• Vikinec
    ***

    Na to, jaké osobnosti se tady sešly, kolik charisma bylo vyčerpáno, tento snímek neprokázal přesvědčivé kvality. Toto "psychologické kriminální drama", jak sám sebe tituluje, nedosahuje ani jednoho jmenovaného přízviska, když každé z nich je potlačováno ve prospěch druhého. Tak nejsme svědky ani psychologických rozborů obětí ani dedukčních her k odhalení vraha. Tento film, to je povinný komunistický odkaz s moudrými a jasnovidnými detektivy, zbytečná role "národního umělce" Šmerala, šokující rozuzlení s morálním otazníkem a promarněná šance jak využít české herecké nebe. Celkově, především díky hercům, 3*.(11.1.2010)

  • otík
    **

    Hrozná škoda, že první hodina filmu je totálně, ale naprosto absolutně totálně o ničem. To by unudilo i osla. Jakmile se však prozatím druhá hlavní postava ztratí a první postava ji začne hledat, rozehraje se napínavá a důmyslná krimi dráma. Ovšem to už je pozdě nato, aby se divák nadchnul. Škoda, potenciál tu byl jak herecký, tak scénáristický. Černobílý film.(28.12.2017)

  • Willy Kufalt
    *****

    ,,Je to smutné, pane doktore, tady jde o život člověka, a vy máte jedinou starost, co udělá komunistická propaganda..." Vedle Svědomí (1948) a Probuzení (1959) další psychologicko-kriminální snímek Jiřího Krejčíka s jednoduchým, nenápadným názvem, byť tentokrát dost nedoceněný. Možná škoda, že nevznikl tak o dva, tři roky dříve. Zde pod vlivem cenzury a ideologie vznikla nebo spíše zůstala "pouze" skvělá detektivka, která je na jedné straně takovým Majorem Zemanem v černobílém vizuálu, na druhé straně ještě v pozadí dodýchává atmosféra šedesátých let s artovým laděním snímku, především díky atmosféře podpořené zajímavou kamerou. V doprovodu symfonické Liškovy hudby i použitých skladeb klasické vážné hudby (houslové koncerty na recepci a v divadle v první polovině filmu) máte občas pocit, že sledujete detektivku podanou jako hudební symfonii. Děj se vleče pomalu, stejně tak proměna z nostalgie při návratu hlavní hrdiny do rodných míst na tísnivý pocit ze skrytého nebezpečí, Jarmila Košťová i přes sympatický projev působí v hlavní roli příliš "chladně"... Nicméně i tak jde o nadprůměrný počin s hodně zajímavou zápletkou z prostředí diplomatického sboru. Spojenou ještě k tomu navíc s vyrovnáváním se s historií světové války. ,,Nikoho nesmíme vyslechnout, domovní prohlídku udělat nesmíme, nic nesmíme..." Co mne dále v obsahu zaujalo, byla ukázka lidské vůle pomoct spravedlnosti při pátrání v kontrastu se silnou imunitou politicky významných osob. Druhá půlka skvěle nabrala na obrátkách a já lehce navyšuju hodnocení na plný počet. Navíc když vezmu v potaz skvělé obsazení vedlejších rolích, kde se ve filmu na několik let naposled objevili Václav Voska a Miroslav Macháček, postiženi pak (stejně jako režisér snímku) v dalších letech nedobrovolným omezením umělecké činnosti. V doprovodu jich i dalších našich mistrů (Adamíra, Chudík, Lukavský, Šmeral, Tokoš, Jelínek) si pak odnáším další tematicky i umělecky obohacený filmový zážitek z dílny československé kinematografie. 85%(1.7.2018)

  • gudaulin
    **

    Kromě silného hereckého obsazení neexistuje objektivní důvod pro to, aby Podezření atakovalo se 70 % červené pole. Scénář je bohužel naivní a z něj vyplývající kriminální historka je jednak vykonstruovaná, jednak poplatná ideologii své doby. Za zmínku stojí kamera, která se snaží detaily tváří a zajímavými úhly vytvářet atmosféru, ale výše uvedené omezení film sráží do dobového průměru a počátek 70. let obecně nebyl české kinematografii nakloněný. Ve své době asi hrálo pro diváka kladnou roli mondénní prostředí mezinárodního diplomatického sboru, které se vymykalo šedi reálného socialismu. Celkový dojem za táhnoucí se a skřípající "thriller": 45 %.(16.6.2010)

  • MrPierc
    ***

    Kriminálka z diplomatického prostředí v Praze. Hlavní hrdinka se vrací do Prahy jako manželka diplomata, který ale před ní něco tají. Je vydírán, ale ona nic netuší. Prožila dětství v koncentračním táboře a začíná mít podezření, že hlavní vedoucí nacistického tábora je někdo z jejich blízkých. Temná atmosféra detektivky + žhnoucí oči Václava Vosky !(10.10.2010)

  • - Filmový debut herečky Jiřiny Krejčíkové. (M.B)

  • - Jednu z manželek diplomatů si jako komparzistka a studentka zahrála Alena Janošková, později paní Chudíková. Zde se seznámili s Ladislavem Chudíkem, ale osudové setkání a manželství přišlo až o 10 let později. (JSYSMHJF)

  • - Natáčanie filmu prebiehalo v Prahe, konkrétne v štvrtiach Hradčany, Staré mesto, Josefov, Střešovice, Karlín a na letisku Ruzyň. (dyfur)