Nastala chyba při přehrávání videa.
  • sportovec
    *****

    Všední den venkovského komunistického Československa umístěnek, prudérie, padesátých let, ale ne jejich první, ale druhé poloviny s patrným ulevením a zmírněním praktik, kterými vstupoval po roce 1948 do života. Pozorný divák si všimne řady výroků, které dobu přesahují a současně charakterizují (náznaky generačních sporů mezi Marií a babi). Kachyňa dal v tomto díle prostor hercům tehdejší střední a mladé generace (Vízner, Vetchý, Mihulová, Husák); kvalitní scénář zo umožnil i dalším výborným hercům, z nichž do paměti mi vstoupil nejvíce ve stínu poněkud stojící Bořivoj Navrátil. Přechodné období mezi koncem budovatelské generace a nástupem generace Pražského jara výstižně dokreslují nevzhledné budovy a domy poloslamového vzhledu, úděsně zanedbané interiéry chlévů prvních kolektivizačních družstev a státních statků a celá řada dalších prvků, které jsou tak samozřejmé pro pamětnickou a neobvyklé pro současnou mladou generaci. Skloubení lyrických i realistických prvků, skutečné tváře režimu i nesnadného venkovského života, křehkého dívčího dospívání i lidské malosti a všednosti jsou největším přínosem SESTŘIČEK. Báseň vdechnutá do všedního života normálních lidí. Lehce se to píše, podstatně hůře uskutečňuje. A úspěch bývá trpce vydobytý a vzácný. I v té generaci báječných mladých mužů a žen šedesátých let. Víznerova bonusová slova o tom, že až s odstupem času začíná doceňovat výjimečnost a nadčasovost tohoto skvělého filmu jsou charakteristická i výstižná zároveň. Opravdu k nim není co dodat.(27.1.2008)

  • blackrain
    ****

    Život nám dá tu nejlepší školu. O tom se na vlastní kůži přesvědčí i mladá a nezkušená sestřička Alena Mihulová, ale nemusí si zoufat, protože ochranou ruku nad drží skvělá Jiřina Jirásková. Ta byla tak přirozená, že v minulém životě musela tuto práci určitě vykonávat. Všechno dělala nenuceně a s velkou samozřejmostí.(2.7.2009)

  • xenopus
    ****

    Ve světle vědomí kvalit tvorby osmdesátých let jednoznačný nadprůměr. Tenhle film má všechno, co má film mít - výtečně napsaný scénář, jistou režii, charakterní a charakteristické herce, lokace poplatné myšlence a celkovému vyznění filmu, k němuž napomáhá i výrazná hudba, k tomu všemu zajímavý námět a nadčasové životní poselství, zde o předávání zkušeností z generace na generaci a nekonečné kontinuitě života. Co je mladé, bude jednou staré. Mladé a staré se na totožné věci dívá jinak, ale jisté je, že dnešní mladé to až bude staré bude vnímat úplně stejně jako to co je dnes staré. Jen opravdoví filmoví umělci dokážou podobné trvalé myšlenky zakomponovat do filmu znázorňujícího jen krátký výsek ze života mladých i starých. Škoda technické kvality filmu a poněkud televizního vzezření. P.S.: Je to životní rozhled Karla Kachyni zpodobněný mj. i v tomto filmu, co uchvátilo Alenu Mihulovou?(8.10.2011)

  • mirec88
    ***

    Takže takto nejako to bolo... Príjemná horká komédia, kde som si uvedomil jej nadčasovosť a pár životných právd. Pri geniálnej scéne, kde Alena Mihulová "utekala" pred Jiřím Ružičkom som sa smial ako už dlho nie. A Jiřina Jirásková bola úžasná - jeden z jej hereckých koncertov. Len škoda tej prílišnej erotiky na môj vkus. Hoci bola jemná, ale bolo jej tam dosť (teraz nemám na mysli bombarďáky a podprsenky z 50. rokov :))(24.7.2010)

  • kingik
    ***

    Velké plus vidím v hereckém obsazení. Herci hrají vzorně a tam kde nestačil scénář se jim úspěšně daří brodit se jeho úskalými a nijak nápaditými sekvencemi a to za vydatného přispění režiséra Karla Kachyni. Ten vždycky uměl povýšit průměrný scénář na film, který si divák oblíbí. Jeho cit pro práci s herci je zde vypilován k dokonalosti a řada scén vypadajících na papíře jen průměrně zde vystavěl do vypointovaných situací, kterým nechybí humor, nadhled, ale i zamyšlení. Režisér nesklouzává k lacinostem, ale důsledně postupuje k vytvoření kompaktního díla. To se mu nakonec přece jen nepodaří vlivem rozkouskovaného scénáře, ale přesto je to nepřehlédnutelný film s vynikajícími herci, který stojí za zhlédnutí.(12.12.2009)

  • - Alena Mikulová (Marie) odmietala vyskočiť na posteľ, zaspievať a zložiť si podprsenku. Režisér Kachyňa povedal, že keď to neurobí, bude musieť zaplatiť celý natáčací deň. Na to Jiřina Jirásková (Babi) vyskočila na posteľ a pred celým štábom zatancovala a zaspievala do pol tela nahá. Potom zoskočila a povedala "Teraz ty!" Mihulová to následne okamžite zopakovala. (Raccoon.city)

  • - Ve scéně, kdy říká hajný Krákora (Jiří Růžička) sestřičce (Alena Mihulová), že jeho manžlke aodjela za sestrou do Hoštic, odkazuje na film Slunce, seno, jahody (), na kterém se ve stejném roce herec podílel. (rakovnik)

  • - Partnerskou dvojici si Ondřej Vetchý a Alena Mihulová spolu zahráli nejen ve snímku Sestřičky, ale i v seriálu Jana Prušinovského Okresní přebor (od r. 2010) a ve filmu Okresní přebor - poslední zápas Pepika Hnátka (2012). (majky19)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace