Reklama

Reklama

Henry Brogan (Will Smith) je elitní nájemný zabiják, absolutní profesionál, který bez pochybností vždy stoprocentně odvede zadanou práci. Při poslední zakázce se však k němu dostaly informace, které neměl slyšet, proto se ho jeho zaměstnavatel s těžkým srdcem rozhodne nechat zlikvidovat. Koho však poslat na člověka, který je v tomhle oboru nejlepší ze všech? Ideální by byl Henryho dvojník, o něco mladší, odolnější a odhodlanější. Ve společnosti Gemini, vedené technokratem Clayem Verisem (Clive Owen) už léta probíhá tajný projekt, který právě tuhle možnost nabízí. Henry se poprvé bojí o život. V patách má rovnocenného protivníka, který předvídá jeho každý krok a každý úder vrací o něco silnějším protiúderem. V doprovodu tajné agentky Danny (Mary Elizabeth Winstead) zběsile prchá napříč kontinenty, než mu dojde, že pokud má mít aspoň nějakou šanci na přežití, musí se svému pronásledovateli postavit tváří v tvář. V ponurých kulisách budapešťských katakomb se mu ho konečně podaří zahnat do kouta, ale když se mu podívá do očí, má najednou mnohem víc otázek než odpovědí. Proti němu stojí jeho o třicet let mladší Já. A stále ho chce zabít. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 3

Recenze (421)

Bluntman 

všechny recenze uživatele

Nechci vynášet hodnotové soudy, zda-li je BLÍŽENEC dobrý film. Rozhodně je ale v mnoha ohledech pozoruhodný. Je výlučný, protože nespadá ani do jednoho z mnoha trendů ve fikční sci-fi za posledních dvacet let: nereflektuje společensky závažné otázky (klonování je otázkou minulosti), není myšlenkovou hrou (klonování je zjevné, žádné další překvapení), neimituje jiná umělecká díla, nemá ani neobvyklou výstavbu vyprávění, nerozprostírá svůj příběh do více médií a platforem pro budování komplexního světa příběhu. V téhle vykořeněnosti dá vzpomenout na Smithův blockbuster JÁ, ROBOT, ve kterém na konec šlo hlavně o prezentování trikové technologie (zcela digitální postava)._____ Nejblíž má však k HULKovi od stejného režiséra (Ang Lee), protože i v něm to nejomšelejší možné vyprávění - mladší agent jdoucí proti starému hozenému přes palubu - a téma vztahu otců a synů je pouze záminkou k formálnímu experimentování. 3D HFR neškodí, že je podobně jako onen klon hyperrealistické, protože tohle není hobití trilogie, kde bychom se měli nořit do fantazijního prostředí. Práce s přirozeným svícením scén, delší dialogové i akční scény kladoucí důraz na hereckou expresivitu detailními záběry obličeje, hlavně v první polovině velká hloubka ostrosti se zaostřenými všemi plány - to (plus další nezmíněné) jsou všechno velmi nevšední postupy přinášející netradiční zážitek. Je BLÍŽENEC povedený? Nevím, má ale řadu zajímavých filmařských voleb, že za zhlédnutí v kině - ve verzi 2K, 3D, 60fps (na původních 120 u nás žádný sál není vybaven, ve Státech jenom necelé dvě desítky) - stojí. ()

Yoshitsune 

všechny recenze uživatele

Něco jako Looper, akorát u toho nemusíte přemýšlet, což je výhoda, protože u Loopera sem musel rozběhnout mozek a konec, byl takový.......zvláštní. Tady tohle naštěstí neni, jede si to přímou linku a nutno uznat že dost dobře. Než sem film viděl, opět mně tady strašilo to hodnocení tady a i ve světě, ale ne, ne, obavy šli stranou hned při úvodním headshot.......né Will Smith právě že nedal headshot a proto se rozhodne odejít do penze a přitom zjistí, že to že nedal headshot bude jeho nejmenší problém. Jde po něm Clive Owen, který hraje standardního padoucha, což je i zároveň jediná věc, co mně na filmu mrzí, Clive Owen totiž dovede zahrát lepšího záporáka, ale dobře, on si totiž Clive ukuchtil doma v kuchyni silnější, rychlejší a nebezpečnější verzi Willa Smitha, který opravdu ve filmu působí živě a vůbec bych neřekl, že je digitální. A mladý Smith, tomu starému dává solidní čočku, ale ve finále se spojí a závěrečná vybíjená ve městě je parádní. A víte taky co je parádní, ta akce, je realistická a velice dobře natočená, sestříhaná a má choreografii a sem rád, že akce je pokaždé někde jinde a pokaždé je to něco jiného, takže bitky, přestřelky, honičky, je tady všechno a závěrečná bitka s Über-Waffe je prostě brilantní záležitost. A co se týče té technologie, ve které je film točen, tak se na to parádně kouká, hlavně to vynikne když se kamera oddálí a snímá i okolí, při honičce na motorkách je to krásně vidět. Takže já si nemohu pomoci a dávám plnou palbu, velice příjemné a nečekané překvapení. ()

Reklama

Shit 

všechny recenze uživatele

Svižná nabušená akce, Will Smith je sympaťák a jako akční béčko v Dieselově stylu to funguje ok. Navíc určitě stojí za pozornost omlazení, který funguje stejně dobře jako celej film, zásadní problém ale nastává v momentě, kdy si to rozdá Will sám se sebou, samo ve vší počestnosti, ale za to s nereálně plynulým a zrychlým vizuálem, což působí blbě a jinak ok bitku to pošle do prdele. ()

3DD!3 

všechny recenze uživatele

Vizuální stránka úžasná a mladá verze Willa Smithe uvěřitelná. Akce je vymazlená a odehrává se na zajímavých místech (na Kostnice mám letos štěstí). Ang Lee je machr. Příběh je bohužel devadesátková klasika, která bude mít příští rok třicet let výročí. Přitom stačilo aby Henry nebyl hodný hitman. Owen nevyužitý, Smithové hrajou svůj standart, Mary Elizabeth je ovšem neuvěřitelně super. Nikoho nepotřebuje, ničemu se zase tak moc nediví a v kariérním postupu má jasno. Blíženec není revoluce, prostě jen slušný akčňák. ()

pepo 

všechny recenze uživatele

Ako fajn akcnak z cias minulych ma to celkom bavilo. Smith si to dava s prehladom a ma to niektore skvele momenty. Bohuzial triky sa obcas kruto nepodarili a vytrhavaju z filmu. Pred 20. rokmi by to bol obrovsky hit, teraz vsak uz nema co ponuknut. Najhorsie je, ze ten scenar nikto prilis neaktualizoval na sucasne trendy a od Leeho som cakal, ze tomu da trochu viac hlbky. Ciselne presne medzi 6-7/10 ()

Galerie (136)

Zajímavosti (10)

  • Původní verze scénáře je 20 let stará. V 90. letech 20. století se uvažovalo, že ho natočí Tony Scott v hlavní roli s Nicolasem Cagem pod studiem Disney. V té době nebyla dostatečná technologie pro omlazení hlavní postavy, a tak se od nápadu odstoupilo. Další verze pak počítala s Harrisonem Fordem v hlavní roli a mladší já si měl zahrát Chris O'Donnell. [Zdroj: Filmkult.cz] (Kinofil)
  • Film je natočen, stejně jako předchozí film Anga Leeho Ulička slávy (2016), ve 120 snímcích za sekundu. Ang Lee jí často, spolu i s dalšími „vizionářskými“ režiséry (např. James Cameron), označují jako budoucnost kinematografie. Film se pak promítal i ve 3D, a to i ve vybraných kinech v ČR. (ČSFD)

Související novinky

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

23.10.2019

Režisér Ang Lee (Pí a jeho život, Ulička slávy) dlouhodobě vsází na to, že vyšší snímková frekvence (HFR) je budoucnost kinematografie. Jeho poslední pokus přesvědčit diváky, že má pravdu, nicméně… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno