Psychologický príbeh o citovom dozrievaní mladého lekára, konfrontovaného s realitou štvrte chudákov. Mladý lekár Noboru Jasumoto len nedávno ukončil štúdium medicíny a nastupuje do nemocnice pre chudobných, ktorú vedie nekompromisný doktor Niide, prezývaný Červenofúz. V neľahkých podmienkach sa snaží poskytovať zdravotnú starostlivosť i útechu tým, s ktorými sa život nemaznal. Po počiatočných konfliktoch si mladý lekár uvedomí, že za tvrdou maskou Červenofúza sa skrýva hlboko ľudské a láskavé srdce, žijúce podľa tých najvznešenejších morálnych kréd. Červenofúz vie, že dôležitejšie ako moc a sláva sú v živote súcit a nezištná pomoc. Až keď toto doktor Jasumoto pochopí, otvoria sa mu oči pre skutočný zmysel jeho poslania lekára.(STV)
V druhej polovici devätnásteho storočia prichádza na kliniku Košikawa mladý lekár Noboru Jasumoto. Naráža tu na množstvo nariadení svojrázneho, despotického, neústupčivého a navonok odmeraného mestského šéflekára, ktorého každý podľa farby jeho brady volá Červenobradáč (Toširo Mifune). Mladý internista je znechutený spôsobom vedenia kliniky a chce odísť, ale nemôže. Preto sa rozhodne ignorovať všetky nariadenia a predpokladá, že ho hlavný lekár prepustí. Postupne však spoznáva, že každé z nariadení má svoj zmysel a že jeho nadriadený je výborný lekár, ktorý lieči predovšetkým dušu človeka a popritom aj telo. Napriek finančným problémom neprestáva liečiť nemajetných a na ich ochranu sa nebojí postaviť zoči-voči presile.
Je to film o živote a umieraní, o nemilosrdnej pravde a "milosrdnej" lži, o chudobe a bohatstve. O pravej láske, ktorá nie je zmäkčilá, ale primerane prísna, aby vychovávala. ČERVENOBRADÁČ je posledným čiernobielym filmom Akira Kurosawu. Zároveň sa ním akoby uzatvára kruh spoločnej spolupráce úspešnej režisérsko-hereckej dvojice Kurosawa-Mifune. Ako ich spolupráca začala filmom z lekárskeho prostredia OPITÝ ANJEL, tak skončila po šestnástich rokoch týmto filmom z rovnakého prostredia. Snímka, ktorej natáčanie trvalo dva roky, získala v roku 1965 na MFF v Benátkach hlavnú cenu za herecký výkon Tošira Mifuneho.(Turiec)
Tři hodiny lidství, příběh proměny mladého nafoukaného lékaře v altruistu. Kurosawa je zde nezvykle něžný a citlivý, některé záběry kamery jsou nádherně poetické, jiné dráždivě kruté. Film sám je též plný protikladů, emočně vypjaté scény střídají poklidné zádumčivé okamžiky, zlobu láska a vše je laděno do pohádkově dobrého konce. Jen bych si dovolila rozporovat hlavní roli Mifuneho.(16.11.2020)
Červenobradáč (netuším prečo zmenili názov na Červenofúz, keď rozdiel medzi bradou a fúzmi by mal byť zrejmý aj zodpovedným úradníkom) je v poradí šiestym filmom Akiru Kurosawu, ktorý som videl. A jeden z najlepších. Dominuje mu herecký koncert Tošira Mifuneho. Stelesnil "osvieteného vládcu" malej chudobnej vidieckej nemocnice. Ani v Siedmich samurajoch ma nezaujal tak, ako v tomto filme. V Červenobradáčovi je množstvo dobre zapamätateľných epizód pomedzi ktoré sa ako niť tiahne vzťah mladého lekára k Červenobradáčovi: od averzie cez náklonnosť, obdiv až po nasledovanie. Často som si pri Kurosawových filmoch prial, aby mu niekto podaroval nožničky. Aj tentoraz. Nie však preto, aby film skrátil, iba vystrihol tú inštruktáž pre Seagala ako lámať údy.(22.1.2010)
Japonské rozsáhlé drama z prostředí poloviny 19. století zobrazené v pravé okouzlující kráse. Mladý Noboru nastupuje do místa lékaře v městské klinice pro těžce nemocné vedené Červenobradáčem. Za každou cenu chce, aby byl ze svého místa vyloučen. Je nespokojen s vedením nemocnice. Postupem času, ale přiznává, že zde může být užitečný.(23.4.2007)
