Reklama

Reklama

Henry Brogan (Will Smith) je elitní nájemný zabiják, absolutní profesionál, který bez pochybností vždy stoprocentně odvede zadanou práci. Při poslední zakázce se však k němu dostaly informace, které neměl slyšet, proto se ho jeho zaměstnavatel s těžkým srdcem rozhodne nechat zlikvidovat. Koho však poslat na člověka, který je v tomhle oboru nejlepší ze všech? Ideální by byl Henryho dvojník, o něco mladší, odolnější a odhodlanější. Ve společnosti Gemini, vedené technokratem Clayem Verisem (Clive Owen) už léta probíhá tajný projekt, který právě tuhle možnost nabízí. Henry se poprvé bojí o život. V patách má rovnocenného protivníka, který předvídá jeho každý krok a každý úder vrací o něco silnějším protiúderem. V doprovodu tajné agentky Danny (Mary Elizabeth Winstead) zběsile prchá napříč kontinenty, než mu dojde, že pokud má mít aspoň nějakou šanci na přežití, musí se svému pronásledovateli postavit tváří v tvář. V ponurých kulisách budapešťských katakomb se mu ho konečně podaří zahnat do kouta, ale když se mu podívá do očí, má najednou mnohem víc otázek než odpovědí. Proti němu stojí jeho o třicet let mladší Já. A stále ho chce zabít. (Cinemart)

(více)

Videa (8)

Trailer 1

Recenze (425)

lamps 

všechny recenze uživatele

Nevěřil jsem, že se Hollywood ještě vzchopí k takhle čistému akčnímu blockbusteru. Navzdory všem nevyhnutelným změnám v průběhu produkce je vidět, že se jedná o devadesátkový Bruckheimerovský námět v plné parádě - v centru stojí protagonista výjimečně zdatný v likvidaci padouchů, potenciální romantická linie je zcela potlačena a spiknutí vede až k nejvyšším příčkám, ale není zatíženo žádnými politickými ani sociálními kontexty. Vyprávění vytváří jednoduchou hyperrealitu, v níž existují jen inkriminované dvě strany konfliktu a nic jiného není důležité. Ang Lee pak čistým obrazem a digitálními úpravami tohle pojetí podtrhuje a opravdu pomáhá vytvořit alternativní svět, který jsem ale neměl nejmenší problém přijmout a nechat se jím alespoň na úrovni poctivého akčního zážitku pohltit. Samotná akce není statická a vynucená, nýbrž poměrně různorodá a posouvající děj, přičemž digitální look oči rozhodně nemučí a do zmíněného konceptu zapadá. A co víc, akce není zase tolik a sází se také na interakce postav, které jinak jednoduchou story usměrňují. Nejde o žádné revoluční žánrové blbnutí, na to je příběh pořád hodně standardní a v rozvíjení některých motivů nevynalézavý a zkratkovitý, ale staromilný nádech mi jinak imponoval a Lee mi po dlouhé době nabídl 3D komfort, v němž vidím perspektivní vizuální budoucnost (byť chápu, že mnoho diváků ten zmíněný hyperrealistický styl ihned nepřijme). Osobně jsem ještě čekal, že to bude ve stylu devadesátek značně vtipnější - ta serióznost mi k tomu místy úplně neseděla. ()

Stanislaus 

všechny recenze uživatele

Reklama na Blížence ve formátu 3D HFR mě nalákala do kina a navíc jsem byl zvědavý, jak vypadá "v reálu" omlazený Will Smith. V průběhu děje jsem nejednou pocítil jistou žánrovou zmatenost a nebyl jsem si úplně jistý tím, jestli samotný film ví, čím vlastně chce být. Máme tu co do činění s akčním sci-fi o klonování lidí, které je prošpikované sem tam nějakým tím vtípkem a romantickými narážkami, přičemž se místy povrchním způsobem snaží být něčím lepším v rámci sci-fi žánru. Co se akčních sekvencí týká, nemám výtek - honička na motorkách, souboj mezi lebkami či závěrečná bitka neměly vážně chybu - i když musím podotknout, že místy to kvůli kvalitnímu obrazu vypadalo až příliš uměle, avšak i přesto jsem rád, že jsem se rozhodl jít do kina právě na tento formát. Vizuál omlazeného Smithe byl vskutku působivý, trochu mě zamrzel malý prostor pro Benedicta Wonga a zarazil mě poněkud tuctový závěr. Určitě nejde o promrhané dvě hodiny v kině, ale zároveň jde o jednorázovou záležitost, která do týdne vyprchá z hlavy. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

„JAKO BYCH VIDĚL DUCHA...“ /// Ukecaný až hrůza! Soustředěj se na vyprávění příběhu, kterej je zajímavej, ale kurva – takhle se to už přece nedělá! Vobčas kus akce a pak zase vyprávěj… Nejhorší ale je, když už ani nevyprávěj příběh, ale vyprávěj jen tak vo sobě… Tohle mělo bejt asi původně drama, ale nakonec do toho přidali trochu akce… prostě Ang Lee. Kdyby všechno dělali jak se má, tak je to minimálně o půl hoďky kratší. Navíc to choreo je podivný… /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Myslím, že nejlepší akčňárny točí Ang Lee. 2.) Mám ve světě spoustu parchantů (ale ještě o tom nevím). 3.) Thx za titule „blacklanner“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ne ()

Othello 

všechny recenze uživatele

Byl to Vidocq v roce 2001, byli to Public Enemies od Manna, Gamer od Neveldine/Taylora či celá hobití trilogie. To všechno jsou průkopníci digitálních bariér ve filmu, kteří, jakkoli jim to bylo dříve vyčítáno, osahali ostatním nezmapované území bez limitů filmového pásu a dvaceti pěti okének za vteřinu. A teď k nim přibude tahle segalovka. Gemini Man jede za určených podmínek na až 120 FPS, což oku nepřipravenému může připadat jako neskutečná ohavnost. A ona to ohavnost je. Akční scény se ještě dají ustát, pokud, dle mého příkladu, se pohybujete notnou dávku svého času ve virtuálních světech (a film se různými first-person shoty snaží takto s divákem identifikovat), scény civilní zvládá ale už hůře. Ona přílišná ostrost a obrovské rozlišení bojují s tím, jak snadno odhalí umělé svícení a zlikvidují jakékoli další plány v obraze. Pokud je vzdálený objekt zaostřený stejnou mírou jako přední, obraz tak totiž začne působit dvojrozměrně místo prostorově, protože člověk je tak zvyklý vizuálně pracovat už s prostými limity svých očí. Pokud je potřeba tvůrců zvyšovat počet framů za sekundu motivovaná snahou přiblížit diváku dění na obrazovce, ignoruje tím fakt, že lidská pozornost, zrak, vnímání, funguje taktéž subjektivně. Dobré akční scény ve filmech s tím pracují a na poli neustále se měnící a frenetické situace nám předhazují klíče k upoutání naší pozornosti na to, co chce, abychom viděli. Gemini Man má pocit, že takové klíče nepotřebuje. Stačí mu jen maximálně zaostřit dění a jediné, co po nás chce je, abychom se dívali. Ono samostatné akční scény nejsou pak vůbec špatné (až na některé opravdu tristní triky), ale nepůsobí dojmem, že se v nich pohybují živí lidé. Což je problém u příběhu o tvrdých zabijácích, kteří mají krvácet a trpět. __________ Zajímavý je, že jsem o tomhle původně psát vůbec nechtěl, protože více než onou technickou stránkou, jsem byl zasažený tím, že je využita na to, aby odhalila naprostou vyřízenost dřívějšího prvního muže Hollywoodu Willa Smitha. Ten zde působí unaveněji a nepoužitelněji než libovolný současný Bruce Willis a tříciferné číslo framů z něj nemilosrdně nesundavá svoje oko. Ten člověk už není schopný ani přirozeně zahrát to, že přijde do místnosti a fakt, že film se zaobírá jím a jeho WETA klonem mi přijde více fascinující než celý ten demonstrovaný technologický pokrok. Já vím, že Čínani toho od svých ochočených hereckých kurviček nic víc nechtějí, ale tady už jsme na hranici toho, že je vám nepříjemné se ocitnout s očividně nekomfortním představitelem, u jednoho díla. Není tajemstvím, že scénář k tomuhle chrchlu existoval už v 90. letech a delší dobu k němu byl přivázaný Nicolas Cage. Zábavné je pak sledovat, jak patrně jediná změna od jeho původní podoby nastala v připsání ženské postavy. Ta v dobré polovině scén zmateně stojí v pozadí a neví co má dělat, zatímco si dva Willové Smithové povídají o šrámech na duši. Připomíná tak, když jeden z hráčů nestihne dorazit na seanci Dračího doupěte a vy musíte odehrát scénář s ostatními hráči a tvářit se, jakože tam v tom příběhu jeho postava s nima je. A tak to jde dál a dál. Co slovo, to perla: "It's not a gun time. It's coffee time.", "I cannot sleep. There is where the ghosts are.", to vše pronesené hercem, který si s každou slabikou více a více uvědomuje jak je na konci kariéry. Pokud by u původního scénáře seděl David A.Prior, uvěřil bych tomu. A to byla upřímně ta věc, která mě na tom filmu bavila nejvíc. Je to jak sledovat starou cannonovku s vědomím všech rizik, která to přináší. Smějete se v bulváru příběhům o chudácích, co vyhráli v loterii sto milionů a během dvou let je prošustrovali na chlast, fet a kurvy? Tenhle chudák vyhrál od smrtícího komba Bruckheimer-Čínani 140 mega a prošustroval to za pár měsíců za filmařský ekvivalent toluenu s krokodýlem. Crazy times. () (méně) (více)

somnar 

všechny recenze uživatele

Neobhajitelně dlouhý relikt devadesátek o agentovi, kterého jeho nadřízení "povinně" hodili přes palubu (doslova!), v němž se s naprosto vážnou, slzavou tváří mluví o šrámech na duši a vnitřních démonech, popřípadě se bezzubě vtipkuje o věku nad Bloody Mary v budapešťských lázních. S Mary Elizabeth Winstead má totiž Will zcela asexuální chemii, což nakonec dává smysl, protože jeho zájem je očividně jinde - Will se nejprve dotčeně dušuje, že jeho mladý klon nemůže být jeho potomek, pak klonovi random sdělí, že klon je "určitě panic" a nakonec sám o sobě prohlásí, že pochází ze čtvrti jménem "The Bottom". Takových momentů (nechtěného?) humoru je ale málo, navíc se na to kouká fakt nepříjemně. Celé to vypadá jako domácí video, reality show či sportovní přenos v HD rozlišení s megaostrými objekty, zároveň bez jakékoliv „filmové“ patiny, kterou plynulejší pohyby během akce opravdu nevytvoří. A ano, prvními red flags sterilní, vykostěné podívané jsou už čínští investoři v úvodních titulcích. ()

Galerie (138)

Zajímavosti (10)

  • Natáčalo sa najmä v americkom štáte Georgia, v Kolumbii v meste Cartagena, ale aj v Budapešti v štúdiách Origo. (WalterIK7)

Související novinky

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

Mission: Impossible 7 a 8 se znovu odkládají

21.01.2022

Skoro to začíná vypadat, že se pokračování ze série Mission: Impossible už nikdy nedočkáme. Po několika odkladech a přerušování produkce z důvodu pandemie totiž přichází další smutná zpráva. Studio… (více)

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

Pokračování Avatara nebudou mít HFR

23.10.2019

Režisér Ang Lee (Pí a jeho život, Ulička slávy) dlouhodobě vsází na to, že vyšší snímková frekvence (HFR) je budoucnost kinematografie. Jeho poslední pokus přesvědčit diváky, že má pravdu, nicméně… (více)

Nej filmy roku a PF 2019!

Nej filmy roku a PF 2019!

31.12.2018

Film, od kterého jsme kvůli komplikacím při natáčení (výměna režiséra) raději nic velkého nečekali. Bohemian Rhapsody. Dnes suverénně nejoblíbenější a masami nejlépe hodnocený filmový šlágr roku.… (více)

Reklama

Reklama

Časové pásmo bylo změněno