Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Irena (J. Bohdalová) je majitelkou a šéfkou velké prosperující firmy. Když přežije těžkou autohavárii, změní jí to život. Rozhodne se firmu prodat a ze získaných milionů podporovat i zcela neznámé lidi, kteří se ocitli v těžkých životních situacích. Takový nečekaný zvrat v Irenině myšlení a její charitativní úmysly se nelíbí nejen jejímu synovi (O. Vetchý), ale především jeho silně materiálně založené manželce (T. Vilhelmová). Do této doby charakterní a matku milující Jaroslav se tak nečekaně ocitne mezi dvěma dominantními ženami a prožívá osudové dilema. Má se dívat na to, jak jeho matka rozdává miliony, které měly už brzy spadnout do klína jeho rodině, nebo proti ní zakročit, a to s rizikem, že jejich vztah zůstane navždy ztracený? (Česká televize)

(více)

Recenze (156)

adriane9 

všechny recenze uživatele

Tahanice o prachy mě nikdy nebavily, ani ve filmech ani v životě, navíc paní Bohdalové tahle role moc nesluší, já ji pořád vidím jako komičku a ujetou ženskou v tom má pro mě kouzlo. Ani ta psychologie postav si tu moc nesedla. Každopádně nutno pochválit opět suprový herecký výkon svině, v čemž Vilhelmová vynikla co vím už podruhé a taky ten konec. To bylo hodně silný kafe. ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Pokud netrpíte vyloženě averzí vůči Bohdalce a nesere vás až do morku kostí, tak vás s velkou pravděpodobností nebude srát ani tento film. Na české poměry opravdu velmi dobré. Film řeší velice aktuální pozici peněz a ukazuje, že je to nejdůmyslnější prostředek k rozeštvání rodin a přetrhání veškerých rodinných vazeb. Film beze zbytku splnil své zařazení mezi psychologické filmy. Mnoho momentů a situací velmi přifukuje a žene do velkých extrémů, až vybočuje z jakýchsi hranicí uvěřitelnosti, ale to snad v rámci filmu není nutně na škodu. Co skutečně funguje je právě ta psychologická rovina, leč je velmi zjednodušená. Člověk skvěle chápe postoje jednotlivých postav a jako nezaujatý pozorovatel musí uznat, že každý má ze svého pohledu určitou pointu a dokáže chápat motivace jednotlivých postav. Nechybí ani zdůraznění, že peníze jsou sice nádherná věc, ale zaujímají v žebříčku hodnot jaksi až druhé místo, kdy z velké dálky dýchají na zdraví. Ondřej Vetchý byl standardně úžasný a celkové obsazení rolí bylo vhodné. Trošku mi vadil snad jen ten mladý mlíčňák, což bylo možná způsobeno obrovským kontrastem v jeho projevu a v projevu mnohem zkušenějších herců. Za mě tedy milé překvápko a 4 kousky. ()

Reklama

LadyPupu 

všechny recenze uživatele

Díkybohu, že nejsem odborník, ale pouze řadový divák a mohla jsem si tak v klidu užít tuto důstojnou poctu herectví Jiřiny Bohdalové bez toho, aniž bych musela xx-krát říkat "ach jo". Objektivně vzato je to za 3 hvězdy, ale z úcty k výše zmíněné a dalším zúčastněným (Vetchý, Preiss, Smutná) + za hudbu, dávám 4*. ()

Roman Albach 

všechny recenze uživatele

Role miliardářky Ireny Jiřině Bohdalové byla šitá na míru. Byla v ní totiž úžasná a uvěřitelná. Navíc bylo zajímavé sledovat vnitřní boj jejího syna Ondřeje Vetchého, který se nechal zlomit hamižnou manželkou. Souhlasím s tím, že řada scén mohla být přitažená za vlasy (viz policejní komando), já bych to ale odpustil. 90 minut mi uteklo jako voda. ()

gonga 

všechny recenze uživatele

Herecké výkony dobré (Vetchý v roli slabocha, který tzv. slabochem být nechce a tak se ocitá ve slabošské křeči, která ovšem působí skoro až jako karikatura, Jiřina Bohdalová jako Jiřina Bohdalová, standardní Preiss, Dulava jako slizký právník - dejte mu taky něco jiného než zmrdy, hrát přece umí skvěle) , ale ten scénář, au, au, to bolí. Jedno klišé se vrství na druhé, pozorný divák zná rozuzlení již po 20 minutách, bída s nouzí. ()

Galerie (83)

Zajímavosti (8)

  • Irena (Jiřina Bohdalová) odříkává na poradě šest základních fází plánování, jsou to: Zaprvé nadšení, zadruhé vystřízlivění, zatřetí zděšení, začtvrté hledání viníků, zapáté potrestání nevinných, zašesté vyznamenání nezúčastněných. Text nevymyslel autor scénáře, ale nejspíše lidová tvořivost. Ještě v dobách hlubokého socialismu koloval republikou jako ilegální samizdat. (sator)
  • Jako scenárista musel Zdeněk Zelenka sladit vývoj filmového příběhu s právní procedurou, která se týká zbavení svéprávnosti, takže byl vděčný za rady exministra zdravotnictví Ivana Davida i advokáta Tomáše Sokola. (rakovnik)
  • Filmovalo se i v restauraci LA BOCA v Praze v Truhlářské ulici. [Zdroj: Filmovamista.cz] (M.B)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno