Reklama

Reklama

Některá setkání navždy změní náš život... Tragikomická filmová mozaika natočená podle úspěšného knižního bestselleru Radky Třeštíkové vypráví o tom, že všichni jsme nějak propojení – láskou, nenávistí, strachem, touhou po naplnění i obavami o život. Všichni jsme součástí složité sítě, která je utkána z emocí, a i drobné náhody někdy mohou změnit osudy ostatních lidí. Bábovky mapují současné partnerské i rodinné vztahy a ukazují zábavné i bolestné situace, které zná každý z nás. Ženské postavy vybrané z knižního děje se od sebe liší věkem i sociálním statutem a jsou nositelkami nejrůznějších názorů a vlastností. Díky tomu se každá z nich pokouší vypořádat s rozličnými životními situacemi po svém: zápolí s nevěrou a touhou po dítěti (ovulací posedlá manželka Karolína), s přáním udržet si partnera (středoškolská učitelka Rebeka) či se naopak vymanit ze zraňujícího vztahu (prostitutka Linda), bojují s požadavky náročné práce (manažerka Renata) či s definitivou smrtelné nemoci (lékařka Miluška). Studentka Nikola, o kterou se její vlivní a bohatí rodiče nestarají, je pak postavou v ohrožení, která se stává jedním z katalyzátorů celého dění... Lenka Vlasáková hraje postavu Milušky, Barbora Poláková se ujala postavy Karolíny a jejím partnerem je Rostislav Novák. Táňa Pauhofová jako Renata je hereckou partnerkou Ondřeje Vetchého. Jana Plodková si ve filmu zahrála roli Lindy, ženy na okraji společnosti, která sní o normálním životě. Marek Taclík s chutí ztvárnil postavu Lindina pasáka. Jiří Langmajer se objevuje v roli Miluščina sebestředného, stárnoucího manžela. V Bábovkách se objeví i zástupci nastupující herecké generace – Denisa Biskupová, Kristýna Podzimková a Brigita Cmuntová. Pod scénářem filmu jsou podepsáni autorka knihy Radka Třeštíková a režisér Rudolf Havlík. Jde o jejich již druhou filmovou spolupráci: v roce 2018 podle společného scénáře realizoval Rudolf Havlík divácky úspěšnou komedii Po čem muži touží, kterou v českých kinech vidělo přes 600 000 diváků. Producentem filmu je Petr Erben (Teorie tygra, Teroristka). (Česká televize)

(více)

Videa (2)

Trailer 2

Recenze (251)

