poster

Hamlet podniká

  • finský

    Hamlet liikemaailmassa

  • slovenský

    Hamlet podniká

  • anglický

    Hamlet Goes Business

Komedie / Drama / Romantický

Finsko, 1987, 86 min

Komentáře uživatelů k filmu (34)

  • Marigold
    ****

    Hamlet jako symptom kapitalismu? Proč ne! Kaurismäki ironicky pootočil a vypreparoval Shakespeara, výsledek pak odvyprávěl v lakonickém šklebu, který ve správných chvílích přechází do teatrality a absurdna. Scény jako utonutí Ofélie nebo souboj Hamleta, Laerta a Klaudia jsou skvostné dokonalým zasazením tragiky do rámce popové rozvernosti. Důkaz toho, že opilý Fin má něco víc než jen morbidní smysl pro humor.(3.10.2011)

  • Bebacek
    ****

    Díky Akimu mě ten Shakespeare snad poprvé vážně bavil :)(3.7.2011)

  • troufalka
    ****

    Aki Kaurismäki je jedním z mála tvůrců, kteří dnes umí s citem využít černobílou fotografii. Tak nějak jsem si zvykla ne jeho způsob vyprávění i na jeho styl humoru. Jeho Hamlet mě neoslovil tolik jako třeba Juha nebo Dívka ze sirkárny, ale i tak příjemné pokoukání.(21.3.2017)

  • Ruut
    ****

    Trvalo mi skoro půlku této trigikomedie (spíše tragi) než jsem se sžil s univerzem novodobého Hamleta - velkopodnikatele s plastovými kachničkami. Druhá část frčí podstatně víc. Navíc skvělá noir stylizace, všudypřítomný cigaretový dým a skvělí herci v krásně sarkastické kritice všeho a všech.(24.1.2012)

  • WANDRWALL

    Z Hamleta to má jen název. Ve filmu je nacpáno vše možné, táhne se, seversky, nic pořádného.(23.7.2011)

  • sochoking
    ****

    Milostivá pani si přeje, aby za ní přišel Hamlet. Není tady.(7.10.2010)

  • Anderton
    ****

    Kaurismaki je po rokoch braný ako viac-menej pohodár, ktorý vyznieva vskutku pozitívne, jeho postavy sú skôr typologickými postavičkami, takže tento ranný snímok z jeho tvorby môže pôsobiť relatívne šokujúco. Kto pozná predlohu, vie, o čo pôjde, takže množstvo mŕtvol ho neprekvapí. Nepamätal som si z povinnej literatúry nič, takže ma kombinácia Kaurismakiho typických prvkov čiernej komédie a vážnej drámy prekvapila a potešila.(18.5.2012)

  • Iggy
    *****

    Po Zločinu a trestu se Kaurismäki pustil do další svérázné adaptace světové klasiky, v níž se s jistotou sobě vlastní obešel i bez notoricky známého Být či nebýt. V noirovém stylu a s kuřáckou stopáží vsadil příběh Hamleta do dravého světa obchodníků a oživil ho sociálními motivy. Tradiční dramatická hudba se mísí s rytmem rock’n’rollu (jedním z nejlepších míst filmu je píseň Rich Little Bitch skupiny Melrose, s níž během natáčení filmu Kaurismäki natočil také videoklip), tradičně zpracované známé scény se střídají s aktualizovanými (utonutí Ofélie, Hamletův souboj s Laurim/Laertem a závěr), tradiční rekvizity s cigaretami, pistolí a kachničkami do vany. V roli Hamleta Pirkka-Pekka Petelius, nechybí Kati Outinen jako Ofélie, škoda jen, že Matti Pellonpää dostal jen takovou nepatrnou (i když samozřejmě nepřehlédnutelnou) roličku. No řekněte, nebyl by z něj dokonalý Hamlet?(15.5.2009)

  • Bubble74
    ****

    Hodně svérázná adaptace klasické tragédie čiší originalitou a to ani Kaurismäkiho odpůrci nemohou popřít. Jeho fanoušci si opět smlsnou na režisérově vynalézavosti. Finský Hamlet neusiluje o královský trůn, nýbrž o prezidentské křeslo rodinného koncernu a je to bezcharakterní, nadržený ničema. Shakespeare se pravděpodobně obrací v hrobě a literární konzervatisté zelenají vzteky. Tím se ale Kaurismäki netrápil, zůstal věrný své stylové absurditě, povolal dvorní herecký ansábl, tradičně šetřil s dialogy, nevynechal sarkasmus ani nevybíravou kritiku - v tomto případě je na paškálu kapitalismus - a samozřejmě jako ve všech jeho filmech se to neobejde bez přetékajících popelníků. Vidět či nevidět? Jednoznačně vidět.(3.9.2011)

