Finská variace na slavné drama Thelma a Louise vypráví příběh dvou sester, barových tanečnic, které se setkávají jako dospělé. Starší Angelu po vystoupení osloví mladší nevlastní sestra Anna, s níž se roky neviděla. Setkání naruší vpád gangstera, kterému Angela dluží peníze. Anna jí zachrání život a společně se vydávají na útěk. Během něj se snaží tancem vydělat peníze, aby splatily dluh. Road movie Miami je vizuálně poutavou oslavou silných hrdinek i pevného sesterského pouta.(Film Europe)
Anna a Angela jsou nevlastní sestry, jejichž životy se po dlouhém odloučení znovu propletou. Každá má vysněnou budoucnost, ale nejprve budou muset společnými silami zbavit Angelu břemena z minulosti. Vydávají se proto na divokou jízdu Finskem jako tanečnice v nočních klubech. Jejich příběh se postupně promění v krimi thriller, který až na dřeň odhalí finské podsvětí a nabídne podmanivou a hřejivou studii dvou ženských postav.(Febiofest)
Road movie o dvoch sestrách - barových tanečniciach, ktoré unikajú pred gangstrami. Angela - tá staršia - je tanečnicou veteránkou, ktorú raz po jednom vystúpení osloví jej mladšia nevlastná sestra Anna, s ktorou sa roky nevideli. Ich prvé stretnutie má dramatickú atmosféru, lebo Angelu práve napadne chlapík z gangu, ktorému dlží peniaze – Anna jej zachráni život a táto udalosť ich naštartuje na útek, pri ktorom sa snažia spolu zarobiť tancom peniaze, aby vrátili dlh.(Film Europe)
Není většího filmového (a vůbec obecného) zločinu, než zpracovat prostoduchou, tisíckrát viděnou zápletku táhlým samozvaně artistním způsobem a tím pádem vytvořit nesnesitelně nudnou kompilaci neoriginálních motivů, situací a klišé se všemi těmi makry, nízkou hloubkou ostrosti, mlčenlivého porozumění a dlouhými pohledy. Osobně často obhajuji filmová schémata či zdánlivě nelogická rozhodnutí i situace, když tím film pohání buď atrakce nebo katarzi (krom toho, že sám život je opakující se estrádou schémat a nelogických rozhodnutí, kdy samotná tato věta je schéma, jejíž použití je v tomto případě tím pádem nelogické). Miami nemá ale nic. Postavy jsou až nesnesitelně ploché a jejich vzájemný vztah je definován jednoduchými prostopravdami a tichými pohledy, obhájenými jakýmsi sesterským telepatickým poutem. Třetinu stopáže se brečí. Situace pohánějící děj jsou úplně vysáté z prstu. Thrillerový element je natolik slepý a laxní (zdánlivě napínavá situace, kdy hrdinka zapomene telefon, jímž natáčí mafiána v jeho obýváku je vyřešená tím, že v další scéně řekne, že si musí jenom pro něco skočit a telefon si normálně zase vezme) že ho může přebít jenom krátká a nejen díky ňoufovskému úsměvu objektu milostného zájmu, strašlivě srandovní romantická epizoda ("co vlastně děláš za hudbu?" "takovou folkovou s elektronickými motivy" "vypadáš takhle hrozně roztomile"). A trvá to madrfakin dvě hodiny, do píči! Jestli se tohle dostalo do český distribuce jinak než jakožto gratis bonus v nějakym filmovym balíčku, tak musím Film Europe pogratulovat, jakou má dobrou ruku. Doufám, že Schmarz se Stuchlým během psaní anotace potili krev ve velkym.(12.7.2018)
Tak tento snímok nebol až taká katastrofa, akú som očakával, a Bergroth vykresal celkom slušnú, aj keď klišé drámu, ktorá ale koniec-koncov celkom baví. Je to asi spôsobené hlavne ústrednou sympatickou dvojicou, avšak aj veľmi zaujímavým a perfektným soundtrackom. Takže ja osobne som bol celkom spokojný a do ďalšej hviezdičky chýbalo ozaj málo. 65 %(19.12.2019)
Othello
Není většího filmového (a vůbec obecného) zločinu, než zpracovat prostoduchou, tisíckrát viděnou zápletku táhlým samozvaně artistním způsobem a tím pádem vytvořit nesnesitelně nudnou kompilaci neoriginálních motivů, situací a klišé se všemi těmi makry, nízkou hloubkou ostrosti, mlčenlivého porozumění a dlouhými pohledy. Osobně často obhajuji filmová schémata či zdánlivě nelogická rozhodnutí i situace, když tím film pohání buď atrakce nebo katarzi (krom toho, že sám život je opakující se estrádou schémat a nelogických rozhodnutí, kdy samotná tato věta je schéma, jejíž použití je v tomto případě tím pádem nelogické). Miami nemá ale nic. Postavy jsou až nesnesitelně ploché a jejich vzájemný vztah je definován jednoduchými prostopravdami a tichými pohledy, obhájenými jakýmsi sesterským telepatickým poutem. Třetinu stopáže se brečí. Situace pohánějící děj jsou úplně vysáté z prstu. Thrillerový element je natolik slepý a laxní (zdánlivě napínavá situace, kdy hrdinka zapomene telefon, jímž natáčí mafiána v jeho obýváku je vyřešená tím, že v další scéně řekne, že si musí jenom pro něco skočit a telefon si normálně zase vezme) že ho může přebít jenom krátká a nejen díky ňoufovskému úsměvu objektu milostného zájmu, strašlivě srandovní romantická epizoda ("co vlastně děláš za hudbu?" "takovou folkovou s elektronickými motivy" "vypadáš takhle hrozně roztomile"). A trvá to madrfakin dvě hodiny, do píči! Jestli se tohle dostalo do český distribuce jinak než jakožto gratis bonus v nějakym filmovym balíčku, tak musím Film Europe pogratulovat, jakou má dobrou ruku. Doufám, že Schmarz se Stuchlým během psaní anotace potili krev ve velkym.(12.7.2018)
blondboss
Tak tento snímok nebol až taká katastrofa, akú som očakával, a Bergroth vykresal celkom slušnú, aj keď klišé drámu, ktorá ale koniec-koncov celkom baví. Je to asi spôsobené hlavne ústrednou sympatickou dvojicou, avšak aj veľmi zaujímavým a perfektným soundtrackom. Takže ja osobne som bol celkom spokojný a do ďalšej hviezdičky chýbalo ozaj málo. 65 %(19.12.2019)