filmového materiálu. (Raccoon.city)
  • Film bol predvedený na viac ako 60 medzinárodných filmových festivaloch, kde zozbieral množstvo ocenení v rôznych kategóriách, najmä však za najlepšiu réžiu. (Raccoon.city)

Související novinky

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

Zemřel režisér Juraj Jakubisko

25.02.2023

Československá kinematografie přišla o jedno ze svých velkých tvůrčích jmen, ve věku čtyřiaosmdesáti let totiž v pátek 24. února v Praze zemřel legendární slovenský režisér, scenárista, výtvarník a… (více)

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

Eric Serra zakoncertuje na SOUNDTRACKU Poděbrady

18.07.2018

Mezinárodní festival filmové hudby a multimédií SOUNDTRACK Poděbrady 2018 navazuje na úspěch předchozího ročníku, který navštívilo přes třicet tisíc fanoušků nejen filmové hudby. Ti měli možnost… (více)

Reklama

Reklama