  • seeker23
    ***

    Aki Kaurismaki prostě nemůže točit o lidech z vyšších společenských vrstev, s jeho poetikou se to naprosto míjí. Tenhle film prý vznikl z opilecké sázky a je to taky jediné vysvětlení, proč se do takového tématu Kaurismaki vůbec pustil. Pár velmi podařených momentů, ale jinak se tu příliš mnoho mluví a příliš z toho ční snaha pervertovat shakespearovské téma k obrazu svému.(4.12.2012)

  • Terva
    ****

    Film, který je svým pojetím až nadčasový. Není to jen dočasný hit, ale dlouho trvající čin, který je vlastně stále aktuální. Už jen ten pojem Hamlet a kachničky je humorný a Kaurismäki tu svým osobitým humorem ukazuje, co by z tohoto spojení mohlo vzniknout. Noir prvky nelze přehlédnout.(9.2.2012)

  • ScarPoul
    ***

    Ďalšia z Kaurismäkiho adaptácií. Už je to niekoľký film čo od tohto tvorcu pozerám a stále si k nemu neviem nájsť cestu. Niektoré scény má Hamlet výborné. Oféliina smrť, divadelná hra, alebo rozlúčka medzi Hamletom a Oféliou. Tie sú nie len natočené ale aj odohrané bez akejkoľvek chyby. Všetko ostatné je ale potom hra na umenie. Veľké slová a veľké gestá u postáv, ktorým to neveríme. Celá tá konšpiračná línia aj snaha o akúsi myšlienku typu kto druhému jamu jamu, sám do nej sám, mi jednoduché nesedí. Ako novodobá adaptácia funkčné, ale originál mám predsa len radšej. Kaurismäki nie je zlý režisér. Jeho tvorba je určite zaujímavá a nesie jeho typické znaky. Mne to ale akosi stále nestačí.(26.8.2014)

  • Rosana
    ****

    Kaurismakiho nejvtipnější film - samozřejmě hrdinové jako obvykle jen sedí a kouří a občas něco řeknou, ale občas se tam odehraje i nějaká akce a dokonce se i zasmějete. Výborná adaptace Hamleta.(1.8.2011)

  • Toj
    *****

    Vynikající travestie různých padesátkových hollywoodských filmů. Důsledné přehnání každého záběru, sřihu a pohybu kamery. Do toho šíleně podaný Shakespear, se zcizenými postavy a naprosto absurdní humor. Neuvěřitelně zábavný film.(14.8.2011)

  • kaylin
    ***

    Hamlet už úplně jinak. Nemůže se snímku vzít, že by neměl myšlenku, ale říkám si, jestli bylo až tak nutné tohle spojovat s Shakespearem a jeho jedinečnou divadelní hrou. Možná by to fungovalo i jednoduše jako film bez odkazu na tuto tragickou postavu. V mém případě by to možná fungovalo ještě o něco více.(4.4.2017)

  • Caym
    ****

    Kaurismäkiho odvrácená (čti: nejkomičtější) tvář. Volná, cynická a přímočará adaptace Hamleta, kterou si užijí především znalci Shakespearovy předlohy a milovníci gumových kachniček. Břitký, ostrý a svéhlavě předvedený příběh mocnářů s jedinou hlavní myšlenkou: "Zabij, nebo/než budeš zabit."(2.8.2011)

  • Willy Kufalt
    ***

    Síce som Shakespera a jeho dielo nikdy neobľuboval, ale radšej už strávim nejakú tú klasickú inscenáciu jeho hry, než bizarnosti tohoto typu... Modená variácia na Hamleta, ktorý je tu dedičom podniku na výrobu gumených hračiek, navštívi v bare heavymetalový koncert a zavraždí svojho protivníka tým, že mu zapichne hrajúci magnetofón do hlavy, to už je trochu moc!! Myslím, že by som nápad aktualizácie stredovekej hry do súčasnosti ocenil, keby to nemalo až tak kuriózny či rovno parodický charakter. Za pár slušných momentov ako úvodná scéna otravy alebo záverečná pieseň a hlavne za čiernobiely (až noirový) vizuál nakoniec slabšie 3 hviezdy, inak rozporuplná kuriozita. 50% Challenge Tour 2018: 30 dní so svetovou kinematografiou(9.3.2018)

  • toma.baza
    **

    Hamlet převedný do Finska 80. let.(30.5.2006)

  • ad
    *****

    "Hamlet byl hodné dítě. Nikdy neplakal. Nikdy nespal. Jenom seděl v koutě s podivným výrazem v očích..."(4.2.2012)

  • Ninkaa
    *****

    Jó, Hamlet na rockovém koncertě, likvidující nepřítele pomocí rádia a čtoucí návod k PC- to se jen tak nevidí! A Kati Outinen jako Ofélie byla rovněž úžasná - jen mi vedle ní trochu chyběl Matti Pellonpää...(31.7.2011)

<< předchozí 1 2
 
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace