poster

Maigret a noc na křižovatce (TV film)

  • Velká Británie

    Maigret: Night at the Crossroads

  • Slovensko

    Maigret: Noc na križovatke

Krimi / Drama / Mysteriózní

Velká Británie, 2017, 88 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • stanyko
    ***

    Stale pozeratelne, no najslabsi Maigret doposial. Zvlast mi tam vadili trhliny ako ked obchodnikova zena si stanovila podmieknu, ze im prezradi vsetko az ked sa pomodli na mieste cinu. V realite by dostala na policajnej stanici riadne do drzky a hned by vsetko vyklopila (taku stupiditu si neviem predstavit ani v dnesnej dobe...). Ale ako pisem, bolo to pozeratelne napriek trhlinam a miestami mimoriadne nudnym pasazam... 2,5(27.1.2018)

  • Jehan
    ****

    Vždycky mě otravují názory, že roli Maigreta zahrál nejlépe Jean Gabin. Ovšem Rowana Atkinsona bych v ní nečekal ani v nejdivočejších snech. Ačkoliv osobně za nejlepšího Maigreta všech dob považuji Bruno Crémera, smekám před britským pojetím a jsem rád rád, že to sir Rowan vzal. Tahle epizoda je vzdálena knižní podobě, i tak má vynikající atmosféru, jen Maigret nějak málo pije a kouří. Pro ortodoxní čtenáře Simenona možná důvod ke znepokojení, pro sobotního diváka televise přesto velmi dobrá volba. A pro znalce milý bonus v podobě české dvouoké zrcadlovky Flexaret.(20.1.2018)

  • Pierre
    ****

    Zmizela zbytečná akce z druhého dílu a opět se vrátila větší starosvětskost. Předloha Simenona popisuje zdřejmě jeden z těch složitějších případů, který mi možná nepřipadal tak zajímavý jako ostatní co jsem viděl a četl. Postava Andersena byla ale zajímavá a opět se mi líbilo Maigretovo dokonalé uvažování. Ta postava mě prostě fascinuje ať už na papíře nebo na plátně v podání Jeana Gabina či právě Rowana Atkinsona, který ji ztvárňuje zase úplně jinak než můj miláček Gabin ale taky velmi dobře. Zamrzela mě trochu absence hudebního podkresu, který v předchozích dílech dokresloval atmostféru scén. Ale jinak vážně všechny klady, které jsem vypsal u předchozích dvou dílů vcelku zústavají. Akorát nebyl zrovna zvolen nejlepší Simonenův příběh. Ale i když je složitý, je zároveň i promyšlený, se standardním napětím a překvapivým závěrem. Takže objektivně vzato vlastně ani na ten si nemohu stěžovat a mohu dát zase 4 hvězdy.(20.1.2018)

  • WugWugs
    ****

    Keď sa dostaví chuť na staromilskú detektívku nesprznenú nejapným vtipkovaním. Nepoznám predlohu, ani originálny seriál, bez porovnania môžem povedať, že Atkinsonov Maigrite sú všetko solídne natočené a zahraté konzervatívne detektívky, ktoré neurazia, no ani neprekvapia - pôsobia ako kvalitnejší seriál s filmovou stopážou. 3.5(28.9.2017)

  • mosem
    ****

    Prozatím nejlepší z Atkinsonových Maigretů. Příběh je hezky propletený, má napětí a dává šanci divákům odhalit vraha. I když možná o kapánek víc, než by bylo třeba. Atkinson ve své roli roste. Jednu hvězdu ubírám za ne dostatečně využité prostředí exteriérů, spíše mně to připomínalo inscenaci než film. Ale atmosféra doby je zachycena dokonale. A ještě po skončení filmu můžete přemýšlet, jak děj ze závěrečných scén pokračoval. Než si uvědomíte, že je to "jen" film.(20.1.2018)

  • - Ve filmu je několikrát záběr na telefonní budku, kde je automat s kroucenou telefonní šňurou. To však v době, kdy se film odehrává (konec padesátých let), nebylo možné - kroucená telefonní šňura byla zavedena až začátkem let šedesátých. (tommicek)

  • - Střelná zbraň, která je nalezena u Carla Andersena (Tom Wlaschiha), je malá kapesní zbraň značky Derringer. (ArthasKarfa)

  • - Fotoaparát, kerým je na policejní stanici fotografován Carl Anderson (Tom Wlaschiha), je Flexaret, model IV, vyráběný v letech 1955-1959 podnikem Meopta Přerov. Tyto fotoaparáty byly vybaveny hledáčkovým objektivem Anastigmat 80mm f/3 a snímacím objektivem Belar 80mm f/3,5. Tento model Flexaret jako první umožňoval fotografovat nejen na střední formát 6x6 (60x60mm), ale i na kinofilm 35mm. (Vikta)