Reklama

Reklama

Nebe a peklo

  • Japonsko Tengoku to džigoku (více)
Trailer

Obsahy(1)

Kurosawa tentokrát svůj filmový příběh zasadil do období poválečné ekonomické revoluce v Japonsku. Kingo Gondo, úspěšný manažer v obuvním průmyslu se na vrcholu své kariéry stane obětí vydírání. Když zjistí, že únosci místo jeho syna zajali jiného chlapce, ocitá se v nelehké situaci... Musí se rozhodnout, zda obětuje práci, která je pro něj smyslem života nebo dá všanc svoji čest a dobré jméno. (Filmhouse)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (104)

stub 

všechny recenze uživatele

Skvělá zápletka nabízí mnoho možných způsobů zpracování, AK se rozhodl pro poměrně civilní pojetí s typicky silným důrazem na psychologickou a sociální tématiku. Mifune je opět ve svém živlu ("...já jsem teď svým pánem, ty nejsi nic. Nejsi ani muž...") a ve větší roli se zde objevuje rovněž další ikona - Tatsuya Nakadai, jehož výkon také rozhodně neurazí. (Btw první film AK, kde se vyskytne barva:)) ()

Freemind 

všechny recenze uživatele

Tož co s tím ... Nebe a peklo je velmi povedený thriller - v první polovině klasické drama o únosu, v polovině druhé pak klasické krimi popisující postup policejního vyšetřování. I když jde ale paradoxně o jeden z kratších Akirových filmů (má "pouhé" dvě hodiny), trpí spoustou prázdných míst a natahovaných scén, naprosto geniální okamžiky se zde vyskytují vedle mírně rozpačitých momentek. Atmosféra, herecké výkony, vynikající kamera, ano, to všechno tady je - přesto dávám čtvrtou hvězdu spíše ze zvyku a z úcty k ostatním Kurosavovým dílům. ()

Reklama

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jako detektivni cernobily Noir to funguje vyborne, je to ale predevsim zasluhou kvalitniho scenare zalozeneho na povidce Eda McBaina. Kurosawa na tom az tak fatalni podil nema, obcas se sice blyskne, ale naopak mi spis prijde, ze je to misty prilis chaoticke, vizualne pretmavene a hlavne posledni tretina je uz jen takovy kapku nudny dojezd. Na to, ze je Akira Kurosawa v reziserskem nebi povazovan temer za boha a tohle je jeho na csfd nejlepe hodnoceny film, tak zas takove terno to rozhodne neni. 4* to ma ode me s tezce odrenyma usima! 7/10 ()

Frajer42 

všechny recenze uživatele

Chudému pánovi se nelíbilo, že je chudý a že je pán na kopci bohatý. Tak se rozhodl následovat heslo Robina Hooda, a tedy bohatým brát a chudým (sobě) dávat. Jen to vyhnal malinko do extrémů a zařadil do celého procesu unesené dítě. Musím filmaře pochválit. S filmy ze zemí, kde jsou údy malé, kůže žlutá a oči šikmé, mívám obrovský problém v orientaci v postavách. Zde byly jednotlivé postavy odlišeny natolik, že jsem tento problém neměl a mohl jsem svoji pozornost naplno soustředit na psychologicko kriminální příběh, který byl velmi kvalitní. Opravdu promakaná kriminálka. Milovníkům tohoto žánru se určitě během sledování postaví jejich chlouba a ukápne jim nejedna slina. Výtka směřuje snad jen k příliš dlouhé stopáži. Kdyby byl snímek trošku kratší, a tím pádem atmosféra hustší, tak bych dal klidně i 4 *. Takhle to jsou krásné 3 kusy. Viděno v rámci Filmové výzvy 2017. Film mi vybral uživatel nascendi. ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Kurosawa uměl natočit prostě všechno. Tato dokonalá kriminálka mě uchvátila. Kurosawa dokázal ve všech svých filmech naprosto bezchybně vykreslit hlavní postavy. Ať už se jednalo o adaptaci Shakespeara, či Eda McBaina. V první pasáži vidíme to, jak se hlavní postava vyrovnává s únosem chlapce. Tato pasáž je dalším hereckým koncertem Mifuneho. I zde sehrál typově odlišnou postavu a i zde ji dokázal díky svému charismatu a mnohovrstevnatému herectví ztvárnit geniálně. Ve zbylých pasážích pak vidíme realisticky natočenou tiťernou policejní práci v praxi. Detektivové musejí z minima důkazů vytěžit maximum a deduktivní prací se jim podaří dostat se až k únosci. I tato pasáž je úžasná, působí jako předchůdce dnešních Kriminálek Las Vegas atd. Závěrečný rozhovor Gondy a únosce je pak skvělou psychologickou pointou příběhu. ()

Galerie (60)

Zajímavosti (3)

  • Film není zcela černobílý. Ve scéně s kouřem zbarveným do růžova barvou vloženou do tašek od bankovek je kouř skutečně růžový. (VMa)
  • Scény odehrávající se ve vlaku se točily se skutečnými pasažéry za běžného provozu. (ČSFD)
  • Poslední část filmu měla původně mnoho dialogů, ale Akira Kurosawa se rozhodl je nepoužít. (Kulmon)

Související novinky

Začíná festival EIGASAI

Začíná festival EIGASAI

22.02.2018

Ve čtvrtek 22. února začíná v pražském kině Lucerna 11. ročník festivalu japonského filmu a kultury EIGASAI 2018. V letošním roce uplyne 20 let od chvíle, kdy se do filmového nebe odebral Akira… (více)

Reklama

Reklama