Reklama

Reklama

Příběhy hrdinů Bábovek nám ukáží, že některá setkání dokáží navěky změnit život. Všichni jsme totiž propojeni. Vztahy, prací, náhodami, nenávistí nebo láskou. Všichni jsme součástí té nejsložitější sítě, která je utkána z emocí, mezi nimiž nechybí humor, ironie, bolest, napětí a pochopitelně i láska a vášeň. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy, ukazují zábavné a trefné situace z každodenního života, které zná každý z nás. (CinemArt)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (147)

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Spíš dramedy než comedy, ale na české poměry slušné. Dospělý film o dospělých lidech a o problémech dospělých lidí. O humor se nejvíce stará Marek Taclík  a Jana Plodková svým krásným tělem krásně hypnotizuje. Finále docela emocionálně silné i díky dobře zvolenému hudebnímu podkresu. Jo not bad. 6/10. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Pořád si myslím, že to Havlík v sobě má a jednou vystřihne film, ze kterého půjdou i kritici do kolen. Jeho první dva autorské snímky byly na české poměry skvělé. Bábovky jsou další marketingový blábol od hysterky Třeštíkové, takže Havlík znovu upletl z hovna bič. Hvězdná herecká sestava přitáhla potřebné množství diváků do kin, ale jejich postavy jsou nudné loutky. Závěrečný akční výjezd Ordinace do Ulice je slušný úlet. ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Možná už jsem hodně naučený ze skandinávských dramat, protože ty Vám nastolí precizní atmosféru a nepotřebují k tomu zbla hudby. Tady je to dramatično na hudbě vysloveně založené. Na nevýrazné melodramatické hudbě, která zní snad 95 minut z celých 97ti minut filmu a chvíli mi trvalo, než jsem to přijal. Také bych asi našel nějakou tu kritiku se závěrem, protože to, co film celý průběh vypráví pak strašně popře. Většinu filmu totiž koukám na strašně smutné postavy, které ve mně svými životy vyvolávali strašnej smutek. Opravdu jsou lidi kolem mě takoví? Nechce se mi tomu věřit. Postavy svým průběhem přechází z extrému do extrému. Po shlédnutí jsem ale pořád měl pocit, že herci se tu vyšperkovali a plno těch postav bylo vysloveně skvělých. Marek Taclík, Lenka Vlasáková a především Jana Plodková předvedli své absolutno. Nakonec musím říct, že jsem byl poměrně spokojený. Točíme tady ty dramata trošku jinak, než jinde ve světě, nemyslím si ale, že by Bábovky byly tak blbý, jak jsou zde hodnocené. Naopak. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rozepisovat se o zápletce je zřejmě zbytečné. Mnoho žen (v knize jich bylo dvanáct, ve filmu o pár méně) zažívá kvůli svým dětem, partnerům či rodičům dramata plná velkých emocí. Řeší se vztahy manželské, mimomanželské i rodičovské. Někdo umře, někdo porodí, někdo objeví svou biologickou matku a někdo se naučí péct bábovku. Nic, na co bychom z řady jiných melodramat nebyli zvyklí. Netypické je, že osudy všech postav jsou poměrně nápaditě propojené.___Ano, nelze ignorovat, že pokud se ve filmu někdo chová mile, pak jen kvůli pocitu viny či ohrožení. Jinak jsou k sobě všichni více či méně hnusní a myslí jen na sebe. Podobně nelze ignorovat, že v závěru všichni jednají, jako kdyby podstoupili lobotomii. Všechny nevěry, výhružky a urážky jsou náhled odpuštěny. Do očí bije také přesvědčení tvůrců, že se žena dokáže uspokojivě realizovat jedině skrz mateřství. To je stejně pitomé jako implicitní myšlenka, že kdo neumí péct bábovku, není dobrou matkou... ___ Zároveň ale nelze přehlédnout, že Bábovky představují relativně zdařilý příklad tzv. síťového vyprávění (viz Magnolia, Amores Perros či 21 gramů). Zápletka vás tak sice vtáhnout nemusí, ale přesto existuje šance, že vás po celou dobu bude bavit sledovat propojování jednotlivých dějových linií, které je přes nadměrné množství postav zásluhou šikovné distribuce informací bez problému přehledné. ___ Vrcholem filmu, kterému i díky množství zvratů, snaživým hercům a střídmé stopáži nikdy nechybí spád, je několik desítek vteřin trvající záběr, v němž se protnou skoro všechny osudy. Dojde k tomu způsobem, který je sice cimrmanovsky absurdní, ale zcela v intencích melodramatického excesu, na němž poetika filmu stojí: Takže když někdo omdlí na ulici a je snímán z vysokého nadhledu, je třeba, aby se kolem něj kutálely pomeranče, ať to vypadá efektněji, když na Žofíně probíhá předávka drog, musí být záběr ozvláštněn symetrickou kompozicí, a když Kristýna Podzimková běží okolo pražského Hlavního nádraží, zní k tomu hudba jako z Mission Impossible. ___ Jakkoli je lákavé se Bábovkám elitářsky vysmát, protože jsou vám postavy protivné, ideově s nimi nesouzníte a melodramaty pohrdáte (v čemž je obsažen podobný šovinismus, který někteří kritici filmu vytýkají), bylo by skvělé, kdyby víc hloupých námětů bylo zpracováno se stejnou inscenační suverenitou a konstrukční zdatností. 60% ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Bábovky se musí dostat do formy a držet při sobě, protože jen tak překonají protivenství všech vymaštěných brků.. Po kolikáté už sonda do světa, kde všichni muži jsou větší, či menší debilové a jejich trpící protějšky musí najít způsob, jak s tím vyjít? S hudbou mezinárodního měřítka, co evokuje formou podobně strukturované kusy, jsem k tomu chtěl být shovívavý, ale pak přišly dva konce. Tomu prvnímu s fraškou na hotelové římse a setkáním všech postav na ploše půl hektaru chyběl jen Langošův přelet nad prostorem na dělové kouli a ten druhý „o pár měsíců později“ se všemu předchozímu bez skrupulí vysmál.. Možným výstupem z toho všeho by mohlo být, že Pimp Taclík dostane menší seriál formátu Lajny.. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (12)

  • Práce na scénáři Bábovek probíhala skoro čtyři roky. (Stoka)

Reklama

Reklama