• claudel
    **

    Je to poprvé, kdy se mi nelíbil nějaký režijní počin Jirky Stracha. Pohádka Svatojánský věneček mi vůbec nesedla a připadala mi až příliš nepřirozená. Jiří Mádl a Eliška Jansová nejsou zrovna šťastná volba pro ústřední pohádkovou dvojici, domnívám se, že si sympatie zástupu diváků nezískají narozdíl třeba od štědrovečerní dvojice Děrgel-Josefíková. Mně se zkrátka Mádl do pohádek nehodí, nelíbil se mi ani v Pekle s princeznou. Naopak sázka na opory Dejvického divadla je sázkou na jistotu, stejně tak v případě opory Divadla v Dlouhé Vondráčka nebo Cibulkové. Příběh taky vázne, párkrát jsem se přistihnul, že jsem myšlenkami zabloudil jinam a s humorem to bylo povětšinou taky na štíru, stereotypy poukazující na typické vlastnosti některých národů v případě princezniných nápadníků nefungují a Liška jako zakomplexovaný záporák je už překonaný. Škoda, na Svatojánský věneček jsem se ze všech vánočních pohádek těšil nejvíce.(26.12.2015)

  • Vančura
    ****

    Super pohádková komedie, která mě dostala svým obsazením, kostýmy, kamerou, lokacemi a humorem. Eliška Jansová mě strašně bavila a spolu s Jirkou Mádlem, který je standardně výborný, jim to moc slušelo. Pavel Liška je až nečekaně démonický a vyloženě mi z něj běhal mráz po zádech (mj. i zásluhou perfektního kostýmu - celkově jsou kostýmy v tomto filmu velmi podařené). Ivan Trojan jako vždy naprosto fantastický a vposledku skoro až strhává celou pozornost jen na sebe. Bolek Polívka v roli zchudlého krále skoro jako by hrál sám sebe - jeho filmový rozpadlý zámek musí snad každému připomenout osud jeho zkrachovalé farmy na Vyškově. Pokud mi zde něco vadilo, byla to dějová linka s tím, že se Ondra setká s Verunkou, aniž by věděl, že je princezna, a přeskočí mezi nimi první jiskra. To je podle mě minimálně už od časů Šíleně smutné princezny strašně ohrané a už mě to nebaví sledovat ve stopadesáté variaci. Jinak ale za mě celkově velká spokojenost z herecky i režijně skvělé zvládnutého filmu, který nabourává mou odvěkou skepsi k české porevoluční pohádkové produkci - podle všeho svítá na lepší časy. A věřím, že si k tomuto filmu při jeho dalších televizních reprízách najde cestu více lidí - aktuálních 48% se mi zatím zdá jako krutě podhodnocených.(25.12.2015)

  • Sabrewulf
    odpad!

    Pohádka ÚPLNĚ O HOVNĚ. Kdo vymýšlí takové scénáře? Opět kategorie "VéKáVéčka" - tedy pohádka, která nemá jasný tah na branku v podobě nějakého dobrodružného putování, nebo boje dobra se zlem, ale jen se plácá ve vztazích. Humus. Tolik parádních pohádkových předloh ještě nebylo zfilmovaných, ale hlavně, že vždycky nějaký kokot vypotí nějakou takovou vlastní volovinu, jen aby se zaškrtnul každoroční plán na novou pohádku. Radši netočte a nepište nic, mě tyhle rychlokvašky uráží. A král vypadal jak socka největší. Houmelesák hadr.(25.12.2015)

  • Adam Bernau
    *

    Pravděpodobnost, že věneček vyloví hezký profesor, je možná větší než nula, ale pravděpodobnost, že tato autorská dvojice někdy vytvoří obstojnou pohádku, nikoli. Hvězdičku ještě dám, ale fakt naposled. Šmíru z dávno vyvařených motivů, kterou Epstein napsal, Strach realizuje pokud možno kýčovitě a nezáživně. Proč např. jedinou charakteristikou neschopného krále je, že pořád vynalézá nějaké hovadiny? Máte kluci pocit, že jsme něco podobného viděli v posledních letech málokrát? Jenomže ještě horší je, když se epstein snaží být originální. Konstrukce s Morenou a Živěnou překonává veškerá wtf se Štěstěnou ve Strachově předešlé pohádce Šťastný smolař. Tehdy jsem napsal, že by si Epstein měl dát za každý nový nápad facku a pak teprve se nad ním zamyslet. Evidentně můj komentář četl a řekl si, že mi to pořádně nandá, což se mu tedy povedlo. Moje nová rada je, podívat se s psychoterapeutem důkladně na vztah s matkou, protože už to opravdu začíná smrdět. Ale ještě k dílu: Závěr pohádky je peklo, ale v průběhu aspoň něco sem tam potěšilo, některé dílčí spoje nejsou špatné, takže se to dalo sledovat bez větší morální újmy. Princezna šprtka, netradičně poctivý komoří a samozřejmě démonický markýz Liška byli fajn, částečně i Trojanův Pastelini (až na tu nevkusnou přestylizovanost; pořád ale ještě dobrý ve srovnání s Liškovými konkurenty nápadníky - prostě Epstein má nápady, ale nedává si ty facky). Mádl vypadá, že točení pohádek mu už opravdu nestojí za nějakou námahu a tu trosku Polívku mohli z piety za jeho dřívější zásluhy aspoň oholit a vykoupat.(25.12.2015)

  • Wysch
    ***

    Nějak se nám v Česku Mádluje, všude Mádl, ale tadyhle v téhle srandě si to nejvíc užil bezpochyby Trojan. A Liška. A Taclík. Tak. Smutné je, že pan režisér neviděl, jak princeznička v závěru brutálně přehrává, a to tak, že přehrává i Lišku. Příběhově je to jinak brutální džus, ždímá úplně všechny klišé, že to už ani zajímavý není. Přesto: Signore Trojan rulez.(25.12.2015)

  • - Scény z města se natáčely v kulisách seriálu Borgia (od r. 2011), stejně jako třeba pohádka Princezna a písař (2014). (rakovnik)

  • - Tomáše Stopu (Jindra) při postsynchronech nadaboval Bohdan Tůma. (funhouse)

  • - Natáčelo se na moravském zámku Uherčice a na Rabštejně nad Střelou. Natáčelo se také na řece Nežárce kousek od Veselí nad Lužnicí. Mezi filmové lokace patřily i vodopády Černá Desná, Křemže a Vlkov (mlýn Krkavec). (SimpanzJi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace