Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Posledním dílem geniálního režiséra Elii Kazana se stala adaptace nedokončeného románu F. Scotta Fitzgeralda. Robert De Niro se v něm v roli filmového magnáta Monroea Stahra stává nepřímým průvodcem po Hollywoodu v éře 30. let, v době, kdy se ze „svatého háje“ postupně stávala opravdová továrna na sny… (oficiální text distributora)

Recenze (22)

majo25 

všechny recenze uživatele

Keď na začiatku sprievodca hollywoodskym štúdiom prezentuje pikošky zo zákulisia hviezd a fanúšišky vzdychajú záujmom, tak divák asi takto nebude vzdychať nad filmom pohrúžajúcim sa do zákulisia nemenovaného štúdia v 30. alebo 40. rokoch. Večierky, romanťárny, nejaké tie filmovačky, poťavania tvorcov či konflikty u šéfa štúdia. Chýbal mi nosnejší príbeh, resp. aspoň dejový zlom. Nad hladinou tak držia film hlavne niekdajšie herecké elity, ktorých je neúrekom, každá sice v drobných rolách, ale kde inde môžeme vidieť Roberta Mitchuma s Rayom Millandom alebo Dana Andrewsa s Jeanne Moreauovou? Len to zachraňuje celkovú nevýraznosť až nudu. Posledný film velikána Kazana dopadol slabo, podobne ako skoro všetky jeho posledné filmy. ()

dr.horrible 

všechny recenze uživatele

To Fitzgeraldovo torzo som čítal. A ako to už uňho býva, človek ostane trochu zmätený v postavách, ale zároveň si s nimi užíva takú tu správne buržoáznu atomsféru. A premýšlal som, či sa adaptácia pokúsi dotvoriť podľa poznámok celý román, alebo spracuje len časť, ktorú ešte Fitzgerald stihol dokončiť. No a napokon teda Kazan zadaptoval nedokončený román. Čo je fajn, pretože sa mi na príbehu páčila najviac romanca, ktorá “úvodu” prevažuje. Zároveň nie je fajn, že ten príbeh je skrátka nedokončený, aj keď sa môžeme  tváriť, že sa jedná o celok. Asi by to s prižmúreným okom šlo brať ako povedzme štúdiu osobnosti, ale divácky je to, bez konca (a prostriedku) nevďačné. Tri a pol, možno slabšie 4*; hlavne za De Nira a Theresu Russell. ()

Reklama

Brain-D 

všechny recenze uživatele

Nikdo mi nevytkne, že film je velmi pomalý. Při sledování filmu jsem měl neustále nutkání přemýšlet o úplně něčem jiném, než to abych se soustředil na film. I tak by mi nic moc neuniklo. Film nemá žádný děj, jen chce náhlédnout do života kolem filmu a konkrétně na člověka. Zde je to producent, kterého hraje De Niro a toho si budu asi jako jediného pamatovat. I když zde hrálo pár dalších velkých herců. Nejvíc z filmu se mi líbila romantika u nedostavěného letního domku a část s Jacken Nicholsonem, kde se De Niro opije. Jinak je to docela nepodstatný film. ()

Han22 

všechny recenze uživatele

Poslední magnát je jediný film, kde se setkali velikáni De Niro a Nicholson a tomu plejáda dalších hvězd (Curtis, Mitchum, Pleasance, Milland, Moreau) takže jsem byl zvědavý. No a bylo to takové nijaké. Drama bez dramatu, děj bez pořádného příběhu, atmosféra 30. let nulová. Herci tu mají větší či menší štěky, což platí i pro Nicholsona, který je tu asi 10 minut (a rozbije De Nirovi hubu). Co zbylo? Přesný De Niro jako ledově chladný, strohý hollywoodský producent, pár okamžiku kdy ožívají staré černobílé filmy a celkem pěkná romance, která ovšem od začátku nikam nevede. Nebyla tu úplná kravina, 3* si to zaslouží, ale za pár hodin nebudu vědět o čem to bylo. ()

Dionysos 

všechny recenze uživatele

Předobrazem pro De Nirovu postavu byl dle Fitzgeraldovy předlohy slavný filmový producent Irving Thalberg (1899-1936), taktéž závratný mladý talent a spolubudovatel impéria MGM. To ale není jediná spojitost filmu s "filmem" jako takovým. Tedy nejen, že se odehrává v prostředí filmových studií, ale celá jeho struktura obsahuje mnoho, i když nijak okázalých (pro tento typ historizujícího filmu se to ostatně vcelku hodí), metafikčních prvků. Např. film (ve filmu), na němž De Niro právě pracuje, je krásnou ironickou připomínkou jak hollywoodských starých časů, tak ironickým balancováním o (falešné?) povaze filmu obecně. Těchto zároveň nostalgických i jízlivých odkazů je ve snímku více (fungování filmového průmyslu, scénáristé-komunisté, okrajově imigrace do USA), a stávají se tak i osobním ohlédnutím zpět Elii Kazana. ()

Galerie (34)

Zajímavosti (10)

  • Robert De Niro (Monroe Stahr) se již před natáčením oblékal jako ve třicátých letech a během dvou měsíců zhubl o dvacet kilogramů, aby vypadal jako nemocný a hubený magnát. (Rocky62)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno