Režie:
Ben StillerKamera:
Jessica Lee GagnéHudba:
Edward ShearmurHrají:
Patricia Arquette, Paul Dano, Benicio Del Toro, Eric Lange, Jeremy Bobb, Dominic Colón, Michael Beasley, Antoni Corone, Michael Imperioli, John W. Iwanonkiw (více)VOD (1)
Epizody(7)
Obsahy(1)
Seriál Útěk z vězení v Dannemoře je inspirován útěkem z vězení v severní části New Yorku, k němuž došlo v létě roku 2015. Případ podivnější než fikce vedl k celostátnímu pátrání po dvou odsouzených vrazích, jimž pomohla uprchnout vdaná zaměstnankyně věznice, která s oběma muži dlouhé měsíce udržovala poměr. Benicio Del Toro hraje usvědčeného vraha Richarda Matta, hlavního strůjce útěku, který ve vězení působil nejen jako umělec, ale i jako zastrašující síla. Patricia Arquetteová hraje Tilly Mitchellovou, manželku a matku z pracující třídy, která má ve vězení na starosti krejčovskou dílnu. Ta s oběma muži naváže sexuální vztah a nakonec přistoupí na to, že jim do mraženého mletého masa schová pilníky, aby jim pomohla dostat se na svobodu. Paul Dano představuje Davida Sweata, usvědčeného vraha policisty, který k Tilly patrně chová skutečné city a neochotně se stane Mattovým partnerem v jeho komplotu. (HBO Europe)
(více)Videa (1)
Recenze (112)
Ben Stiller, tentokrát překvapivě odvážně zpracovává skoro až neuvěřitelný útěk z vězení podle skutečných událostí, do kterého byla zapletena jedna ze zaměstnankyň věznice, která udržovala vztah s oběma uprchlými vězni. Jako dvouhodinovka by to fungovalo daleko lépe, protože těch 7 hodin je na dané téma moc a na seriálu je znát roztahanost. Tudíž celý příběh ve výsledku docela nudí, přestože je zde celá řada opravdu zajímavých scén, kterým pomáhají i výborné herecké výkony. ()
Nestačím zírat, jak se Ben Stiller na postu režiséra vycajchnoval. Vůbec bych se nezlobila, kdyby už za kamerou zůstal, protože tohle se mu vážně povedlo. Tady snad klaplo úplně všechno, a to počínaje vypiplaným scénářem přes bravurní režii, vymazlenou kameru, úžasný soundtrack až po naprosto skvělé herecké výkony všech zúčastněných, z nichž si zaslouží absolutorium poněkud ujetá švédská trojka Benicio Del Toro, Patricia Arquette a Paul Dano. Klidně bych si dala dvojnásobnou porci dílů, jak jsem z tohohle seriálu nadšená. (95%) ()
Seriál to bol v skutku kvalitný, asi začínam mať rád miniseriály. Ten žid Ben Stiller naozaj umí. Mexický Brad Pitt - Del Toro opäť nehral - on to žil. Jeho kvality sú nedocenené. Paul Dano nezaostával, len si bohužiaľ už neviem ani za boha spomenúť kde som ho predtým videl. No a Patriciu Arquette som už asi dlho nevidel, lebo z tejto sexice sa stala ohava a o to horšie bolo zistenie, že ju tak neurobili len v seriáli ale že tak vyzerá už pár rokov aj v skutočnosti. Neviem kedy tak skyprila. Spomienky na túto minisériu ostanú vryté navždy v mojej pamäti vďaka skvelým hercom, ktorí hrali väzňov a tí praví nech zhnijú v pekle za to čo urobili. ()
No to se Ben Stiller pochlapil. Úplně něco jiného, než bych od něj čekal, žádné nedomrlé komediální sračky, ale pravá nefalšovaná vezeňská prchačka. Tohle je jeho nejvyspělejší počin (i když Walter Mitty taky nebyl k zahození). Nejen, že to zvládl zrežírovat přirozeně a plynule, bez zbytečných výmyslů k obohacení napětí a bez tak populárních zvratů... a to se dnes už jen tak nevidí. Prostě parádní útěk z vězení branej ze všech možnejch úhlů a s hodně detailama (asi proto, že to bylo podle pravdy - tohle prostě nevymyslíš). Ale největším plusem jsou jednoznačně herecké výkony. Patricia Arquette nikdy nepatřila mezi mé bohyně krásy, ale obdivuju, že tady se nechala zhyzdit ještě víc, než je - a i když někdy její kňourání znělo dost otravně, roli zvládla skvěle. Benicio Del Toro, to už je sázka na jistotu, ale byl jsem zvědavej na Paula Dana, kterýmu jsem kdysi předvídal velké filmové skutky - a nespletl jsem se. Oba dva předvedli úchvatné duo kriminálníků s touhou po svobodě a nekompromisně si pro ni i došli (aspoň na pár dní). Benicio a jeho skrytej ďábel, no kurva, zážitek - jeho proplachování huby chlastem nebo hrubohláška "Don't tell anybodyyyyy" na konci 3. dílu, nezapomenutelné. Nesmím ale zapomenout na postavu Lylea, kterého stvárnil nenápadnej Eric Lange - podle mě hodně lidem musel působit jako křoví, ale podle mě jeho výkon patřil k tomu nejlepšímu z celého seriálu (nejde jen o jeho ksicht a pohyby spodní čelisti, ale celkově ten dojem, kterej dával) - třeba oproti známějšímu Davidu Morsovi byl mnohem lepší. Tenhle seriál mě prostě potěšil, protože byl takovej... skutečnej. ()
V polovině seriálu jsem se přistihnul, že mě svrbí prst nad Wikipedií, abych z ní nevysál všechno info o tomhle případu, ze kterého bizarnost jenom kape. Vydržel jsem až do konce a pak žasnul nad tím, že Ben Stiller přeci jenom trochu obrousil hrany, především co se povahy hlavního dua týče. Tahle dvojka nejsou vysmátí muklové, ale párek zmrdů, který je vám možná sympatický castingem, ale ten útěk jim ve svém hlubokém spravedlivém jádru vlastně ani nepřejete. Šel by z toho udělat dvouhodinový film se stejným poselstvím, ale pak bychom byli ochuzeni o precizní režijní jízdu, kdy si Stiller přesně vodí hrdiny i soundtrack, který pracuje s náladou, která jde proti diváckým očekáváním i žánrovým klišé. Plyne to zvolna a tušíte, jak to dopadne, ale tohle týdenní trýznění, kdy nedočkavě přešlapujete u televize a čekáte, až bude ve stream service aktivní tlačítko "play", jsem nezažil léta. Za tou zdánlivě prostou a šedivou fasádou věznice se skrývá hodně, systémová obžaloba, rozbité rodinné vazby i neuvěřitelný motor touhy po svobodě. Přičemž vyzobávat si můžete dle libosti. Do budoucna to nebude trvalka, chybí tomu víc diváckých highlightů i větší tah na pozlacená ocenění, ale obrovský pocit skvěle odvedené tvůrčí práce ve mě zůstane ještě dlouho. ()
Galerie (56)
Zajímavosti (6)
- Sweat (Paul Dano) sleduje ve své cele pořad The Joy of Painting (od r. 1983). Bob Ross se naučil malovat během své služby na vojenské základně. (HellFire)
- Město Dannemora, kde se vězení nachází, nese název po městu ve Švédsku, kde se těžilo uhlí. (HellFire)
Reklama