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Možná už jsem hodně naučený ze skandinávských dramat, protože ty Vám nastolí precizní atmosféru a nepotřebují k tomu zbla hudby. Tady je to dramatično na hudbě vysloveně založené. Na nevýrazné melodramatické hudbě, která zní snad 95 minut z celých 97ti minut filmu a chvíli mi trvalo, než jsem to přijal. Také bych asi našel nějakou tu kritiku se závěrem, protože to, co film celý průběh vypráví pak strašně popře. Většinu filmu totiž koukám na strašně smutné postavy, které ve mně svými životy vyvolávali strašnej smutek. Opravdu jsou lidi kolem mě takoví? Nechce se mi tomu věřit. Postavy svým průběhem přechází z extrému do extrému. Po shlédnutí jsem ale pořád měl pocit, že herci se tu vyšperkovali a plno těch postav bylo vysloveně skvělých. Marek Taclík, Lenka Vlasáková a především Jana Plodková předvedli své absolutno. Nakonec musím říct, že jsem byl poměrně spokojený. Točíme tady ty dramata trošku jinak, než jinde ve světě, nemyslím si ale, že by Bábovky byly tak blbý, jak jsou zde hodnocené. Naopak. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Rozepisovat se o zápletce je zřejmě zbytečné. Mnoho žen (v knize jich bylo dvanáct, ve filmu o pár méně) zažívá kvůli svým dětem, partnerům či rodičům dramata plná velkých emocí. Řeší se vztahy manželské, mimomanželské i rodičovské. Někdo umře, někdo porodí, někdo objeví svou biologickou matku a někdo se naučí péct bábovku. Nic, na co bychom z řady jiných melodramat nebyli zvyklí. Netypické je, že osudy všech postav jsou poměrně nápaditě propojené.___Ano, nelze ignorovat, že pokud se ve filmu někdo chová mile, pak jen kvůli pocitu viny či ohrožení. Jinak jsou k sobě všichni více či méně hnusní a myslí jen na sebe. Podobně nelze ignorovat, že v závěru všichni jednají, jako kdyby podstoupili lobotomii. Všechny nevěry, výhružky a urážky jsou náhled odpuštěny. Do očí bije také přesvědčení tvůrců, že se žena dokáže uspokojivě realizovat jedině skrz mateřství. To je stejně pitomé jako implicitní myšlenka, že kdo neumí péct bábovku, není dobrou matkou... ___ Zároveň ale nelze přehlédnout, že Bábovky představují relativně zdařilý příklad tzv. síťového vyprávění (viz Magnolia, Amores Perros či 21 gramů). Zápletka vás tak sice vtáhnout nemusí, ale přesto existuje šance, že vás po celou dobu bude bavit sledovat propojování jednotlivých dějových linií, které je přes nadměrné množství postav zásluhou šikovné distribuce informací bez problému přehledné. ___ Vrcholem filmu, kterému i díky množství zvratů, snaživým hercům a střídmé stopáži nikdy nechybí spád, je několik desítek vteřin trvající záběr, v němž se protnou skoro všechny osudy. Dojde k tomu způsobem, který je sice cimrmanovsky absurdní, ale zcela v intencích melodramatického excesu, na němž poetika filmu stojí: Takže když někdo omdlí na ulici a je snímán z vysokého nadhledu, je třeba, aby se kolem něj kutálely pomeranče, ať to vypadá efektněji, když na Žofíně probíhá předávka drog, musí být záběr ozvláštněn symetrickou kompozicí, a když Kristýna Podzimková běží okolo pražského Hlavního nádraží, zní k tomu hudba jako z Mission Impossible. ___ Jakkoli je lákavé se Bábovkám elitářsky vysmát, protože jsou vám postavy protivné, ideově s nimi nesouzníte a melodramaty pohrdáte (v čemž je obsažen podobný šovinismus, který někteří kritici filmu vytýkají), bylo by skvělé, kdyby víc hloupých námětů bylo zpracováno se stejnou inscenační suverenitou a konstrukční zdatností. 60% ()

Reklama

Tosim 

všechny recenze uživatele

Havlíkův první snímek mi byl dost sympatický, ale zatím platí, že čím novější, tím horší. Jako české filmové spotřební zboží to funguje, vše ostatní od hudby (zmiňované mnohými jinými), přes přehršel patetických postav až k závěru, který ukazuje, jak diletantsky si někteří čeští tvůrci představují "protnutí dějových linií." Párkrát mě rozesmál Marek Taclík (který svůj part aspoň pochopil a hrál jako karikaturu), naopak dost líto mi bylo Ondřeje Vetchého (který takhle ztraceně nevypadal od Vražedných stínů). Snad se z toho nestane trend. 30%. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Spíš dramedy než comedy, ale na české poměry slušné. Dospělý film o dospělých lidech a o problémech dospělých lidí. O humor se nejvíce stará Marek Taclík  a Jana Plodková svým krásným tělem krásně hypnotizuje. Finále docela emocionálně silné i díky dobře zvolenému hudebnímu podkresu. Jo not bad. 6/10. ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Pořád si myslím, že to Havlík v sobě má a jednou vystřihne film, ze kterého půjdou i kritici do kolen. Jeho první dva autorské snímky byly na české poměry skvělé. Bábovky jsou další marketingový blábol od hysterky Třeštíkové, takže Havlík znovu upletl z hovna bič. Hvězdná herecká sestava přitáhla potřebné množství diváků do kin, ale jejich postavy jsou nudné loutky. Závěrečný akční výjezd Ordinace do Ulice je slušný úlet. ()

Galerie (40)

Zajímavosti (13)

  • Práce na scénáři Bábovek probíhala skoro čtyři roky. (Stoka)
  • Pro film vzniklo 54 verzí scénáře s různými prostředími i postavami. (Duoscop)
  • Ve scéně ve třídě je vidět, namísto obrazu prezidenta, obrázek Krále Jelimána z Madagaskar (2005). (dobrota128)

Reklama

Reklama