Čtyři hvězdy dávám z toho důvodu, že film má tři hodiny a místy se vleče, přesto se jedná o zajímavý snímek o smyslu lékařské profese. Mifune je jako Rudovous vynikající, Kurosawa taky exceluje. Nejzajímavější je linie v závěru filmu, kdy se řeší vztah mezi malým zlodějem a holkou, kterou Rudovous unesl z bordelu, aby ji vyléčil. Ale i ostatní minipříběhy jsou zajímavý. Rudovous má taky dobrý hlášky a dokonce i přepere bandu vyhazovačů! Škoda, že film nebyl tak o půl až třičtvrtě hodiny kratší, to by bylo na pět hvězd. Přesto je to velmi dobrý film, ale rozhodně není pro každého.(22.12.2008)
Vytříbený kus krásné filmařiny a zatím zcela určitě nejlepší Kurosawa!! Režisér zde (na dobu vzniku) moderním způsobem kombinuje malé příběhy a sklídí z nich jednu velikou fascinující mozaiku příběhů a osudů. Rudovous je film, ze kterého člověčenství a láska ke člověku vyloženě odkapává, nepostrádá humor, ani veliké emoce... Kdo neviděl, nepochopí... PS. : Výborný T. Mifune!!!(29.6.2006)
Snorlax
Tři hodiny lidství, příběh proměny mladého nafoukaného lékaře v altruistu. Kurosawa je zde nezvykle něžný a citlivý, některé záběry kamery jsou nádherně poetické, jiné dráždivě kruté. Film sám je též plný protikladů, emočně vypjaté scény střídají poklidné zádumčivé okamžiky, zlobu láska a vše je laděno do pohádkově dobrého konce. Jen bych si dovolila rozporovat hlavní roli Mifuneho.(16.11.2020)
nascendi
Červenobradáč (netuším prečo zmenili názov na Červenofúz, keď rozdiel medzi bradou a fúzmi by mal byť zrejmý aj zodpovedným úradníkom) je v poradí šiestym filmom Akiru Kurosawu, ktorý som videl. A jeden z najlepších. Dominuje mu herecký koncert Tošira Mifuneho. Stelesnil "osvieteného vládcu" malej chudobnej vidieckej nemocnice. Ani v Siedmich samurajoch ma nezaujal tak, ako v tomto filme. V Červenobradáčovi je množstvo dobre zapamätateľných epizód pomedzi ktoré sa ako niť tiahne vzťah mladého lekára k Červenobradáčovi: od averzie cez náklonnosť, obdiv až po nasledovanie. Často som si pri Kurosawových filmoch prial, aby mu niekto podaroval nožničky. Aj tentoraz. Nie však preto, aby film skrátil, iba vystrihol tú inštruktáž pre Seagala ako lámať údy.(22.1.2010)
Slavníkovec
Japonské rozsáhlé drama z prostředí poloviny 19. století zobrazené v pravé okouzlující kráse. Mladý Noboru nastupuje do místa lékaře v městské klinice pro těžce nemocné vedené Červenobradáčem. Za každou cenu chce, aby byl ze svého místa vyloučen. Je nespokojen s vedením nemocnice. Postupem času, ale přiznává, že zde může být užitečný.(23.4.2007)
salalala
Čtyři hvězdy dávám z toho důvodu, že film má tři hodiny a místy se vleče, přesto se jedná o zajímavý snímek o smyslu lékařské profese. Mifune je jako Rudovous vynikající, Kurosawa taky exceluje. Nejzajímavější je linie v závěru filmu, kdy se řeší vztah mezi malým zlodějem a holkou, kterou Rudovous unesl z bordelu, aby ji vyléčil. Ale i ostatní minipříběhy jsou zajímavý. Rudovous má taky dobrý hlášky a dokonce i přepere bandu vyhazovačů! Škoda, že film nebyl tak o půl až třičtvrtě hodiny kratší, to by bylo na pět hvězd. Přesto je to velmi dobrý film, ale rozhodně není pro každého.(22.12.2008)
ad
Vytříbený kus krásné filmařiny a zatím zcela určitě nejlepší Kurosawa!! Režisér zde (na dobu vzniku) moderním způsobem kombinuje malé příběhy a sklídí z nich jednu velikou fascinující mozaiku příběhů a osudů. Rudovous je film, ze kterého člověčenství a láska ke člověku vyloženě odkapává, nepostrádá humor, ani veliké emoce... Kdo neviděl, nepochopí... PS. : Výborný T. Mifune!!!(29.6.2006)